Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2373
Tp9sfx
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:15

Alıntı:
Otokar'ın ürünlerini inceledim. En önemli parçalar Amerikan malı. Daha fazla detayına bakamadım. Rabdan'ın üretimi de BAE'de yapılacakmış.

Arma motor Cummins (Amerika)
Rabdan motor Caterpillar (Amerika)
Arma Allison Transmission(Amerika)
Rabdan Allison Transmission(Amerika)

Ithal et, montaj yap, sat Türkiyenin bugüne kadar neden gelismediginin en güzel örneklerinden birisi ve otokar bmc nin tırnağı olamaz benim nazarımda. Otokar 40 yıllık şirket özgün bir ürünü yok(motor vb) üstelik grup şirketler olarak milyon adet araç üretmelerine rağmen demekki Bmc 5 yılda otokarın 40 yılda yapamadıklarını yapacak


Draug
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:25

Alıntı:
Ithal et, montaj yap, sat Türkiyenin bugüne kadar neden gelismediginin en güzel örneklerinden birisi ve otokar bmc nin tırnağı olamaz benim nazarımda. Otokar 40 yıllık şirket özgün bir ürünü yok(motor vb) üstelik grup şirketler olarak milyon adet araç üretmelerine rağmen demekki Bmc 5 yılda otokarın 40 yılda yapamadıklarını yapacak


Zannedersin sadece Otokar Cummins ve Allison kullanıyor. :d
BMC,FNSS,Nurol hepsi Cummins ve Allison kullanıyor.
İthal edilen parçalara bakarsanız saydığım tüm firmalar Zırh çeliği ve güç grubu için dışarıya para ödüyor.

Bu motor için FNSS Genel Müdürünün çok güzel bir açıklaması var, adam güç grubu işinin neden çok zor olduğunu anlatıyor.

Tümosan ve BMC Power'ın motorları hazır olana kadar böyle devam eder. Kaldı ki Tümosan ve BMC Power'ın güç grubu da Cummins ve Allison gibi istenilen performansı gösterdiği zaman zırhlılar da kullanılır.

Altay'da zaten 1500HP Guç Grubu kullanılmak zorunda başka alternatif yok.


mustafa1981
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 11:35

Alıntı:
Zannedersin sadece Otokar Cummins ve Allison kullanıyor. :d
BMC,FNSS,Nurol hepsi Cummins ve Allison kullanıyor.
İthal edilen parçalara bakarsanız saydığım tüm firmalar Zırh çeliği ve güç grubu için dışarıya para ödüyor.

Doğru söylüyorsun ama Otokar ın motor için çözümü yok. BMC kendisi motor üretiyor.
Fnss de Tümosan dan motor alıyor. Ancak Otokar ne BMC den ne de Tümosan'dan motor almıyor.

Devletin artık böyle askeri ihalelerde yerli motor şartını koşması lazım. Belki o zaman Otokar zırhlı araçlarında Tümüson veya BMC motorlarını kullanır. Yada kendisi bir motor geliştirir.
Koçların artık montaj zihniyetinden vazgeçmesi lazım.

İtalyan İveco nun satılacağı söyleniyordu. Koç istese İveco yu satın alabilirdi. Böylece motor sorununu da çözerlerdi. Ancak böyle bir yatırıma girişip de risk almazlar. Çünkü montaj sanayini daha garanti görüyorlar.


Rüştü BAKMAZ
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:06

Alıntı:
Ithal et, montaj yap, sat Türkiyenin bugüne kadar neden gelismediginin en güzel örneklerinden birisi ve otokar bmc nin tırnağı olamaz benim nazarımda. Otokar 40 yıllık şirket özgün bir ürünü yok(motor vb) üstelik grup şirketler olarak milyon adet araç üretmelerine rağmen demekki Bmc 5 yılda otokarın 40 yılda yapamadıklarını yapacak


Neden Altay tankı meselesinde devletin ihaleyi bunlara vermediği ve anında malum çevrelerce sistematik saldırı başlatıldığı da daha iyi anlaşılıyor.

O dönemde "tank palet fabrikası" meselesi de köpürtülmüştü. Ülkede sistematik batı taşeronları var. Örgütlü kötülük ve ihanet içindeler. Oysa her şey ap açık ortada. Bir türlü gösteremiyoruz bakar körlere.


Fatihkrblt
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 17:09
M 60T kardeş


Akıncı Turbofan MOTOR


Akıncı için acaba ileride yeni bir kanat tasarımı ve çift turbofan motor (2 adet AL 25 TL) takılmasi düşünülür mü ? Bu yapılırsa havada kalış süresi düşecektir. Fakat havada uçuş hızı en az 750 - 800 KM olacaktır. Bu uçak gerekli ekipman ile Hava Radari olarak da kullanılabilir.

Kanat yapısını değiştirmeye gerek yok
Yolcu uçağı kadar hız yapar
0.8 mac leri görür
çok kolay hızlanır aynı zamanda
Olay bölgesi ne çok kısa surede intikal eder.


Radar ikaz sistemi eklense
Radar ikaz sistemi tehdit radarın yerini konumunu
Çözümlese
Akbaba füzesinide ateşleyerek tepesine gömdükmü
Hedef radar ve sistemlerde yokedilir rahatlıkla.
Bu tur görevlerde kullanılan uçakların ingilizce
Görev ismi hatırıma gelmedi.
Bu işi çak rahat yapar saygılar.



mysndgn
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 17:35
Yörük 4x4





şahsuvar
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 17:45

KKK ikinci T29 Atak Faz II helikopterini teslim aldı. KKK envanterindeki T129 Atak helikopteri sayısı 53 oldu.
Güvenlik güçlerimize toplamda 60 atak teslim edildi. Bir hafta içinde 3. Atak faz 2 teslimatı..


Metehan209
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 17:46
Koç’tan Sancak’a: Türkiye’nin ‘savaş makinası’


Alıntı:
SAVUNMA SANAYİMİZE MUHALİF BAKIŞLA DETAYLI BİR YAKLAŞIM


Cumhurbaşkanın her zaman dediği,
'Şecaat arz ederken sirkatin söyler' sözü yazıya cuk oturmuş



yusufman
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 21:31
ASELSAN'dan sipariş rekoru - Tüm zamanların en yüksek satışına ve kârına ulaştı





Yakup

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 21:59

ASELSAN en yüksek satış ve kârlılığa ulaştı

Alıntı:






ASELSAN'ın cirosu 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 24 büyüyerek 16 milyar lirayı aştı. Şirketin net kârı da geçen yıla göre yüzde 33 artışla 4,5 milyar lira seviyesine ulaştı.
ASELSAN, 2020 yılını rekor sonuçlarla tamamladı. Şirketin konsolide net satışları geçen yıla göre yüzde 24 oranında artarak 16 milyar lira seviyesini aştı.

Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) yüzde 38 oranında yükselerek 4 milyar lira ile rekor seviyeye ulaştı. FAVÖK marjı ise öngörülerin de üzerine çıkarak yüzde 24,4 ile şirket tarihinin en yüksek seviyesinde gerçekleşti.

İhracatta 1 milyar dolarlık sipariş eşiği aşıldı
ASELSAN, pandemi nedeniyle ülkeler arası hareketliliğin tümüyle durduğu 2020 yılında ihracatına devam etti.

Şirket, 2020 yılı içinde 6 yeni ülke ile toplam 446 milyon dolar tutarında sözleşme imzalayarak ihracat hacmine katkı sağladı. Yurtdışından yeni alınan siparişlerin katkısıyla yurtdışı bakiye siparişler 1 milyar dolar eşiğini aşarak tarihi zirvesine ulaştı. Toplam bakiye siparişler de 9,5 milyar doları olarak gerçekleşti.


"Faaliyetlerimize bir gün ara vermedik"
ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Haluk Görgün, 2020 yılsonu finansal sonuçlarıyla ilgili yaptığı

değerlendirmede şunları söyledi:

“Pandeminin olumsuz etkilerinin her alanda hissedildiği 2020 yılında ülkemiz için taşıdığımız sorumluluğun bilincinde olarak, “ASELSAN durmaz, duramaz!” dedik ve faaliyetlerimize bir gün olsun ara vermedik. Salgının ilk etkilerinin görülmeye başladığı andan itibaren ASELSAN içinde çok etkin bir karar mekanizmasını hayata geçirdik. Bir taraftan Devletimizin ihtiyaç ve beklentilerini gözetirken, diğer taraftan da çalışanlarımızın sağlığı için her türlü tedbiri eksiksiz bir şekilde almaya çalıştık. 2020 yılında ASELSAN 3,3 Milyar TL seviyesinde Ar-Ge harcaması yaparak Teknoloji ve Ar-Ge alanındaki faaliyetlerini artırarak devam ettirdi. ASELSAN’a ürün ve hizmet sağlayan 4 bini aşkın tedarikçimizin pandemiden olumsuz etkilenmemesi için finansal ve operasyonel tüm imkânlarımızı seferber ettik. 2020 sonunda ulaştığımız yüksek ciro ve kârlılık rakamlarımız bir aile olmanın bilinciyle uyguladığımız bu yönetim stratejilerimizin sonucudur."

3 kıtada 12 ülkede faaliyet

"ASELSAN olarak 3 kıtada 12 ülkeye yayılan satış ve üretim ağımızla küresel çaptaki etkinliğimizi hızla büyütmeye devam ediyoruz. 2 yıl önce hayata geçirdiğimiz Küresel Liderlik vizyonumuzun meyvelerini geçtiğimiz yıl itibariyle toplamaya başlamanın memnuniyetini yaşıyoruz. 2020 yılı en yüksek ihracat tahsilatının yapıldığı, en fazla ihracat siparişinin alındığı ve ihracat yapılan ülke sayısının 70’e çıkarıldığı çok verimli bir yıl oldu. Yurtdışı müşterilerimizle olan süreçlerimizi bulundukları ülkede, tam zamanında ve etkin olarak çözüme kavuşturma stratejimizin parçası olarak geçtiğimiz yıl 3 ülkede şirket kurduk, ofis ve şube açtık. Bu atılımlarla yurtiçinde ve yurtdışındaki toplam iştirak ve şube sayımız 28 adede ulaştı."


Yurt içi firmaların payı 2020 yılında yüzde 73'e yükseldi

Prof. Dr. Haluk Görgün, 2020 yılında sadece ASELSAN ve iştiraklerinin değil, birlikte çalışılan 4 bini aşkın tedarikçinin de finansal ihtiyaçlarını önceleyen bir anlayışla çalıştıklarını ifade etti.
Görgün, geçtiğimiz yıl iş ortaklarına 12 milyar lirayı aşkın ödeme yaparak pandeminin neden olduğu likidite baskısını ekosistemde asgari seviyeye indirdiklerini söyledi.
ASELSAN’ın toplam alımları içerisinde yurt içi firmaların payı 2020 yılında yüzde 73'e yükseldi.

Verilen her 10 siparişten 9 adedi KOBİ niteliğindeki firmalara yönlendirildi. ASELSAN yılı rekor seviyede nakit tahsilatıyla tamamlarken yıl boyu devam ettirilen başarılı işletme sermayesi yönetimi sayesinde şirket yılı net nakit pozisyonu ile kapattı. Şirketin yıl sonu nakit mevcudu 4 milyar lira seviyesinde gerçekleşti.


KAYNAK; TRT

BU nasil bir kar orani!

Türkiyenin en büyük Bankalar kadar kar acikliyor..



sayfa 2373
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET