Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli - İzmit Körfezi'ndeki Deniz Ulaşımından Haberler
« önceki   123 ... 828384

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 84
Berktuğ
site denetçisi

8 ay önce - Prş 16 Arl 2021, 20:48

DENİZ ULAŞIMI KIŞ TARİFESİ
Alıntı:

(+)



(+)

Kaynak: http://www.kocaeli.bel.tr/tr/main/vapurlar


Fehmi21
8 ay önce - Cum 17 Arl 2021, 13:30

Bu konu 2005 yılında açılmış,
O tarihten buyana gelişme yok.
Birçok yere paralar saçılmış,
Başiskele'de iskele yok.

Adını bile deniz araçlarından alan ilçeye vapur seferi yok!

"Başiskele'ye sefer yoksa ne işe yarar vapur seferleri, kaldırın gitsin tümünü!" demem tabii ki.
Ne derim?: Başiskele'ye sefer yoksa bu ayrımcılık, bu kayırmacılık neden?
Vapur seferleri niçin çoğaltılmaz, niçin hızlandırılmaz? Bu işbilmezlik neden?


Erol_B
7 ay önce - Cmt 18 Arl 2021, 10:39

Alıntı:
Bu konu 2005 yılında açılmış,
O tarihten buyana gelişme yok.
Birçok yere paralar saçılmış,
Başiskele'de iskele yok.

Adını bile deniz araçlarından alan ilçeye vapur seferi yok!

"Başiskele'ye sefer yoksa ne işe yarar vapur seferleri, kaldırın gitsin tümünü!" demem tabii ki.
Ne derim?: Başiskele'ye sefer yoksa bu ayrımcılık, bu kayırmacılık neden?
Vapur seferleri niçin çoğaltılmaz, niçin hızlandırılmaz? Bu işbilmezlik neden?


Fehmi Bey bu sorularınızın birçok farklı sebepten kaynaklı farklı cevapları var.
Öncelikle yerleşim birimleri 30 yıl öncesine göre çok fazla dağ tarafına yayıldığı için iskeleler genel olarak yerleşim birimlerine ve şehir merkezlerine uzak konumda. Bununla birlikte iskeleden inen bir yolcunun şehir merkezine, işyerine ya da evine gidebilmesi için aktarma yapabileceği bir otobüs, minibüs, tramvar vs de bulunmuyor.
Diğer bir konu da vapur saatlerinin çok ilginç saatlerde standard olmayan saatlerde olması ve halkın kolaylıkla aklında olmayan bir akışta olması. Örneğin saatte 1, yarım saatte 1, 20 dk'da 1 gibi bir örüntü düzeni yok. Çok düzensiz saatlerde insanların varlığından bile bihaber olduğu düzende bir akış var.
Başiskele'de iskele olmamasının sebebi ise bu 2 unsura ek olarak, yerleşim olarak körfezin son noktasında tam İzmit'in karşına denk geldiği için karayolu'na çok paralel bir hat olmasından kaynaklı verimsizlik olacağından süre olarak da tarfiğin olmadığı normal bir saatte karayolundan muhtemelen daha uzun süreceği için de düşünülmemiş olabilir. Ama iskele yapılsa bile diyelimki Karşıyaka sahile yapıldı, yine yerleşim birimlerine, işyerlerine, şehir merkezlerine uzak kalacak ve besleme hattı ihtiyacı olacaktır.
Tüm bunların tepesinde de maalesef dönüp dolaşıp tıkandığımız ulaşım kooperatiflerinin mafya düzeni yer almakta. Hiç unutmam yıllar önce Kocaeli gazetesinde manşeti vardı bunların başkanlarından birisinin, sakın bizim karşımıza belediye otobüsü, metro, tramvay, vapur falan çıkarmaya kalkmayın, bu şehrin ana ulaşım unsuru bizleriz demişti. Ogün bugündür de aynı tas aynı hamam devam ediyor.
Bir dönem İbrahim Karaosmanoğlu, Ulaşım Daire Başkanlığında görevli bir grup arkadaşa (içlerinden tanıdıklarım da vardı) ulaşım master planı hazırlatmıştı, yine yerel gazetelerde de haber de olmuştu bu, şehrin toplu taşımasını nasıl adam ederiz diye, onlar da sağolsun çok kapsamlı bir çalışma hazırlamıştı, şu kadar vapur, şu kadar otobüs, şuralara şuralara hatlar, tramvaylar vs diye, arkadaşların bana ilettiği sunduktan sonra kendisine bu kadar işi yapamayız diyip dosyayı kapatmak olmuştu. Dikakt ederseniz böyle bir planla ilgili en ufak bir yıllardır ne çalışma duyarsınız, ne haber okursunuz.
Şehrin bir ulaşım hedefi, planı yok maalesef. Sadece günübirlik populist çözümler var hepsi o..


Fehmi21
7 ay önce - Cmt 18 Arl 2021, 15:33

Alıntı:
Tüm bunların tepesinde de maalesef dönüp dolaşıp tıkandığımız ulaşım kooperatiflerinin mafya düzeni yer almakta. Hiç unutmam yıllar önce Kocaeli gazetesinde manşeti vardı bunların başkanlarından birisinin, sakın bizim karşımıza belediye otobüsü, metro, tramvay, vapur falan çıkarmaya kalkmayın, bu şehrin ana ulaşım unsuru bizleriz demişti.

İnanamıyorum yukarıdaki sözlere. Nutkum tutuldu!
Bilmiyordum, geçmişte İzmit Körfezi'nde deniz otobüslerinin çalıştığını. Yeni öğrendim, biraz arşivi karıştırınca. Merak etmekteyim; yukarıdaki sözler söylendikten sonra mı deniz otobüsleri ortadan kaldırıldı? Deniz otobüsleri niçin ortadan kaldırıldı?

Alıntı:
Ama iskele yapılsa bile diyelimki Karşıyaka sahile yapıldı, yine yerleşim birimlerine, işyerlerine, şehir merkezlerine uzak kalacak ve besleme hattı ihtiyacı olacaktır.

MİA projesi rafa mı kalktı acaba? Başiskele sahilleri ve sahil yakınları MİA projesinden nasibini almıyacak mıydı? Başiskele'deki MİA da yer alacak küçüklü, büyüklü firmaların hepsi Başiskele sakini mi olacak? Buraya gelecek misafirlerin ve alış-veriş yapanların hepsi Başiskele sakini mi olacak?

Diğer ilçelere göre Başiskele nüfusu hızla artan ilçelerden. Belki de başı çekiyor. Geleceği öngörememek nedir, niçindir?

Bugün, D130 karayolu Başiskele kısmında sabahları ve akşamları (işe gidiş ve gelişlerde) trafik adeta tıkanmış durumdadır. Bu trafik tıkanıklığına çare için yine karayolu ve yine karayolu düşünülmekte ve yüzmilyonlarca lirayı bulan harcama yapılması hedeflenmektedir. Vapur seferi olursa arabamı iskele yakınında bırakır, karşı sahile vapurla geçerim. Benim tıkadığım karayolu da açılır. Olmaz mı?

Karayolu projeleri gırla gidiyor. Kimisi topluma hizmet için gerekli ve acil. Kimisi ise kişiye ve şirkete hizmet amaçlı olup topluma yüktür. Bu yüklerden kurtulup, buralara harcanacak yüzmilyonlarca (milyarlarca mı deseydim acaba) lira topluma hizmet amaçlı deniz yolu için kullanılamaz mı?


Erol_B
7 ay önce - Sal 21 Arl 2021, 13:52

Alıntı:
Bilmiyordum, geçmişte İzmit Körfezi'nde deniz otobüslerinin çalıştığını. Yeni öğrendim, biraz arşivi karıştırınca. Merak etmekteyim; yukarıdaki sözler söylendikten sonra mı deniz otobüsleri ortadan kaldırıldı? Deniz otobüsleri niçin ortadan kaldırıldı?


Bu mantığa çanak tutmanın ışığında yukarıda saydığım şekilde çok kötü işletildiği için yeteri kadar talep yok maaliyetler yüksek bahanesi ile kaldırıldı.
O zamanlar bırak 4G'yi 3G bile daha gelmemişti bile, insanların anlık ne zaman vapur veya deniz otobüsü var görebilecekleri yegane sistem ceplerinde taşırlarsa eğer tarife planıydı. Ve tarife planı da saçma sapan hiç bir örüntü içermeyen, akılda tutulması imkansız ve alakasız saatlerde çalışan bir tarife yaratmışlardı. Bir de iskelede indikten sonra bir aktarma yapabileceğiniz besleme hattı da koyulmadığı için tabiyatı ile yeteri rağbeti göremedi. Halbuki İzmir de bir körfez şehridir ve de yıllardır vapurlar vızır vızır çalışmaktadır.

Kim ne derse desin, bu şehir yıllardır çok kötü yönetiliyor. 2004'den beri değil, çok daha eskilerden beri..
Adı büyükşehir olmuş ama kafalar küçük kalmış.. Hatta küçük şehirler bile şu anda çok daha vizyoner yönetiliyor ülkede..
Deniz ulaşımını İzmir, İstanbul nasıl yapıyorsa örnek alabilirsin, otobüs işletmeciliğini Ankara, İstanbul, İzmir nasıl yapıyorsa örnek alabilirsin. Bunlar uzay bilimi olan şeyler değil, yüz yıldır ülkede olan işletmeler..


Berktuğ
site denetçisi

1 ay önce - Sal 21 Hzr 2022, 13:13

Alıntı:
Deniz ulaşımda 2022 yaz sefer tarifelerimiz belli oldu. [*]

Detaylı Bilgi için: https://www.e-komobil.com/



(+)



(+)


MEHTAP TURU VE BÜYÜKADA SEFERİ



Berktuğ
site denetçisi

2 hafta önce - Prş 28 Tem 2022, 12:42

BÜYÜKADA’YA MAVİ TUR KEYFİ
Alıntı:
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Marmara Denizindeki Prens Adaları’nın en büyüğü ve en çok ziyaret edileni olan Büyükada’ya her hafta sonu mavi tur düzenliyor. Pazar günleri yapılan Büyükada’ya yolculuk turu İzmit Marina 1 Mart Vapur iskelesinden başlıyor.



İZMİT’TEN BAŞLIYOR
İstanbul Büyükada’ya yolculuk turu için rezervasyon yaptıran vatandaşların yolcuğu İzmit’ten başlıyor. Büyükada vapuru Değirmendere, Karamürsel ve Darıca iskelelerinden yolcularını alarak Büyükada’ya dümen kırıyor.

ÇAY VE DONDURMA İKRAMI
Tura katılan vatandaşlara yolculuk sırasında dondurma ve çay ikramı yapılıyor. Müzikler eşliğinde devam eden yolculukta katılımcılar Körfez’in muhteşem atmosferinden sonra plajları, eşsiz manzarası, farklı yaşam tarzı, çam ağaçları ve nefes aldıran sokakları ile ziyaretçilerini büyüleyen Büyükada’ya ulaşıyor.

EVLİLİK YILDÖNÜMÜNÜ MAVİ TURLA KUTLADILAR
Mavi turla Kocaeli’den Büyükada’ya giden vatandaşlar unutulmayacak bir gün yaşıyor. Büyükşehir’in Büyükada’ya yolculuk turuna katılan İset çifti de 37. evlilik yıldönümlerini mavi turla kutladı. Mehmet ve Zehra İset (62) çifti 37. evlilik yıldönümünde Büyükada’yı gezdi. Kendilerine bu imkânı sağlayan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’a teşekkür ederek, unutamayacakları bir yıldönümü kutladıklarını belirtti.

DÖNÜŞ 17.00’DE
Büyükşehir’in, vatandaşların yaz döneminde haftanın yorgunluğunu atmaları, aileleri ve sevdikleriyle birlikte güzel vakit geçirmeleri için organize ettiği Büyükada’ya Yolculuk Turu vatandaşlardan büyük ilgi görüyor. Keyifli bir yolculuğun ardından katılımcılar, birçok şaire de ilham kaynağı olmuş, her mevsim farklı bir cennet olan Büyükada’da, begonvil ağaçlarının seyrine dalıyor. Büyükada’dan kalkış ise 17.00’da yapılıyor. Yolcular bu kez gün batımı eşliğinde Kocaeli’ne geri dönüyor.










Kaynak: https://www.kocaeli.bel.tr/tr/main/news/ulasim/14 ...eyfi/41587

Her sezon bu seferlerin de yapılması ayrı bir güzel.



sayfa 84
« önceki   123 ... 828384
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara