Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli Tramvay Sistemi: AKÇARAY
« önceki   123 ... 103104105   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 104
slippery jimmy
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 01:08

İLK ÖRNEK HAT 41
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kent merkezindeki ulaşımı rahatlatmak ve toplu taşımayı daha kullanılır ve konforlu hale getirmek için çalışmalara devam ediyor. Kocaeli’de toplu taşımaya aktarma, mesafe bazlı ücretlendirme ve balık kılçığı sistemini getirecek olan yeni sistemin ilk örneği Hat 41 olacak.

ORTAK HAVUZ
İlk olarak Körfez Kirazlıyalı’dan Kartepe Özdilek’e kadar oluşturulacak hat başarılı olursa Gebze bölgesi ve Karamürsel- Gölcük- İzmit arasında da hayata geçirilecek. Kasım ayı UKOME toplantısında Hat 41'in çalışma prensiplerine uygun araçların alımı ve 2 kooperatifin daha ortak havuz sistemine geçilmesine karar verildi.


serkan çınar
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 12:21

Büyükşehir belediye başkanıda halkın ulaşımın kalitesiz ve pahalı olmasından şikayetçi olduğunun farkında bu yüzdende artık bazı hamleleri yapmak zorunda kaldı hat 41 bu ilk hamle devamıda gelmeli kocaeli belediyesi en modern ulaşım sistemini kurabilecek ekonomik güce sahip yeterki başkan istesin gerisi gelir biraz belediye bütçesi birazda merkezi hükümetten bu işler çözülür.



slippery jimmy
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 18:25

Hat 41 çok önemli bir gelişme. İnşallah en kısa zamanda hallolur.

slippery jimmy
1 ay önce - Cmt 05 Arl 2020, 10:36

Hat 41 ve Akçaray uzatmalarını İstanbul daki metro hatları gibi gündemde tutmalıyız. Buraları takip eden belediyeler ve yöneticiler olduğunu biliyoruz. Kamuoyu nun motivasyonu bu projelerin hızlanması için en önemli unsurlardan biri.

MRT1977
1 hafta önce - Pzr 03 Oca 2021, 21:11


(+)


KURUÇEŞME TRAMVAY İHALESİ SONUÇLANDI

Plajyolu-Kuruçeşme arasındaki 812 metrelik tramvay hattının yapım ilahesi sonuçlandı. Sigma İnşaat ve Emre Ray ortaklığının kazandığı ihale ile ilgili ocak ayında sözleşmenin imzalanması bekleniyor.

21 EYLÜL’DE İHALE YAPILDI

Büyükşehir Belediyesi tarafından Plajyolu’ndan Kuruçeşme’ye uzatılacak olan tramvay hattı için 21 Eylül’de e-ihale yöntemi ile yapılan ihale sonuçlandı. KİK’te yapılan itiraz nedeniyle uzayan ihale sonucunda Büyükşehir Belediyesi son kararını verdi. Sigma İnşaat ve Emre Ray ortaklığının kazandığı ihaleye yeniden itiraz olmaması halinde ocak ayında sözleşmenin imzalanarak çalışmaların başlaması bekleniyor.

SÖZLEŞME İMZALANACAK

Büyükşehir Belediyesi tarafından 21 Eylül’de yapılan Plajyolu-Kuruçeşme Tramvay hattı ihalesine 7 firma katıldı. İhaleye katılan firmalar arasında en düşük teklifi veren HLZ Turizm İnşaat ve Gürtur İnşaat ortaklığına ihale kaldı. Ancak sınır değerin altında olduğu gerekçesiyle teklifle ilgili yapılan itiraz KİK’te kabul edildi. Büyükşehir ikinci kez ihale sürecini değerlendirerek ihalenin Sigma İnşaat ile Emre Ray ortaklığına verilmesine karar verdi. Yeni kararı yazan Büyükşehir, yeniden bir itiraz olmazsa ocak ayında ortaklık ile sözleşme imzalanacak ve çalışmalara start verilecek.

812 METRELİK YENİ HAT

Plajyolu-Kuruçeşme arasında yapılacak olan tramvay hattı Plajyolu durağından Kuruçeşme kavşağına doğru D-100 üzerinden 332 metre çelik tramvay köprüsü ile geçecek. Toplamda 812 metre çift hat için 1 adet istasyon ve 2 adet yaya köprüsü yapılacak. Kuruçeşme tramvay hattının tamamlanmasıyla birlikte tramvay hattı uzunluğu 10 bin 212 metrelik çift hatta ulaşacak. 3 kilometre tek hatlı depo sahasıyla birlikte tramvayın tek hat uzunluğu 23,4 kilometreye ulaşacak. Kuruçeşme istasyonuyla durak sayısı 16’ya ulaşacak ve yeni yapılacak olanla birlikte 6 adet trafo merkezi hizmet verecek.

KURUÇEŞME KAVŞAĞI YENILENECEK

Kuruçeşme tramvay hattının yapılmasının ardından D-100 İstanbul yönüne gidiş için İzmit batı gişeler bölgesi yazıhaneler mevkiinden bağlantı sağlanacak ve Kuruçeşme kavşağı yeniden düzenlenecek. Tramvay hattının geçtiği güzergahta bulunan mevcut yollar ve İzmit-İstanbul yönü Batı Otoyol girişi yenilenecek. Güzergâh üzerinde bulunan altyapıların deplasesi de bu proje kapsamında yapılacak. Hattın enerjisini sağlamak için 1 adet trafo merkezi de kurulacak.


Tramvay hattı için verilen teklifler
Metro İstanbul A.Ş: 116 milyon 774 bin lira

Elron İnşaat: 79 milyon 912 bin lira

Öztimur İnşaat: 71 milyon 716 bin lira

Barankaya İnşaat- Yapı Tesis Firması ortaklığı 71 milyon 757 bin lira

Sigma İnşaat-Emre Ray İnşaat ortaklığı: 78 milyon 468 bin

OHN İnşaat-Abu Yapı İnşaat ortaklığı: 78 milyon 953 bin lira

HLZ Turizm İnşaat-Gürtur İnşaat ortaklığı: 61 milyon 321 bin lira
Alıntı:
Özgürkocaeli gazetesi




farukkky
1 hafta önce - Pzr 03 Oca 2021, 21:47
tramvay


kocaelinin en yoğun trafik aksının olduğu bölgeyi tramvayla geçiştirmek büyük hata. bırak kuruçeşmeyi, plajyoluna dahi gelmemeliydi. seyahat süresi bu kadar uzun bir rotayı hala uzatmak yanlış geliyor. şuan için tramvay otobüsten daha yavaş. durakların etrafında yerleşim yeri yok, iş yeri yok. ayrıca demiryollarına 4. hat olarak genişletme yapılacak bölgeye yaptılar bu tramvay rotasını. seka park'tan sonrası iptal edilip, demiryollarına 4. hat olarak yapılacak er geç. bu projeler de çöpe atılmış paralar olarak kalacak.

adnan41
1 hafta önce - Pzr 03 Oca 2021, 21:59

Ne demeye çalıştığın anlaşılmıyor, günde 35-40 bin yolcu taşıyan bi tramvay hattından bahsediyoruz vede çok uzun bir hat olmamasına rağmen Turkiyedeki raylı sistemlerin içinde ray uzunluğuna bağlı olarak söylüyorum en çok yolcu taşıyan hat, kaldiki hangi durak evlerden işyerlerinden uzak, seka parktan sonra Seka devlet hastanesi sonrasında Seka park ikinci etap ve kongre merkezi sonrasinda ise okullar bölgesi var tamam okullar açık olmayınca bu duraklarda yolcu çok olmaz ama hattı bir bütün olarak ele almak lazım yani bazı duraklarda yolcu sayısı fazla bazı duraklarda az olabilir, ayrıca kuruçeşme ve şehir hastanesi etapları açılınca bu hattaki yolcu sayısı 2 ye katlanacak.

MRT1977
1 hafta önce - Pzr 03 Oca 2021, 22:35

Tramvay hattındaki yolcusu olmayan tek durak kongre merkezi oda üstgeçit açıldıktan sonra azda olsa yolcu olacaktır tramvay kuruçeşmeden sonra derince millet bahçesinde kadar gitmeli

adnan41
1 hafta önce - Pzr 03 Oca 2021, 23:05

Derince millet bahçesine fazla bi mesafe yok aslında ileriki zamanlarda orayada uzatma yapılabilir ama bu seferde tramvayı uzattıkça özellikle şehir içinde daha fazla trafiğe yol açacaktır, dakikalar kısaldıkça özellikle Milli irade meydanı, Mehmet Ali Paşa, Yahya Kaptan civarında olan trafik dahada artacağından bu uzatmayı düşünmeyebilirler.

farukkky
1 hafta önce - Pts 04 Oca 2021, 00:39
t


söylemek istediğim kuruçeşme, derince uzatması yerine bu tramvayı seka-otogar arası çalıştırıp, derince-köseköy arasına tamamı yeraltında olan metro yapmak gerekli. hem istanbul trafiği hem şehir trafiği hem liman trafiğine çözüm tramvay olmamalı. ana trafik aksına metro yapılıp, perifere kısa tramvay bağlantıları yapılmalı. tramvay bu kadar uzun rotalarda verimsiz, yavaş bir ulaşım çözümü. üstte de belirttiğim gibi seka park sonrası güzergah da çok kötü. çünkü şuan tramvay hattı olan kısım olası demiryolu genişleme alanı 4. hat için.

kocaeli büyükşehirin 3.5 milyar tl bütçesi var. metro için rahatça finansman da bulabilir. ama bununla uğraşmaktansa gündelik çözüm olan tramvayı uzatmayı tercih ediyorlar.



sayfa 104
« önceki   123 ... 103104105   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara