Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 196

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.6%  95.6%  [939]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.4%  4.4%  [43]
Toplam Oy : 982

ali alimi012
7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 01:08

kötünün iyisi dediği de tuz gölüne havalimanı mı yapılır diyen
eğer o kötünün iyisi ise
bu pisti yapan iktidar da iyinin iyisi olur


Serkan Guzel
7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 01:10

Alıntı:
Ancak şöyle gerekçeler de var: 1) Sabiha Gökçen ilk başta, zaten uluslararası trafiğe de açık olacak bir sivil havalimanı olarak planlanmadı. Orası dolaylı olarak askeriyenindi...


Tek katıldığım yer burası...

Küçük bir terminal binası vardı. Henüz sivil kullanıma açılmamıştı. Ama ben ilk kullananlar arasındaydım.


mafakyanc

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 07:40

Daha 4 sayfa önce bir hatırlatma yapmıştım.

Buraya yazan bazı kişilerin okuması mı, algılaması mı yok yahıut bu kadar da meşin suratlılar mı?

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8754028#8754028


Şükrü Güllüoğlu

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 09:30

meşin suratlı teriminin Türkçe Türkçe sözlükte anlamı
Utanmaz, şerefsiz (kimse)

Kaynak: seslisozluk.net
Deyimi yukarıdaki manada mı kullandınız Afak üstadım?


hamdiozgun

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 10:31

Afak bey demişsiniz ki;
Alıntı:
Ancak şöyle gerekçeler de var: 1) Sabiha Gökçen ilk başta, zaten uluslararası trafiğe de açık olacak bir sivil havalimanı olarak planlanmadı. Orası dolaylı olarak askeriyenindi... Havalimanı olmasına karar verildikten sonra (ki bunun vizyonerlik olduğunu samimiyetle kabul ederim...) hele hele bugünkü seviyesine geleceği dahi düşünülmedi. 2) Pegasus buraya geçip işi büyütmeseydi zaten bugünkü seviyesine yine gelemeyecekti. 3) Dolayısı ile buraya yapılan pist dahi ilerisini tam göremeden yapılıp bitirildi. O tarihlerde etraf yeterince boştu; istense 3.500-4.000*60 mt'lik pist dahi yapılabilirdi. Şu anda kullanılmayan 1. Terminalin boyutu, kapasitesi de ortada!


Öncelikle son sayfalardaki yazışmaları takip ediyorum. Sizin yazdıklarınız da Serkan bey'in yazdıkları bu çalışma hakkında tam doğruları içermiyor, eksik ve hatalı bilgiler mevcut aslında dün akşam yazmayı düşündüm ama kısır döngü olur diye yazmadım. Geçtiğimiz aylarda tünellerin neden zarar gördüğü ve neler yapılacağı konusunda yazmıştım tekrara düşmek istemedim. Ama alıntı yaptığım yazınızdaki bilgilerde eksik ve hatalar gördüm bunları daha önce yazmadığım için altta açıklamaya çalışacağım.

Sabiha Gökçen Havalimanının her iki ucunda da işyerimiz olduğu için konuya az çok hakimim.
Madde 1 )
Alıntı:
1987 yılında Savunma Sanayi İcra Komitesi’nin kararı ile; Pendik Kurtköy mevkiinde “İleri Teknoloji Endüstri Parkı ve Sivil Havacılık Merkezi (İTEP)” kurulmasına karar verilmiştir. İTEP Projesinin ilk adımı olarak da; İstanbul Anadolu yakasında yıllık 3 milyon dış hat yolcu, 500.000 iç hat yolcu ve 90 bin ton kargo kapasiteli Sabiha Gökçen Havalimanı kurulmuştur.

https://www.sgairport.com/tr/kurumsal/tarihce

Madde 2 )
Yazdıklarınız kısmen doğru, Sabiha Gökçen Havalimanı ilk seferlerine başladığında sabah 8:30-10:00 arasında ve akşam üzeri 15:00- 18:00 arasında 5 uçakla hizmet veriyordu. Sabah işyerinde kahvaltı yaparken gelen uçakların kuyruk reklamlarına bakarak saati tahmin ediyorduk. Ara sıra da kargo uçakları inerdi hiç unutmuyorum ilk kargo uçağı Antanov du inerken yeri göğü inleterek cam çerçevi zangırdatarak inmişti. Hatta CNC torna tezgahındaki parçayı söküp tekrar takmak zorunda kalmıştık. 2005 yılında ESAS holding pegasusu satın alındıktan sonra bu havalimanı daha aktif kullanılmaya başlandı. Bu havalimanının ilk terminalinden apron seyredilebiliyordu. Gelen/giden yolcuları camdan takip edebiliyorduk otoparkı ücretli değildi arabımızı park edip giderdik.

Madde 3 )
Havalimanının kurulduğu bölge çok büyük bir alan değildi. Kavakpınar tarafında bir mahalle istimlak edildi çok fazla sayıda ev, gecekondu ve işyeri kamulaştırılıp yıkıldı. Yalan yok bizde bekledik bizim işyeride kamulaştırılsın diye ( burada satınalma iki tipte yapıldı birinde devlet kamulaştırma yaptı ayrıca Nato kaynakları ile savunma sanayi extra ödeme yaptı bir tanıdığımız burada 500 m2 arsa ve işyeri karşılığında aldığı parayla 3.000 m2 arsa alıp üzerine 1.000 m2 işyeri yaptı) Orhanlı tarafı ise otoyol bağlantı yolu havalimanının boyutlarını kısıtlıyordu. 2. Pist için bile Orhanlıda bir mahalle kamulaştımaya girdi bir çok bina yıkıldı. Extra bir bilgi paylaşımında bulunmak gerekirse bu havalimanının büyük kısmında su kuyuları vardı buradan çıkan sular hem buradaki tarlaları sulamak hemde yeni kurulan OSB lere kullanım suyu olarak kullanılmak üzere çıkarılırdı

1. Madde ye eklemek gerekirse ilk başta havalimanının bir kısmı Nato tarafından kullanılmak üzere tasarlanmıştı sonraki tarihlerde bundan vazgeçildi.



SametYücel

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 10:38

Bütün eski yazılanları inceledim, hiç birinin bugün için bir geçerliliği kalmamış, verilen bilgilerin hiç birisi güncel değil, verilen tarihler hep sapmış.

Peki şimdi pist sonuçta ne zaman bitiyor?


hamdiozgun

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 10:51

Eğer sorunuza tek kelimelik cevap istiyorsanız pist ve kule bitti. Üst yapı binaları bitmedi. Tünellerin üsttü kapatılmıştı ama tüneldeki kayma dolayısıyla oluşan yarıklar sebebiyle tekrar üzeri açıldı. Mahkemenin ihaleyi durdurma kararı sonrası ( Sarka Madencilik ihaleye çağrılmaması üzerine yaptığı itiraz sonucu) tekrar yapılanma ve planlama aşaması bekleniyor. Bana sorarsanız bu tüneldeki sorunu ben max 10 ayda çözerim.

Serkan Guzel
7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 10:58

Meşin suratlı diye itham eden müptezel utanmadan ve sıkılmadan birkaç ayda bir buraya gelip sürekli eyyam yapmayı kendine marifet sayıyor. Ne zaman yaşının adamı olacak merak ediyorum.

An itibariyle, ilgililerin resmi açıklamalarının hala da okunmadığını görmekteyim.


mafakyanc

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 12:11

Hamdi Bey, siz bu konuda daha bilgi sahibisiniz; söyledikleriniz gayet açıklayıcı. Ancak şu andaki haliyle, yeni piste nasıl "bitti" denebilir ki? Tünellerin üstünde kalan bölüm açık. Kaldı ki teknik anlamda bitmiş olması demek günümüzde bütün pist üzeri işaretlemenin ve ışıklandırmanın da yapılmış olmasını gerektirir ki o etaptan daha epeyce uzağız.

Not: ben tünellerin üzerine gelen pist bölümünün sadece alt hafriyatının yapıldığını ancak buranın betonlama ya da asfaltlamasının daha yapılamadan tünellerde ki sorun nedeniyle işin durdurulduğunu biliyorum.


SametYücel

7 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 12:33

Alıntı:
Bana sorarsanız bu tüneldeki sorunu ben max 10 ayda çözerim.


Hamdi Bey, verdiğimiz bilgiler için teşekkür ederim. Önemli bir tespitte bulunmuşsunuz. Bekleyeceğiz bakalım bu iş nereye varacak.


Alıntı:
Not: ben tünellerin üzerine gelen pist bölümünün sadece alt hafriyatının yapıldığını ancak buranın betonlama ya da asfaltlamasının daha yapılamadan tünellerde ki sorun nedeniyle işin durdurulduğunu biliyorum.


Mafak Bey, bilgi için teşekkürler. Hergün görüyorum şu an bölgede harıl harıl hafriyat yapılıyor, tünel hala kapalı bu durum oradaki trafiği de yoğun saatlerde çok olumsuz etkiliyor. Tünelde bir kaza oluyor insanlar saatlerce yolda kalıyor en az 2-3 kez benimde başıma geldi. Umarım en kısa sürede tamamlanırda bölgedeki hafriyat kabusu da biter.



sayfa 196
ANA SAYFA -> ULAŞIM