Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Erzincan Demiryolu (tren) güzergahı
« önceki   123 ... 495051

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 51

Sizce hangi güzergah uygundur?
Erzincan-Gümüshane-Tirebolu-Trabzon 28.6%  28.6%  [85]
Erzincan-Gümüshane-Macka-Trabzon 40.4%  40.4%  [120]
Erzincan-Bayburt-Caykara-Of-Trabzon 31.0%  31.0%  [92]
Toplam Oy : 297

Çağdaş DOĞULU
5 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 01:35
Realite


1-Erzincan-Kelkit-Gümuşhane-Trabzon hattının değişmesi mümkün değil.! Devlet bunu 10 yıl önce tartıştı.O zaman KTÜ Mühendislik Fakültesinden kendisi de Maçkalı olan Pr.Dr.Fazlı Çelik Hoca, hattın Bayburt üzerinden Of'tan Trabzona çıkması gerektiğini söylemişti.Boylece maliyet kısalıyordu.Boylece Turizm merkezi Uzungöl Çaykara ve Of trene kavuşuyor, tren Trabzona dönsede Rizeye yaklaşılıyor,Batum hattı kolaylaşırıyordu.Sahsen bastan beri gönlüm bu hattaydı. Ancak bu hattın bircok avantajları yanında dezavantajları vardı:

-Bu hat daha uzun mesafeye çıkıyor, ancak yapım maliyeti düşüyordu.Buda bir tercihti olabilirdi.Halbuki Kelkit-Gümüşhane hattı yapim maliyeti bir defalığına daha fazla olsa da 200 km.civarı daha kısa bir hattır.Nerdeyse 3/2'si mecburen tünellerden geçecek olsa da zaman ve mesafe olarak avantajlıdır.
-Bayburt hattında mecburen dikey geçecek yerlerde bazı zeminler jeolojik olarak sıkıntılıydı.Yani deprem kuşağında kalıyordu riskliydi.Ancak Gumushane hattında da çok yer tünelle aşılacağı için sıkıntılı yerler var.
- Bayburt hattında hattın geçtiği yerlerde Of'a kadar nüfus az.(Erzincan Of arasi iki durak 70 bin nufus) Boylece hattın ekonomik faydaları azalıyordu.Halbuki Kelkit-Gümüşhane hattında iki durak 130 bin nüfus var.Bayburt hayvancilik,tahıl tarımı ve kısıtlı yolcu trafiği dışında ekonomik avantaji yok iken, Kelkit-Gümüşhane Hattında daha çesitli Tarim, Hayvancilik ve Gida Sanayi dışında MADENLER olarak daha fazla ekonomik faydalar ve daha çok yolcu potansiyeli taşıyan gelismeye açık hattır.
-Kelkit-Gümüşhane hattında çoğu yer tünelle geçilen ve manzarası az olan hat iken,Bayburt hattı daha çok ve daha güzel doğa manzaralarına sahiptir.


Fazlı Çelik Hocanın teklifi de mantıklıdır.Mesela Uzungöl gibi yer Isvicre turizm merkezleri gibi dunyaya bağlanıyor. Ancak bu kez Bayburttan daha büyük merkez ve çevre nüfusu olan (her ne kadar iki dağ arasına sıkışmış da olsa) ve ekonomik olarak Madenler ve (Köme,Pestil,Kuşburnu vs.) Olarak belli ölçüde olsa da bir Gıda Sanayisi olan Gümüşhane ile en büyük ilçesi verimli bir ovada yer alan 50 bin nüfuslu Tarım şehri Kelkit devre dışı kalıyordu.

Devletin uzmanları bir tercih yaptı, bu hattı seçti.Fizibilte çalışmalrı bitti şimdi proje çalışmalrı sürüyor.Ben asla iktidar seçmeni değilim, 10 oyum olsa birini vermem (zamanında çok oy ve destek verdim) sadece mantıklı düşünmeye çalışıyorum.Insanlar "yav yıllardır tren konuşuluyor,niye hemen yapılmıyor" diyor ama öyle kolay değil.Saha da ki Mühendiselere sorun, jeolojik en uygun zemini bulmak (özellikle tünel yaparken) sonra su çıkan hatta değişiklik yapmak vs yıllarca sürüyor, sonra hatlar birbirine en uygun yerlerden bağlanıyor, Projesi çıkartılıyor vs.sonra ise (bütçede para var ise) ihaleye çıkarılıyor.

Şu durumda hattın (her ne kadar bazı mantıklı bilimsel faydaları olsa da) bunca fizibilite ve proje çalışmasından sonra başa dönülerek değişeceğini sanmıyorum.Buraya kadar harcanan zaman, çalışma ve parayı düşünün.Sonra tekrar başa dönmek? Şu an Bayburt ve Rize de STO Başkanları konuşuyor ama hat değişirse Kelkit ve Gümüşhane kamuoyunu nasıl ikna edeceksiniz?

Bu hat yapılırsa sade Erzincan değil buradan doğu da Erzuruma da geçilebilir, BATI da Sıvas,Ankara ve İstanbula da..ayriva Trabzon ve cevresinin iliskisi zayıf olduğu büyümekte olan ve ciddi tarımsal sanayiye sahip Erzincan ile de ticari ilişkiler kurulur.

2- Bayburttan da EVET Demiryolu geçmeli.Ama hangi Demiryolu? Bence bu Demiryolu ilerde yapılmasının ÇOK BÜYÜK FAYDALAR sağlayacağını düşündüğümüz İRAN Demiryolu Hattı içinde olmalı.Bunun için HIZLI Demiryoluna da gerek yok.Zira Hizli Demiryolunu istesekte şu dezavantajı var: insanlar için de ticari kurumlar sirketler icinde normal tarifeden pahalı.Bunu merak edenler için, Adapazarından İstanbula geçen eski Demiryolu Covid 19 nedeniyle kaldırıldı fakat Hızlı Demiryolu geçiyor ancak insanların çoğu binmiyor çünkü bine mı yor, çünkü biletler pahalı geliyor.

Yani ilk etapta VAN'a kadar zaten olan IRAN demiryolu buradan Erzurum-Kars hattına ilerde bağlanması gerekiyor.Bunun için Van'dan hat GÖL etrafından dolaşarak büyük ilçe Erciş'e getirilecek. Zaten VAN Kamuoyunda bu tartışılıyor.VAN Sanayi ve Ticaret Odası,STK lar ve yerel basın bunu istiyor, çünkü Tren Vandan sonra GÖL üzerinde Feribotla onca zahmetle 7 saatte geçiyor.Çok zaman kaybi oluyor çok zahmet çekiliyor. Guney (GEVAŞ) hattı dağlık oldugu icun kuzeyden Erciş üzerinden TATVAN'a oradan Muş-Elazığ hattıyla devam etmek istiyorlar. Evet bu istek çok mantıklı.Hat ERCIŞ'e gelince buradan Ahlat üzerinden Tatvana geçerken bir diğer kol Büyük ilçe PATNOS, oradan AĞRI merkeze çıkar ve ordan da Horasana çıkınca zaten ERZURUM Hattına çıkmış olacaktır.Burada yapılacak tahmini ara hat VAN - HORASAN arası yaklaşık 300 km.dir.

Bu hattın çoğu arada bazı dağlar hariç düz arazilerden geçer.Tuneller hattın buradaki gibi çoğunu değil azını tutar.Yogun yerlerden geçmediği için istimlak bedeli yükü fazla yük olmaz.Boylece VAN-HORASAN arası maliyet ERZINCAN-TRABZON kadar kesinlikle tutmayacaktır.Yapımı da daha kısa sürecektir.

Böylece Demiryolu geçmeyen ERCİŞ, PATNOS ve AĞRI şehirleri de Demiryolu ağına ve dünyaya bağlanacaktır.

Bundan sonra ise ikinci etapta Erzurum-Erzincan hattının AŞKALE durağından BAYBURT'a yeni hat açmak gerekecektir.Buradan da komşu GÜMÜŞHANE ye yeni bir hattın inşası ile İRAN-VAN Hattı TRABZON Hattına bağlanmış olacaktır. Böylece 2.etapta AŞKALE-GÜMÜŞHANE arası yaklaşık 150 km.bir hat inşasına ihtiyaç vardır.

Bütün bu proje çalışmalarını bölgeyi iyi tanıyan Pr.Dr.Fazli ÇELİK Hoca ve KTÜ Ekibi gayet güzel yapabilir.

Böylece BAYBURT da hem Gümüşhaneye baglanmis olur hem de Gümüşhane den ister TRABZON a cilt, ister ERZINCAN'a geçerek ister de Erzurumda geçer.Boylece:

TRabzon ERZURUM Hattı da yapılmış olur.Bayburt bu hattın iki taraflı üzerindedir.

VAN-TRABZON Hatti kurulmuş olur.Gelişen VAN Sanayi,ticari ve hayvancılık mamülleri..Erciş,Patnos ve AĞRI,ERZURUM ürünleri de TRABZON İç piyasası ve Diş Piyasa için de Gümrüğüne Limanına iner.Aynı şekilde TRABZON, Gümüşhane, Bayburt ürünleri de Doğuya gider.

İRAN için tarih boyunca en yakın liman olan TRABZON a Demiryolu ulaşınca daha çok İran ihraç ticari,sanayi ve diğer mamülleri gelir.Ekonomik potansiyel katlanır.Güvenli ve rahat Demiryolu nu gören İran Turizmi alışkın olduğu Vandan sonra Erzurum ve özellikle Trabzona da ciddi turist insan gönderir. Aynı şekilde TRABZON ve çevresi Karadeniz insanı için Doğu Anadolu ve IRAN gezileri cazip olacaktır.

3-Ileride bunlar yapılırken bir yandan da:

-Öncelikle BATUM Hattı yapılmaya çalışılır.Bu hattın ticari getirisi yüksek olduğu için ÖZEL İSLETMEYE açılır ve geçmişteki gibi ÇİNLİ vs.bircok yabancı sirket buraya (yolcu garantili vs. Garantiler vermeden) 25 yıllığına işletme hakkıyla verilebilir.Boylece RİZE de Artvin (sahil ilçeleride) Demiryoluna kavuşur, tartışma biter.

-Diger taraftan ise Trabzon-SAMSUN Hatti asama asama hayata geçirilmeye çalışılır. Bu hattı isteyen çok ancak maliyeti fazla olduğu için aşama asama yapılabilir.

Kendisi de Trabzonmu olan ve uzun yıllar ORDU Valiliği yapan Kemal YAZICIOĞLU Samsun-FATSA arası Demiryolu Hattı için geçmişte fizibilite çalışması yaptırmıştı.Ilk etapta bu hayata geçirilir, Projesi derken ihalesine çalışılır.Sonra ise Ordu ve GİRESUN Kamuoyu FATSA'dan GIRESUN'a Demiryolunun uzatılmasını ister.

Bu da yapıldıktan sonra 3 etapta GİRESUN-TRABZON arası Demiryolu Hattı istenir,yapılır.

Ancak bu Samsun hattının yapılması uzun yıllar alacaktır.Daldaki kuştan eldeki kuş iyidir.

TRABZON ve çevresinin olmayan Samsun Hattı üzerinden yapılmayan Samsun-ankara hattı ile ANKARA ve oradan ISTANBUL'a ulaşması sadece hayaldir.

Doğrusu ise aşağıda güneyde bugün artık Deneme sürüşleri yapılan hazır bir ANKARA-SİVAS HIZLI Demiryolu var.Sivas Ankara 2 saate iniyor. Diger yandan Sivas-ZARA arasi çalışmalar sürüyor.Yarin ikinci etap Zara-ERZİNCAN yapılacak.Netice de, Erzincan ANKARA arası 3.5 saate inecek.Sonucta TRABZON-Erzincan arası yapılır ise Erzincana 1.5 saatte inen Trabzonlu 5 saatte Trabzondan Ankara'ya varacak.Yetmedi, yapılmış olan Kars-Tiflis-Bakü hattına ulaşılacak.Boylece ULUSLARARASI Pazarlara çıkılacak oradan buraya insanlar ve Ticaret gelecek.

Hadi 6 saat olsun.Şimdi olmayan ve olmasi uzun yillar surecek olan Samsun hattından ANKARA ya 5 yada 6 saatte varmamız mümkün mü? Bu durumda eldeki hazır çalışmayı " bırakın bu Erzincanı, biz Samsun hattını istiyoruz" diye iptal ettirip (bu krizde parası olmayan devletden) olmayan Samsun hattının yapılmasını zorlayarak istemek ne kadar mantıklıdır??

Evet, Samsun TRABZON Hattı da istenebilir ancak öncelik çalışmaları devam eden eldeki kus olan Erzincan Hattı olmalıdır, diye düşünüyorum.


murad_1299
5 ay önce - Cmt 07 Ksm 2020, 20:14

İstanbul Ankara arası 5 saat sürüyorken Trabzon Ankara arasının 5-6 saat sürmesine ihtimal dahi vermiyorum.

murad22
5 ay önce - Prş 12 Ksm 2020, 17:45

TRABZON DEMİRYOLU MASTER PLANDA! Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu, soruları yanıtladı 12 Kasım 2020 Perşembe 14:14 0 Demiryolu ile de konuşan Bakan Karaismailoğlu, "Demir yolu ağlarımızı fizibilitelere göre planladık, yatırımlarımızla altyapıyı kurduğumuzda dünyada lojistik süper güç olacağız." diye konuştu. Bakan Karaismioğlu ardından ise Lojistik Master Planını, “Demiryolu ağımızı Lojistik Master Plan çerçevesinde hayata geçiriyoruz, yatırımlarımızla dünyada lojistik süper güç olacağız” ifadeleriyle paylaştı. Bakan Karaismailoğlu’nun paylaştığı Master Plan incelendiğinde ise Trabzon - Erzican Demiryolu Projesinin “Proje / İhale aşamasındaki hatlar” sınıfında sıralandığı görüldü. Erzincan - Trabzon Demiryolu’nun devreden çıkarılarak, Rize - Erzurum Demiryolu yapılacağı şeklinde ki iddianın ise Bakan Karaismailoğlu’nun paylaştığı Master Planda yer almadığı görüldü.

Cumali1999
3 ay önce - Sal 29 Arl 2020, 23:27
En yakın güzergah Erzincan Gümüşhane Trabzon




Google Earth üzerinden yaptığım arazi destekli ölçüme göre 181 Km olarak çıktı Erzincan Trabzon arası

Sonraki aşama Of Rize Hopa Batum

Erzincan Divriği arasındaki 155 Kmlik kesim elektriklendirilse, biraz dolaşaraktanda olsa İstanbul Trabzon arasında kesintisiz olarak elektrikli trenle ulaşım sağlanmış olacak

Trabzon Erzincan 181 Km
Erzincan Divriği 155 Km
Divriği Sivas 173 Km
Sivas Ankara 461 Km(YHT ve Konvansiyonel hattın kombinasyonu sadece YHT hattı ise 405 Km)
Ankara Haydarpaşa 561 Km(Konvansiyonel hat)

Toplam mesafe 1531 Km oluyor, karayolu ise 1063 Km


Fahrettin M
3 ay önce - Cum 08 Oca 2021, 16:15

Alıntı:
RİTSO Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu, Samsun-Sarp Demiryolu Hattı için Ordu’ya gelerek OTSO Başkanı Servet Şahin ile görüştü. Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RİTSO) Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu, Samsun-Sarp Demiryolu Hattı için görüşme yapmak ve iş birliği alanlarını tespit edebilmek için Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin’i ziyaret etti. Heyetler halinde yapılan görüşme sonunda Samsun-Sarp Demiryolu Hattı’nın proje ihalesinin bir an önce yapılması için Ankara’da bir dizi görüşme yapılması kararı alındı. (Alıntıdır)


Demiryolunda devre dışı bırakılan Ordu, Giresun, Rize ve Artvin boş durmuyorlar.

Geçenlerde de Ulaştırma Bakanı da Ordu'daydı. Samsun- Sarp demiryolu güzergahı için olacak, olması gerekiyor zaten anlamında sözler söyledi.


Fahrettin M
3 ay önce - Sal 12 Oca 2021, 10:25

Alıntı:
Giresun Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ali Kara, geçtiğimiz günlerde çeşitli incelemelerde bulunmak üzere Giresun’a gelen Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun Samsun-Sarp arasına yapılması istenen demiryolu hattı ile ilgili olumlu görüş bildirmesinin heyecanla karşılandığını söyledi.

Ulaştırma Karaismailoğlu’nun ‘Samsun-Sarp Demiryolu için çalışıyoruz’ şeklindeki açıklamasını değerlendiren Giresun Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Kara, şöyle konuştu: ”Bölgemizin Doğudan-Batıya, Kuzeyden-Güneye Tren yolu hatlarının biran önce hayata geçirilmesi hem bölge hem de ülke için çok önemli katkılar sağlayacağı kaçınılmazdır. Bugün ülkemizde demiryolu ağı olmayan tek bölge Karadeniz Bölgesidir. Halen Doğu Karadeniz’in fındık ve çay gibi ülkemizi dünyada başköşeye yerleştiren ürünlerin avantajlarından ve turizminden yararlanamama sebebinin altyapı yatırımlarının eksikliğinden kaynaklandığı açıktır.” dedi.

TEK ÇARENİN DEMİRYOLU OLDUĞUNU FARK ETMELİYİZ

GESOB Başkanı Kara sözlerini şöyle tamamladı: “Günümüzde yolcu taşımacılığına uygun olmayan Karadeniz’e ilave çarenin tren yolu hattı olduğu gerçeğini fark etmemiz lazım. Yapılan hava limanları, üniversiteler, Limanlar tren yolu hatları ile doğudan- batıya, kuzeyden-güneye bütün Türkiye ile bütünleşmesi sağlanırsa bu illerin göç veren değil göç alan iller olacağı açıktır. Karadeniz’in kurtuluşu tren yolu hatlarına bağlıdır. Tren yolu hatlarının biran önce hayata geçirilmesi hem ilimiz hem bölgemiz hem de ülkemiz için çok önemli katkılar sağlayacaktır.” (Alıntıdır)


Samsun-Sarp güzergahı artık kaçınılmaz.Bakan dahil herkes bunun farkında.


Emrecinar61
2 ay önce - Sal 16 Şub 2021, 16:51



'AKÇAABAT - ARSİN RAYLI SİSTEM HAYTA GEÇİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ'

''Akçaabat - Arsin Güzergahında raylı sistemi hayata geçirmek için çalışıyoruz''

'ERZİNCAN - TRABZON HIZLI TREN PROJESİ SENEYE TAMAMLIYOR, İNŞAATINA BAŞLIYORUZ'

''Trabzon - Erzincan, Hızlı Tren projemizin güzergah ETÜT çalışmalarını seneye tamamlıyor, ardından inşaatına başlıyoruz. 
Sürmene - Of’a - Vakfıkebir - Arsin’e yeni balıkçı barınakları Trabzon’a hamdolsun''

Kaynak:61saat



sayfa 51
« önceki   123 ... 495051
ANA SAYFA -> ULAŞIM