sayfa 192  |
 |
erdem türkoğlu
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 00:04
Alıntı: |
İlk olarak Körfez Kirazlıyalı’dan Kartepe Özdilek’e kadar oluşturulacak hat başarılı olursa Gebze bölgesi ve Karamürsel- Gölcük- İzmit arasında da hayata geçirilecek. Kasım ayı UKOME toplantısında Hat 41'in çalışma prensiplerine uygun araçların alımı ve 2 kooperatifin daha ortak havuz sistemine geçilmesine karar verildi. |
Hat 41'de çalışacak yeni otobüslerin alım ihalesi Ekim ayında zaten yapıldı. Kasım ayı UKOME toplantısında yeni araçların alınmasına karar verildi derken? Yeni bir otobüs alımı daha mı yapılacak acaba? Aynı sistem Gebze-İzmit ve Karamürsel-İzmit arasına da kurulacak olursa daha fazla körüklü otobüs ihtiyacı doğacaktır zaten.
Alıntı: |
beklenen sistem, kooperatifler arasındaki kavgayı bitireceği gibi yolcuların birçok sıkıntısını çözüyor. |
Hiç de öyle olmayacak. Kooperatiflerin yarısını havuza al, yarısını alma. Bu nasıl iş... Proje bu yönüyle eksik kalıyor. Büyük havuza İzmit'ten Alikahya, Körfez'den Hereke, Kartepe'den Arslanbey, Suadiye, Kartepe Birlik, Eşme&Uzuntarla kooperatifleri de katılmalıydı.
Alıntı: |
Hat 41 ile mesafe bazlı ücretlendirme ve aktarma dışında yıllardır vatandaşlar ve özellikle öğrencilerin talebi olan abonman sistemine de geçilecek. |
Aktarma ve abonman sistemlerinin sadece bu havuzun hatlarında geçerli olması gibi bir durum olmaz umarım. Güzel bir sistem kuruluyor ama çok eksiği var gibi görünüyor.
|
 |
Erol_B
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 09:01
İstanbul'daki Metrobüs sisteminin resimlisini kurmaya çalışıyorlar. Sadece D-100 aksından giden bir ana omurga ve ona besleme hatları olacak. Bu işin ancak metro veya banliyö sistemi ile yapılabilir. Otobüsle yapılmak istendiğinde İstanbul'da nasıl bir kaos yarattığını görüyoruz.
|
 |
adnan41
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 10:10
Bence bu sistemi öncelikli olarak metronun yükünü kaldırıp kaldıramayacağını görmek için yapıyorlar, metro yapmak çok maliyetli bir iş eğer bu iş tutarsa metroyu 5-10 sene daha öteleyebilirler, ilk önce yapılacak hatta yolcu potansiyeli ne kadar saatte kaç yolcu taşınabiliyor ona bakacaklar ayrıca bu hattı işletmeye aldıktan sonra d 100 karayolunu kullanan minibüsleri tamamen kaldırmadıktan sonra bu hattı kurmanın hiç bir anlamı kalmaz.
|
 |
mertesat07
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 11:25
41G Çayırova Mc Donalds-Gebze-Körfez Kirazlıyalı(D100) (Hat 200 ise Çayırova - Kartal Metro arası taşıma yapar)
Yada 41G Şifa Mahallesi Kentönü dediğimiz yerden başlar. Hali hazırda orası Kocaeli İl sınırları içerisinde, 41G ile Şifa Mahallesine gelen vatandaş 130Ş ve 500T kullanabilir. 200 hattı doğrudan 41G hattına geçer böylelikle
41 Körfez Kirazlıyalı - Kartepe
41K Karamürsel-Gölcük-İzmit
D100 boyunca Çayırova dan Kartepeye uzanan metrobüs sisteminin aktarmalı ve beslemeli bir şekilde çalışması düşünülüyor. Metrobüs gibi sol şeritlerden yol yapılarak doğrudan D100 katılmaması daha iyi olur
Gebzeden-İzmite metro yapmak çok uzun zaman alacaktır. Çünkü hali hazırda Gebze - Darıca metro hattına gelecekte Çayırova ve Dilovası kolları eklenecek. Daha sonra planlamalarda olursa Dilovası-Körfez, Körfez-Kartepe, Karamürsel-Gölcük-İzmit uzatmaları epey zaman alacağı için metrobüs ile çözüm üretilmeye çalışılıyor.
En son mertesat07 tarafından Çrş 25 Ksm 2020, 11:31 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
famat
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 11:29
Sunu yapmak kimsenin aklina gelmez mi cok merak ediyorum. Izmit Gbeze arasi 3 hatli demiryolu var ve 120 Km hizi asmadan 30 dakika civarina sürüyor. Halkalii-Gebze calisan trenleri YHT yolundan hicbir ara durak vs koymadan izmite uzatirsan ekstradan 8 adet marmaray seti gerekiyor. Ancak böyle bir hamlenin Kocaleli-Gebze-Pendik-Kartal bölgesi arasindaki ulasim sorunun ucozecegini düsünüyorum. Neden yapilmaz anlamak mümkün degil.
|
 |
melihaka8
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 11:39
Marmaray trenleri Gebze İstasyondan Kartepe İstasyonuna kadar gidebilir ancak Halkalı - Kartepe etabı çok uzun olacağı için Pendik - Kartepe arası çalışması makuldur.
|
 |
serkan çınar
2 ay önce - Çrş 25 Ksm 2020, 11:55
Metrobüsün kocaeli versiyonu geliyor akabinde karamürsel-gölcük-izmit hattı içinde ivedi çalışmalara başlamak lazım.
|
 |
Erol_B
2 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 08:56
Öncelikle yapılması gereken Gebze-Köseköy arası (hatta Arifiye ya da Adapazarı da olabilir) ana omurga olarak banliyö sisteminin kurulmasıdır ve tüm kılcal hatların da iskelelere de ulaşacak şekilde ana omurgaya besleme olarak yeniden düzenlenmesidir. Ülkede şehir içi ulaşımda denizyolu kullanabilen 3 ilden birisiyiz (İstanbul ve İzmir'den sonra) ancak sağolsun KBB'nin hiç umurunda bile değil denizyolu.
Halbuki bu şehirdeki ulaşımda özellikle Derince-Körfez-Hereke ile Gölcük-Karamürsel arasında Kuzey-Güney aksında çok önemli bir yeri vardır ve buralarda yaşayan insanlar bilir büyük bir ulaşım kolaylığıdır.
Değirmendere'den Tütünçiftlik'e varmanız toplu taşıma ile yaklaşık 1.5 saat sürer, denizyolu ile yaklaşık 10 dk. Düşünün bir de Tütünçiftlik ya da Altmışevler'deki tren istasyonlarında banliyö olduğunu, gemiden inen bir yolcu direkt banliyö hattına aktarma yapabilir, ya da Körfez ya da Derince içlerine kalkan ilgili otobüs ile varmak istediği noktaya varabilir.
Bu şehrin insanları bu kadar insani bir ulaşımı haketmiyormu? İstanbul'da, İzmir'de, Ankara'da belediyeler toplu taşıma işini gayet ucuza gayet kaliteli ulaşım araçları ile bu şekilde yapılabiliyor da biz neden yapamıyoruz?
|
 |
brk1979
|
 |
husnu2352
1 ay önce - Cum 04 Arl 2020, 10:46
Kandıra yolunun Çubuklu ve Cezaevi varyantlarını 2021 yazına kadar trafiğe açacaklar gibi. Bu kesimlerin ham yol inşaatları önemli ölçüde tamamlanmış görünüyor. Bir kaç haftaya mevcut yola bağlantı noktaları belirginleşmeye başlar.
|
 |
sayfa 192  |