Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 255
Serkan Guzel
3 ay önce - Prş 05 May 2022, 12:55

Alıntı:
Doğrudan haber var. Sizin de bildiğiniz üzere her şeyin limitleri var, var olan sorun limitler dahilinde olduğundan operasyonu engellemiyor. Ama yıllar içerisinde artan bir sorun.
https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ ...coktu.html

Sabiha Gökçen Havalimanı pist analizi ve planlaması çok iyi olmasına rağmen yeterli bakım aralığına sahip değil. Sizin de bildiğiniz üzere belli aralıklarla pistler kapatılır, kaplama sökümü ve yenilemesi gerçekleştirilir. Ama Sabiha Gökçen Havalimanı pandemi dışınde neredeyse hiç bu imkana sahip olmadı ki pandemi döneminde de bu işlem sadece teker koyma bölgesine kısmi olarak yapıldı tam bir söküm yenileme olmadı.


Artan sorun diye ondülasyon artışından bahsediyorsanız, böyle bir olgunun ortaya çıkması mümkün değil. Çünkü iki ondülasyon mesafesi arasında yüzlerce metre, mesafe farkı olur. İki ondülasyon ekseni arasında, eğimin( yani oturmanın ) daha da artmasından bahsediliyorsa, bu durum pistin başına gelebilecek en büyük bir sorun olurdu. Böyle bir durumda, hava alanı derhal kullanıma kapatılır.

SGH'nın mevcut pist bakımları, şu an için kaliteli iniş - kalkışa yeterli... Bu hava limanını da sıklıkla kullanıyorum. Taksi halinde iken pistin görünümü kanaate sahip olmama yetiyor. Nasıl anlıyoruz ? İndikten sonra tekerin vuruntu ile verdiği tepkiden, ya da kalkışta bu vuruntular pistin durumu hakkında genel bir fikir verir zaten. SGH'da bu türden aksaklıklar yok henüz.

Bunun dışında bir de pist kaplamalarının yüzey yıpranması 'ndan bahsedilebilir. Dostlarımdan öğrendiğim kadarıyla, yüzey yıpranması da hala limitler dahilinde...

Link verdiğiniz yer, 2016'daki yazısını her hangi bir kaynağa dayandırmamış ! Böyle bir aksaklık yaşandıysa, planlı uçuşların diğer meydanlara gönderilmesi üzerinden anlaşılabilirdi.

Ayrıca böyle bir aksaklık yaşanmış olsaydı, bu resmen ilan edilirdi.

Rol kapmaya çalışan bu türden internet web sayfalarının yazdığına ben kendi adıma itibar etmiyorum.


HCGO
3 ay önce - Prş 05 May 2022, 18:38
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı - Kurtköy / İstanbul


Londra yolcusu kalmasın. Bir hafta sonra döneceğim. Duty Free de Viski fiyatları uçmuş.


(+)




(+)


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 11 May 2022, 10:06

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanının (SAW) 2019, 2021 ve 2022 (ilk 4 ay) yolcu trafiğini her ay bazında inceledim. 2020, Ocak-Şubat dışında full pandemi yılı olduğu için özellikle dikkate alınmadı. Bu tablolarda ay bazında 2019 yılı (IST + ISL) toplam trafiği ile 2021 ve 2022 yılı trafikleri karşılaştırılmaktadır.

Not: 2022 için Mayıs ve sonrasını dikkate almayınız. 2019 - 2021 ve 2022'nin ilk 4 ayları için olan mukayeseler de ana tablonun altındaki küçük tabloda görülebilir.

Ben havalimanı yolcu trafiğini bir toplam olarak analizinden yana değilim. İç Hatlar ve Dış Hatlar'ın ayrı ayrı analizi daha bilgilendirici olmakta. Bu nedenle aşağıda "İç" ve "Dış" Hatlar olarak iki ayrı tablo yer almaktadır.

Buradan çıkan sonuçlara ilişkin yorumlarım olacak ama bunları hafta içinde ayrıca bir mesajda toplayacağım; şimdilik bu tablolarla yetinmenizi rica edeceğim.



(+)




(+)




Nasipse bu çalışma 2022'nin 8. ve 12. ayları sonrasında güncellenecektir.

İLGİLENENLERE: Benzer çalışmayı (Yeni) İstanbul Havalimanı için aşağıdaki linkte bulabilirsiniz...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8769817#8769817



mafakyanc

2 ay önce - Çrş 11 May 2022, 11:11

Alıntı:
Pegasus dün kurulan bir şirket değil, kurulduğunda tarifesiz seferler yapan bir şirketken ESAS Holding bünyesine geçince tarifeli seferlere başlaması ve fiyat politikası nedeniyle Atatürk Havalimanı'nda bulunması THY tarafından istenmemiştir, Pegasus ne kadar yerli yabancı diğer şirketlerin uçtuğu bir meydana uçmak istese de iç ve dış hatlarda THY kendisinden bariz daha uygun fiyat sunan bir şirketin aynı meydanda olmaması için SHGM üzerinden yönlendirmede bulunmuştur bunu dönem havacılık sektörü içinde olanlara sorabilirsiniz. Pegasus Sabiha Gökçen Havalimanı'na yollandığında daha yıllardan 2004-2005 yani Atatürk Havalimanı'nda kapasite sorunlarının olmadığı, genişletme çalışmalarının mümkün ve yapılıyor olduğu dönemler.


Bu dediklerinizin altına imzamı atarım. Pegasus, Sabiha Gökçen'e zorunlu olarak yollandığımda orada sadece kırmızı kuyruk TK operasyon yapıyordu (belki mavi kuyruk AnadoluJet ihdas dahi edilmemiş olabilir; o tarihte...). Sabiha Gökçen'den mavi kuyruk AnadoluJet'in seferlere başlamsı (ve kırmızı kuyruk TK seferlerinin kaldırılması) çok daha yakın tarihlerdedir.

İşin doğrusu ve gereği, SAW'daki mevcut pistin çok kapasamlı bir bakıma alınması, kaplamasının tamamen sökülüp yeniden kaplanması ve bu arada en azından doğu yönüne dolgu yapılarak bir RESA sahasının ilavesidir. Bu işlemler de en az 1 (bir)yıl alacaktır. Bu nedenle 2. pistin acilen tamamlanması gerekiyordu ama bildiğiniz üzere o da bir başka bahara bırakıldı. Ben taammüden bırakıldı konusunda ısrarcıyım.

Değil Serkan Güzel bey, feriştahı gelse hatta CB gelip öyle birşey olmadığını söylese İ-N-A-N-M-A-M!

Bir önceki mesajımdaki, tablolara bakıp da geçmeyiniz ltf. Burada, okumasını bilenler için geleceğe yönelik bazı mesajlar dahi var. Bir tanesini peşinen söyliyeyim:

Sabiha Gökçen'de uzun yıllar (toplam yolcu trafiği ne kadar olursa olsun...) dış hatlar yolcu oranı toplam yolcu oranının %30-35'u arasında salınırdı (eski AHL ve IST'da da bu durumun tam tersi oluyordu, zira Avrupa yakası havalimanları hem Avrupa'da çok daha fazla sayıda meydana uçuş kaldırıyor ve hem de uzak mesafe (ER) uçuşların, bir diğer açıdan geniş gövdeli ve büyük kapasiteli uçaklarla yapılan uçuşların tamamı Avrupa yakasından...). Birşey daha ekleyeyim: SAW'de transfer yolcu sayısı ISL/IST'a göre çok çok daha düşüktür; hele ki dış hatlarda dıştan-dışa transfer yolcu sayısı belki de sıfıra yakındır. Bu nedenle SAW'da istatiksel olarak verilenler (benim de yukarıdaki tablolarda kullandığım DHMİ sayıları) açısından SAW'da terminali kullanan "kelle sayısı" ISL(IST'a oranla daha yüksektir... (Bilgi: transfer yolcular terminale geliş ve gidişlerinde iki defa sayılıyor ama gerçekte terminali kullanan sadece tek bir "kelle" var!)

Neyse konuyu daha fazla dağıtmayayım:

SAW'da 2019'da Dış Hat yolcusu Toplam Yolcu'nun %39.53'ü olmuş (o yılın ilk 4 ayında bu oran %37,7).
2020'yi pandemi nedeniyle atladık. Pandemiden yavaş yavaş sıyrıldığımız 2021 yılında aynı oran %35.43 (ve ilk 4 ayda %29.4). Ancaak 2022 ilk 4 ayı için bu oran %49.5'a fırlamış. Hatta ve hatta bu 4 aylık Dış Hat Yolcu trafiği SAW'ın 2019'daki trafiğin az da olsa % 0.8 üstüne çıkmış (ama İç Hatlar %37.8 gerisinde)... Özetle SAW'de İç Hat yolcu trafiğinde gerileme var gibi gözüküyor.

Bu yılın 8. ay sonu da gelsin (yani 2022 biraz daha somutlaşarak ortaya çıksın...); IST ve SAW'ın bu yıllara ait İç ve Dış Hat Yolcularının oranlarını da hazırlayıp bilgilerinize sunacağım...


HCGO
2 ay önce - Çrş 18 May 2022, 01:07

Dostlar ben Londra’dan döndüm. Paramız kuş olduğu için doğru düzgün bişey alamadan geri geldim. En çok ne özledin derseniz Rakı derim ama ben gelene kadar o da zamlanmış be.


(+)




sayfa 255
ANA SAYFA -> İSTANBUL