Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kuzey Marmara Otoyolu (Sakarya-Kocaeli-İstanbul-Tekirdağ)
« önceki   123 ... 919293

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 93
Erol_B
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 10:19

Alıntı:
Geçen ay İstanbul'dan- Düzce'ye gittim. kuzey marmara otoyolunu denedim. Osmangazi Köprüsü mevkiinden saparak bağlandım..bir kaç km gittikten sonra hemen SGS gişesi. Neyse geçtik..Kurnaköy gişelerine gelene kadar sanırım 2tane SGS gişesinden geçtim. İzmit'ten çıkıp TEM e bağlanırken hoopp tekrar SGS gişesinden geçtim. Bu kadar SGS neden. Acaba İstanbul-Sakarya arası kaç SGS gişesi var. Tam bir para tuzağı..SGS gişeleri konusunda bilgisi olan var mı?


Kuzey Marmara Otoyolu bütünde 3 ayrı işletmenin uçuca birleşiminden oluşuyor.
1. Kısım : Kınalı-Odayeri (KMO Avrupa Otoyolu)
2. Kısım : Odayeri-Paşaköy (YSS Köprüsü Dahil)
3. Kısım : Paşaköy-Akyazı (KMO Asya Otoyolu)

Bu nedenle YSS'den geçip hiçbiryere dönmeden İzmit'e gittiğinizde Kurtköy sapağını geçtikten sonra arka arkaya 2 ayrı gişe görürsünüz. Birincisinden 2.Kısım'da kullandığınız kadarın ücretini ödersiniz, diğerinden de 3.Kısım'a giriş yapmış olursunuz. 2.Kısım ve 3.Kısım işletmecileri ve parayı toplayanları birbirinden farklı olduğu için bu var.

SGS'ler ise;
1 - TEM otoyolundan giriş ve çıkış noktalarına konulmuş durumdadır, buradan doğru KMO'den TEM'e giriş ya da çıkış yapmış olursunuz, ücreti KGM tahsil eder
2 - Mahmutbey-Odayeri, Kavacık-KMO Bağlantı yolu, Osmangazi Köprüsü-KMO Bağlantı yolu gibi uzun bağlantı yollarında ise bağlantı yolunun her bir kavşağında ayrı bir SGS var ve hepsinden de ayrı ayrı ücret tahsil ediliyor. Örneğin hiç otoyola girmediniz ancak bağlantı yolunun 1.kavşağından girip 2.kavşağından çıktınız burası için de bir ödeme yapıyorsunuz.

2023'e kaldı 2 sene. Sıkın dişinizi, tamamı KGM'e geçince bu çile bitecek. Ama Osmangazi'de daha 14 sene boyunca uzaktan bakmaya ama çatır çatır parasını ödemeye devam ..


Hüseyin Göktürk
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 12:13

Alıntı:
2023'e kaldı 2 sene. Sıkın dişinizi, tamamı KGM'e geçince bu çile bitecek. Ama Osmangazi'de daha 14 sene boyunca uzaktan bakmaya ama çatır çatır parasını ödemeye devam ..


Bu konuda endişelerim var çünkü örneğin TEM otoyolundan Çamlıca-Akıncı gitmek ile TEM otoyolunca Çamlıca-Kaynarca ve Abant-Akıncı gitmek arasında 10 TL gibi bir fark var. Farkın sebebi Bolu Dağı tüneli. Acaba KMO devlete geçince aynı şekilde fiyatlandırma yapılır mı? O kadar tünel, viyadük ve hali hazırda gişe var.


Erol_B
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 13:03

Alıntı:
Bu konuda endişelerim var çünkü örneğin TEM otoyolundan Çamlıca-Akıncı gitmek ile TEM otoyolunca Çamlıca-Kaynarca ve Abant-Akıncı gitmek arasında 10 TL gibi bir fark var. Farkın sebebi Bolu Dağı tüneli. Acaba KMO devlete geçince aynı şekilde fiyatlandırma yapılır mı? O kadar tünel, viyadük ve hali hazırda gişe var.


Bolu dağı tünelinden halen ücret alınıyor olması ülkede başka bir örneği olmayan garip bir durum. Herkes köprü paralarına laf ediyor ama burada ayrı bir gişe olmadığı için kimse çok farketmiyor. Bolu dağı tüneli ücretliyse İzmir-Aydın yolu üzerinde Selattin tüneli var o neden ücretsiz. Veya devlet onlarca tünel yapıyor şu anda devlet yolları üzerinde onlar neden ücretsiz.

Bolu Dağı tüneli apayrı bir garabet örneği. Ancak ülke genelinde başka bir örneği olmadığı için KMO ücretlendirmesinin KGM mesafe-ücret kriterlerine indirgeneceğini, YSS ücretinin diğer boğaz köprüleri ile eşitleneceğini, tüneller için de ayrı bir ücretlendirme olmayacağını düşünüyorum.


Hüseyin Göktürk
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 13:43

Alıntı:
Ancak ülke genelinde başka bir örneği olmadığı için KMO ücretlendirmesinin KGM mesafe-ücret kriterlerine indirgeneceğini, YSS ücretinin diğer boğaz köprüleri ile eşitleneceğini, tüneller için de ayrı bir ücretlendirme olmayacağını düşünüyorum.


Umarım dediğiniz gibi olur yoksa İstanbul'da bir yerden bir yere gitmek, özellikle de havalimanına gitmek, çok sıkıntılı olur.


sayfa 93
« önceki   123 ... 919293
ANA SAYFA -> ULAŞIM