Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 834
35 gökhann
2 hafta önce - Çrş 11 Ksm 2020, 10:46

Az önce şirketin attığı kap





TÖKKEN
1 hafta önce - Cum 13 Ksm 2020, 20:20

Turkish Cargo Reklami






mehmet güngör bağ
1 hafta önce - Sal 17 Ksm 2020, 19:18




detaylar:
https://www.turkishairlines.com/tr-tr/kampanyalar ...ampanyasi/


bbkoksal
1 hafta önce - Sal 17 Ksm 2020, 19:31

Alıntı:



detaylar:
https://www.turkishairlines.com/tr-tr/kampanyalar ...ampanyasi/


Burada kullanilan TRY nedir yeni bir para birimi mi?


kami suyutmaz
1 hafta önce - Sal 17 Ksm 2020, 20:22

Uluslararası biletlemede paramız TRY olarak kodlanır..

Her ülkenin uluslararası geçerliliği olan 3 haneli para birimi kodu (ISO 4217) vardır. Bu kodlar, bankacılık ve iş dünyasında sıklıkla kullanılır. TRY ise Türk Lirası'nın uluslararası kodudur. 2005 yılından önce TRL kullanılıyordu. Bu standart kodlar sadece para birimleri için değil değerli madenler için de kullanılıyor.



En son kami suyutmaz tarafından Çrş 18 Ksm 2020, 04:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


bbkoksal
1 hafta önce - Sal 17 Ksm 2020, 20:57

Alıntı:
Uluslararası biletlemede paramız TRY olarak kodlanır..Elinizde bir uçak bileti varsa para bölümüne bir bakın ltf..


Iyi de verilen aciklama bir bilet degil, düzgün olarak TL yazilsa daha iyi olabilirdi diye düsünüyorum.


kami suyutmaz
5 gün önce - Prş 19 Ksm 2020, 19:37

Turkish Cargo Covid-19 Aşılarını Taşıyor

Türk Hava Yolları’nın (THY) kargo markası Turkish Cargo, Çin’den sipariş edilen Kovid-19 aşılarını dünyanın farklı ülkelerine ulaştırmaya başladı.

https://airlinehaber.com/turkish-cargo-covid-19-a ...i-tasiyor/


myilmaz06
5 gün önce - Prş 19 Ksm 2020, 19:38

Buraya getirsin

kami suyutmaz
4 gün önce - Cum 20 Ksm 2020, 21:34

Türk Hava Yolları (THY) tarafından hijyen ve sosyal mesafe kuralları harfiyen uygulanıyor. Şirket çalışanları ile yolcularının kurallara uymaları ve yakın temastan kaçınmaları için gerekli önlemler alınıyor.

https://airlinehaber.com/thy-yonetim-kurulu-ve-ic ...YF5w8H7cKI


mafakyanc

2 gün önce - Pzr 22 Ksm 2020, 19:11

THY’nın TC-JGZ tescilli “Midyat” isimli Boeing 738NG uçağı 21.11.2019 akşamı IST-ODS (Odessa/Ukrayna) TK-467 seferini tamamlamak üzereyken inişte sert yan rüzgar alması sonucunda pistten dışarı kayarak (Havacılık’ta İngilizce olarak “Runway Excursion” olayı), pist dışına çıkmış, bu aşamada toprağa saplanan ön dikmenin kırılarak uçağın içine girmesi sonucunda ağır hasar almıştı. Sevinilecek taraf yolcu ve ekibin (136 + 6) yaralanmadan sağ salim uçağı terk edebilmesiydi.

Odessa’da tamir edilemeyecek ölçüde hasarlanmış uçaktan önemli/değerli donanım (aviyonikler ve herhalde bazı kokpit donanımları başta olmak üzere) uçaktan sökülmüş ve uçak orada hurdaya çıkarılmıştı (kâl edilmişti). Kaza anı itibariyle uçak 11.7 yaşındaydı: eğer yaygın uygulama olan 12 yıllığına finansal kiralamadaysa bu sürenin bitmesine çok az kala bu talihsiz olay yaşanmış oldu!

Ölümlü bir kaza da olmadığından olsa gerek, olayın yer aldığı ülke olan Ukrayna’nın Sivil Havacılık Otoritesi inceleme ve soruşturmalar sonrasında kaza kırım raporunu yayımladı (19.11.2020) tarihinde; yani olayın bir yılı dahi tam dolmadan!...

Orası Türkiye olmadığı için bu tür raporlar kamu oyundan, üçüncü kişilerden saklanmıyor. (Bilgi/Eleştiri: Türkiye’de vuku bulan kaza kırımlarda – kazanın tarafı T.C. tescilli olmayan bir hava taşıtı dahi olsa – SHGM’nin yetkisindeki kaza kırım araştırması ve raporu kamu oyundan tamamen gizleniyor ve hatta hava taşıtının bağlı olduğu ülkeye dahi el altından, adeta karşı taraftan talep geldiği takdirde, veriliyor. Trabzon’da düşen ve İspanyol askerlerini taşıyan uçağın kazası bunun canlı bir örneğidir!...)

Amerika ve Batı Avrupa ülkelerinde hazırlanan kaza kırım raporları kadar çok detaylı ve profesyonelce olmasa da Ukrayna’nın hazırlamış olduğu rapor yeterince bilgilendirici. Zaten bu raporlar, herhangi bir kişiyi (pilotlar), ya da kurumu (havalimanı gibi) suçlamak amacıyla hazırlanmıyor; esas amaç kazanın nedenlerini ortaya çıkarmak ve bu nedenlerin bir şekilde giderilerek ileride benzer nedenlerle oluşacak başka kaza kırımların önünü alabilmek.

Bu olaydaki, Ukrayna tarafından hazırlanmış kaza-kırım raporunun İngilizce aslını (büyük bölümünü) aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Bkz.: http://www.avherald.com/h?article=4cf94b6d&opt=0

Raporun özet tercümesi aşağıdaki linktedir.

Bkz.: https://airlinehaber.com/thynin-odessa-kaza-rapor ...ayinlandi/


Bir diğer linkte de çok deneyimli ve bugünlerde Amerika’da Boeing 747 kaptanlığı yapan bir Türk pilotun video yorumu yer alıyor. Burada çarpıcı bazı ifadeler de var; zaten Türkçe olan bu videoyu mutlaka izlemenizi önereceğim.

Bkz.: https://tolgaozbek.com/ucus-emniyeti/thy-odessa-k ...oru-cikti/

Sonuç olarak kazanın iki ana nedeni olumsuz hava koşulları (şiddetli ve anlık değişen yan rüzgar) ve pilotaj hataları. Bana göre 5/8 kusur uçağı o an fiilen kullanan mesul pilot olan Kaptan Pilot. Kaptan pilot aslında çok deneyimsiz bir kaptan da değil: 6.000 saat üzeri uçuşu var ve de bunun büyük bölümü 737’lerde (ve de tamamen "Kaptan" olarak; yani 737 uçuşlarında sağ koltukta hiç oturmadığı anlaşılıyor -- bu raporda belirtilen bir tesbit!... Çok kısa sürede, 400-450 saatte Kaptan olmuş gözüküyor. Anladığım kadarıyla asker kökenli de değil...). Ama nasıl olduysa, basireti bağlanmış olsa gerek, indikten sonra uçağı düzeltme amacıyla yanlış kumandalar veriyor ve bunun sonucunda pist dışına çıkma ve bunu takip eden olumsuzluklar yaşanıyor. Ancaak, video’daki yorumda dikkat çekilen bir husus var: Sağ koltuktaki F/O daha çok yeni ve deneyimsiz bir pilot; daha sadece 250 saati var ve bunun 175 saati 737'lerde. Ayrıca yabancı uyruklu (galiba İngiliz). İki pilot arasında lisandan dolayı bir kopukluk yaşanıp yaşanmadığı belirsiz.

Ama F/O’ın çok deneyimsiz olmasından dolayı tüm uçuşta zaten kumanda Türk Kaptan’ın elinde. THY’nın eleştiri konusu yapılan uygulaması, deneyimi ne olursa olsun bu Kaptan’ın yanında bu kadar yeni yetme ve deneyimsiz bir F/O verilmesi. Uçuş sırasında bu Kaptan bayılsa, ani bir kriz geçirip uçağı hiç kullanamayacak hale düşse bu olay acaba nasıl sonuçlanırdı? Büyük bir trajedi ile mi?

Uçakları iki pilotun kullanması bilinen; sır da olmayan bir uygulama ama iki pilotun deneyim düzeyleri arasında da biraz daha eşdüzeylik olması gerekmez mi?

Sonuçta herhalde fatura daha 42 yaşındaki bu Kaptan Pilot’a kesilmiştir diye düşünüyorum.


EDIT: Yukarda referans vediğim sitelerden birisi yeni bir haber/yorum yayınlamış... Eksik kalmasın diye onu da ekliyorum:

Bkz.: https://tolgaozbek.com/yazarlar/tolga-ozbek/thyni ...bi-kazasi/

Ancak pilotların uçuş saatleri konusu gerçekten bir muamma. Özellikle de F/O'nunkiler! Bu pilot sanki 77 saat uçup lisansını almış (pek mümkün değil...), sonra da 175 saat 737'lerde uçmuş görünümünde Kaza Kırım Raporunda.



sayfa 834
ANA SAYFA -> ULAŞIM