Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1948
Mahmut2556
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 22:35

Alıntı:

TS 1400 Turboshaft motorunu geliştirerek jet motoru üretebiliriz. Bu motor ile 2.5 ton kalkış ağırlığına sahip jet motorlu iha sistemi üretebiliriz. 3 yıl sonra bu jet motorlu Stealth ihalari Ege ve Akdenizde uçurabiliriz. Yunanistandan kalkan F 16 ları bu Iha sistemi ile karşılayabiliriz. Yunanlı pilotların şaşkın bakışlarını görmeyi çok isterdim. Saygılar


TS1400 zaten bir jet motoru, turbofan yada turbojet tipi bir türbin motorunu kastediyorsan bunu TS1400'ü geliştirerek yapamazsın


Toğan
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 22:46
Türkiye'nin 2021'deki yeni silahları




🎯 TCG Anadolu envantere girecek
🎯 Bayraktar Akıncı TİHA
🎯 AKYA Ağır Sınıf Torpido
🎯 Karaok Anti Tank Füzesi
🎯 Atmaca Deniz Füzesi teslimatları başlıyor


M 60T
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 23:09
TS 1400


Mahmut hocam Tei bu motorun kompresör ve Türbin kısımlarını yeniden tasarlayarak Turbojet versiyonu üretilebilir. TS 1400 Turboshaft motoru 195 kg ağırlığında. Türbojet versiyonu 200 KG dan daha ağır bir motor olcaktir. Bu motor ile iha sistemlerine güç verebiliriz. 2 ton ağırlıkta stealth bir iha sistemine bu motor güç verebilir. Saygılar

Fatih3457
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 23:18

Tcg anadolunun tahrik sistemi siemens,ambargo yemesek bari,yoksa bu da hayal olacak.

tayfun09
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 23:31

2021 Gezgin yok maketinide görsek iyi olacakti

Mahmut2556
1 ay önce - Cmt 28 Ksm 2020, 00:01

Alıntı:

Mahmut hocam Tei bu motorun kompresör ve Türbin kısımlarını yeniden tasarlayarak Turbojet versiyonu üretilebilir. TS 1400 Turboshaft motoru 195 kg ağırlığında. Türbojet versiyonu 200 KG dan daha ağır bir motor olcaktir. Bu motor ile iha sistemlerine güç verebiliriz. 2 ton ağırlıkta stealth bir iha sistemine bu motor güç verebilir. Saygılar


Ters akışlı yanma odası sebebi ile tasarımda bir kaç değişiklik değil, komple yapılanma lazım ki o da yeni motor demek. Geliştirilemez demedim zaten, zaman verildikten sonra yeni bir motor tasarlanabilir ancak bu motorun altyapısı ile değil.


kadirhan71
1 ay önce - Cmt 28 Ksm 2020, 00:12

3.10 dakikada üretilebilir diyorlar galiba



napan
1 ay önce - Cmt 28 Ksm 2020, 00:27

Biri çok yavaş ilerliyoruz demiş, ya bir gidin Kral Şakir falan izleyin, boşverin buraları.

zaferp

1 ay önce - Cmt 28 Ksm 2020, 01:05

Akya ağır torpidosu denizaltılar için önemli bir güç artışı sağlayacak. Ve menzili de 15 km yazıyor kaynaklarda. 15 az değil mi?
İtalyan blackshark 533 mm ağır torpido yaklaşık 50 km menzile sahip.
Fransız f21 ağır torpido 1500 kg ve 50 km menzile sahip.
İngiliz Spearfish Mod 1 (80 knot [148km/s] sürate ve 50km menzile erişebilmektedir)
Mk48 de sanırım 50 km menzile sahip
Menzil konusunda biraz daha çalışmaya ihtiyacımız var sanırım.
Bilal fza youtube kanalında, Rusya kaynaklarına göre denizaltılar balistik füze atabilecek ve denemesini Sinop'ta yaptılar demiş. Acaba nereden buldular bu bilgiyi?


safsata00

1 ay önce - Cmt 28 Ksm 2020, 02:50

Şimdi onlarca yıldır istediğimiz ama verilmeyen PATRİOT lar bilindiği halde hala ABD teklif etti ama biz almadık düşüncesinde olanların olduğu bir ortamda bir şeyleri anlatmak bay mesele olacaktır ama sanırım biz hem çok çabuk unutuyor hemde sapla samanı çok fazla karıştırıyoruz.

Hatırlayalım TS1400 ün çalışmaları ilk başladığında ateşlemeyi bile 2022-23 gibi ancak yaparız motor bu ABD-AB onlarca yıl uğraşmış deniyordu.Ama TEİ 2018 in ortalarında motor çekirdeğini ateşlediğinde bu söylemi yazanlardan bir özür duydukmu?Yada ATAK helikopterini önce yapamazsınız,yapılınca,dengesiz uçuyor ucube gibi,Dengeli ve sessiz uçunca satamazsınız,satıncada motoru yerli değil dolayısıyla bizim değil e kadar söylenmedik laf kalmadı ama yine bir özür yada kusura bakmayın duymadık.Cats tede durum aynı olmadımı defalarca burada yazdık WESCAM alamasak bile CATS kullanırız diye.CATS kullanımına geçiliyor ama bu seferde yok biraz ağır,yok görüntü kalitesi daha düşük yorumları çıkmaya başladı.Gelelim sapla saman kısmına.Biz ATAK ı niye Pakistan a gönderemiyoruz,çünkü ABD motor vermek istemiyor.Biz Altay ı niye üretime sokamıyoruz?çünkü Almanya motor vermiyor.Dikkat edin bizim hiç bir firmamız motor üretip bize verecektide onda gecikme var diye değil,motorlarını biz üretmiyoruz.Dışardan alım yapılan bir motordan bahsediyoruz.Anlaşmaları yapılıp sözleşmesi imzalanmış ve ödemeleri yapılmış parçaları görerek belli bir üretim planı oluşturur ve bunu açıklarsınız.Sonuçta karşınızdaki muz cumhuriyeti değil ve anlaşmalarla kendini bağlamış.Sizde buna binaen şu tarihte diye açıklama yapıyorsunuz.Aynısı Pakistan helilerindede var.Siz sanıyormusunuzki TÜRKİYE,Bu ihalelere girmeden önce ABD den onay almamış olsun.ABD veremiyebilirim demiş olsa bile ne TÜRKİYE bunu satar nede Pakistan bu Helileri alma anlaşması imzalardı.Yada İ sınıfındaki VLS gibi.Aynı Almanya nın yaptığı gibi ABD de bir çok anlaşmayı görmezden gelerek çeşitli bahanelerle yırtıp attı.Öyle bir zamana geldikki,artık tekerine çomak soktuğumuz Ülkelerin o kadar canı yanmaya başladıki,direk müdahale ederek tüm uluslararası anlaşmaları yok sayacak kadar zıvanadan çıktılar.Burası sap kısmı.Şimdi gelelim samana.

Baştada giriş yaptığım gibi,motorları biz üretmediğimiz ve başka yerlerden alma anlaşması üzerine açıklanan tarihleri örnek gösterip,yapılması geciken ürünlerden bahisle,2023 te uçacak HÜRJET in,yada 2025 te uçacak MMU nun motorlarını kıyaslamak biraz abeste iştigal oluyor.Sebep basit.Kendi üreteceğimiz motorlara göre üretim tarihi veriyoruz.ABD den alacağımız motorlara göre değil.Resmi açıklamaların verdiği tarihlere bakın.Ya ürünler tam zamanında yada zamanından önce üretime geçmiştir mutlaka.TS1400 ün bütün açıklanan tarihlerden daha erken ilerlemesi.T629 gibi bir helikopterin tam açıklanan zamanda havalanması,Atak ın söylenendende önce teslim edilmesi,SOM füzesinin durumu vs.vs.Bir çok örnek verilebilir.Ayrıca çabuk unuttuğumuz başka bir durum var.TEİ dünyada bütün motor parçalarını neredeyse 0 hata yada mükemmen kalite ile üreten bir kaç firmadan biri ve geçen seneden itibaren bütün motor parçaları seri üretim tesisleri laboratuvarı ve atölyelerininde kurulumunu bitirmiş durumda.Adamlar en yetkin ağızdan 2028-2029 gibi thrust vectoring nozzle sistemli motoru ateşleyeceklerini açıkladılar.O aradada İ.Demir 2028-29 gibi bir filo MMU yu teslim edeceğini açıkladı.

Yani demek istediğim başkasından alınacak motorlarla değil,kendi ürettiğimiz motorlarla yapılacak teslimatlardan bahsediyoruz.Şimdiye kadar acil hiç bir üründe kendi üretimlerimizde hiç bir gecikme olmadı.Çıkan ürünlerden bunu biliyoruz.Kusura bakmayın ama Heli motoru o kadar komplikedirki,helede shaft sistemi ve yanma odası tam bir ölümdür.Böyle bir motoru,projesine başladıktan 1,5 sene sonra ateşleyip 3,5-4 yıl sonra bu motorla helikopter uçuracak bir devlet yoktur dünya üzerinde.Bunu bile bile 2017 de MMU için motor çalışmasına başlamış,2018 de konsept çizimi yayınlamış,üstelik tank motorunda ülkenin hiç tecrübesi yokken,onlarca yıldır motor ve uçak parçası üretim tecrübesi olan bir durumdayken,6,5-7 yılda F110 benzeri bir motor üretemeyiz veya ondan bir iki yıl sonra thrust vectoring nozzle sistemli motoru ateşleyemeyiz diye düşünmek bana ilginç geliyor.

Zaten prototipler için motor alınmıştır.Tekrar söylüyorum.Bu açıklanan tarihler başka ülkelerden alınacak motorlara göre değil,kendi motorlarımıza göre açıklanan üretim tarihleri.

Bu saatten sonra F35 ten başka hangi uçağı alırsanız alın,alt yapıdan bakımına ve personeliyle operasyon kabiliyetine kadar bu uçakları harekata tam hazır hale getirmeniz 2024-25 ten önce bitmez.Zaten o tarihlerde HÜRJET üretime geçiyor olacak.

Son olarakta size bir soru bırakayım.Yunanistandan kalkan bir F16 yada RAFALE ye,Bizim hürjet yada mius a doğru yaklaşırken 250-300km de BARIŞ KARTALI kilit atıp MİUS yada HÜRJET ten BOZDOĞAN veya AKBABA ateşleyip o uçağı vurduğunda bizim uçan uçağımızın ne yük taşıdığının,ebatlarının,menzilinin bir önemi kalıyormu?



sayfa 1948
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET