Araştırmacı ve gezici arkadaşınız yorulmaya devam ediyor Yer:Vezneciler kız yurdunun önü olay:Şehzadebaşı istasyon inşaatı çalışmalar henüz tasarım aşamasında
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Taksim-Yenikapı Metro Hattı için Haliç üzerine yapacağı metro köprüsü ihalesini teklif mektuplarının açılmasına 2-3 saat kala iptal etti. Büyükşehir yetkilileri, projenin Koruma Kurulu’na onaylatılmasıyla ilgili şartnamede kesin hükmün yer almaması nedeniyle, ihalenin iptal edildiğini açıkladı.
İstanbul Metrosu’nun ikinci bölümünü oluşturan Taksim-Yenikapı hattı, tünel kazıların tamamlanmış olmasına karşın, Haliç’e yapılacak köprü nedeniyle dört yıldır faaliyete geçirilemiyor. Büyükşehir’in 2001’de hazırladığı metro köprü projesine, “Unkapanı Köprüsü’ne göre deniz seviyesinden daha yüksekten geçeceği, köprüye bağlı yapılacak viyadükler ve köprünün tarihi yarımadanın siluetini bozacağı” gerekçesiyle İstanbul 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu (Koruma Kurulu) onay vermemişti. Ancak, yasa gereği bu yıl kurul üyelerinden bir kısmının değişmesi üzerine, projeye onay çıkmıştı. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, tarihi yarımada ile ilgili hazırlanan ve köprü güzergahını da içerdiği belirtilen koruma planlarının kurul tarafından onaylanması üzerine, köprü projesini 4 Nisan 2005’te ihale etmişti. İhaleye, Emay Uluslararası Mühendislik Müşavirlik Limited Şirketi, Altınok Müşavirlik Mühendislik Taahhüt Sanayi Ticaret Limited Şirketi, Yüksel Proje Uluslararası AŞ, Temelsu Uluslararası Mühendislik Hizmetleri AŞ, Eser Müşavirlik AŞ, Yüksel Domaniç Mühendislik Limited Şirketi teklif vermişti. Yaklaşık bir aydır teklifleri inceleyen ihale encümeni, kesin teklif zarflarını vermeleri için firmaları belediyeye davet etti. Ancak, geçen perşembe teklif zarflarının alınmasına 2-3 saat kala, Büyükşehir Başkanlık Makamı’ndan gelen bir talimat ile ihale iptal edildi. Topbaş, ihalenin iptal gerekçesini, “Projenin Koruma Kurulu’ndan onaylatılarak getirilmesi şartı, ihale şartnamesine konulmamış. Projenin onaylanması için yıllarca kurulda bekletilmesine tahammülümüz yok. Arkadaşlar, ihalenin iptal edilmesi gerektiğini söyledi. Ben de gereğinin yapılmasını söyledim.” şeklinde açıkladı.
Koruma Kurulu yetkilileri ise kendilerine yeni bir proje sunulmadığını belirterek, “Büyükşehir, Tarihi Yarımada Koruma Planları’nın onaylanmasını, ‘köprü projesi’ne de onay verildi’ şeklinde yorumlayarak ihaleye çıktı. Bizim onay verdiğimiz bir proje veya aldığımız yeni bir karar yok.” diye konuştu.
Önce 450 Adetlik Citaro alımının gecikmesi, ardından Taksim Yenikapı Metrosunun bağlantı köprüsünün ihalesinin iptali, 5 - 10 kişi ile inşa edilmeye çalışılan dev kavşak projeleri, durdu duracak Tüp geçiş çalışmaları,
yazık, yazık diyecek bişim yok, bu kadar plansızlık, bu kadar ileriyi görememezlik olamaz,
Paramız yok, sağ ceptede yok , sol ceptede yok , yok da yok
Paramız yok diyemiyorlarda , onaylanamadı,izin verilmedi,uygun görülmedi...
Belediyemizin parası yok,benimde onların hiçbir projesine inanasım yok
Bir İzmit otoyolu projesi vardı yıllar yıllar sürdü,ama bir arpa boyu yol alınamadı,sonra biri para buldu 1 senede bitti.
Artık İstanbul'da ulaşım ile (ya da başka bir konuda) yeni bir ihale haberi duyduğumda, sevinmek yerine endişeye düşüyorum, ne tür sorunlar çıkacak, ne gibi anlaşmazlıklara gebe olacak, belirlenen tarihten kaç yıl sonra (o da belki) bitirilebilecek diye...
Eğer Metro'nun hiçbir şekilde, Şişhane istasyonundan aşağıya, Vezneciler-Yenikapı'ya gelmesi imkân dahilinde gözükmüyorsa, o zaman hiç değilse Şişhane meydanından kalkan ve Azapkapı yolunu takip ederek (aynı Galata Köprüsü üzerinde olduğu gibi), Unkapanı Köprüsü'nün orta şeridinden Haliç'i aşan ve oradan da Atatürk Bulvarı yoluyla Aksaray'a inip, oradan geçen "Zeytinburnu-Fındıklı" cadde tramvayına ters "T" şeklinde bağlanan bir şube hattı açsınlar, olsun bitsin (Yeni köprü yapmaktan da kurtulurlar). Bari metro ile Şişhane'ye gelenler, buradan aktarmayla Topkapı-Cevizlibağ ve Eminönü-Fındıklı yönlerine seyahat edebilsinler (Gerçi böyle bir proje açılsa bile, kimbilir kaç senede ve ne kara çok sorunla boğuşularak bitirilebilir, o da bir muamma).