Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Karaman Hızlı Tren Projesi
« önceki   123 ... 979899

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 99
Nezih90
2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 15:52

Hızlı tren başlıklarında herkes Karaman hattının veya Kayseri hattının hızlarına takılıyorlar. Ahmet beyin de söylediğinden anlaşılacağı gibi esas daha kritiği aynı Niğde otobanı gibi güney ile bağlantıyı sağlayan Ulukışla-Yenice arası yapılan hattın hızının ne olacağı. Bu diğer hatlardan daha kritik çünkü yapımı daha zor. Karaman veya Kayseri 200km/sa ile ve bakanlık terimi ile HT olsa çok bir şey değişmez. Ama burası 200 altına düşerse orada işin rengi biraz solmaya başlayacak, bu bahsettiğimiz uzun seferler için handikap oluşturmaya başlayacak. Umarım bir çözümü bulunur.

Karaman Ahmet
2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 17:05

Alıntı:
Hızlı tren başlıklarında herkes Karaman hattının veya Kayseri hattının hızlarına takılıyorlar. Ahmet beyin de söylediğinden anlaşılacağı gibi esas daha kritiği aynı Niğde otobanı gibi güney ile bağlantıyı sağlayan Ulukışla-Yenice arası yapılan hattın hızının ne olacağı. Bu diğer hatlardan daha kritik çünkü yapımı daha zor. Karaman veya Kayseri 200km/sa ile ve bakanlık terimi ile HT olsa çok bir şey değişmez. Ama burası 200 altına düşerse orada işin rengi biraz solmaya başlayacak, bu bahsettiğimiz uzun seferler için handikap oluşturmaya başlayacak. Umarım bir çözümü bulunur.

200 kmh altina düşeceğini sanmıyorum Nezih.

Karaman Mersin arası hat yapıldığı anda, Türkiye nüfusunun neredeyse yarisi 200/250 kmh hızla, Türkiyenin büyük şehirlerinin çoğunun rotasinda bulunan bir guzergahta seyahat edebilecek ve bubsayede şehirlerarası yollardan bir çok taşıt trafikten çekilmiş olacak.

Bu hat ve devamı Türkiyenin demiryolu ulaşımı için çok önemli.


emre yildiz

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 20:29

Alıntı:
Karaman veya Kayseri 200km/sa ile ve bakanlık terimi ile HT olsa çok bir şey değişmez. Ama burası 200 altına düşerse orada işin rengi biraz solmaya başlayacak, bu 


Ulukışla-Yenice arasi HT'nin proje hizi 200 km/saat, ancak bir belgede bu bölümde işletmen hızının coğrafi nedenlerle 160 km/saat olabileceğini okumuştum, onu bulamadım, bulursam paylaşırım.

Konya-Karaman-Ereğli gibi dümdüz bir hattın 200 km/saat değilde 250 km/saat ile katedilmesi gerekirdi, böylelikle Toroslarda olan yavaşlama nedeniyle olan zaman kaybı telafi edilebilirdi ama olmadı maalesef.


celal 63
2 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 00:46

nezih ve ahmet bey in paylaşımlarını saygıyla karşılıyoruz ,ancak emre bey bizi daha doğru anladı . bizcede trenin 200 yada 250 km hızla gitmesi çok bir şeyi değiştirmez burada önemli olan yolcular aynı trenle yolculuğu tamamlayacak mı yoksa indi bindi yaparak mı gidecek. böyle olursa yolculuk eziyet olur . biz zaten istanbulda tcdd ile ankara istanbul hattı için tartışıyoruz eski konvansiyonel trenle izmit e 1,5 saatte gidiyorduk . yht açılınca 45 50 dakikaya düştü oysa şimdi trenin hızını düşüre düşüre yine 1,5 saate geldi . bizde tcdd ye soruyoruz aynı yolu o trenlerle zaten o sürede gidiyorduk bir sürü masraf edip konvansiyonel tren gibi ortalama 80 100 km arası hızla gidecekse neden yht aldınız .cevap olarak 3.ve4.yolda çalışmalar var bitince normale dönecek diyorlar.hat açılalı kaç sene oldu .bu ne biçim iş hız giderek artacağına düşüyor .bilmem anlatabildim mi emre bey ve diğer kunuya vakıf üyelerimizin de fark ettikleri gibi hız düşüyor zaman uzuyor o zaman yht nin yada ht nin ne yararı var. biz zaten eskidende ankara dan antebe konvansiyonel ekspres trenle gidiyorduk.

Nezih90
1 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 16:46

Yalnız Celal bey, 3. ve 4. hat çalışması var ise trenin hızının düşürülmesi çok doğal hatta mevzuat gereği mecburi bile olabilir. Esas herhangi bir sebep yoksa düşmesi eleştirilebilir. İstanbul'dan Köseköy'e kadar olan kesim konvansiyonel kalacak zaten bu hep böyle dendi. Alternatif kuzey geçişi var ama kısa vadede gerçekleştirilmez.
Aktarma konusunda ise tren seti sayısına bağlı, o da milli tren projesine bağlı. Milyonlar verip hemen bir sürü tren ithal edileceğine, kendimiz üretmeye çalışıyoruz ve işler fena gitmiyor. Hatta belki ileride ihraç bile edip gelir sağlayabiliriz. Aktarma/değişim olacaksa sadece makinist düzeyinde olur diye düşünüyorum.



sayfa 99
« önceki   123 ... 979899
ANA SAYFA -> ULAŞIM