Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon Havalimanı
« önceki   123 ... 727374757677   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 73
musa6177
3 ay önce - Prş 03 Ksm 2022, 22:53

Afak Bey
Vakit bulup detayli bir cevap yazamadim.Dusuncelerimi aktaracagim kisa zaman icinde.
Asagida agustos ayinda cektigim dis hatlar giris fotografi var.Fotograftaki kuyruk havalimani girisine Kadar en az 250-300 mètre vardi. Gercekten gidis ve gelislerde cok yogunluk yasaniyor.Ayni anda iki ucagi bile kaldiracak kapasitede degil dis hatlar terminali



(+)


Yunus65
3 ay önce - Prş 03 Ksm 2022, 23:34

Malesef Türkiyedeki çoğu Havalimanı dönüşümden gecmesi lazim. Acil yeni Terminal yapılması lazim. Yani hemen inşaat başlamasi lazim.

mafakyanc

3 ay önce - Cum 04 Ksm 2022, 00:54

@ Sn.musa6177:

Demişsiniz ki:

Alıntı:
Asagida agustos ayinda cektigim dis hatlar giris fotografi var.Fotograftaki kuyruk havalimani girisine Kadar en az 250-300 mètre vardi. Gercekten gidis ve gelislerde cok yogunluk yasaniyor.Ayni anda iki ucagi bile kaldiracak kapasitede degil dis hatlar terminali


Gelin bir bakkal hesabı yapalım. DHMİ verilerine göre TZX'de Dış Hatlar Terminali yılda 1.500.000 yolcu kapasiteli, bu gelen + giden ve varsa transfer (aktarma) yolcusu demektir. (transfer yolcu bir kelle de olsa 2 kişi sayılır). Neyse ki TZX'de böyle transfer yolcu yok... Dolayısıyla gelen + giden = 1.500.0000 ve giden bunun teorik olarak yarısı yani 750.000 yolcu.

750.000/36/24 = 85.6 yolcu/saat.

Hadi biraz sıkışıklığa razı oldunuz; bunu %25 arttırsak: 107 yolcu/saat.

TZX'e yurt dışından gelip gelip giden yerli ya da yabancı havayolları tek koridorlu uçaklar kullanıyor; bunlar genelde %100 doluluğa yakın dollukla uçuyorlar ve kapasiteleri ortalama 180 koltuk.

Yani 3 saat boyunca eşit aralıklarla ancak 2 uçak kalkacak olsa, terminalin kapasitesi 321 yolcu, uçakların kapasitesi 360 yolcu. Sistem önce burada açık vermeye başlıyor; zira yaz aylarında ortalamaya vurursanız TZX'den dış hatlarda 24 saatte ortalamada en az 10 uçak kalkıyor. Bunlar da öyle pek eşit aralıklarla olmuyor. Eşit aralıkla olsa, terminal kapasitesi 24*107=2.568, uçakların kapasitesi 10*180=1.800 olacağından kâğıt üzerinde rahatlama sağlanır. Ama uygulamada yine de sağlanamaz, zira dış hat giden yolcusu en geç 1.5 saat öncesinde terminal kapısından içeri girse, bilet + bagaj + güvenlik işlemlerini art arda yapıp terminal içinde de bir küçük su dökme ihtiyacını karşılaşa, alış veriş falan yapmadan uçağa gitse bu süre ortalamada nasılsa 1 saati geçecek; sizin çektiğiniz fotodaki bagaj sayısına dikkatinizi çekerim.

Gelen yolcu haliyle terminali bu kadar işgal etmiyor ama orada da sizin daha önce belirttiğiniz gibi bagaj alım hızında sorun var!

Şimdi dediklerini yapsalar ve mevcut terminali acilen (gelecek yaz sezonuna kadar) sadece gidişlere tahsis etseler bile bu yukarıdaki "sıkışık kapasite" olan 107 yolcu/saati olsa olsa nereye yükselecek: en çok %25 daha artışla 133-134 yolcu/saate.

Bence bu artış bile yaz ayında yani yüksek sezonda sorunları tam çözemeyecek; sadece biraz daha rahatlatacak! Hele ki günlük gelen dış hat uçağı 10 değil de kazara 15'e falan yükselecek olursa!


musa6177
3 ay önce - Cum 04 Ksm 2022, 10:01

Alıntı:
Hele ki günlük gelen dış hat uçağı 10 değil de kazara 15'e falan yükselecek olursa


Yaz sezonunda en az 25-30 direk uçusla dis hatlardan gelen ucak var.Bunlarin bir kismi da genis gövde üstelik.Kuweit havayollari A330 île geliyor her gun.Golf Air B787 île geliyor.Air Arabia'nin günlük Dubaiden 5 uçusu var.Asagidaki Radar24 ekran görüntüsünde iki saaat icerisinde 8 dis hat uçusu görünüyor.Bu terminal bu yükü nasil kaldirsin ?


(+)


Mevcut dis hatlar terminali doguya dogru genisleyebilir birazcik fakat daha önceki sayfada bir forumdasin kirmizi kare icine aldigi yerde V.I.P. salonu var.Dolayisiyla burasinin yikilmasi gerekebilir.Yapilacak iyilestirme ne olursa olsun yükü hafifletecektir Ama yeterli olmayacaktir.Bakanin da dedigi gibi bircok havayolu firmasi Trabzon'a uçmak istiyor fakat terminalin durumu buna müsade etmiyor.Bekleyip görecegiz neler yapilacagini.


onurnazliaka
2 ay önce - Pts 07 Ksm 2022, 22:22


(+)



(+)



(+)




Hamurci

2 ay önce - Pts 14 Ksm 2022, 11:52

Trabzon Havalimanından Ekim ayında toplam;

iç hat 185.489
dış hat 33.012
toplam 218.501 yolcu uçmuş.

2022 yılı içerisinde toplam yolcu sayısı;

iç hat 2.096.439
dış hat 668.091
toplam 2.764.539 olmuş.

kaynak dhmi


Hamurci

2 ay önce - Sal 15 Ksm 2022, 11:22
KKTC Uçuşları Başlıyor


TZX-ECN Uçyşları aralık itibariyle başlıyor, Andolujetin sitesinde bilet satışı mevcut. Haftada 2 frekans anladığım kadarıyla. Biletler biraz pahalı ama sanki 2000tl civarı...

Daha önce KKTC Ulaştırma Bakanı yeni kurulacak KKTC Milli havyolunun ilk uçuşlarından birini Trabzona yapacağını söylemişti ama havayolu kurulması iptal olunca gerçekleşmedi.

İlgili Haber: https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ ...sayim.html


musa6177
2 ay önce - Cum 02 Arl 2022, 19:56

Proje 2027 ye ertelendi

mafakyanc

2 ay önce - Cum 02 Arl 2022, 20:46

Kusura bakmayın, tereddütte kaldım: hangi proje 2027'ye ertelenmiş?

musa6177
2 ay önce - Cmt 03 Arl 2022, 12:30

Trabzon Milletvekili Salih Cora yeni havalimani projesinin 2027'ye ertelendigini duyurdu.
Yaz mevsimine Kadar mevcut dis hatlar terminaline kat atilarak gelis gidisler ayrilacakmis.



sayfa 73
« önceki   123 ... 727374757677   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM