Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1095
MuratGezgin61
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 10:19

2017 yılında dönemin Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan'ın yaptığı açıklamalara göre

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve otoyolu
Osman Gazi Köprüsü ve otoyolu
Avrasya Tüneli

Projelerinin yapım maliyeti toplamda 15 milyar DOLARın üzerinde.

Bugünkü kurla 120 milyar liradan daha fazla.

120 milyar maliyeti olan projeler için yıllık 4-5 milyar ödeniyor, demek olur.


mustafa 1903
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 10:41

Alıntı:
Bu modeli kac ülke yapiyor merak ediyorum..!

Bir Tek Türkiye uyguluyorsa niye sadece Biz?

Genellikle YİD projeleri gelişmekte olan ülkelerde uygulanıyor.


kadir akbas
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 11:33

Alıntı:
Ancak, yine de Osman Gazi Köprüsü'nün ücreti düşürülmeli. Ücret düşerse, normalde bu güzergahı kullanma ihtiyacı olmayanlar bile gezi, alışveriş, ziyaret vb amaçlarla köprüyü kullanmaya başlar.

Bölge ekonomisine ve insanımızın yaşam kalitesine çok büyük bir katkı potansiyeli olan böyle güzel bir eser yeterince potansiyelini ortaya koyamıyor, bu ücretlerle.

Düşünün, 50 lira olsa mesela, günü birlik bir Bursa, Yalova gezisi yapacak insan sayısı katlanır. İstanbul'dan ortalama 1,5 saatte Bursa'ya ulaşma imkanı. Ya da Bursa'dan İstanbul'a.

Çevre illerden de ciddi kullanım artışı olur.


Maalesef bu geçiş ücreti düşürülmesine sadece İDO muhalefet ediyor.


gorkem5561
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 15:24

Alıntı:
Maalesef bu geçiş ücreti düşürülmesine sadece İDO muhalefet ediyor.


Sadece IDO muhalefet etmiyor olabilir. Gecis ucretinin dusurulmesi sonucta butceden karsilanacak bir eylem. Burada ucretin dusurulmesi sonrasi olusacak durumlari bazi senaryolar uzerinden incelemek ve devaminda cikan sonuc uzerinden yorum yapmak istiyorum.

Forumda takip ettigim uzere son bir kac aydir surekli koprunun fiyatinin daha da dusurulmesi ve gercek potansiyeline ulasilmasi talebi goze carpiyor. Bunun icin Butceden gecis ucretinin gecen araba basina karsilanmasi isin odenek ayrilmasi gerekecek. Oncelikle bu odenegin miktarini hesaplamak istiyorum. Bu hesaplamalari yaparken kullanacagim sayilar tamamen duz hesap ve yaklasik sayilar olacaktir, asiri sapma oldugunu dusundugunuz sayilar icin uyarabilirsiniz.

Mevcut durumda kopruden 30.000 arac gecisi oldugunu varsayalim. Gecen arac basina yanilmiyorsam devlet 20 dolarlik bir katki sagliyor. Bunun yaninda 10.000 arac icin de yaklasik 40 dolar oduyor. Dolari duz 8 lira kabul edersek odenen miktar 3.200.000 + 4.800.000 = 8.000.000 TL gibi bir sayi.

Simdi gecis ucretini 10 dolara dusurdugumuzu varsayalim, bu durumda 3 senaryo koyalim. gecis sayisinin 40.000, 50.000 ve 60.000 oldugu durumlar. Devletin odeyecegi miktar 30 dolar seviyesine yaklasiyor bu durumda. Guncel kurdan arac basina 240 lira cikacaktir.

40.000 durumunda ; 9.600.000
50.000 durumunda ; 12.000.000
60.000 durumunda ; 14.400.000 tl gunluk odeme miktarlarina ulasiliyor.

Gordugunuz gibi gecis ucreti dusuruldugunde devletin kasasindan daha fazla para cikiyor.

Simdi bunu bir kenara koyalim, oncelikle sunu belirtmek istiyorum ucretin dusurulmesi durumunda Koprudeki artisin TIR kaynakli olacagini dusunuyorum. Birincisi TIR yogun bir hat burasi zaten, feribotu yogun kullanan bir insanim ve hala eskihisar rampasinda tir kuyruklari var. Ucuncusu Sirketler icin fayda/maliyet egrisinin fayda yonunde kayacak olmasi. TIR gecisinin artisi gecis sayisini bence tahmin edilenden daha yukarilara tasiyacaktir ve bana 3. senaryonun daha olasi olacagini dusunduruyor.

Burada Karayollari , bakanlik ya da butce artik kimse sunu dusunuyor olabilir. Benim kopruden fayda saglamak icin yapacagim her ekstra subvansiyon beni YID mantigindan uzaklastiriyor, ben planlamami yaparken bu kopruye butceden odeme ayirmadim, kendi butcemi baska seyler icin kullanicam diye planladim. Zaten butce acik veriyor kapatmak icin borc aliyorum, ustune subvansiyon icin de ekstra borc alirsam hem butce zorlanacak hem de YID mantigindan uzaklasicam. Ben zaten YID mantigindan uzaklasacaksam butcemi zorlayacaksam baska hizmetleri engelleyeceksem neden kopruyu kendim yapip istedigim fiyati belirlemedim ya da gelirini almadim diyebilir.

Simdi burada soyle bir karsi arguman gelebilir, gecis sayilari arttikca baska etmenlerden gelir artacagi icin subvansiyonun butceye etkisi dengelenebilir. Bu dogru bir arguman olmasinin yaninda zaten koprunun devlet tarafindan yapildiginda benzer yuksek gecis sayilarina ulasilacagi icin senin borc odemeni hafifletecek bir durum olacaktir. Yani ekstra gelir olayi iki durumda da yasanacagi icin cok bir etkisi yok. Onemli olan YID modeli mantigindan uzaklasilip uzaklasilmadigi.

O yuzden konuyu dagitmadan bahsedersek Karayollarinin ya da karayollari butcesini ayarlayan ilgili kisilerin dusuncesi de ucretleri dusurmemek uzerine olabilir.

Birde isin siyasi boyutu var, koprunun uzerinden kac kisi gecebildigi icin fayda saglayacak ve bu durumda ne kadarlik bir oy potansiyeli olusacak. Bunun yaninda koprunun yapilmasinin siyasi olarak katkisi nedir ona bakmak lazim. YID modelinin katkisi denildigi uzere kisa zaman da cok fazla proje yapilabiliyor. Bunun siyasi olarak katkisi bu koprunun kullanilmasinin getirdigi katkidan daha yuksek oldugunu dusunuyorum. Bu acidan bakildiginda bile aslinda ucret dusurulmesine yanasmadiklari kanaatine varabilirim.


kadir akbas
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 16:30

Alıntı:
Maalesef bu geçiş ücreti düşürülmesine sadece İDO muhalefet ediyor.


Kaynak isteyen üyemiz google da biraz araştırırsanız bulabilirsiniz

https://www.denizcilikbilgileri.com/ido-turkiyeyi ...e-veriyor/



kadir akbas
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 17:13

Alıntı:
Mevcut durumda kopruden 30.000 arac gecisi oldugunu varsayalim. Gecen arac basina yanilmiyorsam devlet 20 dolarlik bir katki sagliyor. Bunun yaninda 10.000 arac icin de yaklasik 40 dolar oduyor. Dolari duz 8 lira kabul edersek odenen miktar 3.200.000 + 4.800.000 = 8.000.000 TL gibi bir sayi.

Simdi gecis ucretini 10 dolara dusurdugumuzu varsayalim, bu durumda 3 senaryo koyalim. gecis sayisinin 40.000, 50.000 ve 60.000 oldugu durumlar. Devletin odeyecegi miktar 30 dolar seviyesine yaklasiyor bu durumda. Guncel kurdan arac basina 240 lira cikacaktir.

40.000 durumunda ; 9.600.000
50.000 durumunda ; 12.000.000
60.000 durumunda ; 14.400.000 tl gunluk odeme miktarlarina ulasiliyor.


Maalesef benim yaptığım hesaba göre çok farklı bir tutar çıkıyor

Mevcut durumda geçişler 20.000 civarı, garanti sayıda 40.000.
Geçen araç başına devlet 30$ civarı katkı sağlıyor, kalan 20.000 araç için de 45$ odüyor.
Doları düz 8 lira kabul edersek 4.800.000 + 7.200.000 = 12.000.000 TL ediyor.

Geçiş ücretini 10$ a düşürsek dediğiniz gibi 2 senaryo belirleyelim

30.000 durumunda 12.000.000 TL
40.000 durumunda 11.200.000 TL günlük ödeme miktarına ulaşılıyor.


gorkem5561
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 18:04

Alıntı:
Maalesef benim yaptığım hesaba göre çok farklı bir tutar çıkıyor


Hesabin farkliliginin sebebi sizin arac basina katki ve gecis garantisi odemesi rakamlarini farkli almaniz. Ben arac basina katkiyi 20 dolar siz 30 dolar almissiniz, gecis garanti tamamlama ucretinde ise ben arac basina 40 dolar hesaplarken siz 45 dolar hesaplamissiniz.

Bu sayilarin hangisi dogru cok emin degilim acikcasi, ben hesaplarken 35 dolar + kdv cinsinden hesapladim fiyati. Gecis ucreti net olarak 41.3 dolar oluyor onu da 40 dolara yuvarladim. Katki payini da surdan cikardim. Mevcut gecis ucreti 148 lira. 1 ocak dolar kuru yanlis hatirlamiyorsam 7.43 idi. Dolari cevirince tam 20 dolar yapiyor. 40 tan cikarinca da 20 dolar katki bulup hesapladim.

devaminda 40.000 den sonra da odemeye devam edeceginiz icin subvansiyonu odeyeceginiz rakam, ne olursa olsun katlanarak artiyor ki benim inancim(bunu hesaplayamam tabiki de) sayinin cok rahat 50, 60 binlere gelecegi yonunde ki iste o zaman gercekten butceden baya bir subvansiyon parasi cikacak ve bunu istemiyor olabilirler.


Şükrü Güllüoğlu

2 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 10:23

Alıntı:
Ancak, yine de Osman Gazi Köprüsü'nün ücreti düşürülmeli. Ücret düşerse, normalde bu güzergahı kullanma ihtiyacı olmayanlar bile gezi, alışveriş, ziyaret vb amaçlarla köprüyü kullanmaya başlar.


Trafik yoğunluğu oluşturmayacak, keyfî gezen otomobiller lojistik sektörünü ve otobüsle yolcu taşımacılığını trafiği tıkayarak kötü yönde etkilemeyecek şekilde bence de fiyat ayarlaması yapılmalı. 15 Temmuz köprüsü gibi olacak raddeye gelmemeli.


kadir akbas
2 hafta önce - Cum 09 Nis 2021, 11:34

Alıntı:
Trafik yoğunluğu oluşturmayacak, keyfî gezen otomobiller lojistik sektörünü ve otobüsle yolcu taşımacılığını trafiği tıkayarak kötü yönde etkilemeyecek şekilde bence de fiyat ayarlaması yapılmalı. 15 Temmuz köprüsü gibi olacak raddeye gelmemeli.


Körfezi dolaşmak günümüz akaryakıt fiyatları ile 50 TL yi geçmez, 50 TL köprü geçiş ücreti olsa ne körfezi dolaşan nede feribot kullanan kimse kalmaz, herkes köprüyü tercih edecektir ve ekstra trafik yoğunluğu oluşturmayacaktır.


Şükrü Güllüoğlu

1 hafta önce - Sal 13 Nis 2021, 14:05

Alıntı:
Körfezi dolaşmak günümüz akaryakıt fiyatları ile 50 TL yi geçmez, 50 TL köprü geçiş ücreti olsa ne körfezi dolaşan nede feribot kullanan kimse kalmaz, herkes köprüyü tercih edecektir ve ekstra trafik yoğunluğu oluşturmayacaktır.

Hiç gerçekçi bir fiyat değil bu. Biraz ayaklarımız yere basmalı. Yoksa bu forumu ciddiye almazlar.

Bence 100-140 lira aralığı oldukça talep yaratacak bir fiyat olur.



sayfa 1095
ANA SAYFA -> ULAŞIM