Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Berktuğ
site denetçisi

1 yıl önce - Pzr 22 Eyl 2019, 12:14
Bursa'ya ikinci çevre otoyolu geliyor (Bursa Batı-Kuzey kavşakları arası)


TRAFİĞİ KENT İÇİ YOL HALİNE GELEN ÇEVRE YOLU’NA SÜRPRİZ FORMÜL!
Alıntı:
Anımsıyoruz da… 1990’lı yılların başlarından itibaren Bursa’ya Çevre Yolu konusu gündeme girdi. İlk adımları da “İleride yapılacak İstanbul-İzmir Otoyolu kapsamında Bursa geçişini şimdiden yapalım” diyerek 90’lı yılların ortalarında rahmetli Mehmet Gedik attı.

Koalisyon hükümetinde Mesut Yılmaz’ın başbakan olduğu o yıllar, milletvekilliği sona erdikten sonra ANAP İl Başkanlığı üstlenen Gedik her ortamda bu düşüncesini dillendirdi, sık sık Ankara’ya gidip anlattı.

Sonrasında…
AK Parti iktidarında dönemin Grup Başkanvekili olarak Faruk Çelik ağırlığını koydu ve Bursa Çevre Yolu’nun yapımı başladı. 2004 yılının sonunda bir bölümü, 2006 yılının başlarında da tamamı açıldı.

Bu yol açılana kadar İstanbul’dan gelip İzmir’e gidecek otomobil, otobüs, kamyon, kısacası tüm araçlar Yalova Yolu’ndan bugünkü Kent Meydanı’na gelir, Acemler trafiğinden geçip İzmir yönüne giderdi.

İşte…
Transit araçların Bursa’ya girip kent trafiğini olumsuz etkilemesini önleyen Bursa Çevre Yolu açıldığı ilk yıllarda trafik stresi yaşamak istemeyenler için mükemmel bir kaçış yeriydi.



Ne var ki…
Son dönemde bu yolda büyük bir trafik yoğunluğu yaşanmaya başlandı. Bu sıkışıklık İstanbul-İzmir Otoyolu’nun açılmasıyla daha da arttı.

Artık…
Neredeyse günün her saatinde Mudanya ve İstanbul kavşakları arası sıkışıyor.

Öyle ki…
Transit araçların kent merkezine girmemeleri için yapılan Bursa Çevre Yolu daha 15 yılda kent içi yol haline dönüştü. Görünüşe göre, önlem alınmazsa birkaç yıla kadar Acemler trafiğinden farkı kalmayacak.

O nedenle…
Yakın gelecek projeksiyonuyla ulaşım stratejileri anlamında yeni bir çalışma ve buna dayalı da yeni bir planlama başlatıldı.

İlk aşamada…
Planlanan çalışmalar Karayolları ile otoyolun yapımını üstlenen Kamu-Özel Ortaklığı’na iletildi.

Buna göre…
Kent içi yol haline gelen Çevre Yolu’nun trafiğiyle Büyükşehir Belediyesi’ne devredilmesi söz konusu. Otoyol için de yeni bir çevre yolu gündemde.

Öneriye Karayolları ve Kamu-Özel Ortaklığı’nın sıcak baktığını duyduk. 

Ovaakça’dan TEKNOSAB’a yeni yol 
Trafik yoğunluğu arttığı için kent içi yol haline dönüşen Bursa Çevre Yolu için başlatılan sürpriz formülde yeni bir yol var.

Buna göre…
Çevre Yolu trafiğiyle Büyükşehir’e devredilirken, Ovaakça’dan başlayıp Bademli’nin arkasından geçerek TEKNOSAB yakınlarına çıkacak yeni bir Çevre Yolu gündemde.

Kamu-Özel Ortaklığı ve Karayolları’nın sıcak baktığı bu yol formülüyle, otoyolda seyreden araçlar gişelerden çıkmadan yola devam edebilecekler.

Kaynak: https://www.olay.com.tr/trafigi-kent-ici-yol-hali ...5288yy.htm

Sıkıntılar daha da artmadan bu yola çözüm getirilir umarım!


UfukRaifoğlu
1 yıl önce - Pzr 22 Eyl 2019, 12:16

Bir şey olmaz. Bursa'ya yapılmaz. İstanbul, Ankara İzmir olsa yapılırdı.

Berktuğ
site denetçisi

1 yıl önce - Pzr 22 Eyl 2019, 14:49

Otoyol YİD olduğundan işin ucunda para olduğu için yapılır diye düşünüyorum.
Yazılarda anlatıldığına göre güzergah kesik çizgi ile belirttiğim gibi olabilir. Kuzeyde Ovaakça Viyadüğü bitimi ile Batıda Konaklı ile Badırga köylerinin ortasındaki noktada.


(+)


Ancak orada şöyle bir durum var 2. çevre yolu transit İstanbul-İzmir trafiğini Batı ve Kuzey gişelerini görmeyecek şekilde planlandığı için, mevcut Kuzey gişeleride Ovaakça Viyadüğü öncesinde bulunduğundan Kuzey Gişelerinin Ovaakça'nın arkasına alınması gibi bir çalışma olabilir.



mus emrullah
1 yıl önce - Pzr 22 Eyl 2019, 15:11

Yeni yol YİD şeklinde yapılacağı için ücretli ve yolcu garantili olacaktır. Mevcut YİD yollar gibi çok pahalı olursa çok fazla kullanılmak istenmez.
Birde söz konusu Bursa olunca. YHT, T2 gibi arap saçına dönebilir.


Efe Elaldı

1 yıl önce - Pzr 22 Eyl 2019, 15:16

Otoyol aş yapacaktır yine ve ücretsiz gecilen bursa otoyoluna alternatif yine ücret alinan bir bolum olacak yapılması bursanin yararina istanbuldan gelen yada istabula giden trafik hiç bursa cevre yoluna uğramadan geçip gidecek zaman içinde gerek duyulacak ve otoyol aş ye dahada fazla para kazandıracak bi yatırım olacak yapılması çok muhtemel

Berktuğ
site denetçisi

11 ay önce - Cmt 01 Şub 2020, 19:01

BURSA KUZEY ÇEVRE OTOYOLU İÇİN DÜĞMEYE BASILDI!
Alıntı:
CHP Bursa Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Üyesi Avukat Nurhayat Altaca Kayışoğlu'nun gündeme taşıdığı İstanbul-Bursa-İzmir Otoban projesinin Bursa sınırları içinde yer alan bölümünde güzergâh değişikliği için hazırlıklar yapıldığı ortaya çıktı.



Konuyu meclis gündemine taşıyan Kayışoğlu'nun önergesine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından verilen cevapta, tasarı halinde olan Bursa Kuzey Çevre Otoyolu koridorunun yapılaşmalardan korunması ve plan projelerin buna göre yapılması için Bursa Büyükşehir Belediyesine talepte bulunulduğu belirtildi.

Kayışoğlu'nun, "İstanbul - Bursa - İzmir otobanının Bursa sınırları içinde yer alan bölümünde güzergâh değişikliği için Karayolları Genel Müdürlüğü ile Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından plan değişikliği konusunda çalışmalar yapıldığına yönelik" iddiaları doğru çıktı. Söz konusu değişiklik için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bursa Büyükşehir Belediyesi arasında yazışmalar yapıldığı ve "Bursa Kuzey Çevre Otoyolu" tasarı projesinin Çevre Düzeni Planına işlenmesi için talepte bulunulduğu öğrenildi.

Yeni güzergâhla vatandaşların ücretsiz kullandığı çevre yolunun devre dışı bırakılmasının ve kullanılacak kilometre kadar ücretlendirilmesinin söz konusu olabileceğini belirten ve değişiklik ihtiyacının neden kaynaklandığı konusunda kamuoyunun aydınlatılması gerektiğini ifade eden Kayışoğlu, hazırladığı önergeyle konuyu meclis gündemine taşımış ve şunları sormuştu:

"İstanbul'dan gelip Bursa'nın Ovaakça Mahallesi'nde ücretsiz çevre yolu ile birleşerek Görükle'ye kadar devam eden otobanın yeni güzergâhıyla ilgili bakanlığınızın bir çalışması var mıdır? Var ise İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi'nin şehir içinde kalan bölümünün deplase edilmesini öngören kısmı için düşünülen güzergâh hangi kriterler gözetilerek belirlenmiştir. Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından imar planlarına işlenmesi amacıyla iletildiği söylenen projenin bir süre önce yanan ve daha sonra ağaçlandırma çalışmaları yapılan bölgeden geçecek olması bir tesadüf müdür? Güzergâh değişikliği söz konusu ise bunun proje maliyetine etkisi ne olacaktır? Yeni güzergâhla ilgili çalışmaların ne kadar sürede tamamlanması öngörülmektedir?.Güzergâh üzerinde kesilmesi muhtemel ağaç sayısı ne kadardır?"

Önergeye Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından verilen cevapta şu ifadelere yer verildi:

"Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolunun tamamlanması ile Bursa Çevre Otoyolu trafiğinin özellikle Çağlayan Kavşağı ile Mudanya Kavşağı arasında yüzde 13 civarında arttığı tespit edilmiştir. Önümüzdeki yıllarda trafik daha hızlı artarak mevcut Bursa Çevre Otoyolunun hizmet seviyesinin düşmesine ve şehir içi yol gibi çalışmasına sebep olacağı için öneri "Bursa Kuzey Çevre Otoyolu" hazırlanmıştır. Öneri "Bursa Kuzey Çevre Otoyolu" ile mevcut Bursa Çevre Otoyolu deplase edilmeyecektir. Mevcut hâli ile kullanılmaya devam edilecektir. Güzergâh belirlenirken Karayolları Otoyol Kriter Raporundaki standartlar dikkate alınmıştır. Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne otoyol koridorunun yapılaşmalardan korunması ve plan projelerin bu projeye uygun yapılması için öncelikle 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planına işlenmesi talep edilmiştir. "Bursa Kuzey Çevre Otoyolu" projesi tasarı çalışmadır. 1./1.000 ölçekli kesin projesi ile kesin metrajlar belirlendiğinde önergede yer alan diğer sorulara cevap verilecektir."

Kaynak: https://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/bursa-kuz ...31074.html

Bu haberleri, gelişmeleri sizlerle bugünlerde paylaşırken bu yolların projesi, inşaatı, açılışını kaç sene sonra göreceğiz kim bilir?


Berktuğ
site denetçisi

1 ay önce - Cum 20 Ksm 2020, 16:22

ULAŞTIRMA BAKANI’NDAN YENİ ÇEVRE YOLU VE ANADOLU OTOYOLU’NU İSTEDİ
Alıntı:
Şu günlerde… TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu 2021 bütçesini görüşüyor. Her gün de bir bakanlığın hazırladığı bütçe gündeme geliyor.



Bursa’dan AK Parti Milletvekili Ahmet Kılıç’ın yer aldığı komisyonda Sağlık ve Ulaştırma bakanlıkları bütçelerinin görüşüldüğü iki toplantıya konuk olarak AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin de katıldı.

Hatta…
Ulaştırma Bakanlığı bütçesi görüşülürken söz alıp yaptığı konuşmayı bir dostumuzun gönderdiği videodan izledik. Gündeme getirdiği projeler ve Ulaştırma Bakanı’ndan istediği yatırımlar Bursa için çok önemli.

Söze şöyle başladı:
“İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Cumhuriyet tarihinin en önemli projelerinden biri. Osmangazi Köprüsü de İstanbul’la Bursa’yı entegre eden dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü.”

Sonra da…
“Bu otoyol Bursa’yı çok önemli kavşak noktası haline getirdi” dedi ve kent içi trafiğinin yükünü alacak önemli isteği gündeme taşıdı:

“Otoyolun Bursa geçişi olan Bursa Çevre Yolu son yıllarda şehir içi yol gibi oldu, trafik yoğunluğu arttı. O nedenle, otoyoldan çıkmayı gerektirmeyen yeni bir çevre yoluna ihtiyaç var.”

Şunun altını çizdi:
“Kuzey Çevre Yolu artık kaçınılmaz oldu. Zaman kaybetmeden gündeme alınması gerekiyor.”

Kaynak: https://www.olay.com.tr/yazar/ahmet-emin-yilmaz/u ...edi-666149

Bakalım transit otoyol için çalışmalar başlayacak mı?



ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara