Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Yalova Tersaneleri
« önceki   123 ... 202122

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 22
Yakup

2 yıl önce - Sal 22 May 2018, 18:15

Tersaneler 2022'ye kadar doldu gemi talebine yetişemiyor

Yalova-Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, "Taleplerde artış var. Son zamanlarda buradaki belli tersanelerimize özellikle Norveç kaynaklı büyük talep var. Hatta 2022'ye kadar dolu olan yeni inşa tersanelerimiz var. Yeni işler almakta da siparişleri öteliyorlar. Yani talepleri karşılayamayacak duruma geliyoruz" dedi.




Alıntı:










Yalova-Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, taleplerde artış olduğunu belirterek, "Son zamanlarda buradaki belli tersanelerimize özellikle Norveç kaynaklı, büyük talep var. Hatta 2022'ye kadar dolu olan yeni inşa tersanelerimiz var. Yeni işler almakta da siparişleri öteliyorlar. Yani talepleri karşılayamayacak duruma geliyoruz." dedi.

Uzun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 10 yılı aşkın süredir tersane yatırımlarının devam ettiği Altınova bölgesinde, şu anda 37 tersanenin faaliyet gösterdiğini söyledi.

Bu bölgede dünyada denizcilikte kendini kabul ettirmiş ülkelere yeni gemiler inşa ettiklerini vurgulayan Uzun, "Bu tersanelerde şu anda dünyanın en önemli denizci ülkelerine, Norveç, İngiltere, İzlanda, Belçika, Hollanda, Fransa, Danimarka, Almanya ve İtalya'ya çok önemli, kaliteli, pahada çok yüksek gemiler inşa ediyoruz. Türkiye, gemi inşa sanayinde kendisini dünyaya kanıtladı, kabul ettirdi." diye konuştu.

Altınova'da tamir tersanelerinin de bulunduğunu ancak yoğun olarak çok özellikli yeni inşa gemiler yaptıklarını anlatan Uzun, şöyle devam etti:

"Artık biz, büyük 100-150 bin tonluk kuru yük gemileri, tankerler yapmanın peşinde değiliz. Onda fiyat olarak Uzak Doğu ile rekabet etmemiz mümkün değil. Çok da o işlerle mücadele etmeye de gerek yok. Biz yükte hafif ama pahada ağır gemiler yapıyoruz. Çok önemli spesifik işler yapıyoruz Yalova'mızda. Mesela dünyanın en büyük feribotları bu bölgede yapılıyor. Offshore gemileri, çok önemli balıkçı gemileri yapılıyor. Denizdeki petrol araştırmalarında kullanılan özel tip gemiler, römorkörler yapılıyor. Bu tip gemiler küçük evsaflı fakat teknolojisi çok yüksek gemiler. Dolayısıyla biz şimdi burada 100-150 bin tonluk gemi yapmanın peşine düşersek Uzak Doğu ile rekabet yapamayız. Benim görüşüm şu anda o tip gemiler yapmak çok da önemli değil."

"95 milyon avroluk gemi de yapıldı bu bölgede"

Uzun, burada inşa edilen gemilerin yüksek fiyatlı olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:

"95 milyon avroluk gemi de yapıldı bu bölgede. 40 milyon avroluk gemi bağlantıları yapanlar var. Bugün Uzak Doğu'da yapılan 100-125 bin tonluk gemilerin fiyatları, neredeyse 30 milyon dolarlara düştü. Yani 75-100 bin tonluk dökme yük gemisi siparişi verseniz bugün 30-35 milyon dolara bu gemileri Uzak Doğu'da inşa ettirebiliyorsunuz. Bu gemilerin değerlerin 7-8 sene evvel, krizden önce 60-70 milyon dolarlar seviyesindeydi. Bugün benim 40 milyon avro dediğim gemiler o gemilere nazaran daha ufak fakat çok spesifik gemiler. Öyle taşıma kapasiteleri yok ama 200 metre boyunda feribotlar yapılıyor burada, İngiltere'ye, Norveç'e ve kuzey Avrupa ülkelerinin hepsine her türlü gemiler yapılıyor."

Fransa'dan yeni alınan projelerin olduğuna da değinen Uzun, denizlerde rüzgardan elektrik enerjisi elde edilecek bölgelere hizmet verecek destek gemilerinin inşasına başlandığını, bunların da 40-45 milyon avro değerinde gemiler olduğunu söyledi.

"Yeni inşada Yalova bölgesi, şu anda lokomotif"

Uzun, Türkiye'den ihraç edilen yeni inşa gemilerin çok büyük kısmının Yalova-Altınova bölgesinde yapıldığına dikkati çekerek, "Çok büyük kısmı derken, belki yüzde 85-90'ı bu bölgede yapılıyor ihraç edilen gemilerin. Yeni inşada Yalova bölgesi, şu anda lokomotif durumunda. Tuzla'da ağırlıklı olarak daha fazla havuz olduğu için tamir tersanelerimiz de önemli, Türkiye'ye döviz katkısında bulunuyorlar. Dünyanın her yerinden gelen gemilere hizmet veriyor, onların tamirlerini bakımlarını yapıyorlar." dedi.

Dövizin yüksek seyretmesinin tersaneler ve ihracatçılar için avantajlı yanlarının olduğunu ancak ani düşüş ve yükselişten ziyade kurların istikrara kavuşmasını beklediklerini aktaran Uzun, Avrupalı operatörlerin gemi satın alımlarında hem kalite hem de fiyat rekabeti açısından Türkiye'yi tercih ettiğini belirtti.

Uzun, son dönemde ciddi talep artışlarıyla karşı karşıya olduklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Taleplerde artış var. Son zamanlarda buradaki belli tersanelerimize özellikle Norveç kaynaklı büyük talep var. Hatta 2022'ye kadar dolu olan yeni inşa tersanelerimiz var. Yeni işler almakta da siparişleri öteliyorlar. Yani talepleri karşılayamayacak duruma geliyoruz. Bu tabii bir yandan çok iyi bir yandan da işi kaçırma adına tabii sıkıntılı ama ne yapıp edip bu talepleri bir şekilde yerine getireceğiz."

Milli Gemi (MİLGEM) Projeleri'ne de değinen Uzun, bu gemilerin şu ana kadar Tuzla'da inşa edildiğini anımsatarak, Yalova'daki bazı tersanelerin de askeri gemilerin inşası için ön hazırlıklarını yaptıklarını vurguladı.

Uzun, bölgede bu işi yapabilecek güç ve kalitede en az 5-6 tersane bulunduğunun altını çizerek, "Yakında inşallah bölgemiz de askeri gemiler inşasına mutlaka girecektir. Henüz anlaşma yok ama yeni çıkan projelere, mutlaka dahil olacaklardır. Bu kadar özel tip gemi yapan tersaneler, askeri gemileri de çok rahat yapacaklardır. Her türlü askeri gemiyi yapabiliriz, ben bunu heyecanla, rahatlıkla söyleyebilirim." ifadelerini kullandı.

KAYNAK: MILLIYET.COM.TR

Bu cok güzel bir haber..!!

Tersanelerimiz siparislere yetisemiyor..!!

Tersane yetmiyorsa, daha fazla tersane yapalim..

Suaan herkes "üretim yok üretim yok" diyor..

Gemi üretiyoruz.... Fazla olursa daha iyi olur tabiiki..!!


Süha
2 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2018, 20:43

TÜRK TERSANELERİ AVRUPA'YA GEMİ YETİŞTİREMİYOR
Alıntı:


Yalova'nın Altınova ilçesinde bulunan gemi tersaneleri Avrupa'ya gemi yetiştiremiyor. Dünyanın en önemli deniz ülkelerinin gemi siparişleri sebebiyle tersane 2022 yılına kadar dolu durumda. Danimarka, İngiltere, Norveç, İzlanda, Fransa, Hollanda ve Almanya Türk tersanelerinden gemi alabilmek için kuyrukta bekliyor.

Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, “Yıllık 1 milyar 338 milyon dolarlık ihracat rekoru kıran tersaneler oluşturulmak istenen suni ekonomik darbelere meydan okuyor" dedi. Uzun, dünyada ilk kez Yalova’da üretilen uzaktan kumandalı Otonomus gemilerinin ardından, Avrupa’da bu tür gemilerin ve insansız gemilerin de Türkiye’de yapılması konusunda fikir birliğine verildiğini bildirdi.

AVRUPA'NIN EN ÖNEMLİ DENİZ ÜLKELERİ SIRAYA GİRDİ

Yalova - Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, Altınova bölgesinde yakın komşularla birlikte 37 adet dev tersanenin bulunduğunu söyledi. Tersanelerde Avrupa'nın çok önemli deniz ülkelerine gemiler yapıldığını belirten Uzun, “Bu ülkeler Norveç, İngiltere, İzlanda, Belçika, Hollanda kısmen Almanya, İtalya ve Fransa gibi ülkeler Bunların hepsi denizci ülkeler bu ülkelere gemi inşa edebilmek demek, kalitenin yanında fiyat ve teslim sürelerinin uygun olması demektir" dedi.

Geçen yıl dünyada ilk kez Yalova'da inşa edilen uzaktan kumandalı geminin Danimarka'ya teslim edildiğinin altını çizen Uzun, “Uzaktan kumanda edilen bu gemi şu anda Danimarka'daki iki tane liman arasında çalışmaktadır. Bu gemi bir sonraki aşama olan tamamen insansız olarak çalışacak olan Otonomus gemilerde burada üretilecek" ifadelerini kullandı.

“HEDEF 40 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAMAK”

Bölgedeki tersanelerde 14 bin civarında kişinin çalıştığını aktaran Uzun, "Kapasitelerimiz arttığı zaman 40 bin civarında insanımız bölgemizde bizzat çalışacaktır. Tersanelerimiz 2022’ye kadar tamamen dolu. Yurt dışından aldığımız siparişlerle tamamen dolmuş vaziyetler. İnşallah bu sayı hem daha çok artacak. Çünkü ülkemizde gemi inşamız ve tamir işlerimiz çok kaliteli, zamanında teslim ettiğimiz ürünlerin fiyat uygunluğu da ülkemizin bu konuda cazibe merkezi haline gelmesine sebep oluyor" diye konuştu.

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/turk-tersanele ...r-40868235


yhaber
1 yıl önce - Pts 24 Hzr 2019, 18:02

Yalovadaki tersanelerden biri olan TERSAN, geçtiğimiz günlerde Norveç'li müşterileri için 4 tane gemiyi suya indirdi ve başka gemiler üzerinde de tam gaz çalışmaya devam ediyorlar.




Yakup

1 yıl önce - Sal 25 Hzr 2019, 10:19

Dünya denizlerinde Yalova rüzgarı

Yalova’daki tersanelerde üretilen uzaktan kumandalı feribot, römorkör, araştırma, kargo, balıkçı ve enerji santrali gemileri ile kruvaziyerler, dünyanın birçok ülkesine ihraç ediliyor


Alıntı:







Gemi inşa sektöründe dünya devleriyle yarışırken tersanelerimizdeki başarılı çalışmalar da giderek artıyor. Gemi ve yat yapım sektöründe altı yıldır Türkiye şampiyonu olan Yalova Altınova’daki Tersan Tersanecilik A.Ş., sektörün başarılı örneklerinden. Altı yıldır gemi ve yat yapımında ihracat birincisi olan şirket uluslararası alanda platform destek, açık deniz araştırma, çeşitli tip ve özellikle balıkçı ve rüzgar türbini inşa-bakım gemilerinin yanı sıra römorkör ve feribot yapımıyla dikkat çekiyor. 2019’da yüzde 25 artışla çeyrek milyon dolarlık ihracat öngördüklerini belirten Tersan A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Gazioğlu, Ar-Ge’ye büyük önem verdiklerini vurguluyor.


Uluslararası projeler
Rusya için inşa edilen yengeç yakalama ve işleme gemisini kasımda teslim edeceklerini belirten Gazioğlu, bu tür projelerin 25 ile 100 milyon dolar arasında değiştiğini belirtiyor. Bütün yengeç gemilerinin balık gemilerinden çevrildiğini belirten Gazioğlu, “Tersan’da inşa edilen gemi, bu amaçla yapılan ilk gemi ünvanına sahip. Yengeçler karaya götürülmeden porsiyonlanıp pişirilecek, dondurulacak ve paketlenecek’’ dedi.

Tersan Tersanecilik, Türkiye’de bir ilke daha imza atarak Norveçli Havila Kystruten firması ile 750 kişilik iki adet modern cruise gemisinin yapım anlaşmasını imzaladı. Her birinde 350 kalem malzeme ve 1250 metre kablo kullanılacak yolcu gemileri yaklaşık 123 metre uzunluğunda ve 22 metre genişliğinde olacak. Bu siparişi almak için Norveç, Almanya, İspanya ve Portekiz şirketleri geride bırakıldı. Cruise gemilerinin 2020 Kasım’ında teslim edilmesi planlanıyor. Her bir geminin fiyatı minimum 100 milyon euro’dan başlıyor.

KAYNAK: MILLIYET.COM.TR

3 tarafi Deniz ile cevrilen Türkiye mutlaka gemi yapiminda en üst seviyesinde olmali!

Yeterince kadar tersane yoksa, ozaman yapilmali! Karadenize, Ege Denize, Akdenize Daha cok yapilmali!
Iyi bir ihracat kalemi olur…
Milyar dolarlik ihracat kalemi olur eger bu konuya sahip cikarsak…


Yakup

1 yıl önce - Çrş 17 Tem 2019, 01:31
















Gemi sektöründe daha cok büyümeliyiz..!


yhaber
2 ay önce - Cum 30 Ekm 2020, 07:57
Tersan'dan yine önemli teslimat


Tersan Türkiye'de ilk defa yolcu gemisi - en azından bu büyüklükte -yapmış ve teslim etmiş.

Türkiye tersaneciliği açısından önemli bir gelişme daha




Hamza Halit
2 ay önce - Cmt 21 Ksm 2020, 11:04





sayfa 22
« önceki   123 ... 202122
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara