Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1244

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.1%  43.1%  [1198]
olumsuz düşünüyorum 49.8%  49.8%  [1382]
fikrim yok / kararsızım 7.1%  7.1%  [197]
Toplam Oy : 2777

Polat23
6 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 00:20

Bende 3 5 hesap açıp ankete olumlu oy kullanacam yakıştırsam kendime. Bu bahsi geçen çarli açtıkça olumsuz oy artıyor taktım kafaya bu oy işini . Çünkü kanala karşı olanlar kendi içlerin de anket düzenleyip duruyorlar . Algı peşindeler hoş değil

Ahmet YükselS
6 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 00:29

Olumsuz düşünüyorum diyen %49'un en az %9'u Çarlinin değişik rumuzlarla verdiği oylardan oluşuyor..

Bugün de, dedemden arazi kaldı, iktidara oy vermeyeceğim diyerek üç yüz küsürüncÜ rumuzuyla girdi olaya..
.


blackdragon 666
6 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 06:31

Merak ettiğim şey şu. Şayet bu proje yapılırsa İstanbul'un Avrupa yakası, o kadar nüfusu ve ekonomisi ile bir ada şeklinde olacak. Zaten Anadolu ile bağlantısı 3 köprü, Trakya ile bağlantısı ise 14 köprü olacak. Bu güvenlik zaafiyeti yaratmaz mı? Bir de o 14 köprü ücretsiz olacak herhalde??

mahmut muyum
5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 10:23

Güvenlik zaafiyeti yaratır tabi.
Hatta Trakya'da halihazırda müthiş güvenlik zafiyeti mevcut.
Çünkü Anadolu ile sadece 3 köprü vasıtasıyla bağlantısı var.
Kanal İstanbul köprülerinden bile az.
Bu nedenle de boğazın toprak ve beton ile doldurulup güvenlik zafiyetinin giderilmesi gerekiyor.
Ama kim ilgileniyor canım ülkemin güvenlik problemiyle; HİÇ KİMSE TABİ Kİ!!!


guray aydin
5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:02

Beninde anlamadigim bir nokta..Hep su söyleniyor ,Bogazin yuku azalacak buyuk kazalarin önune gecilecek..Kanalin etrafinda 1 milyon insan oturacak maketlerde göruldugu gibi guzel seylar en azindan 50 m yukseklikteki köpruler ,kanaalda kaza olursa etrafindaki toluluk ne olacak Bogazin 32 km uzun etrafinda yasiyan toplugugun nufusu ne kadar acaba ?Yani bogazi tehlikeden kurtaricagiz ,kanal kiyisindakilerimi kurban edecegiz..Diyeri ise gecen gemilerin adedi azaldigi halde tonaz yukselmis yani gecen gemilerin sayis seneler evvelinde oldugu gibi cok degil....Kanal icin hep guzel seyler konusuluyor hic olumsuz yaratacagi seylerden bahsedilmiyor..Bahsedilse bile pek anliyacagimiz konular durumunda degil...Bilmem hatalimiyim..



Burç

5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:09

Alıntı:
Yani bogazi tehlikeden kurtaricagiz ,kanal kiyisindakilerimi kurban edecegiz.


Bunların cevabı arka sayfalarda defalarca yazıldı.
Hep aynı şeyleri söylüyorsunuz ama cevapları okumak aklınıza gelmiyor.

İstanbul boğazı düz değil, defalarca 45 derece manevra yapmak gerekiyor. Bu yüzden kazalar oluyor. Kaza olunca da tam kıyıdaki tarihi yalılar zarar görüyor. Kanal İstanbul'da kıyılarda zaten ev olmayacak, parklar yapılacak.





CAN FOSFOROĞLU
5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:19

Kanal işi zaten tezatlarla dolu
Tehlikeyi bertaraf edeceksin ama kanal bölgesinde yeni şehir kurulacak
Boğazdan kanala gemileri yönlendirme yetkin hakkın yok
Kanala gönlüyle yönlenen gemi Boğazın yükünü hafifletmiş, diğerlerini rahatlatmış olacak
Her geçen sene gemi sayısı azalıyor gemi kapasitesi büyüyor, bu yüzden isteseler bile büyük gemiler kanaldan geçemeyecekler
Devlet para harcamayacak YİD olacak deniliyor, Garanti geçiş adedinden dolayı Devlet hem kanal maliyetini, hem de müteahhit karını ödemek zorunda kalacak.
Boğazdan büyük tankerler geçmeye yine devam edecek, tehlike Boğazdan bertaraf edilemeyecek
Gemiler Boğazdan geçmek için çok bekliyor diyorlar, bekleme süresi ve paralı geçişi kullanma rızalığını denizcilere soran eden yok

Say say bitmez,
1000 tane olumsuzluk var, 1 tane olumlu yanı yok


Mehmet 25879
5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:27

Alıntı:
İstanbul Boğazı'na alternatif su yolu projesinin tarihi Roma İmparatorluğu'na kadar uzanır. Bitinya Valisi Plinius ile İmparator Trajan arasındaki yazışmalarda Sakarya Nehir Taşımacılığı Projesi'nden ilk defa bahsedilmiştir.[3][4]

Karadeniz ve Marmara'yı yapay bir boğazla birbirine bağlama fikri 16. yüzyıldan bu yana 6 kez gündeme gelmiştir.[5] 1500'lü yılların ortalarında Osmanlı Devleti'nin hayata geçirmeyi planladığı 3 büyük projeden biri Sakarya Nehri ve Sapanca Gölü'nü Karadeniz ve Marmara'ya bağlamaktı. 1550 yılında Kanuni Sultan Süleyman döneminde gündeme geldi. Dönemin iki büyük mimarı Mimar Sinan ve Nicola Parisi hazırlıklara başlamasına rağmen savaşlardan dolayı bu projenin hayata geçirilmesi iptal edildi.[6][7]

İstanbul'un batısında bir kanal projesi ilk kez TÜBİTAK'ın Bilim ve Teknik dergisinde Ağustos 1990 tarihinde yayınlanan bir makalede önerilmiştir. Dönemin Enerji Bakanlığı Müşaviri Yüksel Önem'in kaleme aldığı makalenin başlığı "İstanbul Kanalı'nı Düşünüyorum" idi. Büyükçekmece Gölü'nden başlayıp Terkos Gölü'nün batısından geçecek İstanbul Kanalı, uzunluğu 47 km, su yüzeyindeki genişliği 100 m, derinliği 25 m olarak tasarlanmıştır. 1994 yılında Bülent Ecevit İstanbul’un Avrupa yakasında Karadeniz’le Marmara arasında bir kanal açılmasını önermişti.[8] Ve proje "Boğaz ve DSP’nin Kanal Projesi" ismiyle DSP'nin seçim broşürlerinde yer almıştı.


Geçmişte kanal istanbula benzer projeler.

Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Kanal_%C4%B0stanbul ...r_projeler

Bülent Ecevit'in de böyle bir proje fikri varmış. Şimdi kanal yapılınca "zaten bu Ecevit'in projesiydi" diyeceklerine adım gibi eminim.


Burç

5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:34

Alıntı:
1 tane olumlu yanı yok


Olumlu yanları da defalarca yazıldı ama tekrar yazalım :

Bu projeyi sadece bir gemi kanalı zannediyorsunuz. Oysa bu proje İstanbul'un yeni yerleşim planı. Binlerce yıllık İstanbul tarihinde ilk defa planlı, düzgün, parkları ile, ana yolları ile, toplu ulaşımı ile, işyeri bölgeleri ile, depreme dayanıklı sağlam binaları ile devasa bir yerleşim planı yapıldı. Güzel, modern, planlı bir şehir inşa edilecek.


Kerim AK

5 gün önce - Prş 08 Nis 2021, 11:38

Alıntı:
Say say bitmez,
1000 tane olumsuzluk var, 1 tane olumlu yanı yok


Acaba; Amerika + Fetö ile bitirilemeyen oyuna Rusya ile Çin'de mi dahil edildi.Bu kanal her şeyden önce Karadeniz'in jeopolitik ve askeri dengelerini NATO lehine değiştireceğine göre neden hepsi birlikte bu oyuna dahil oldular.

Yıllar sonra ortaya çıkacak sırlar neler olabilir.

Bana göre bu iş gemi geçişleri ve şehirciliğin ötesinde acaba ülkenin Avrupa'dan dolayısı ile Trakya'dan gelecek tehlikelere karşı bir önlem alma çalışması mı? İstanbul ve Boğazı korumak için Trakya bölgesine doğru 5 milyonluk şehir oluşturma çalışması mı? Hatta, yeni havalimanı konseptiyle ortak ve paralel giden bir savunma yapısı mı oluşturulmaya gayret ediliyor.



sayfa 1244
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET