Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
bülentD

2 ay önce - Pzr 07 Şub 2021, 13:18

Nezih bey düşüncelerinize saygı duyarım lakin o kadar da büyütmeyin,çok şaşıracak beklenmeyecek düzeyde absürt düşünceler beyan etmedim.
Ayrıca burası Türkiye.Ukenin hangi şehrinde şehirciliğin evrensel ilkelerine uygun doğru işler yapılıyor ki? Nadiren de olsa bu ilkelere ucundan kıyısından yakın işler yapıldığında kamuoyunda öve öve bitirilemiyor zaten. Sanki çok zormuş,imkansız faaliyetlermis gibi. Birkac elitin değilde kamunun faydasına olan,şehrin anayasası olan imar planlarına uygun,gerekiyorsa bütün paydaş kamu kurumları ve belediyelerin eşgüdümu ile yapılan kalıcı işlerdir doğru olan.Ama maalesef bizim ülkemizde bunların hiçbirisi uygulanmıyor.Olan kamunun kaynaklarının çöpe atılmasına,toplumun muzdarip olmasına sebep olan sonuçlarla karşılaşılıyor.
Yurtdışında gördüğüm pekcok şehirde Tren garları şehiriçinde.Ama hemzemin hatları kesinlikle şehiriçi trafiğini etkilemeyecek şekilde önemli tedbirler alınmış.Ya ustgecitlerle,ya da yeraltı tünellerle bu problemler çok uzun vadeler düşünülerek çözülmüş.
Eskisehir özelinde ise başlangıçta şehrin girişinden çıkışına kadarki 5 km.lik bir yeraltı geçişi projelendirilmisken sonuç 1 buçuk km.ile kısa bir süre için sorun otelenmis durumda.Hayirlisi diyelim.


aliiiiiiiii
2 ay önce - Pzr 07 Şub 2021, 18:30

Şu mesajları okuyan da zannedecek ki dışarıda olsun denilen yer dağ başında. Şimdikinden yaklaşık 4 km geride olacaktı. Otogarın az ilerisinde. Ben bugüne kadar kimseden tren garı çok yakın dur trene binelim diyeni görmedim. Banliyo vb. hatlar çalışsa o dediğiniz olur. Şehirler arası tren tercih eden biri 2-3 km'nin lafını yapmaz.

Benim görüşüm de yerinde modern bir gar binası yapılması. Şehrin yıllardan beri gelen bir alışkanlığı var.


ismail özçelik
2 ay önce - Pzr 07 Şub 2021, 18:43

Bence tren garları şehir merkezine mümkün olduğunca yakın olmalı. Avrupa'da irili ufaklı 60 şehir gezdiysem 20'sinde meydana 100 metreydi gar. Zaten öyle olduğu için gezdim. Sadece 3 şehir beni yordu. Onlarda da gar uzaktı ama vaktim olduğundan gittim ve gardan şehre gitmek turist olarak zordu.

Şimdi bu bilgiyi şundan paylaştım. Türkiye'ye kültür turizmi için gelenleri Anadolu şehirlerinde ağırlamak istiyorsak, garlar merkezde olmalı. Kalmasa bile şehirde günübirlik gezebilmeli. Belki hoşuna gider kalır o ayrı ama ilk amaç şehre çekmek olmalı. Çünkü toplu taşıma bir turistin en sevmediği şeydir.

Gelelim şehir halkına. Kim istemez en merkeze en hızlı gitmeyi? Türkiye'de hem halkta hem yöneticilerde bir yanlış düşünce hakim, raylar şehri bölüyor. Hayır efendim raylar değil, plansızlık şehri bölüyor. İyi planlanan şehirlerde trenler şehre yük değil, şehrin parçası olur. Tramvay-tren bile işletilir.

Ekleme olarak, Eskişehir'i de trenle gelip gezmiştim ve sebep aynıydı. Hızlı tren merkezdeydi. Daha sonra ise beğendiğim için ailemle gelip 2 gece otelde kaldık. Trenin turizme etkisi tahmin edilenden fazladır.


En son ismail özçelik tarafından Pzr 07 Şub 2021, 19:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hasana23
2 ay önce - Pzr 07 Şub 2021, 18:47

Eskişehir tren garı olabilecek en iyi yerinde .
Uzaklık olarak şehrin merkezinde sayılır.
Sadece toplu ulaşım açısından sıkıntılar olduğunu söyleyebiliriz.


bülentD

2 ay önce - Pts 08 Şub 2021, 08:08


(+)




Erol Gündüz
1 ay önce - Cmt 27 Şub 2021, 23:36



(+)


Ersenli
1 ay önce - Çrş 17 Mar 2021, 21:20

Konya yht garı bitti artık sıra Eskişehir yht garında inşallah.

Çok güzel görüntüler ayrıca.






sayfa 6
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET