Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1248

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.1%  43.1%  [1198]
olumsuz düşünüyorum 49.8%  49.8%  [1386]
fikrim yok / kararsızım 7.1%  7.1%  [198]
Toplam Oy : 2782

Fatih Glr 21
1 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:27

Limak aylardır bekliyor bu projeyi büyük olasılıkla Limak üstlenecek.YİP modeli ile yapılacak.

Ahmet YükselS
1 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:40

Alıntı:
kuzeyle güney arasında ticaret doğu ile batı arasında olandan kat be kat daha azdır


Kat be kat fazla olması önemli değil. Bizim bundan ne kadar pay alacağımız önemli.
Boğazların dünya ticaretindeki payı şu anda %2. Bu %2' nin yarısını, yani %1'i kanala alsak, kanalın maliyetinin yıllık payını fazlasıyla finanse ediyor zaten.
Kanaldan gemi geçişlerinden yıllık 1.5-2 milyar dolar kazansak, kanalın yıllık ödemesini rahatlıkla kapatır. Konut satış gelirleri bonus olur.
İşi alan firmaya yıllık garanti verilecektir.
Köprülerin de ihaleye dahil edilme ihtimali var.


The_Turk
1 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 23:13

Alıntı:
kuzey güney arasında ticaret doğu ile batı arasında olandan kat be kat daha azdır


İkisi arasındaki ticaretin parasal yönünü bilemem hangisinin çok veya az olduğunu. Ama deniz yolu olarak bakarsan, boğazlarımızdan, Süveyş kanalı ve Panama kanalının toplamından daha çok gemi geçmekte. Doğu Batı arasındaki ticaret, kuzey Güney anlatısındayım ticaretten daha fazlaysa bu sadece Deniz Yolu üzerinden değildir.


Cumali1999
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 00:57

Alıntı:
Açıklanan tahmini yapım süresi 7 yıl ise, en az iki ile çarp. Dediğim gibi 15 yıldan önce bitmesi imkansız.

Kanal İstanbul ile ilgili eleştirimi de yapayım :
Kanalın Karadeniz'de sonlandığı nokta, doğa harikası bir plaj. Bu plaja yazık olacağını düşünüyorum. Şimdiye kadar gitmemiş olanların gidip bir görmesini tavsiye ederim. Plaj tümüyle yok olmuyor ama yanından yük gemileri geçince ne kadar temiz kalabilir bilemiyorum.


15 yıl çok uzun bir süre yahu

Bu yaz başlasa 2036 yazına ancak biter

Dümdüz olmasına gerek yok aslında bu güzel plaj için biraz kavis bırakmaya değer, kanalın çıkışı batıya veya doğuya birkaç km kaydırılabilir.. varsın kanal 1-2 Km daha uzasın


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 01:21

Kanal istanbulun geliri nasıl olacak, amerikanın rolü, Montrö ile bağlantısı nedir vb konularında son derece bilgilendirici bir analiz var. Kafalardaki soruları çok net aydınlatıyor.
Montröde bulunan ancak çoğu insanın bilmediği bazı maddeleri anlatıyor. Özellikle uğraklı ve uğraksız geçiş ayrımını ben ilk defa duydum. Çok ufuk açıcı bir video. Herkes izlemeli bence.
Ekonomist ve stratejist Kaan Sarıaydın anlatıyor..







Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 01:27

Alıntı:
15 yıl çok uzun bir süre yahu

Bu yaz başlasa 2036 yazına ancak biter


Olağanüstü şeyler olmadıkça 15 yıl sürmez. Artık inşaat hafriyat teknolojisi çok gelişti. Kanal istanbulun çoğu kazı hafriyat. Bir de üstte köprüler olacak. Bu konularda tecrübeli çok sayıda müteahhit firma var Türkiyede. Araç parkı çok geniş.
Zaten işi alan ana firma yerli de olsa yabancı da olsa onlarca belki yüzlerce yerli alt müteahhitlerle çalışacaktır. Kombine bir çalışma olacaktır. O halde 7 yılda bitmesi gayet mümkün.


AHMET TALHA BİRCAN

1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 14:18

Alıntı:
İki gün önce Sayın Cumhurbaşkanımız grup toplantısında müjdesini verdiler. İnşallah Kanal İstanbul projemizin de temellerini tıpkı bu projede olduğu gibi yaz aylarında atacağız. İnşallah eş zamanlı bir şekilde süreç tamamlanacak ve açılışlarını da yine hep birlikte yapacağız.
Biz 'Kanal İstanbul'u yapacağız' dedik. Şimdi her zamankinden daha fazla inanıyoruz. Kanal İstanbul bir çevre ve şehircilik harikası olacaktır. Akıllı şehir olduğu kadar, yatay mimarisiyle doğal dokuya ve mahalle kültürüne uygun bir şehir inşasıyla ve kanalın iki yakasında toplam 500 bin nüfusu aşmayacağı inşallah yeni bir şehir inşa edilecek. Bu da İstanbul'umuzun afet riskini azaltacak, rezerv konutlarımızın üretildiği, deprem toplanma alanlarının üretildiği bir şehir olacaktır. İlave bir nüfus gelmeyecek ki bu bölge de bilhassa depremle mücadelede bize çok önemli bir ivme kazandıracak rezerv konutlarımızın üretileceği bir alan olarak inşallah karşımıza çıkacaktır."
Murat Kurum
T. C. Çevre ve Şehircilik Bakanı

Kaynak:Anadolu Ajansı


ariesnet
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 17:13

Arkadaşlar bu bölgede 1 dönüm arsam var, imar planında 1/3 imar veriyor. Sizce bize bina yaptırırlar mı? Yoksa bir mütaahhid şirket arsa karşılığı mı ev yapar?

Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 21:02

Alıntı:
Geçen yıl,
Ocak ayında Türkiye petrolü bulacak uçacağız,
Şubat ayında corona bitecek kanatlanacağız diyen Sarıaydın masal anlatmış
Çok sağlam bir kaynak..


Sana göre masal!

Doğalgazı bulmadık mı? Bulduk. Ha petrol ha doğalgaz.

Korona da şubatta bitmesin de yaz aylarında bitsin.

İlla günü gününe mi bilmesi gerekiyor?

Ayrıca videoyu hiç izlemediğin belli.
Adam belgelerle analiz yapıyor.. Montrönun içtihat belgelerini anlatıyor.
Türkiyede kaç kişi biliyor Montrönun içtihat belgelerini?

Sallamış olması için kılıçdar gibi işkembeden atması gerekirdi.
Şöyle ki,

Koronayı, kavelerde sıfır deste kağıt açarak çözecek kılıçdar
Bir de vergi meselesi var! Uyuşturucu satıcısından organ mafyasının vergi alacak!
10 milyon işsizi 52 Bin muhtarın yanına birer kişi işe alarak çözecek!
Say say bitmez..


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 21:39
4 Çinli firma kanal istanbula teklif vermeye hazırlanıyor


Çamuriyet gazetesinin kanal istanbulla ilgili yeni haberinden bir bölüm..
4 Çinli firmanın teklif vermeye hazırladığını iddia ediyor çamuriyet.
Arada bir doğru haber yapıyorlar.

Alıntı:
ÇİNLİLER PAZARLIKTA
Türkiye ekonomisinin açıkça bir kriz yaşadığı bu ortamda Kanal İstanbul’un finansman bulunamayacağı için sadece bir seçim vaadi olarak kalacağı umudu, ihalenin yapılacağı açıklamasıyla sona eriyor. Çünkü aranan finansal destek Çin’den geliyor. Aldığım bilgilere göre Ankara’da yoğun bir çalışma var. Kısa süre içinde yapılacak ihale için şu anda 4 teklif gündemde ve bu şirketlerin hepsi de Çinli.

Ankara’da toplantılar, pazarlıklar sürüyor.

Çin’in projeye ilgisi tabii ki yeni değil, iki yıldır konuşuluyor. Salgından sonra dünyanın yeni bir döneme gireceği ortada. ABD, Rusya, Çin, Avrupa Birliği yeni döneme hazırlanmaya çalışıyor. Çin’in yatırım yapma iştahı da Türkiye’nin coğrafi pozisyonundan geliyor. Çin, yeni alternatif yollar oluşturuyor. Kuşak-Yol projesi kapsamında Türkiye önemli bir ayağı oluşturuyor. İstanbul’daki bu yatırımlar Süveyş Kanalı’nın kapanması ile gündeme gelen Orta Koridor’un da bir parçası olacak.

Üçüncü köprüye yatırım yapan Çin’in orada kalmayacağı belliydi. İstanbul Havalimanı, liman gibi diğer projelerle ilgilenen Çin, tam gücüyle Türkiye’ye yerleşmeye başladı bile. Çin, Kanal İstanbul’u sadece finanse etmeyecek tabii ki. Müteahhitlik sektörünün devlerine sahip Çin, inşaatı da üstlenecek.




sayfa 1248
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET