Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 612
ismai1
2 ay önce - Cum 11 Ksm 2022, 15:29

Alıntı:
Bu dediğiniz şeyler için önce bir haritayı elinize alın. Biraz coğrafya biraz topoğrafya bilmeniz gerekir. Nitekim yüce Torosları rayla geçmen çok çok zordur ve çok pahalı olur.


Şuan yapılan yol ile tren yolu arasında zorluk bakımından nasıl bir farklılık var. Sonuçta bu yolu kolaylamak için de viyadükler ve tüneller yapılıyor.


Karaman Ahmet
2 ay önce - Cum 11 Ksm 2022, 15:58

Alıntı:
bakın arkadaşlar böyle işkembe-i kübradan sallamayalım. ordan buraya niye ? burdan oraya nasıl olmaz felan deyince komik oluyorsunuz. Bu dediğiniz şeyler için önce bir haritayı elinize alın. Biraz coğrafya biraz topoğrafya bilmeniz gerekir. Nitekim yüce Torosları rayla geçmen çok çok zordur ve çok pahalı olur. bu yüzden dedikleriniz olmaz. Zaten bir müsaitlik olsa herhalde bugüne kadar ilk sizin aklınıza gelmemiştir di mı ?

Benim kökenim Toroslardan, Türkiye'ye her gittiğimde kesin Alanya'ya giderim.

Senin dediğin hesaba göre, Alp dağları ülkesi Avusturyada bir kilometre ray olmamalıydı.

Sahil ve Alp dağları ülkesi İtalya dört bir yanını otoyollara paralel raylarla donatmamalıydı.

İzmir, Antalya, Mersin, Adana, Hatay arası bir sahil demiryolu hattını Flixtrain gibi özel raylı sistem işletmecilerine, tur operatörlerine YİD ile bile yaptırabilirsin, çünkü bölgede ulaşımın raylı sisteme geçişi demek, turisti hotellerden çıkarmak, daha kaliteli turizm imkanı ve daha paralı turisti ülkeye çekmek demektir.


En son Karaman Ahmet tarafından Cum 11 Ksm 2022, 23:15 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


basskan
2 ay önce - Cum 11 Ksm 2022, 17:13

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kasım 26 da konyada olacak ve muhtemelen eğiste viyadağü açılacak diye haberler mevcut bu tarihten öncemi olur sonra mı olur bilmiyorum ama burada bahsi geçen tüneller ve viyadükde açılacak artık.Cumhurbaşkanının mersin programı varsa yakın zamanlarda ozaman açılış yapılır galiba.geçenlerde Adem bey asfaltlama yapılıyordu diye mesaj yazmıştı.Son dönemlerde yol yapım işleri hızlandı açılışlar bir bir geliyor

Promethy
2 ay önce - Pzr 13 Ksm 2022, 18:45

Dün yolu kullandım. Gözce tünellerinde batıdan 2. tünele sıcak asfalt dökülmüş, diğerlerini göremedim. Tünellerin batı çıkışında yol ile deniz arasında iş makineleri vardı. Yanlış düşünmüyorsam batı çıkışı yapılacak gibi.
Büyükeceli köprülü geçişte çalışmalar var. Birkaç fotoğraf çektim. Çok güzel değil ama, aşağıya ekledim. Forumdan takip ettiğim kadarıyla biraz uzamış gibi. Ama yıl bitmeden açılacak gibi duruyor.


(+)





(+)





(+)


ali alimi012
2 ay önce - Pzr 13 Ksm 2022, 19:14

11 km lik tünel tek tüp bile bitmiş değil, asfalt atılması kullanan kamyonlar içindir yani 10 yıl sonra en erken 2029 da açılır tamamen



murbin33
2 ay önce - Pzr 13 Ksm 2022, 20:15

3 tünel bir viyadük açılacak galiba

Adem Güdük
2 ay önce - Prş 17 Ksm 2022, 15:50

Alıntı:
11 km lik tünel tek tüp bile bitmiş değil, asfalt atılması kullanan kamyonlar içindir yani 10 yıl sonra en erken 2029 da açılır tamamen

Kullanılan kamyonlar inşaat serisi kamyonlar. Onlar için yola da gerek yok dağda taşta yine gider.
Kamyonlar burayı uzunca zamandır burayı vızır vızır kullanıyordu, asfalt da yoktu.


ali alimi012
2 ay önce - Prş 17 Ksm 2022, 21:22

ben gökçebelden bahsediyordum
sizin dediğiniz yer zaten bitmek üzere en geç 2023 te oradaki 3 tünel açılır


Serkan Guzel
2 ay önce - Prş 17 Ksm 2022, 21:37

Melleç - Yakacık köprüsü( Gökçebelen Tünelinin doğu girişi ) arası daha henüz ihale bile edilmedi.

Melleç - Yakacık köprüsü arası, yaklaşık 24 KM'dir. Bu 24 KM'lik güzergahta, yapılması gereken birden fazla tünel, viyadük, yarma vs sanat yapıları inşa edilecektir. Yani Anamur tarafında hiç başlanmamış 24 KM var.

Bir de bu 24 KM 'lik güzergahta, zor bir geçiş noktası olan 2 - 2,5 KM'lik heyelanlı Şavyana mevki var. Yani yol inşası açısından epeyce zorlu alanlar mevcut.

Özetle; Karayolları teşkilatı, güzergahın en zorlu kısımlarının kaldığını bildiği için, Gökçebelen Tüneli imalatını yavaş tempoda yürüttürüyor diye değerlendirmekteyim. Bir yıl önce en son sorduğumuzda, tünelde imalat %20 seviyesinde idi. Belki şimdilerde %30 seviyesine ulaşmıştır.


Promethy
2 ay önce - Sal 22 Ksm 2022, 11:41

Cumartesi tekrar D400 üzerinden dönüş yaparken yolu kullandım.
Narlıkuyu batısı, Ertur tatil Sitesi'nin olduğu bölgede küçük bir çalışma vardı. Beton mikseri, pompa vb..
Taşucu batısı, radar bölgesi tünellerde çalışma vardı ama bir şey anlamadım..
Yeşiovacık kesiminde Antalya-Mersin istikametinde daha önceden biraz sıcak asfalt dökülmüş, devamı ve kuzey taraf çakıllı asfalt.
Büyükeceli, köprünün doğu tarafına sıcak asfalt dökmeye başlamışlar,
Büyükeceli'den Yanışlı'ya giderken tepeden aşağı inişte radar pusu atmış. Çok garip bir şekilde hız tabelası 90 var, sonra 70, sonra 50. Yakında yerleşim yeri de yok. Belki yolun eğiminden hız düşüktür, bilemedim. Karşıdan gelen bazı sürücüler far ile uyardı.. : )
Gözce tünelleri batı çıkışına, zemine dolgu malzemesi dökülmeye başlanmış.
Melleç Viyadüğü batı tarafı, bölünmüş yol bitime yakın güney tarafta heyelan olmuş. Yol tek şeritten gidiş-geliş akıyor.
Melleç viyadüğünden batıya Antalya il sınırına kadar çileli bir yol; eski asfalt, viraj, eğim, sık sık konvoy.. Antalya il sınırına girince de aynı, tek iyi yanı yol sıcak asfalt ve daha temiz/düz..
Yolculuğun uzun değilse, vakit sıkıntın yoksa sahil yolu güzeldir..



sayfa 612
ANA SAYFA -> ULAŞIM