Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya'ya Metro Geliyor
« önceki   123 ... 313233

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 33
BATTALGAZİ 285
1 hafta önce - Çrş 24 Şub 2021, 00:54

Malatya'da uygulanan trolleybus sistemi araç ve ekipmanları dünyadaki en modern örneklerden biri..En bașından beri eleștirilen mesele bu sistemin tali yol kenar yol değilde bağımsız bir șekilde yolun ortasından uygulanmasıydı..Biraz daha kafa yorma emek ve maliyetle bu rahatlıkla yapılabilirdi;ama yöneticiler kolaya kaçıp sistemin verimliliğini düșürdüler..Bu sistemi Malatya ölçeğindeki bir șehir bu ekonomik vaziyet ve kur döviz durumundan ötürü șimdi olsa kesinlikle uygulayamaz!!22 trolleybus ve 37 km katener hattın șuanki karșılığı yapīldığı dönemin nerdeyse dört katı!!Șanlıurfa 10 km lik katener hattı döședi ama araçları olușan kur farkından dolayí ilgili firmayla anlașamayarak alamadığından dolayı yarıda bıraktı..Eleștirilecek çok șey var,evet keșke tramvay metro șehrimizde olsa;ama șehrimizdeki trolleybus sistemi değerli maliyetli ve dünyadaki en modern örneklerinden biri..

MEHMET7644
1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 03:39
Battalgazi


Troleybüs sistemi 3 nedenden dolayi istenmedi..1- Bildiğim kadariyla yerel secimler oncesinde chp nin adayi tarafindan üniversite duragindan tasinan yolcu sayisi anketi, sayimi yapilmis ve yapilmakta olan trambus un yetersiz kalacagi, öğrencilerin yine bu araclar ile tiklim tiklim yolculuk yapacagindan bu sistemin bir etkisi olmayacagi vs.. hesaplanmış... ŕayli sisteme donulmesi önerilmişti... 2- yol ortasindan gidilmesi, gidis/gelis, indi/bindi olayi tek duraktan yapilacagindan masrafin az olacagi dusunulmedi... tam tersi yolun her iki tarafına ayri ayri kataner hatti cekildi... yolun her iki tarafina ayri ayri duraklar yapildi.. bu duraklar yol kenarinda olacagindan turnike sistemi de tutarsiz kaldi yapilamadi... yolun bir kenarinda inen yolcu tekrar binmek icin karsiya gecmek zorunda kaldi yada ust gecit yapıldığından geçemedi.. 3- yolun ortasindan bu sistem yapilsa tek yol, tek katener hatti ve tek durak olacagindan cevresel ve gorsel daha guzel olacakti... her yer tel olmayacak, trafigi etkilemeyecek, hizi dusmeyecek daha randimanli calisacakti... ilerde rayli sisteme daha rahat donusebilecekti... alt gecitleri de rayli sistemi hesap etmeden yapinca proje de haliyle çöp oldu...

MEHMET7644
1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 05:11



Malatya merkezde uygulanması kararlaştırılan trambüs taşıma sistemi yerine hafif raylı sistemin daha verimli olacağı ileri sürüldü.
Cumhuriyet Halk Partisi’nin Malatya Büyükşehir Belediye Başkanlığı adayı Hakan İnci, CHP Malatya İl Başkanı Enver Kiraz, CHP Merkez İlçe Battalgazi Başkanı Abdulvahap Ayzabar ve İnşaat Mühendisi Trafik Uzmanı Bekir Ilıcalı ile birlikte Avşar Otel’de düzenlediği basın toplantısında, Malatya merkezde uygulanması kararlaştırılan trambüs taşıma sistemi hakkındaki çekincelerini dile getirdi.
Malatya merkezde ulaşım planlaması sorunu olduğunu söyleyen Hakan İnci, Malatya Belediyesi’nin merkezde ilk etapta üniversite hattında hizmete sunacağı trambüs taşıma sisteminin verimli olamayacağını iddia etti.
Üniversite ve Araştırma Hastanesi hattında sabah 07.30-09.00 saatleri arasında yaklaşık 20 bin yolcu gidişi olduğunu, trambüsün ise bu saatler arasında e fazla 2 bin yolcu taşıyabileceğini söyleyen İnci, “71 milyon TL’ye mal olması beklenen trambüs yerine ilk etapta metrobüs, kalıcı çözüm olarak da hafif raylı sistemi öneriyoruz” dedi.
Hafif raylı sistemin 150 milyon TL civarında mal olduğunu, bu harcama ile sözü edilen bölgeye bir saatte yaklaşık 50 bin yolcunun taşınabileceğini savunan İnci, “Oysa trambus 71 milyon TL’ye mal oluyor ve 30 trambüs daha alınsa maliyet 130 milyon TL’ye çıkıyor ve bu kez 6 bin civarında yolcu taşınabiliyor. Halbuki 150 milyon TL ile 50 bin TL yolcu taşıma imkanından niye yararlanılmıyor” diye sordu.
Kaynakların heba edilmesini istemediklerini söyleyen İnci, “Kazanayım ve kaybedeyim. Önemli olan Malatya’nın kaynakları. Trambüsün çözüm olmadığını ifade ediyoruz. Başkan çıkıp trambüs gerçeğini açıklıkla açıklamalı” ifadelerini kullandı.
İnci’den sonra konuşan İnşaat Mühendisi Trafik Uzmanı Bekir Ilıcalı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Toptaş’ın bir önceki dönemde ulaşım danışmanlığı yaptığını hatırlatıp, Malatya merkezde ulaşım planlaması hakkında yaptıkları çalışmayı sine vizyon eşliğinde anlattı.
Ilıcalı da trambüs taşıma sistemi yerine hafif raylı sistemin daha verimli olacağı ileri sürüp, “Ulaşıma geçici çözüm için metrobüs, sonra ise hafif raylı sistemi öneriyoruz” dedi.

2014 yilinda yapilmadan önce önerilmiş ama nafile dinleyen kim


Fırattt_44

1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 09:20

Alıntı:
014 yilinda yapilmadan önce önerilmiş ama nafile dinleyen kim


Şindikiler her şeyi çok biliyorlarya....


Tekinn2121
1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 09:43

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8169271#8169271
Burada 2020 merkez nüfuslar var
kısa vadede Malatya'da metro yapılmaz
keşke avrupa şehirleri gibi 600-700 binlik şehirlerimizde metro olsa


Hüseyin_44

1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 11:13

Metro yoksa çift körüklü trambus var Malatyada
Hemen hemen bütün vasıfları taşıyor araç içi seslendirme yön levhaları ve dijital yazılar.


Zafer Demir 44
1 hafta önce - Cum 26 Şub 2021, 23:55
Malatya ya Raylı Sistem


Büyükşehir olan Malatyamıza gelecek planlaması da yapılarak bu şehrin nüfusu Milyona doğru gidiyor.Şöyle bir Raylı Sistem Hattı düşünülebilir mi?
Akçadağ-OSB-Beyler Deresi-Şehir Merkezi-İnönü Üniversitesi Kampüsü Stadyum Hafif Raylı Sistemi veya Metro Hattı.Bu hat yapılırsa Malatyamızın trafik sorunu büyük ölçüde kalkar ve Malatyamıxın gelişimine büyük katkı sağlar.


Fırattt_44

1 hafta önce - Cmt 27 Şub 2021, 00:11

Akçadağ karma osb faaliyete geçerse dediğiniz mantıklı mevcut teşvik sistemi bu yıl sonu bitiyor. Sanırım ilçelerdeki osb ler tercih edilecektir onun için merkeze en yakın ilçe lerden Akçadağda kurulacak osb teşvikten faydalanacak yatırımcılar için daha uygun olacaktır. Bu vesileyle istihdam arttıkça Akçadağ gelişecektir. Umarım lafta kalmaz.



sayfa 33
« önceki   123 ... 313233
ANA SAYFA -> ULAŞIM