Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5185
Berke Karaali57
1 hafta önce - Cmt 21 Ksm 2020, 23:44

AliKara55 Bostancı-Bakırköy değil de Ataköy-Pendik işletmesi düşünülüyordu. Aslında pik saatlerde ara hattı devre dışı bırakıp Halkalı-Gebze arasında en az 10 dakikada bir sefer yapılamaz mı? Malum virüsün etkisi havalar soğudukça artmaya başladı, yoğunluk oluyor. İlk virüs ortaya çıktığında arada boşluklu oturma kuralı varken şimdi millet beşli oturaklarda koyun koyuna gidiyor. Mart-Haziran arası tedbirlerine acilen dönmesi lazım TCDD'nin.

En son Berke Karaali57 tarafından Pzr 22 Ksm 2020, 10:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mustafa sayar
1 hafta önce - Cmt 21 Ksm 2020, 23:50

Haydarpaşa müze olarak ne kazandıracak İstanbula. Ama hızlı tren garı olursa hem trenler Park eder. Hem Eminönü Beşiktaş Kabataş gibi yerlerden vapurla direk gara ulaşılır. Yük trenleri marmaray tüpüne girmez. Yük gemileriyle halkalıya götürülür. Anadoluya giden ekspresler bölgesel trenler tekrardan faaliyete girer. Söğütlüçeşmeyede dünyanın masrafı yapılmaktan kurtarmış oluruz. Ayrıca haydarpaşada çok büyük bir alan var. Oraya en az 10 peron yapılacak alan var.



Burak3758
1 hafta önce - Pzr 22 Ksm 2020, 00:08

Haydarpaşa eski Türkiye de kalmış lafa bak.

YHT ve anahat trenlerini de vakti gelince marmaray hattının üstünde depolarsınız o zaman

Ulaştırma bakanlığına kesinlikle Binali Yıldırım geri dönmeli.


Ahmed Bayezid
5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 13:49
Bazı Yeni Ülkeler'deki Eski Merkez Garlar (Hepsini Yayınlamaya Kalksak bi 20 Sayfa Tutar)


Yeni Finlandiya'da Eski Helsinki Merkez Garı / Yapım Tarihi 1919 (Hâla Faal)
(+)(+)

Yeni Beliçika'da Eski Antwerp Merkez Tren Garı / Yapım Tarihi 1905 (Hâla Faal)
(+)(+)

Yeni İspanya'da Eski Atocha Merkez Garı, Madrid / Yapım Tarihi 1851 (Hâla Faal)
(+)(+)

Yeni Fransa'da Eski Gare de Metz-Ville Merkez Garı, Metz / Yapım Tarihi 1908 (Hâla Faal)
(+)(+)

Yeni Fransa'da Eski Gare du Nord, Paris / Yapım Tarihi 1864 (Hâla Faal)
(+) (+)

Yeni Portekiz'de Eski Sao Bento Merkez Garı, Porto / Yapım Tarhi 1916 (Hâla Faal)
(+)(+)

Macaristan, Budapeşte Keleti Merkez Garı / Yapım yılı 1884 (Hâla Faal)


(+)(+)

(+)(+)

(+)(+)

(+)(+)

Yeni İngiltere'de , Eski Londra St. Pancras Merkez Garı/ Yapım Yılı 1868 (Hâla Faal)
(+)(+)

(+)(+)

(+)


Yeni Malezya'da, Eski Kuala Lumpur Merkez Garı / Yapım Tarihi 1910 (Hâla Faal)
(+)(+)


Yeni Mozambik'te Eski Maputo Tren Garı, Maputo /Yapım Tarihi 1920 ((Hâla Faal)
(+)(+)

(+)



Biz deki Ulaştırma ve Demiryolları Yönetimini Bu ülkelerden birinin başına getirin orayı da işlevsizleştirip, parsellemeye kalkarlar. Onlara göre buralr çok güzel Otel,Kongre Merkezi, Arkeoloji Müzesi ya da Avm olur.

Hali vakti yerinde olan biri şunları şuralara bir götürsün göstersin diyecem ama demiyorum yukarıdaki cümle daha mantıklı geliyor bana.

Lafa gelince Ecdadımız, Ecdadımız.Ne sroyorlar, ne danışıyorlar, Ne oylama yapıyorlar.
Ben yaptım oldu. Sonra da lafta İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın...
Hadi Ordan!

Yahu bizim insanımız Mozambik Halkı kadar 2 tane Tarihi Gar'ın dan Trene binmeyi hak etmiyor herhalde.


mafakyanc

5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 15:50

Ahmet Bey, bulabildiğiniz kadar eski gar resimleri yükleyiniz... Kazara bu sayfaları takip eden birileri varsa belki akıllarına birşeyler girer!...

Zihniyet konusuna gelirsek: Ormana bakanların bazısı "aga", diğerleri "odun" görecektir!!!

İster istemez, "ecdadımız" diyenlerin iş bu garlara geldiğinde tam tersi davranmaya çalışmaları bir şekilde bir aşağılık kompleksi ya da tarihten öç alma isteği midir? İstanbul'un (pardon o zamanki adıyla Constantinpole'un) tarihi Sirkeci & Haydarpaşa Garlarını ekle alırsak: evet Osmanlı bunları parasını verip yaptırmıştır (gerçi orada paranın kaynağı da işin içine girmekte: Batılı bankerlere faiz karşılığı borçlanılarak alınan paralar söz konusu!) amma mimarları, çalışan mühendisleri vs. hemen tümüyle yabancıdır. Osmanlı mimarisi ve kültürü daha önceki bir bir tarihlerde sona ermiştir, zira!... Acaba bunun ezikliği mi yaşanmaktadır???

Önemli Not: Benimle ltf. mafaky1000@gmail.com e-posta adresinden iletişim kurunuz. Tşkler.



En son mafakyanc tarafından Pts 23 Ksm 2020, 15:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mus7y123

5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 15:53

Ahmet bey bravo, eline saglik. Bence bu kendi başına bir baslik bile hakediyor. Cok guzel bir calisma olmuş

Ahmed Bayezid
5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 16:54

Resimler neden büyük boyutta görüntülen miyor ve ''Bu resim siteye uygun bulunmayarak silinmiştir'' uyarısı geliyor karşımıza?

Müstehcen resimler ni yükledik?


Berke Karaali57
5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 20:48

Ellerinize sağlık Ahmed Bey. Benim gözlemim aslında milletçe kesim fark etmeksizin tarihe ve tarihi şeylere düşkünlüğümüz var ama nedense önem vermiyoruz ya da versek bile saman alevi gibi geçici bir heves oluyor. Garlar da bir şehrin ruhu olmasına rağmen bu olguyu hafife alıyoruz. Avrupalılar veya diğer milletler "nasıl geliştirebiliriz?" diye düşünürken bizim olana gereken önemi vermemiz can sıkıcı bir hadise. Yine de bir şekilde gerekli mecralarda sesimizi etkin bir biçimde duyurmamız gerekiyor.

Sinan Bilgin
5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 21:57

Beni garlardan ziyade gar sahalari ilgilendiriyor, oralarda yapilasma olmadigi takdirde garin ne amacla kullanilacagi her daim guncellenebilir

Su an tren hizmeti yok ki, sanirim park acisindan killanacaklar bos alanlari ve gar da koskoca bina, zaten giris katlari yolcu salonu filan olabilir, gar binasinin gecmiste de tren seferleri ile bir ilgisi yoktu

Burada onemli olan garin etrafindaki sahalarin ayrilip edilip betonlasmamasi


Ahmed Bayezid
5 gün önce - Pts 23 Ksm 2020, 22:27

Alıntı:
İster istemez, "ecdadımız" diyenlerin iş bu garlara geldiğinde tam tersi davranmaya çalışmaları bir şekilde bir aşağılık kompleksi ya da tarihten öç alma isteği midir? İstanbul'un (pardon o zamanki adıyla Constantinpole'un) tarihi Sirkeci & Haydarpaşa Garlarını ekle alırsak: evet Osmanlı bunları parasını verip yaptırmıştır (gerçi orada paranın kaynağı da işin içine girmekte: Batılı bankerlere faiz karşılığı borçlanılarak alınan paralar söz konusu!) amma mimarları, çalışan mühendisleri vs. hemen tümüyle yabancıdır. Osmanlı mimarisi ve kültürü daha önceki bir bir tarihlerde sona ermiştir, zira!... Acaba bunun ezikliği mi yaşanmaktadır???


M.Afak bey eğer dediklerinizin ezikliği yaşanıyorsa Vatandaş sorar o zaman neden Konya Buğday Pazarı ve Ankara YHT Garı Osmanlı mimarisiyle yapılıp Tarihe İlk Klasik Osmanlı Mimarisi Gar olarak geçmedi diye?.
Hee yapılan Gar'lar ihtiyaçtır başımızın üstünde yeri var.Amenna.

Modern mimari diye diye buna bugünkü mimarlarda dahil başımızın etini yiyorlar ortaya çıkan sonuç;
Led Işık, Çokça cam ve Çelik konstrüksyon.Bizim Bayern Münih Alianz Arena Stadı ile bir alıp veremediğimiz mi var yoksa ?

Ben yukarıda yazdıklarınızın da ezikliğinin çekildiğini düşünmüyorum açıkçası.
Biizim muhteremlerin bakış açısı çok farklı.

Ülkemiz'de Osmanlı'nın son Dönemleri'nde Yaptığı ya da Yaptırttığı Muazzam Eserler Olan

-Haydarpaşa
-Sirkeci
-Adana
-Basmane
-Alsancak

Garları var

Üslubu ister Barok , İster Rokoko , İster Osmanlı Mimarisi olsun farketmez.
Çünkü bizim demiryollarında Yukarıda bir çok ülkeden Fotoğrafını gördüğünüz garlar gibi
Tarihii Merkez Gar'ımızın sayısı çok az ve emin olun onlar kadar da büyük değil.

O yüzden bu Garlarımız asli işleviyle vatandaşın hizmetinde olması lazım.

Çok alternatifimiz var da beğenmemezlik mi yapıyoruz sanki?

Seversiniz veya sevmezsiniz onu bilemem Allah Sultan Abdülhamid Han'dan razı olsun.

Saygılar ve sevgiler



sayfa 5185
ANA SAYFA -> ULAŞIM