Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul - İzmir Otoyol Ücreti
« önceki   123 ... 202122 ... 252627   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 21
Şükrü Güllüoğlu

1 hafta önce - Çrş 13 Oca 2021, 11:36

Alıntı:
Yola ödenen astronomik ücretlere rağmen maliyetler ne kadar düştü acaba?
Uzun yoldan gittiklerinde ara duraklardan oldukça fazla yolcu da alıyorlardı...

10 tane TIR ve 10 tane sigortalı TIR şoförü ile gidiş dönüş 14 saatte taşıdığınız yükü, kaç tane TIR ve kaç tane sigortalı TIR şoförü ile gidiş dönüş 9 saatte taşırsınız?
Aynı şeyi otobüs için de düşünebiliriz.

Alıntı:
Arkadaşlar bu otoyolun fiyatının pahalılığı konuşulurken unutulmaması gereken konu, şirket halkbankası ziraat bankası vakıflar bankası gibi devlet bankalarından aldığı borçla bu otoyolları yaptı. Yani milletimizin yaptığı tasarrufları kullanarak bu şirkete borç verdik, yetmedi üstüne hala para veriyoruz.

Tamamı türk bankaları değil. Alman ve Londra sermayesi de var. Ayrıca türk bankaları dışarıdan borç alıp kredi veriyor

Alıntı:
Açıkçası ben bu köprünün yapılmasına karşı değilim gerektiğinde kullanıyorum ama köprü ihalesi yapılırken nasıl bir maliyet hesabı yapıldı, kredi maliyetleri vs nasıl hesaplandı. Bu iş daha ucuza mal edilemez miydi, hep akla gelen sorular ama bizi aşıyor bu konular.


Verilen garanti geçiş ücretleri ve geçiş sayısı düşük olsaydı bu sefer teklif edilen işletme süresi uzayacaktı. İhale dinamik bir işletme süresi ile yapılıyor. Bu şartlar altında en kısa süre işletmeyi kabul ediyorum diyen şirket ihaleyi kazanıyor. Bu bir yana, ben devletin yaşanan bu dolar atağını hesaplayamadığını düşünüyorum. 4-5 lira bekliyorlardır. Köprü geçişinde vergi indirimi ve sübvansiyonu bu yüzden verdikerini düşünüyorum.


etoksoz
1 hafta önce - Çrş 13 Oca 2021, 15:03

Alıntı:
10 tane TIR ve 10 tane sigortalı TIR şoförü ile gidiş dönüş 14 saatte taşıdığınız yükü, kaç tane TIR ve kaç tane sigortalı TIR şoförü ile gidiş dönüş 9 saatte taşırsınız?
Aynı şeyi otobüs için de düşünebiliriz

Haklısınız firmalar kısa sürede gidip gelmekten dolayı kar ediyorlar, çünkü astronomik yol ve köprü ücretlerini bize yansıttıkları ürün zamları dolayısıyla vatandaşa ödetiyorlar.
Alıntı:
devletin yaşanan bu dolar atağını hesaplayamadığını düşünüyorum.

Vallahi bunu 20 küsur yıllık gibi uzun vadede ben bile görebiliyorken devlet büyükleri göremiyorsa, ne size ne de devlet büyüklerine diyebileceğim bir şey yok! (aslında var da yok)


Cemoli D18
1 hafta önce - Çrş 13 Oca 2021, 19:55

Alıntı:
Vallahi bunu 20 küsur yıllık gibi uzun vadede ben bile görebiliyorken devlet büyükleri göremiyorsa, ne size ne de devlet büyüklerine diyebileceğim bir şey yok! (aslında var da yok)


Dolar'ın, 3 liradan 7 liraya çıkacağını öngördünüz mü?


Hasan Mihrican
1 hafta önce - Çrş 13 Oca 2021, 20:32

Devlet Dolar, Euro basamadığına göre, döviz geliri, giderinden düşük olduğuna göre uzun vadeli döviz borçlanması yaparken 40 kere düşünmek zorunda. Neden mi? Çünkü Türk ekonomi tarihi aniden yükselen döviz kurlarının tarihidir.

Sen hesabını hep güneşli havaya göre yaparsan yanarsın çünkü bunun daha karı var, kışı var, yağmuru var, çamuru var.


Şükrü Güllüoğlu

1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 14:46

Alıntı:
Haklısınız firmalar kısa sürede gidip gelmekten dolayı kar ediyorlar, çünkü astronomik yol ve köprü ücretlerini bize yansıttıkları ürün zamları dolayısıyla vatandaşa ödetiyorlar

TIR'ların ya da yolcu otobüslerinin ödedikleri fiyat astronomik değil. Milyonluk araçlarla milyonluk yükler taşıyorlar. Asıl sıkıntılı fiyatlama kur atağıyla birlikte bakıldığında otomobiller için. Özellikle bir araçta bir kişi gidiyorsa dediğiniz gibi astronomik olduğuna ben de katılırım. Ama bu yola alışan bu fiyata rağmen büyük ölçüde bu yolu kullanacaktır diye düşünüyorum.


Kel Aliço
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:16

Fiyat çok çok pahalı. Hatta aşırı pahalı. Bunu sadece yolu kullanmayanlar değil, kullananlarda söylüyor. Ancak birde hayatın gerçekleri var. Bu kadar kısa sürede kendini amorti etmesi istenince bu durum ortaya çıkıyor. Özel firmaya 100 sene işletmeli verseydi devlet daha ucuz fiyat olacaktı. Yada tüm parayı devlet ödeyecekti, herkes ucuz ucuz kullanacaktı. O vakitte devlet memura, emekliye daha az zam yapması gerekecekti. Bana sorsalar Devlet memura emekliye 50TL az zam yapsaydı, bu köprüyü herkes kullansaydı derim. Memura sorsan ben niye ödüyorum köprünün parasını köprüden geçen ödesin der. Geçen az olunca 150TL ödemek zorunda kalıyor geçenler.

salihhr
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:37

Alıntı:
Fiyat çok çok pahalı. Hatta aşırı pahalı.


Kaç yıl işletecekler bunlar??
Devlete devri Ne zaman


snell479

1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:52

Kaç yıl işletecekler bunlar??
Devlete devri Ne zaman
Alıntı:

2035'e kadar


salihhr
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 16:08

Daha 14 yıl varmış.
Bu yolun yükünü biz cekicez. Sefasını çocuklarımız çekecek.


Hasan Mihrican
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 22:51

Alıntı:
Fiyat çok çok pahalı. Hatta aşırı pahalı. Bunu sadece yolu kullanmayanlar değil, kullananlarda söylüyor. Ancak birde hayatın gerçekleri var. Bu kadar kısa sürede kendini amorti etmesi istenince bu durum ortaya çıkıyor. Özel firmaya 100 sene işletmeli verseydi devlet daha ucuz fiyat olacaktı.


Ben bunun hesabını yapıp benzer bir başlıkta paylaşmıştım.
Gerekirse bulur bu başlıkta da paylaşırım.
Buradaki konu kısa sürede kendini amorti etmesi değil, müteahhite yüksek taahhüt verilmesi.
Çünkü bu ödeme koşullarıyla müteahhit yatırdığı para karşılığında 15-20 yıl boyunca dolar bazında yıllık %14-15 kazanç sağlıyor. Bugün Amerika'da paranızı faize koysanız en fazla %1 kazanıyorsunuz. Fiyatların yüksekliği buradan kaynaklanıyor.



(+)




sayfa 21
« önceki   123 ... 202122 ... 252627   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM