Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
« önceki   123 ... 149150151

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 151
İSMALYOLCU
1 ay önce - Prş 04 Mar 2021, 17:17

snell479 önceki paylaşımlarda devam eden inşaatlarla ilgili ben ve diğer üyeler detaylı bilgi verdiler. Tabii öğrenebildiğimiz kadarıyla. Çünkü TCDD ketum bir kurum, yatırım ilerleme bilgilerini güncellemiyorlar. Ama bu sektörde çalışan birisi olarak edindiğim bilgilere göre bunları yeniden özetlersek:
1- Bozüyük - Bilecik arasında daha önce içinde çökme meydana gelen T26 adlı tünelde yapım çalışmalarının 2022 yılında bitirilmesi planlanıyor. (Burada YHTren çok düşük hızda 8 km lik bir servis bir yolu kullanıyor).
2- Geyve - Doğançay arası bitti sayılır, ufak tefek eksik işlerden sonra test aşamasını müteakip birkaç ay içinde açılacakmış. (13 km lik bu kesimde YHT ler yine 60-70km/h hızda eski hattı kullanıyor).
3- Doğançay - Sapanca arsı ise ardışık 3 tünelli bir proje olup 2024 ten önce bitemeyeceği bana ifade edildi O da her şey normal seyrederse. (Burada da YHT eski hat üzerinden Arifiye den dolanıyor). Bu hat yapılırsa hem kısalma, hem zaman kazancının en çok olacağı kesim burası.
Özetle İstanbul-Ankara YHT hattını tam bitmesi 2024 ü kesin bulacaktır...


Sinan Bilgin
1 ay önce - Prş 04 Mar 2021, 18:54

Bilgiler icin tesekkurler. Peki hep dile getirilen kosekoy bolgesindeki "iyilestirme" meselesi ne durumda ? Ve ek olarak bu iyilestirme direkt olarak yht nin hiz ve zaman mevzusuna katkida bulunacak bir calisma mi , yoksa sadece yht ile birlikte baska trenlerin ayni raylari paylasmasini ve tarifelerin mecburen buna gore duzenlenme problemini mi ortadan kaldiracak ? Amaci ne ve durumu ne yani

Diger yandan hat bittiginde ayni setler mi yoksa daha yuksek hiza uygun setler mi kullanilacak , ticari isletme hizinda bir artis beklenebilir mi ? Sehir iclerindeki gecikme ve beklemeleri onlemek veya iyilestirmek icin bir dusunce var mi

Sefer sayilari ve durulacak istasyon sayilarinda bir revizyon gundemde mi ?

Sorular bitmez


furkan kaya1903

1 ay önce - Sal 16 Mar 2021, 07:05

Siemens Velaro HT80.118 Söğütlüçeşme'de (15.3.2021)
sazan_hayko rumuzlu üyemiz tarafından
Facebook'ta Haydarpaşa - Gebze Banliyö Tren ve İstasyonlarımız grubunda paylaşılmış...

Fotoğrafa dikkatli bakarsanız, trenin ucundaki kırmızı lambaları yanıyor...


(+)


respach26
1 ay önce - Pzr 21 Mar 2021, 04:59

14,81 km Çift Hat Hızlı Demiryolu Projesi
1100 m konvansyonel hat projesi
1280 m deplase hat projesi
Fotogrametrik Harita Alımı
Zemin Etüdü Araştırma Hizmetleri
1 Adet Ardgerme Viyadük Projesi
2 Adet Öngermeli Viyadük Projesi
4 Adet Tünel Projesi
3 Adet Köprü Projesi
Altgeçit-Üstgeçit Projeleri

Doğançay Ripajı II. Kısım Doğançay-Sapanca Arası Demiryolu projesi, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın kesintiye uğrayıp mevcut hattı takip etiği bölümdür. Bu nedenle Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı sürati ve konforu bu kesimde düşmektedir. Doğançay Ripajıyla ülkenin en önemli demiryolu arteri tamamlanacaktır. Doğançay Ripajından Doğançay-Arifiye yönüne de ulaşım sağlanabilmesi için mevcut konvansiyel hatta bağlantı hattı projelendirilmiştir.

Projenin Sapanca şehrinden geçmesi ve Ankara İstanbul Otoyolu ile kesişmesi mekânsal sıkışıklık yaratırken; güzergahın 1. Derece deprem bölgesinde olması ve çok sayıda heyelanlı jeolojik yapı içermesi nedeniyle projenin kapsamında özel çözümleri ve kademeli imalatları gerekli kılmıştır.

Bu şartlar altında Sapanca Geçişinde mevcut demiryolunun işleyişinin devam etmesi esas alınarak projelendirme yapılmıştır.

Sapanca şehir geçişindeki mevcut konvansiyonel hat deplase edilmiş, Sapanca içindeki İstanbul deresi geçişi için aşamalı köprüler projelendirilmiştir. Güzergahın etkilediği sahil yolu geçişleri üst ve altgeçitlerle devamlılığı sağlanmıştır. Ankara-İstanbul Otoyolu kesişimi otoyol trafiği kesilmeden yapılacak altgeçit ile geçilmiştir.

Tünellerde (2885m, 4667m ve 358m) yer yer zayıf zeminler tespit edilmiş ve bu zayıf zeminlerin içerisinde güvenli şekilde tünel kazısı yapılabilmesi için güncel tünelcilik literatüründe yer alan kazı yöntemleri ve destekleme sistemleri kullanılmıştır.

Güzergahın kestiği Akçay Deresi(95m) ve Sakarya Nehri (560m) için viyadükler projelendirilmiştir. Viyadük temellerinde yer alan zayıf zeminler, ileri zemin iyileştirme yöntemleri kullanılarak güçlendirilmiştir.


respach26
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 13:59

Eskişehir/Sazova da Siemens Velaro HT80.118 Saat 13:56 da gördüm İstanbul istikametinden Ankara istikametine gidiyordu

En son respach26 tarafından Cum 26 Mar 2021, 14:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


onur_k
3 hafta önce - Cum 26 Mar 2021, 14:01

Sanırım cafları sivas hattına çekecekler

snell479

2 hafta önce - Çrş 07 Nis 2021, 23:04
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sn. Adil Karaismailoğlu ile Özel Röportaj




t 26 tüneli ile doğançay ripajı ile ilgili bilgiler var



AHMET TALHA BİRCAN

2 hafta önce - Çrş 07 Nis 2021, 23:15

[url=]
[/url]


Kateter123
1 hafta önce - Cmt 10 Nis 2021, 17:52

ankara istanbul ve istanbul konya arasında velaro görür müyüz artık?



sayfa 151
« önceki   123 ... 149150151
ANA SAYFA -> ULAŞIM