Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 175
alierbilir
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 15:53

Alıntı:
Konu başlığı Ankara-Niğde otoyolu

Barajlar konusunda düşüncelerimi barajlar başlıklarından öğrenebilirsin.

Ben bu yolun gereksiz olduğunu hazineye yük olduğunu mevcut bölünmüş yolun ihtiyacı karşıladığımı söylüyorum

Aksini ispat edene rastlamadım.


Bahsekonu projenin mazisi sanırım 30 yıl öncesine dayanıyor. Kim bilir belki de daha fazladır. Şimdi eski yolu daha önce hiç kullandınız mı bilmiyorum ama özellikle hafta sonları ve resmi tatil günlerinde o yoldaki trafik yazıyla anlatılabilir bir şey değil. Bildiğiniz cadde trafiği oluyor. Dahası Şereflikoçhisar ve Aksaray şehir geçişleri trafiksiz zamanda bile yola ortalama 40 dakika ekliyor. Bunu bir de bayram ya da resmi tatillerde düşünün. 1 saat 30 dakikayı çok rahat buluyor.

Bunlara ek olarak yol normal bir günde bile yoğun bir tır / kamyon ve otobüs trafiğine sahip. Bunun içine küçük araçlar ve kamyonetler de eklendiğinde sıradan bir günde bile yolda hatırlı bir trafiğin olduğunu söylemek mümkün.

Ankara - Niğde otoyolu bir bütünün parçası. Kimse durduk yere Ankara'dan Niğde'ye otoban yapayım demedi. Ankara - Adana hatta ve hatta Edirne - Şanlıurfa otoyolunun son parçası. Duruma böyle bakarsanız eğer sizin için de sizin gibi düşünenler için de konuyu anlamak ve kabul etmek daha kolay olur.

Daha önceki sayfalarda otoyolun ücretinden ötürü eski yolun aktifliğini koruyacağı ve eski yolun standartının gayet yüksek olduğunu belirtmiştim. Bununla birlikte otoyolu direkt devlet yapabilirdi, özel sektörle daha iyi bir anlaşma yapılabilirdi ya da belki en mükemmel anlaşma yapıldı orasını bilmiyorum. Oralar teknik kısımlar. Ama şu bir gerçek ki zaman içerisinde hele de otoyol devlete devrolduğunda bu hizmetin ne kadar büyük ve ne kadar yerinde bir hizmet olduğu daha net anlaşılacaktır diye düşünüyorum.

Bu otoyol sayesinde Ankara'yı merkez olarak alırsak eğer Kayseri (yapımı tamamlanacak olan bağlantı yolu ile), Nevşehir, Kırşehir, Aksaray, Adana, Mersin, Hatay, Gaziantep ve duruma göre ekleyebileceğimiz birçok şehrin Ankara ve İstanbul'la otoyol bağlantısı tamamlanacak ve zaman ve yakıttan hatırlı bir tasarruf sağlanacaktır diye düşünüyorum. Zaten projenin amacı da bu.


Mustafaa ahmet
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 16:43

Ben 2017 yılında İstanbul Ankara Konya turu kapsamında Gölbaşı'nın içinden geçmiştim.
Hakikaten insan şok oluyor Ankara'nın hemen çıkışında doğru dürüst bir yol yok. Şehrin göbeğinden geçiyorsunuz. Şimdi amcaya sorsam çevre yolu o işi halleder diyecek e peki şimdiye kadar niye yapılmadı cevap yok.
Yine Konya'dan Adana'ya giderken tünel viyadük serisi olan Niğde Adana otoyolun bir kısmını kullanmıştım ve çok hoşuma gitmişti.
Lütfen bize karayolları memurlarının hazırladığı istatistiklerle gelmeyin. Yola en çok ihtiyaç duyulan dilimlerde yol ne kadar hizmet verebiliyor bütün mesele bu. Bir hastan, cenazen veya arabada çocuk olduğunda o istatistikler bir şey anlam ifade etmiyor. Para heykele, konsere, lüks arabaya, şatafata gideceğine yola gitsin.
Yapılan yatırımlar kalıcıdır. 100 sene 200 sene kullanılacak. Kırşehir bağlantısı açıldığında yeni güzergah ortaya çıkıyor. Kırıkkale trafiği rahatlayacak.
Bu yüzden açılacak 2. kesim, 3. kesimden daha önemli, özel sektör öyle yada böyle burayı açacak Orhan amca yoksa nalları diker.


Hacem
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 17:08

Ankara Niğde otobanı, Tükiyey'yi ,dogu batı ve güney kuzey birbirine bağlayacak, geç bile kalınmış bir yol.
10 yıl sonra belki de, yeni bağlantı otobanları gündeme gelecek. Ne 80, 90 'larda ki Araba sayısı var artık ne de olmasa da olur kabullenişi...
130 ile otoban da gitmek varken ,neden kamyonların arkasnda boş alan beklemesi olsun...


emre yildiz

2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 20:14

Ankara cevre otoyolundan itibaren çekilmis Ankara-Niğde otoyolunun başlangıç bölgesinin videosu, çeken arkadaş biraz fazla konuşuyor ama son durumu ve trafigi görmek isteyenler izleyebilir;



Nezih90
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 20:18

Cidden Allah sizi ıslah etisn Orhan bey. Yeri geldiğinde hep Avrupa'dan örnek veriliyor, linki paylaşıyorum girin bakın bakalım otoyol yoğunluğu o çok çevreci Avrupa ülkelerinde nasılmış?

https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_motorw ...c_2012.png


sahinok
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 20:53

Otoyola gereksiz diyen biriyle mi tartışıyorsunuz. Bence hata sizde

furkan kaya1903

2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 21:45

buraya Orhan Kınık adıyla üye olmuş, gerçek ismi ise "Mehmet Tülüce"...
twitterdan ismi aratarak bulabilirsiniz ... yani ciddiye alınıp cevap verilecek biri bile değil
Görseldeki hesabını da kapatmış... ama ekran görüntüsü alınmış


(+)


(-1) kaynak belirtilmeliydi diyen için koyu renk ile belirttim


En son furkan kaya1903 tarafından Prş 26 Ksm 2020, 22:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Hacem
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 21:52

2. Etabı isteseler yarın açarlar. Ana gövde bitti....fakat küçük hesaplar olabilir... Dinlenme tesisi gibi

alierbilir
2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 23:18

Adam otoyol gereksiz diyor ama yukarida bir yazar arkadas ne oldugunu kim oldugunu paylasmis. Adamin derdi otoyol degil. Bizzat duzenin devletin ta kendisi.

Neyse konuya donecek olursak eger 2. Etap bir an once acilir insallah.


Onur345

2 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 23:49

Alıntı:
Orhan Kınık
Benzinlik yapmayı unutmuş adamlar


Sen burada klavye başında bunu akıl ediyorsun ama orada görev yapan yüzlerce mühendis, çalışan vs kişiler bunu akıl edemiyor, unutuyor öyle mi ?



sayfa 175
ANA SAYFA -> ULAŞIM