Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Sirkeci - Yedikule banliyö hattı
« önceki   123 ... 155156157

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 157
uesendag
3 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 02:40

Muhtemelen tramvay ya da hafif metro.

mafakyanc

3 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 12:03

Bakan Karaismailoğlu'nun bu hattın düşük kapasiteli kullanımla hizmete sokulacağı konusunda yaptığı bilgilendirmenin kaynağını verebilir misiniz? Başlıkta 15 sayfa kadar geriye gittim. Böyle bir şey göremedim (ya da ben bulamadım).

Ama yukarıdaki cevap mantıklı: "düşük kapasiteli" deniyorsa o taşıma araçları ya tramvay ya da LRT olacaktır.

Aslında İdare'nin "bilinen görüşü" (bu yılın başlarında, konunun gelişiminden bilgi sahibi olan ancak karar verme merciinde de olmayan bir TCDD çalışanı tarafından bana söylendiği gibi) bana göre yanlış: buraya 5'li bir Marmaray seti koyup, hele hele tek setle ve uzun süreli frekansla git-gel bir işletme yapılacağına, buraya LRT tadında 4 vagonlu 2 set koy, hiç değilse 10 dakika aralıklarla çift yönlü işletme yapılsın. 3. bir set de yedek olarak bekletilsin. Bunların depolanması ve bakımları için Sirkeci Gar'da istemediğiniz kadar yer ve hatta modernize edilip kullanılacak kapalı tesis zaten var!...

Ama esas daha mantıklı olacak şey (eğer illa Marmaray tarzı işletmede ısrar edilecekse...) yeteri kadar 5'li Marmaray seti ile en azından Sirkeci-Kazlıçeşme-Halkalı işletmesinin (hiç değilse 10 dakikada bir) yapılabilmesidir. (Şimdilik ekonomi olanakları, inşaat süreci vb. durumlar nedeniyle olası Ispartakule uzatmasını da zaten bir kenara koyalım... )

Tramvay fikri zaten kötü, fazla estetik de değil. Ama kazara bildiğimiz tarz, alçak tabanlı tramvay gibi arzu edilmeyecek bir çözüm getirirlerse o zaman zaten Sirkeci - Yedikule arası işletme olacaktır; Kazlıçeşme bağlantısını hepten unutabilirsiniz...



hamdiozgun

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 13:58

Afak beyin paylaşımına katkıda bulunayım. Eğer Marmaray standartlarında kullanım olacaksa, ilk haberi olacak sizler olacaksınız. Şantiye çalışması başlar başlamaz haberiniz olacak

mafakyanc

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 14:40

Hamdi Bey, ilginize ve içtenliğinize teşekkürler. Ancak ister Marmaray düzeni, isterse başka bir sistem olsun bu yenilenmenin bir ihalesi olmayacak mı? Sizin bu sözlerinizden, sanki ihale falan yapılmadan bir gün ansızın şantiye(ler) kurulup işe başlanackmış izlenimi çıkabiliyor. Eee, TCDD'nin ya da AYGM'nin elinde öyle bir kadro var mı ki bu işi kendi başına, ihale yapmadan kendi yağıyla kavrulup halledecek? Keşke olabilse!...

hamdiozgun

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 20:23

İhalesi yapılalı bir hayli oldu, ama sonradan durduruldu. Öncelik istasyonlardan başlanmıştı

mafakyanc

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 20:35

Nasıl, yani? Evet, herhalde 2 yıl önce açılan bir ihale vardı (daha doğrusu: açılacak bir ihale...). Ama ihaleye çıkılmadan durdurulmuştu; hatta aklımda yanlış kalmadıysa bu projeye Kazlıçeşme de dahildi... Ondan mı bahsediyoruz?

Ondan bahsediyorsak, kazananı belli dahi olmayan bir ihale olduğundan zaten yok hükmünde değil mi?


ugurhasgul
2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 20:39

Hamdi bey size bir sorum olacaktı bilginiz varsa bilgilendirirseniz sevinirim,şimdi Marmaray standartlarında yenileme olduğunda burayıda eş zamanlı neden yenilemediler?

mafakyanc

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 22:07

Hamdi Bey'den henüz bir cevap gelmemiş ama ben tahminimi ileteyim: Marmaray Projesi tümü itibariyle Gebze - Halkalı arası ve deniz altından çift tünelle geçişi olan bir projedir ve AB tarafından da fonlanmaktadır. Yani, birisi kalkıp "deniz altını da 3 tünelle geçelim" deseydi, proje kapsamı dışına çıkılmış olacaktı. Benzer şekilde Sirkeci - Yedikule (hatta Kazlıçeşme) bağlantısını da biz kafamızdan ilave edemezdik bu proje kapsamında. Sirkeci'de Marmaray İstasyonu olmayabilirdi de, Sirkeci daha düşük profilli bir bölge olsaydı... Yani Sirkeci Marmaray İstasyonu illa ki tarihi Sirkeci Garı'nın yanında olsun mantığı ile yapılmadı... Dikkat ederseniz Marmaray Sirkeci istasyonu ile tarihi Sirkeci TCDD İstasyonu arasında yeryüzüne çıkana kadar bir bağlantı da yoktur. Ama istense buradan tarihi istasyonun içine çıkan bir bağlantı da yapılabilirdi. Zaten Sirkeci'de bu bağlantı konusu o kadar kötü ki!... Engelli olduğunuzu düşünün: akülü bile olsa engelli arabasıyla hangi asansöre binip Marmaray'dan çıkacaksınız da medenice ve kolay bir şekilde (diyelim tek başınıza) tarihi istasyona giriş yapacaksınız?



sayfa 157
« önceki   123 ... 155156157
ANA SAYFA -> ULAŞIM