sayfa 150  |
 |
mkm92
2 hafta önce - Prş 18 Şub 2021, 10:39
(+)
Doğançay ripajı viyadüğü foto Ocak 2021
|
 |
Efe Elaldı
2 hafta önce - Prş 18 Şub 2021, 10:57
Alıntı: |
Doğançay ripajı viyadüğü foto Ocak 2021 |
Viyadük ayakları neredeyse bitmiş kirişleri koymak çok zaman alacak bir iş değil yaz aylarında eğer bu şekilde çalışma devam ederse viyadükle ilgili kaba inşaatlar bitebilir tabi sapanca tüneli bitmedikçe bu viyadüğün bir katkısı olamayacak.
|
 |
respach26
1 hafta önce - Cmt 20 Şub 2021, 21:17
“İstanbul - Ankara Hızlı Tren Demiryolu Projesi” kapsamında yer alan “Geyve - Sapanca (Doğançay Ripajı) Arası Tasarım ve Yapım İşleri”nde 2 adet ana tünel ve 6 adet güvenlik tüneli olmak üzere toplam 8 adet tünel bulunuyor. Bunlardan, T2 tüneli projenin Km:127+930 ile Km:132+597 arasında bulunmaktadır. 13 m çapında ve 4667 m uzunluğundaki T2 tüneli ile toplam uzunluğu 2049 m olan T2 tünelinin güvenlik tünelleri (GT-4, GT-5 ve GT-6) 17 Şubat 2020 tarihli ön protokol ve 2 Mart 2020 tarihli alt sözleşme ile Holding şirketlerimizden Soner Temel Mühendislik İnşaat ve Ticaret A.Ş. tarafından inşa ediliyor. Belirtilen tüneller kapsamında beş ayrı noktada şantiye mobilizasyonları tamamlanarak, 19 Şubat 2020 tarihinde çalışmalara başlandı. Proje kapsamında yapılacak kazı-destekleme, bernold kaplama ve nihai kaplama imalatları için 966 günlük (32 ay) iş süresi belirlendi. Sakarya İlinin Sapanca İlçesi sınırlarındaki Akçay Vadisi’nden başlayıp İlimbey ve Karaçam mahallelerinin arasından geçerek Geyve ilçesinin Doğançay Bucağı’nda sonlanan T2 tünel alanı ülkenin en önemli neotektonik dönem yapısı ve deprem kaynağı olan Kuzey Anadolu Fay (KAF) sistemi zonu içindedir. Bu sebeple kazı-destekleme işleri esnasında belirli bir sismik risk göz önüne alınmaktadır. Kaya sınıfı yoğunlukla C4 olarak tanımlanmış olup, NATM projelendirme kriterlerine göre oluşturulan tasarımlar sonucu ortaya çıkan destekleme ve nihai kaplama sistemleri uygulanmaktadır.
Lokasyon TÜRKİYE
Proje İşvereni T.C. Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü
Proje Kapsam T2 tünelinde 3.700 m ve güvenlik tünellerinde (GT-4, GT-5 ve GT-6) 1.643 m kazı-destekleme, bernold kaplama ve nihai kaplama imalatları
Kaynak:https://www.sonertm.com/proje/sapanca-geyve-yuksek-hizli-tren-projesi-t2-tuneli
|
 |
respach26
1 hafta önce - Cmt 20 Şub 2021, 21:31
23 Ekim 2020 tarihinde TCDD İşletmesi Genel Müdürü Ali İhsan Uygun bey demiş ki
Projelerimizi incelemek üzere bugün sahadayız!
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi kapsamında yapım çalışmalarına devam ettiğimiz Sapanca-Geyve-Doğançay arasındaki imalatları yerinde inceledik, Doğançay 1. ve 2. şantiyelerimizde sunumları aldık
Saha incelemelerimizde bir sonraki durağımız, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi kapsamında Bilecik’te yer alan T26 tüneli inşaatını yerinde inceledik, sunumları aldık.
Projelerimiz tamamlandığında Ankara-İstanbul arası 45 dk daha kısalacak.
(+)
|
 |
Koray Kamer
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:47
Ankara İstanbul arası yeni bir hat yapılırsa süre 1.5 saate inebilir.Bu hatta yeni teknoloji maglev trenlerinin yol aldıgı manyetik raylarla olabilir
|
 |
furkan kaya1903
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:03
1 ay önce Geyve - Doğançay arasında yeni yapılan kısma elektrik verilmişti...
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8115619#8115619
Acaba bu kısım yolculu seferlerde kullanılmaya başlandı mı? Bilen var mı?
En son furkan kaya1903 tarafından Sal 23 Şub 2021, 12:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
uesendag
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:08
Yarım kalmış bir sürat demiryolu var ama nedense değerlendirilmiyor. Tamamlanıp 160-200 km arası giden trenlerle işletilse çok iyi olur. Hızlı trenin yoğunluğunu alarak rahatlatmış olur.
|
 |
Nezih90
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:51
Ona yarım kalmış demek biraz güç. Sadece Ayaş civarı 2-3 tünel var o kadar. Yapılması gereken milyarlaraca lira iş var. Kaldıki bu proje fizıbıl değil, bence hiç bir zaman yapılmayacak. Muhtemelen bu yüzden İstanbul kuzey geçişini bölüm bölüm ayırmaya başladılar. Gebze'den bağlantı, Köseköy'den bağlantı şeklinde. Bunların yapılması ihtiyacı büyük oranda karşılayacak ve hızın artması gereken kısımları kapsadığı için gerçekleşmesi çok daha muhtemel. Çünkü Köseköy'den öte İstanbul'a doğru YHT değil. Ve burası çok uzak kalıyor, bağlantı daha yakından yapılması lazım.
|
 |
respach26
|
 |
snell479
2 gün önce - Çrş 03 Mar 2021, 17:06
bu hatta devam eden inşaatlarla ilgili adam akıllı bilgi verebilecek birisi var mı bu formda. TCDD Genel Müdürü 01.03.2021 tarihinde bu hatla ilgili devam eden doğançay 1. ve 2 Etaplarını ziyaret ederek yetkililerden bilgi almış, ama her nedense halka doğru dürüst açıklama yapmamış. Neden böyle bir şey oluyor anlamıyorum. sanki devlet sırrı gardaşım.
|
 |
sayfa 150  |