Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1092
alpay.a
2 hafta önce - Cmt 07 Ksm 2020, 17:06

Bir kere daha hesaplayalım son defa.

Alacaklar hesabı ile borçlar hesabını beraber değerlendirmemiz gerekir.
Çıkanlar : 6.7 devlete + 7 bankaya toplam 13.7 doğru mu? Doğru.
Peki bankadan gelen 5 nerede? Bu hesapta görünmüyor, buharlaşmış

Yani bankadan gelen birşey yoksa niye durduk yere 7 ödüyorum oraya? Salak mıyım?

Alacaklarla borçları toplarsak:

-6.7(devlete giden)-7(bankaya giden)+5(bankadan gelen)=-13.7+5=-8.7 alacaklıyım 13.7 değil!!

Yani harcadığım 13.7'nin 5'ini zaten daha baştan almış durumdayım kalan 8.7 milyar dolar

Ben bu sayıların da abartılı olduğunu, makyajlı olduğunu, marjlı olduğunu düşünüyorum ama neyse.


AbbA
2 hafta önce - Pzr 08 Ksm 2020, 13:39

@alpay.a

Peki,

Forumdaki diğer arkadaşın TRY cinsinden ödenenlerin gerçek rakamlar olmadığınıda da dikkate alarak, sizin de dediğiniz gibi NAKİT HARCAMA üzerinden burası için son kez bir hesap yapalım;

6,7 Milyar USD 2010 yılı nakit bedeli
(Proje resmi sitesinden alınan bilgiye göre)

Bu projeyi yapmak için firmanın %25 öz sermaye %75 kredi çektiğini düşünelim;

1,7 Milyar Öz Sermaye
5,0 Milyar Kredi
2,0 Milyar %4 ile 10 yıllık kredi faizi

8,7 Milyar USD Toplam Harcanan Para

Garanti edilen rakamlar ve 2020 yılı, yıllık geçiş bedelleri

1. Kesim (134 X 40.000 X 365) = 1.95 Milyar TRY
2. Kesim (23 X 35.000 X 365) = 0.30 Milyar TRY
3. Kesim (62 X 17.000 X 365) = 0.38 Milyar TRY
4. Kesim (78 X 23.000 X 365) = 0.65 Milyar TRY

1. Kesim için 2016 yılında 35 USD + KDV şeklinde duyuruldu. Diğer kesimler için USD cinsinden herhangi bir bilgi ben bulamadım. TRY cinsinden yıllık gelirlere baktığımızda 1. Kısım gelirleri toplam gelirlerin yarısından fazlasını sağlıyor.

Bu veriye göre diğer kısımların gelirlerini de 1. Kısımın USD cinsinden yarısı diyelim.

35 X 40.000 X 365 = 511 Milyon USD 1. Kısım + 250 Milyon USD diğer kısımlar.

Yıllık 750 Milyon USD otoyolun tümü için garanti edilen en fazla tutar.

Projenin 2016 yılında tamamının devreye girdiğini düşünelim.

2035 yılına kadar ödenecek en fazla tutar;

750 milyon X 19 yıl = 14,25 Milyar USD (2016 yılı rakamlarına göre)

14,25 - 8,7 = 5,55 Milyar USD 19 Yıllık garanti edilen kar.

Kıyas için: Sadece Akbank 2019 yılı kârını 1 Milyar USD olarak açıkladı.
Kıyas için: Ulaştırma bakanlığının 2016,2017 ve 2018 yılı gerçekleşmiş bütçesi
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr814/AbbA_UAB.jpg

Hesaplama yöntemi aklınıza yattı ise abartılı bulduğunuz kısımları kendi olması gereken rakamlarınız ile tekrar hesaplarsınız. Yok yatmadı ise projenin tamamını dikkate alarak siz hesaplarsınız.

Bu projenin başından bu yana yapılış ve maliyet kısmı ilgimi çektiği için gördüğüm zaman kulak kabartıyorum. Konu hakkında tartışmak/görüş alışverişi yapmak isteyenler için özel mesajdan devam edebiliriz.

Verdiğimiz rahatsızlık için peşinen özür dileriz.


alpay.a
2 hafta önce - Pts 09 Ksm 2020, 16:19

Elimizde hassas hesap yapabilecek doneler yok.
Daha doğrusu bunlar halktan hatta meclisten bile saklanıyor.
Türkiye kocaman bir A.Ş. oldu, herşeyimiz ticari sır. Ama şu kadarını söyleyebilirim köprüden geçerken ödediğimiz TL ücretten yola çıkarak hesap yapar, sonra bunu dövize çevirirsek bulacağımız sayılar yanlış olur. Sözleşme ayrıntılarını bilmiyorsak, iktisat uzmanı da değilsek bulacağımız sayılar yaklaşıktır.

Ama bu konuları kendine iş edinmiş uzmanların görüşlerini dikkate almalıyız.
Örneğin Uğur Emek tam sizin yapmaya çalıştığınız hesaplamayla ilgili şunları yazıyor:
http://uemek.reklam_link.com/2020/05/mega-projelerde ...gelir.html
http://shorturl.at/fkG03

Aynı blogta bu projelerle ilgili onlarca yazısı var.

Ben kredi ile ilgili hesapladığınız faizi abartılı buluyorum, 5 milyar için 2 milyar faiz ödemezler diye düşünüyorum hele kreditörler kamu bankaları olunca

YİD (Yandaş İhya Düzeni) amacı proje yapmak değil yandaşlara sermaye aktarmak olan bir soygun düzenidir. Bu projelerde yandaşlara (yalnızca beş yılda) kur farkı olarak ödenen para 61 milyar lira.

https://www.reklam_link.com/2020/ekonomi/kur-farki-f ...l-6116331/
https://shorturl.at/iuxW9
https://twitter.com/yavuzyilmazd/Reklam_link/1325339479054409730
https://shorturl.at/avBR0

Bu parayla neler yapmak mümkündü?

14 adet Avrasya tüneli
12 adet Osmangazi köprüsü
8 adet Çanakkale köprüsü
6 adet YSS köprüsü

Son olarak 50 milyar sermayeli Akbank'ın karı ile milletin a'sına koyacağını deklare etmiş yerden bitme mütayitleri karşılaştırıp nasıl da boğaz tokluğuna iş yaptıklarını anlatmak yerine 250 avro asgari ücretin yarısına çalışan yüzbinlerce kişinin sırtına yüklenen bu kamburdan nasıl kurtulacağını düşünmenizin daha doğru olacağına inanıyorum.

Not : Bu başlık tam da bu konunun yeridir, verdiğim rahatsızlık için teşekkür ederim


koseoglu korhan

2 hafta önce - Prş 12 Ksm 2020, 22:34

@alpay.a Elinize sağlık, durumu bire bir anlatan bir yorum olmuş. Bende dediklerinizin altına imzamı atıyorum.

Yalnız arkadaşların anlamadığı bir nokta var. Biz bu projeleri eleştirince, karşı olduğumuzu düşünüyorlar. Bir şeyi eleştirmek, ona karşı olduğumuzu göstermez. Proje, tabii ki desteklenecek, katma değer sağlanacak bir proje. Belki de 8 - 9 saat süren yol, artık 5 saat rahat bir şekilde sürüyor. Fakat bizim eleştirmiş olduğumuz nokta, ihalenin yid modeli ile yapılmasıdır. Firmalara aktarılan ödemeler ile, gerçekten devletin rahatlıkla gerçekleştirebileceği projeler olduğunu görüyoruz. Ve bakın, bu proje eksik inşaa edildi. Üzerine Demiryolu hattı da yapılacaktı. İzmir - Bursa - İstanbul YHT hattı oluşturulacaktı. Ama yapmadılar. Gerçekten devlet tarafından yapılsaydı, şu an çok komik rakamlara bu yolu kullanıyor olacaktık ve sadece zengin olan değil, tüm halk kullanabilecekti.


Mahir Civelek

5 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 21:42

2017 yazından bir fotoğraf (kendi çekimim)


(+)




sayfa 1092
ANA SAYFA -> ULAŞIM