Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'un trafik sorununa çözüm önerileri
« önceki   123 ... 787980   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 79
ramir3438
5 ay önce - Prş 24 Eyl 2020, 14:19

istanbul trağinin çözümü merkezi kentsel dönüşüm ile 3 şeritli trafik lambasız alt üst kavşaklı yollar yapmaktır. Her ilçe kendine göre imar yaparsa sorun çözülmez. Merkezi kentsel dönüşüm ve yeni yollar yapılmalıdır.

Öncelikle şehir merkezlerine doğru gittikçe yollar alternatiflenmelidir. Bazı ilçe merkezleri ve iş merkezlerinin yoğun olduğu yerler özel ticari hizmetlere göre mimari yapılmalıdır. Bu özel yerlere metro ile ulaşım sağlanmalıdır. Ulaşım odaklı mimari yapılmalıdır.

Servislere kilometre sınırı getirilmelidir. Örneğin çalışan Beylikdüzü'nde oturupta Kadıköy'e servis ile gitmesine çözüm getirilmelidir. Aynı şey diğer servisler için de yapılmalıdır.

Şehir içinde kalmış fabrikalar belirtilen sanayi bölgelerine taşınmalıdır. Bu fabrikaların en az 2-3 km ilersinde de Toki gibi kurumlar uygun fiyatlı konut yapmalıdır. Böylece fabrikalarda çalışanlar iş yerlerine yakınlaştırılıp şehir içindeki trafik hareketliliği azaltılması hedeflenmelidir. Aynı zamanda eğitim ve sağlık gibi diğer kamu hizmetleri bu alanlara dağıtılmalıdır.


Kos koca şehire eğitim için gelenler de var, iş için gelenler de var. Her şey her yerde olduğu sürece ulaşım problemleri çözülmez. Problemler kronik olarak büyümeye devam eder. Ulaşımda kaos oluşur.


ali alimi012
5 ay önce - Pzr 04 Ekm 2020, 19:11





en iyi trafik çözümü pahalıda olsa mesafeyi uzatsa da 8 yönlü 4 katlı kavşaktır


Cemoli D18
4 ay önce - Cum 09 Ekm 2020, 13:13

Bahçelievler ve Bakırköy arasındaki fark.
Bağcılar ile Bakırköy arasındaki fark.
Esenler ile Bakırköy arasındaki fark.
Kıyaslar çoğaltılabilir.

Alıntı:


(+)


İstanbul, hızla göç alınca dönemin yetkilileri planlı bir kentleşme yapmamış.
Planlı kentleşme yaptıkları ilçe ve semtler var.

E5'in altı olan kısım Ataköy
E5'in üst kısmında olan yer ise Şirinevler ile Yenibosna.

Göç sırasında oy uğruna göz yumulunca, kafaya göre gecekondu, apartman, bina, konut vs yapılınca bu tablo ortaya çıkıyor.



Çıkan bu tablonun (çarpık yapılaşma) sonuçları neler?

Depreme dayanıksız binalar,
Otoparksız binalar,
Yeşil alansız mahalleler,
Dar sokaklar
Dar caddeler,
Dar yollar,
Dar kaldırımlar,
Trafik sorunu,
Otopark sorunu,
Kentsel dönüşümde yüksek maliyet sebebi,
Alt yapı ve hizmet sorunu,
Yaşam kalitesinin azalması,
Güneş yüzü görmeyen hane sayısı,
Rutubet sorunu,
Doğal afette yaşanılacak olumsuz görüntüler,
Niteliksiz yaşam alanları,
Komşularla yaşanacak olası sıkıntılar,

Kısacası saymakla bitmiyor.


Hep idealimdi planlı, en fazla 3 ya da 4 katlı yapılar, ferah sokaklar vs vs.

Sonuç?

Yukarıdaki fotoğraf...


***

Böyle bir ortamda araç trafik sorununu çözmek ciddi maliyet içerir.
Önce bulvar ve caddelerin alternatifleri olmalı. Alternatifleri olan yollar, yoğunluğu her daim emer ve homojen dağıtır. Aksi durumda, sıkışıklığa ve yoğunluk yaşanır.

İstanbul'da Bağdat Caddesi, Vatan Caddesi, Millet Caddesi gibi yollar çok az ve sınırlı.
Her ilçede bu tür bulvar ve caddeler olsaydı; şehrin iç kısımlarındaki tıkanıklığı bu denli olmazdı.


Sadri Özcan
4 ay önce - Cum 09 Ekm 2020, 23:50

- Trakya'dan gelen kamyon ve tırlar neden mahnutbey kavşağına girmek zorunda. Daha geriden Yarımburgaz bölgesinden çıkış ve giriş yapılabilir.
- Emniyet şeridinden ve yollardaki taralı alanlardan hâlâ vızır vızır araçlar geçiyor. Şu eds hâlâ tam anlamıyla kullanılamıyor.
-Basın ekspres'te 3 tane kavşak var. 3ünde de araç katılımları sıkıntılı. Bir düzenleme yok, hatta bir düşünce bile yok


ali alimi012
4 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 22:35

30 sene içinde orası da ataköy gibi olur merak etmeyin zamanla herşey
1 günde yapılacak değil
20 yıl önce ile şimdi arasında çok fark var
türkiye gerçekten güzelleşiyor
kentsel dönüşüm diye birşey girdi literatüre
eskiden yoktu yapılmıyordu
hep plansızdı
şimdi artık o yok



Olcy
4 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 22:40

İstanbulda keşke tüm binalar, şu Yenibosna metrobüs durağı karşısındaki yeni yapılan binalar gibi camlı tarzda yapılsa İstanbul efsane bir şehir olur şehircilik açısından.
Her seferinde o bölgeyi hayranlıkla izlemekten kendimi alamıyorum çok güzel bir bölge oldu e5 kenarında.

Benimki de hayal işte.


Berke Karaali57
4 ay önce - Cmt 10 Ekm 2020, 22:51

Ehliyet diye adlandırdığımız sürücü belgesinin bu kadar kolay elde edilmemesi gerekiyor. Şoförlüğe kabiliyetiniz varsa vardır, yoksa yoktur. Bu kadar basit. Özellikle üç büyük şehirde insanlar ehliyet alırken ciddi sınav ve denetlemelerden geçirilmeli. Özellikle kamyoncular, minibüsçüler, dolmuşçular ve taksiciler. Bu bahsedilen işleri yapabilmek için en az lise mezunu veya birkaç yıllık eğitimden geçirilmiş olarak başlanmalıdır. Çabuk sinirlenen, otokontrolü zayıf ve laubali sürücüleri de psikoteknik sınavlarla elemek lazım. Çünkü araba kullanmak ciddiyet ve sakinlik gerektirir.

Bu saydıklarımın yanı sıra şehri dikey ve yatay biçimde kesecek raylı sistem hatlarının arttırılması gerekir. Örneğin K.Çekmece'nin batısında raylı sistem namına hiçbir şey yok ve nüfusun önemli bir kısmı gölün batısında yaşıyor. Silivri-B.Çekmece ve Beylikdüzü-K.Çekmece kısmı metro ile buluşmalı artık. Metrobüs günümüzün şartları için elverişli olmayı en az 6-7 senedir kaybetmiş durumda.


Yakup

2 ay önce - Çrş 30 Arl 2020, 21:54

Türkiye genelinde yilda 900bin arac kayit oluyorsa, care bulunmaz..

Alıntı:











Yakup

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 23:28

Trafiğe ocakta 117 bin 313 aracın kaydı yapıldı

Trafiğe ocak ayında 117 bin 313 aracın kaydı yapılırken, 3 bin 866 aracın trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam araç sayısı ocakta 113 bin 447 arttı.

Alıntı:






Türkiye İstatistik Kurumu, ocak ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, ocakta trafiğe kaydı gerçekleştirilen taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 24,1 artarak 117 bin 313'e yükseldi. Söz konusu dönemde kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 26,1 azalarak 3 bin 866'ya düştü. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı, bu yılın ilk ayında 113 bin 447 arttı.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan taşıtların yüzde 63,5'ini otomobil, yüzde 19,1'ini kamyonet, yüzde 8,9'unu motosiklet, yüzde 4,4'ünü traktör, yüzde 2,7'sini kamyon, yüzde 0,5'ini minibüs, yüzde 0,5'ini özel amaçlı ve yüzde 0,4'ünü otobüs oluşturdu.

Ocakta trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 16,1'i Fiat, yüzde 14'ü Renault, yüzde 9'u Volkswagen, yüzde 7,5'i Toyota, yüzde 7,4'ü Peugeot, yüzde 5,5'i Ford, yüzde 4,8'i Dacia, yüzde 4,3'ü Skoda, yüzde 3,9'u Citroen, yüzde 3,8'i Opel, yüzde 3,7'si Honda, yüzde 3,4'ü Mercedes-Benz, yüzde 3,3'ü Hyundai, yüzde 2,7'si Nissan, yüzde 2,1'i Kia, yüzde 1,8'i Audi, yüzde 1,7'si Seat, yüzde 1,5'i BMW, yüzde 0,9'u Volvo, yüzde 0,5'i Jeep ve yüzde 2,1'i diğer markalardan oluştu.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan 74 bin 505 otomobilin, yüzde 53'ü benzin, yüzde 35,9'u dizel, yüzde 5,7'si LPG yakıtlı, yüzde 5,4'ü elektrikli veya hibrit olarak kayıtlara geçti.
Ocak ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 13 milyon 172 bin 111 otomobilin ise yüzde 38,3'ü dizel, yüzde 36,6'sı LPG, yüzde 24,6'sı benzin yakıtlı olup, yüzde 0,3'ü elektrikli veya hibrit olduğu görüldü. Otomobillerin yüzde 0,3'ünün ise yakıt türü bilinmiyor.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 27,9'unun 1401-1500, yüzde 26,9'unun 1300 ve altı, yüzde 23'ün 1501-1600, yüzde 15,7'sinin 1301-1400, yüzde 5,5'inin 1601-2000, yüzde 0,5'inin de 2001 ve üstü motor silindir hacmine sahip olduğu görüldü.


KAYNAK; MILLIYET

12 ay boyunca bu rakamlar böyle devam ederse bu yilda yaklasik 1,2 milyon arac demektir..

250bini en az Istanbulda kayit olmakta..

Bu böyle devam ettikce 10 köprü ve 10 tünel yapilsin.

FAYDA OLMAZ!


İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Prş 25 Şub 2021, 09:37

Alıntı:
Trafiğe ocakta 117 bin 313 aracın kaydı yapıldı


Bu tamamen 0 km. araç kaydı mı?Yoksa 2.elde var mı bunun içinde.



sayfa 79
« önceki   123 ... 787980   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM