Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Sabiha Gökçen 2.pist inşaat çalışmaları
« önceki   123 ... 189190191 ... 196197198   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 190

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.4%  95.4%  [902]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.6%  4.6%  [43]
Toplam Oy : 945

mafakyanc

4 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 13:37

@ Sn. Hüseyin Göktürk:

Son derece doğru ve özet bir izahat yapmışsınız.

Bu tür başlıklar, maalesef çok sayıda hesapta bu konuların da içinde olan medyada aynen bu şekilde başlık atılarak dillendirildi. Başlık birşey diyor (ama en çok okunan ve hafızalarda kalan da o başlıkta yazandır), altını okursanız orada başka bir durum görüyorsunuz. Bizim medyamız da maalesef ya cahil, ya saptırıcı. Bence bunun iktidar taraftarı ya da aleyhtarı olmakla da fazlaca bir ilintisi yok.

Şimdi merakla ihalenin yenilenmesini bekliyoruz ama bakalım ne zaman? Çünkü "iptal kararı veren" mahkeme daha gerekçeli kararı bile (herhalde) yayınlamadı. Ondan sonra gelsin temyiz süreçleri. Olağan hallerde bu süreç 2-3-4 yıl alabilir. Tam Sabiha Gökçen'in gelişmesine köstek olmak isteyenlerin arayıp da bulamayacağı bir durum? "Acil kamu faydası/ihtiyacı" gerekçesiyle bir kestirme yol bulunabilir mi?

Açıkçası ben "kıytırık sayılabilir" bir firmanın bu işe taş koymasını pek de olağan karşılamıyorum ama aklımdan geçenleri buraya döküp yepyeni bir polemik yaratmak da istemem; anlayan anlıyor zaten!

Bu arada merak ettiğim konu şu: tamam bu tünellerde bir çökme oldu (tamam be çökme bildiğim kadarıyla birkaç santimlik bir çökme, tünel ortadan ikiye yarılmadı ya da zemine bir metre saplanmadı...) da bu işin nedeni ve suçlusu tesbit edildi mi? Çünkü tünelleri (ve çevre yollarını) ihale eden Karayolları ve işi temiz, kusursuz kabul etmiş durumda. İşi yapan bu tünel revizyonuyla ilgisi olmayan bir müteahhit. Tamam ama suçlu kim, bu işin cezası da olmayacak mı?

Biliyorsunuz: bu tüneller gidiş geliş eş zamanlı açılamadı. Birisi (tek tüp) gidiş geliş açıldı, o sırada diğeri "bir revizyon gördü", sonra o açıldı ama bu sefer ilkinde bu "çökme olayı" yaşandı. O zaman (yani parçalı açılışın ilkinde) bizim şirket bu tünellerin acil anons sistemi ile ilgilenmekteydi ve o günden duyumumuz pistleri yapan Makyol ile tüneli yapan şirket birbirlerini suçlamaktaydı. Müteahhit Şirket Makyol'u tünellerin üzerine hesapsız hafriyat yıkmakla, yani tüneli hatalı yüklemekle suçlamaktaydı.

Tabi bu ne kadar kabul edilebilir bir suçlama? O tünelin üzerine pist gelecek (en az 1 cm. kalınlığında asfalt ya da beton), pist bitecek ve tünel bölgesinin üzerinden yüzlerce tonluk uçaklar gelip gidecek???


bby0401
4 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 20:41

Tünelde yine kaza olmuş. Tam bir kangrene dönüştü bu iş. Resmen tüplerin üzerini açtılar. Daha ne kadar bekleyeceğiz bilmem. İhalenin iptal edilip yeniden yapılacağını okudum bir sitede.

https://twitter/radyotrafik/Reklam_link/14867357166755 ...w&s=19


mafakyanc

4 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 23:01

Verdiğiniz link açılmıyor!!!

Trafik kazası olsa gerek???

İhale'nin mahkemece iptal kararı da doğru ama yeni hale yapılması hukuk'taki ayak oyunlarına çok bağımlı bir konu (ha, tamamen yeni bir adla aynı yer, aynı iş için yeni bir ihale düzelenirse/düzenlenebilirse, buna birşey diyemem...).


SametYücel
4 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 18:05

Alıntı:
Tünelde yine kaza olmuş. Tam bir kangrene dönüştü bu iş. Resmen tüplerin üzerini açtılar. Daha ne kadar bekleyeceğiz bilmem. İhalenin iptal edilip yeniden yapılacağını okudum bir sitede.


Olur, olmasa şaşarım tünel, tünel değil ki. Hafriyat kamyonlarından, tırlara, kadar her aracın girebildiği, bu adam ne taşıyor acaba denilmeyen, yani istersen patlayıcı madde ile geçilebilen, hız limiti olup, radarın olmadığı, haliyle kimsenin yavaşlamadığı, tünelin içinde tozdan dumandan göz gözü görmeyen bir tünel işte, yine her işte olduğu gibi plansız, programsız yapılmış abzürt bir proje.

Bu tünelin üzeri pist olduğunda tonlarca ağırlıktaki uçaklar bu tünellerin üzerinden geçtiğinde, tünellere bir geçiş denetimi, kontrolü yapılacak mı çok merak ediyorum. Allah muhafaza patlayıcı madde taşıyan bir tır içeride kaza yapsa tünel havaya uçsa, pist çökse, üzerindeki uçaklar devrilse vb. nasıl bir facia olur düşünmek bile istemiyorum.

Özetle üzeri pist olacağı için burasının Avrasya Tüneli gibi işlemesi, ağır araçlara, tırlara vb. kapatılması ve giriş çıkışlarda ciddi polis denetimlerinin yapılması gerekir.


mafakyanc

4 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 21:21

İlahi Samet Yücel,

Zamanında İstanbul AHL nizamiyesinde kapı gibi polis kontrolu vardı da ne oldu? Üç tane tipsiz Ortadoğu'dan fedai ticari taksiyle geldi, ellerini kollarını sallayarak olması gereken ama olmayan polis kontrolundan geçti, içeriye girip katliam yapabildiler.

Tünel girişinde kim neyin kontrolunu yapacak? "Hırsıza kilit dayanmaz" diye bir deyiş vardır!



Kemal2914

3 ay önce - Prş 03 Şub 2022, 06:44

Bazen diyorum acaba tünelleri yapmak yerine yolu pist etrafından götürseler daha iyi olurdu sanki,belki tersaneden İsg ye 5-10 dk gecikme olurdu yol uzayabilirdi ama daha temiz hoş olurdu.Napalım karar böyle verilmiş,artık uzun iş ne zaman açılabileceğide meçhul hale geldi.En azından ordaki ekmek parası için çalışan abilerime yararlı olabilir işin uzama açısından. yinede ilginç bir durum tünelin üzerini doldur,tekrar boşalt.Ayrıca kazalara üzüldüm umarım bir önlem alınır.Sözde radarla takib yazıyor ama varmı bilmiyorum.

huseyin korkar

3 ay önce - Cum 11 Şub 2022, 17:41

Yıllardır bir türlü bitmiyor bu çalışma.

Geçen yaklaşık yarım saat diğer uçakların kalkışını bekledik. Bir an önce yapılması gerekmesine rağmen bu kadar önemsenmemesi şaşırtıyor.


orhan439
3 ay önce - Çrş 16 Şub 2022, 14:33

Alıntı:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8622859#8622859


İkinci ve üçüncü maddede belirttiklerine göz atacak olursak.

17-35 pistlerinin komple yıkılıp 45 derece açıyla bir adet pist yapılması durumunda pist terminal binasının dünya ticaret merkezinin THY genel müdürlük binasının, Sivil havacılık genel müdürlüğü binasının üzerinden geçip NEF Ataköy ve Selenium Ataköye varmadan bitiyor 3000 metre düşünülürse. Tabi bu durumda NEF Ataköy ve Selenium Ataköy binaları yaklaşma hattında olacağından hatta E5 kuzeyindeki bazı binalarında yaklaşma hattına engel teşkil edeceğinden yıkılması traşlanması gerekecek. Yani çok mantıklı bir hareket olmayacaktır.

Dördüncü pist ile ilgili de yine birçok önemli bina etkilenecek. Fotoğraf olarak kabataslak bir çalışma yaptım. Sadece pistleri çizdim bunlara bağlantı taksiyollarını zemin dolgusunu falan düşününce etkisi daha fazla bir alanı etkileyecek.


(+)


HCGO
2 ay önce - Sal 01 Mar 2022, 02:55

Ne oldu? Zamanında bu iş özellikle geciktiriliyor, bir pist süresinde adamlar 3 pistli havalimanı yaptı, 7.4 km’lik metroyu 10 yıldır bitirmediler dediğimizde çemkirenler nerede? Hani 2.pist çalışmaları güzel yürüyor, hemen bitecek diyenler. Bunu laf sokmak için değil, atarsız savunanlara bir gelişme varsa yazın da öğrenelim diye söylüyorum. Neredeyse bir aydır kimsenin gıkı çıkmamış.

Kemal2914

2 ay önce - Pzr 06 Mar 2022, 02:33

HCGO haklısın,tüneldeki onarılması için boşaltma işi,daha bir geciktirdi.Sözde ekim 2019 da açılıyordu
vay be 2016 da yer teslimi alınan proje 8 senede bitecek belkide yani 2024 gibi.(Kılıçdaroğlu'nun bedduası tuttu galiba "ironidir")



sayfa 190
« önceki   123 ... 189190191 ... 196197198   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM