Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 492
crypton
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 15:42

Alıntı:
Çukurova Havalimanı ihalesinin sonucu onaylandı

Çukurova Havalimanı üstyapı tesislerinin yap-işlet-devret (YİD) modeli çerçevesinde yaptırılması, havalimanının işletilmesi ve devri ihalesinin sonucu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından onaylandı.

GİRİŞ 27.11.2020 13:34GÜNCELLEME 27.11.2020 13:35

İhaleyi 147'nci turda kazanan Favori İşletmecilik AŞ/Yako Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret AŞ Ortak Girişimi, Devlet Hava Meydanları İşletmesine (DHMİ), 25 yıllık işletme süresi karşılığında 297,1 milyon avro artı KDV ödemeyi ve havalimanına 155 milyon avroluk yatırım yapmayı taahhüt etti.

DHMİ'den yapılan açıklamada, Çukurova Havalimanı için 20 Kasım'da gerçekleştirilen ihaleyi 147'nci turda Favori İşletmecilik AŞ/Yako Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret AŞ Ortak Girişiminin kazandığı belirtildi. Ortak girişimin, son turda, DHMİ'ye 297 milyon 100 bin avro artı KDV ödemeyi taahhüt ettiği bilgisi verilen açıklamada, ihalenin havalimanının üstyapı tesislerinin YİD çerçevesinde yaptırılması, işletilmesi ve devrini kapsadığı hatırlatıldı.



Açıklamada, ihale sonucunun Bakan Karaismailoğlu tarafından onaylandığı bildirildi.

Ortak girişimin, 25 yıllık işletme süresi karşılığında verdiği kira bedeline artı olarak 3 etapta tamamlanması planlanan tesis yapımına toplamda 155 milyon avroluk yatırım yapacağı aktarılan açıklamada, alternatif bir finansman yöntemi olan kamu-özel iş birliği (KÖİ) modeliyle Türkiye'ye önemli bir havacılık projesinin kazandırılması yolunda değerli bir adım atıldığı vurgulandı.

"BÖLGEYE DEĞER KATACAK"

Açıklamada, "İhalede kamu çıkarını azami derecede sağlayan çok makul bir yolcu garantisi tablosu ortaya çıktı. İhaleyi alan şirkete işletme süresinin ilk 12 yılıyla sınırlı olmak kaydıyla, ilk işletme yılında 2 milyon 353 bin 787 iç hat giden yolcu, 347 bin 374 dış hat giden yolcu sayısı garanti edildi. Taahhüt edilen yolcu sayısı üzerinden yapılacak garanti ödemeleri, belirtilen yolcu sayılarının altında bir gerçekleşme olduğu takdirde ödenecek tutardır." ifadelerine yer verildi.

Söz konusu projenin yer tesliminin ardından birinci etap yatırımlarının tamamlanarak havalimanının hizmete verilmesi için planlanan yatırım süresinin toplam 2,5 yıl olduğu belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Çukurova Havalimanı bölgeye değer katacak. Adana ve Mersin'in dünyaya açılan kapısı olacak havalimanı, Çukurova'yı hava yolu taşımacılığında önemli bir kavşak haline getirecek. Çukurova Havalimanı, hem bölgenin hem de ülkemizin bütünsel kalkınmasına büyük katkı sağlayacak."


https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3038576- ...-onaylandi

Hayırlı olsun


UĞURÖZ
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 18:02

Alıntı:
"Çukurova Havalimanı bölgeye değer katacak. Adana ve Mersin'in dünyaya açılan kapısı olacak havalimanı, Çukurova'yı hava yolu taşımacılığında önemli bir kavşak haline getirecek. Çukurova Havalimanı, hem bölgenin hem de ülkemizin bütünsel kalkınmasına büyük katkı sağlayacak."

Açıklamadan anladığımıza göre Şakirpaşa kapanacak.


Bipo33

1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 18:42

Sakirpasa kapanirsa, Adanalilar bunun bedelini sandikta cok agir odetir.. Kim ne derse desin! Yanls anlasilmasin, hukumet karsiti bir politika güdmüyorum lakin, basinda kapatilmayacak denilipte sonra, zaman asimina ugrayinca kapatmalari gercekten bir sehir dolusu insanı aldatmaktan baska birsey olamaz!! Umarım kapatılmaz, Adana ve Adanalının da gonlu hos tutulur.

Cimilli İbo
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 18:51

Bir Mersinli olarak ben de Şakirpaşa'nın kapanmaması taraftarıyım. Rize-Artvin veya Ordu-Giresun ölçeğinde 2 şehir değil Mersin ve Adana. Mersin'in de Adana'nın da ayrı ayrı havalimanları olmalı. Çukurova, Mersin'in olur. Şakirpaşa da Adana'nın. Olması gereken budur.

ilker333
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 19:10

Ben bu adı sanı duyulmamış şirketin bu işin altından kalkabileceğine inanmıyorum

Black07
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 20:15

Adamalar somali havalimanını 12 senedir işletiyor bence rahatlıkla kalkar bayburt grup bile altyapıyı bitirdi yani

Bipo33

1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 21:08

Alıntı:
Rize-Artvin veya Ordu-Giresun ölçeğinde 2 şehir değil Mersin ve Adana. Mersin'in de Adana'nın da ayrı ayrı havalimanları olmalı.


Kesinlikle! Adana'da havalimanının Mersine kayacagını bilen kadar bilmeyen de var.. Bu gercekle yuzlesen Adanalı, topyekun gomer sebep olanları sandığa! Adana gbi buyuk bir sehirin destegini kaybetmek demek, zaten sallanan iktidarın devrilmesi demektir..


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 21:36

Adana ve Mersinin ayrı ayrı havalimanı olması gerektiğine katılıyorum ama böyle 20 km arayla dibi dibine değil. Mersinin havalimanı Mersinin batı tarafında olmalıydı.
Kim ne derse desin, ben Adana şakirpaşanın kapatılacağını düşünüyorum. Belki seçim riskini almamak için 2024'ten önce yapılmaz bu ama sonrasında mutlaka kapatılır. Kapanmayacak olsa sırf Mersin için böyle kocaman havalimanı yapmazdı devlet.


Cahit Onur
1 ay önce - Sal 08 Arl 2020, 10:45

şakirpaşa havaalanına çok yakın. ÇBH ve Şakirpaşanın uçak sayısı düşecek. Ya da Şakirpaşa kapanacak. Zaten bu havaalanı Mersinden çok Tarsusa katkı sağlayacak. Bundan dolayı Tarsus her an il olabilir. Ama emin olduğum bir şey var. Beklenen uçak seviyesine ulaşamyacak eğer ulaşırsa Şakirpaşa kapanır. Bu da Adanayı bitirir. Adana acilen yumurtalık bölgesini geliştirmeli. Yoksa Adananı son olacak.

Vatman vs Superman
1 ay önce - Sal 08 Arl 2020, 14:31

Benim itirazım, “çay kek yenilir” kısmına. Doğrusu, “çay içilir kek yenilir” olmalıydı.

Şaka bir yana, elbette ki Şakirpaşa kapanacak. Birbirine bu kadar yakın iki havalimanı olmaz. Hem Adanalılar, hem de Mersinliler bu havalimanını kullanacak. Hatta Osmaniyeliler ve yılın büyük bölümünde sel altında kalan havalimanlarını kullanamayan Hataylılar da.

Hatta ve hatta eğer uluslararası uçuşlar yaygınlaşırsa, Gaziantepliler, Kayserililer ve Konyalılar da İstanbul’da aktarma yapmak yerine otoyolla 2,5-3 saatte bu havalimanına gelecekler.



sayfa 492
ANA SAYFA -> ULAŞIM