Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 19
hamdiozgun

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 09:18

Alıntı:
10 tane köprü olsa da trafik azalmaz arkadaslar..

Istanbula her yil yaklasik 350-400bin yeni arac kayit oluyormus..

Bu böyle oldukca yeni yol veya tüneller veya köprüler cözüm degildir..


Çözüm??


İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 09:43

Alıntı:
Çözüm??


3-5 senede kimse çözeceğim demesin,yollar hep akıcı olacak vaadinde bulunmasın.

1)Yeni sanayi yatırımlarının farklı illere yönlendirilmesi ve hatta burada kurulu sanayinin başka illere taşınması için teşvikler verilmesi.
2)Ülke olarak demiryolu ağırlıklı taşımacılık ne zaman olur o zaman kamyon ve otobüs sayısı azalır.(Demiryolu ağırlıklı taşıma olması kamyon ve otobüsü bitirmez bu arada her yere tren gitmez)
3)Yoğun nüfuslu bölgelerden sanayi ve lojistik merkezlerinin kenar bölgelere taşınması.
4)1.köprü güzergahından metro geçişi içeren bir projenin hayata geçirilmesi.(1.köprüden demedim bakın güzergahından dedim)
5)Yeni yerleşim alanları ile mevcut düz caddelerde elden geldiğince bisiklet yolları yapımı ve teşviki.
6)İskele ve istasyonlara bisiklet parkları yapılması.
7)İskele ve istasyonlarda otoparklar yapılması ve bilhassa yeri büyüklere daha cazip fiyatlar sunarak buraların kullanımının teşvik edilmesi.
8)Aktarmada 120 dak. içinde bir defa ücretsizin geri getirilmesi.
9)Eski yerleşim alanlarından başlayarak gerekirse bazı istimlakları yaparak ikamet eden vatandaşlar için abonelik sistemi ile makul bir ücrete park yapabilecekleri mahalle otoparkları yaparak yola parkın asgariye indirilmesi.
10)31/02/2021 de İBB yönetmeliğinde girdi her daireye bir otopark mevzusunun şiddetle tatbiki için teftiş yapmak.
11)Şehri dönüşüme zaten ihtiyacımız var madde 10 u şiddetle tatbik etmek.
12)Kaynakların Çamlıca Cami mekik metro gibi hiç aciliyeti olmayan yerler yerine daha çok insan taşıyacak yerlerdeki inşaatlara kullanmak.
13)Metrobüs sisteminde çift yönde kapılı çift körüklü araçlara geçmek.(Benim tavsiyem 24mt.)
14)Sirkeci-Kazlıçeşme arasını saçma sapan projelere heba etmeyip ıslah edip sisteme dahil etmek hatta uzun vadede Halkalı-Ispartakule arasında da hat ilavesi ve ıslahat yapıp Sirkeci-Ispartakule işletmesine imkan tanımak.
15)Haydarpaşa'yı heba etmeyip burayı hem park alanı olarak kullanmak hemde Haydarpaşa-Gebze seferi yapma imkanınıda sağlamak ve bazı transit trenlerin kalkış noktası olarakta kullanmak.Bilhassa Adapazarı Ekspresi.
16)3.köprüde demiryolu yeri hazır şehrin kuzeyinden yeni transit demiryolunu yapmak.
17)Bazı otobüs duraklarının sürekli kamera ile takibi yapılarak diğer araçlar tarafından işgalinin önlenmesi.
18)Sokaklara kurulan pazar uygulamasının kaldırılması.Bunlar için hususi pazar yeri kurulması diğer zamanlarda da bu alanların otopark ve kurban kesim yeri olarak kullanılması.
19)Bu aşamadan sonra mümkün mü bilmiyorum M5 hattında Bağlarbaşı'ından Nuhkuyusu Cad. yönünde tünel açarak Karacaahmet-Numune HASTANESİ-KADIKÖY 'e erişim sağlayıp sitemin 90 saniyede bir araç işletmeye elverdiğini ve 6'lı araç seti çalıştırabildiğimizi düşünürsek bir sefer Kadıköy Çekmeköy bir sefer Üsküdar Çekmeköy şeklinde çalıştırılabilir.Bu olduğu takdirde Üsküdar ve Kadıköy'e bu yönden gelen otobüs hat ve seferleri azaltılarak meydanlar rahatlatılmalı.
20)En acil olalar İncirli-Beylikdüzü metrosu yapılmalı ve bu ileride mutlaka Mecidiyeköy2e bğalnmalı ayrıca Vezneciler-Fatih-Eyüp-GOP-Arnavutköy metrosunun Habipler'e kadar olan bölümü acilen gündeme gelmeli.
21)M1A VE M1B hattındaki istasyonları 1 vagon dha artırma işlemi ile 90 saniyede bir araç işletmeye elverecek sinyalizasyon bir an önce bitmeli.


Harun Buz
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 09:46

Desenize İstanbul ölmüş musalla taşındaki cenazeyi kaldıracak cemaat aranıyor diye..

toprake
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 10:41

Sadece finans ve yazılım sektörü uzaktan çalışma ortamına tamamen geçiş yapsalar köprüye gerek kalmaz trafik raharlar.

Bir şekilde istanbul a tersine göç şart yoksa ne orman ne ağaç kalacak yol köprü yapmaktan.


hamdiozgun

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:15

Çözüm listesinin büyük çoğunluğu toplu ulaşımın teşviki şeklinde gözüküyor. Ama arabası olan kişi bu aracı kullanmak istiyor niye bu kadar parayı kenarda duracak bir vasıtaya gömsün. Hem insanları İstanbul dışında çıkarmayı düşünüyorsunuz hemde Haydarpaşa yı faal hale getirmeye çalışıyorsunuz. Bu bir tezat oluşturmuyor mu ? Sonuçta Haydarpaşa ulaşım akslarının hiçbir noktasıyla kesişmiyor. Ne büyük otopark yapılabilecek durumda ne bir metro hattıyla entegre noktası nede etrafında yoğun bir nüfus yaşam alanı var.

Otopark yönetmeliği her daireye bir otopark şeklinden, iki daireye bir otopark şeklinde evrildi, bu da tam kesinlik kazanmadı 25 Şubat ta görüşmeler olacak karar verilecek.
https://t 24.com.tr/haber/yonetmelik-31-mart-ta-yururluge-giriyor-80-metrekarenin-altinda-2-daireye-bir-otopark-zorunlu-olacak,934267

Ayrıca büyük sanayi kuruluşları İstanbul'un sınır bölgeleri hatta komşu illerine taşındı. Şehir içinde büyük sanayi kuruluşu kalmadı. Hatta büyük şehir hastaneleride şehrin dışlarında bu yüzden çok eleştiri alıyor.

İşin aslı çözüm önerileriniz güzel ama yetersiz.

Benim gözlemim ana güzergah yollarında gelişigüzel araç park etmeler, minibüs/otobüs/dolmuş/taksi ve servis araçlarının kafasını estiği noktalarda ani duruş ve kalkış yapmaları, emniyet şeridi kullanımı ve özel araç sahiplerinin sürüş esnasında cep telefonu ile konuşma ve kullanmaya çalışması
Bunun da çözümü denetim ve ceza uygulamasının artırılması



bera52
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:37

Köprü kesinlikle çözüm değil e-5 e ve teme alternatif yollar lazım, örneğin Silivri Beylikdüzü, Esenyurt ,Avcılar bölgesi tek ulaşımını e-5ten sağlıyor(özellikle güney kısmu) bu bölgeye alternatif sahil yolu ilke florya bölgesine bağlanabilir. Ayrıca kuzey marmara otoyolunun yeni kesimi açılırsa avrupa yakasının bu iki projeyle biraz olsun rahatlayabileceğini düşünüyorum.

Toplu ulaşım içinse en iyi çözüm tabiki baklava dilimi gibi metro ağlarıyla şehiri örmektir. Bu konuda anadolu yakası 5-10 yıl içinde büyük rahatlama sağlayacaktır ama avrupa yakasının daha çok yolu var.


Birde yollara caddelere geometrik düzenlemeler yapılması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin e-5 ce tem kavşaklarından çıkan otomobillerin aniden ışıklara yaya geçidine veya daraltılmış bir yola girmemeleri gerekirki akış aniden durmasın.


Yakup

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:47

Alıntı:


10 tane köprü olsa da trafik azalmaz arkadaslar..

Istanbula her yil yaklasik 350-400bin yeni arac kayit oluyormus..

Bu böyle oldukca yeni yol veya tüneller veya köprüler cözüm degildir..


Çözüm??



Danimarka halkinin yüzde 54-56% işe bisikletle gidiyor..

Yüzde 30% toplu ulaşımla,

Geri kalan yüzdesi arabayla gidiyor..


Arabalara yüzde yüz zam yap, pahalı olsun ki araba alınmasın. Herkes başka alternatiflere yönelsin..


ali alimi012
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:11

Senin seviyene inmeyeceğim 100 yıldan bahsettiğim için okuma yazman yok.önce ilkokulu bitir sonra tartışırız inşaat mühendisi mimar Vs.cımbızla çekip bir yerine takılan tek takıntılı kişi. Ve sen biraz adab öğren. Saygısızlık uslüp bozukluğunu düzelt.

hamdiozgun

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:27

Alıntı:
Danimarka halkinin yüzde 54-56% işe bisikletle gidiyor..

Yüzde 30% toplu ulaşımla,

Geri kalan yüzdesi arabayla gidiyor..


Arabalara yüzde yüz zam yap, pahalı olsun ki araba alınmasın. Herkes başka alternatiflere yönelsin..


Danimarka Nüfusu : 5.900.000 Yaklaşık
İstanbul Nüfusu :16.000.000 ( Günü birlik turistlerle birlikte)
Danimarka Yüzölçümü:43.000 km2
İstanbul Yüzölçümü : 5.500 km2
İstanbul da km2 düşen insan sayısı :2.900 kişi
Danimarka da km2 düşen insan sayısı: 137 kişi
Kopenhang ın içinde bulunduğu Sjælland (Zeland) adası 9,622 km² nüfus ta yaklaşık 2.500.000 kişi bu adada bile km2 ye 260 kişi düşüyor.

Şimdi nasıl karşılaştıracağız. Bir yardımcı olurmusun?

Mantıklı karşılaştırmalarla gelin düzlük arazi üzerinde yaşayıp 7 tepe arasına kurulmuş bir şehire akıl vermeyin.

Eskişehir de de bisiklet kullanımı çok yaygın ama trafik felç ne yapacaz.


Ustura Faysal
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:58

Yakup'un zaten her fırsatta Danimarka ve Türkiye (İstanbul) kıyaslaması yapması takdire şayan. Defalarca kendisine rakamlarla cevaplar verildi ama hala daha kendisi Danimarka ile İstanbul'u kıyaslamaya devam ediyor.

Yok hani buralara hiç gelmemiş bir insan olsa anlayacağım ama daha bu sene geldi. Şimdi Bakırköy'de oturup Levent'teki işine bisiklet ile nasıl gideceksin desek Danimarka'da insanlar şöyle gidiyor, onlar da böyle gitsin diyecek

İstanbul gibi engebeli bir yerde bisiklet ulaşım aracı olamaz diyoruz anlatamıyoruz. Motosiklet bile çok çok riskli iken insanların bisiklet önerisi vermesi tuhaf.



sayfa 19
« önceki   123 ... 181920212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM