Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
HCGO
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 03:19
Adapazarı-Sabiha Gökçen Havalimanı YHT Hattı


Adapazarı ve Kurtköy arasında hayata geçirilecek olan Yüksek Hızlı Tren projesi için start verildi. Proje için ÇED süreci başladı diye duyurulmasına rağmen bazı kaynaklar Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ÇED gerekli değildir kararı olduğunu da söylüyor.

6 milyar TL'ye mal olacak proje Kocaeli İli, Kartepe, İzmit, Derince, Körfez, Dilovası ve Gebze İlçeleri ile İstanbul İli, Tuzla İlçesinden geçecek, Kurtköy Sabiha Gökçen Havalimanında son bulacak.


(+)


HCGO
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 03:26

Planlanan güzergah 70,4 kilometre uzunluğunda planlanmış olup, güzergahının belirlenmesinde jeolojik özellikler, yerleşim yerlerinin durumu, çevresel etkiler, su yapıları, güzergah üzerindeki mevcut ve planlanan karayollarının konumu vb. etkili oldu.

Adapazarı-Kurtköy (Sabiha Gökçen Havalimanı) Arası YHT Hattı Demiryolu Projesi’nin inşaatı kapsamında, planlanan güzergah boyunca yarma ve dolgu işlemleri gerçekleştirilecek. Planlanan projenin inşaat aşamasında toplam 600 personel çalışacak olup, proje inşaatının 7 yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor.

Proje güzergahının geçtiği il ve ilçeler şu şekilde:

Kocaeli İli;
Kartepe İlçesi : 0+000 kilometre – 6+200 kilometre arası
İzmit İlçesi :6+200 kilometre – 22+000 kilometre arası
Derince İlçesi :22+000 kilometre – 29+800 kilometre arası
Körfez İlçesi :29+800 kilometre – 42+400 kilometre arası
Dilovası İlçesi :42+400 kilometre – 53+600 kilometre arası
Gebze İlçesi :53+600 kilometre – 65+300 kilometre arası
İstanbul İli;
Tuzla İlçesi :65+300 kilometre – 70+400 kilometre arasınden geçecektir.

Proje kapsamında hem yük hem de yolcu taşınması amacıyla geliş – gidiş olmak üzere 2 ayrı hat halinde ve hızlı tren standartlarına göre projelendirilme yapıldı.



HCGO
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 03:38
Adapazarı-Sabiha Gökçen Havalimanı YHT Hattı


Hat Sabiha Gökçen Havalimanından, YSS Köprüsü YHT hattı ile birleşecek. Her iki hattın son durağı da Sabiha Gökçen Havalimanı olacak. Bu hat ayrıca Sabiha Gökçen Havalimanı’nda İstanbul Metrosu ve HIZRAY ile birleşecek.


(+)


MRT1977
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 07:29

Proje Kocaeli sabiha gökçen hattı galiba başlangıç kartepe gibi gözüküyor güzergahta adapazarının ismi hiç geçmiyor

Hüseyin Göktürk
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 09:22

Haydi bakalım hayırlısı olsun. Anladığım kadarıyla istasyon Viaport'un karşısında (TEM'in diğer tarafında) olacak değil mi?

HCGO beyin fotoğrafında anlamadığım 2 nokta var:

* Yenişehir'in altından giden 3 bacaklı istasyonsuz yeşil bir hat var acaba o nedir. Hızray olabilir mi? Ama neden o adar dolanıyor ve neden 3. bir bacağı var?

* YHT hattı devamında Sultanbeyli'nin içinden gidiyor gibi görünüyor ama buralar yoğun yerleşim yeri değil mi?


Nezih90
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 11:32

Mavi ve yeşil hatların TEM yanında kümelendikleri alan depo/bakım sahası olarak öngörülüyor. Belki Hızray'dan oraya bir bağlantı planlanıyor olabilir, aynı M5 hattında olduğu gibi.

Sultanbeyli geçişi de dahil, diğer yerleşim yerleri ve 3.köprüye doğru olan tepeler çoğunlukla tünel ile geçilmesi planlanıyor, başka türlü pek mümkün değil yapılması. O yüzden ben neye başlanıyor anlamadım, burası uzun yıllar daha yapılmaz gibime geliyor maalesef.

Birde Kurtköy geçişi kesinleşti mi ki? Bir çok senaryo vardı, biri SAW'dan geçiyordu. Ama İBB haritalarında sadece ortalama bi tanesi gösteriliyor ve çalışması devam ediyor deniyordu.


HCGO
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 11:46

Alıntı:
Proje Kocaeli sabiha gökçen hattı galiba başlangıç kartepe gibi gözüküyor güzergahta adapazarının ismi hiç geçmiyor


Evet doğrudur, ancak projenin adı TCDD tarafından bu şekilde verilmiş. Sanırım daha şekillenecektir. Zaman geçtikçe detaylar belli olur, bizlerde yine paylaşırız. Tabii bunların çok kısa vadeli projeler olduğunu unutmamamız gerekiyor.


HCGO
1 ay önce - Cum 19 Şub 2021, 12:11

Bu proje olsun, HIZRAY olsun hepsi zamanla tam olarak şekillenecektir. Ben de şu an da proje ile ilgili ancak bu kadar veriye ulaşabildim. Yeni bilgiler edinirsem memnuniyetle yine paylaşırım.
Ben kendi anladıklarımı şöyle özetleye bilirim; Hata ya da eksiklerim olabilir, dediğim gibi zamanla hepsi netleşecektir.

1. Proje etap, etap planlanıyor, bahse konu hat Kartepe’den başlayıp, Sabiha Gökçen Havalimanında son bulacak. Geçiş güzergahlarını yazmıştım.

2. Bu hat Sabiha Gökçen Havalimanın’da son buluyor. Başka bir proje hattı ise 3.Köprüden geçerek Avrupa Yakasından gelen YHT hattı bu da Sabiha Gökçen’e kadar geliyor ve burada birleşiyorlar. Her iki hattın da ayrı ayrı son durakları Sabiha Gökçen Havalimanı.

3. Bu hatlar elbette bir kaç nokta da İstanbul Metrosu ve tabii yine bunlar gibi proje aşamasında olan HIZRAY ile birleşiyor.

4. YSS YHT hattının güzergahı ve durakları hakkında şu an bilgi sahibi değilim, bildiğim kadarıyla bu henüz duyurulmadı da, ancak büyük bir olasılıkla Sancaktepe, Sultanbeyli, Ümraniye ve tabii aktarma merkezi olarak düşünülen Viaport dan geçecek gibi duruyor.

5. Viaport aktarma merkezinin yerine gelince, büyük bir olasılıkla TEM’in üst tarafını kullacak, yerleşimlerin daha az olduğu noktalardan geçerek gelecek ve evet büyük bir olasılıkla Viaport’un karşısında yani orada Kurna sınırları içinde TEM kenarında birleşecektir. Orada ki kavşakta.

6. Bir ihtimalde Viaport’un yanında 20 yıldır Fuar Alanı dedikleri boş bir arazi var, orası öyle yıllardır boş duruyor, onun olduğu yere aktarma istasyonu yapılabilir. Bazı çizimlerde burası bazı çizimlerde 5. maddede ki yer gibi görünüyor.

Dediğim gibi henüz çok erken zamanla bu noktalar, duraklar vb. tam olarak netleşecektir.



ANA SAYFA -> ULAŞIM