Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 461
xgokhan
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 20:37

Alıntı:
Önce kanunla mevzuat arasındaki farkı bir öğren de gel istersen! Yönetmelik de bir mevzuattır. Marmaray hattı toplu taşıma değil mi? Nasıl yapıyor TCDD?
Mevzuatı bakanlık yapar. Toplu taşımada bakanlık yetki düzenleyici olarak her zaman belediyelerin üstündedir.



Asil sen uslup ogren de gel istersen. Yasa mevzuat dedigin seyin ustundedir (aslinda kastettigin yonetmelik zira mevzuat yasayi da kapsar). Hic bir yonetmelik yasaya aykiri olmaz. Buyuksehir belediyesi kanununda tanimli bir yetki varsa bakanlik buna aykiri yonetmelik (senin tabirinle mevzuat) duzenleyemez.

Hatta sana kaynak okumak istersen: https://tuhim.ibb.gov.tr/mevzuat/


Mehmet Kasım ASLAN
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 20:38

TCDD mevzuatında banliyö var metro yok. Bakanlık M11'e banliyodur deyip TCDD'ye verebilir. İşler iyice karışır. Çünkü hattın bazı özellikleri banliyö değil. Bazı özellikleri metro değil. Marmaray ilk açıldığında çok karışmıştı Or. TCDD mevzuatında yeraltı tünel peron istasyon nasıl işletilir diye bir standart yok. Bu yüzden İstanbul Metro AŞ, gölge işletme yapıyor. M11 için Münih havalimani S-BAHN hatlarını inceleyiniz. Adı üstünde BAHN yani banliyö!



Ahmet YükselS
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 20:41

Alıntı:
Saatte max 120 km hiz yapan sistem zaten banliyodur. Metrolar bu kadar hiz yapmaz. Yeraltından giden banliyö olur. Marmaray banliyodur 13 kmsi yer altından gider. M11 keşke banliyö olsaydı da halkalidan marmaray hattına girseydi.


Yav niye hızraya 160 km hızla gidecek hızlı metro dediniz o zaman?
Dalga mı geçiyorsun milletle?
Bir hattin banliyö mu metro mu olduğu hıza göre belirlenmez.
Evet marmaray temelde banliyö hattıdır ama yüzeysel metro olarak da görülebilir. Tartışılır. Ama M11 hattının metro hattı olduğu tartışılmaz.


Ahmet YükselS
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 20:59

Alıntı:
Asil sen uslup ogren de gel istersen. Yasa mevzuat dedigin seyin ustundedir (aslinda kastettigin yonetmelik zira mevzuat yasayi da kapsar). Hic bir yonetmelik yasaya aykiri olmaz. Buyuksehir belediyesi kanununda tanimli bir yetki varsa bakanlik buna aykiri yonetmelik (senin tabirinle mevzuat) duzenleyemez.


Kanun, tüm toplu taşıma ile ilgili konuları düzenleme yetkisini ulaştırma Bakanlığına veriyor zaten. Daha ne anlatıyorsun ki?
İbb, Bakanlığın zaten kendi inşaa ettiği hattı illa ben işletirim diyebileceğini mi iddia ediyorsun ne diyorsun?


Mehmet Kasım ASLAN
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 21:05

Hizray banliyö olabilir, teknik detaylarına bakmak gerek. Banliyö peronuna 10 vagon, metro peronuna 8 peron, hafif metro peronuna 4 vagon sığar. Istasyon peron boylari yolcu sayilarina gore planlanir. Yüzeysel metro diye bir kavram yoktur. Pik saatte 35000 yolcudan fazlasına metro azına hafif metro deniyor yani LRT. Marmaray ise banliyö hattidir. 100 km hızla gidebilir ama istasyon aralıkları hızı düşürür. Metrolar sık durakli olur bu yüzden 80 km max hizi vardır. 120 km hiz yapmaz. M11 araç teknik özelliklerine de bakmak lazım belki CR'dir comuter rail yani bahn! Cinlilerin Hangi ülkeden aldıklarına bakmak gerek



Ahmet YükselS
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 21:15

Neyine bakacaksın, hepsi açıklandı zaten. Araçlar ve hat 120 km hıza göre yapıldı diye. Nerde yaşıyorsun ki bunlardan haberin yok ama hatla ilgili ahkam kesmeyi iyi biliyorsun!

kami suyutmaz
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 21:23

Belki biraz gıcıklık gibi olacak ama;İzban bazı yerlerde saatte 130km hıza çıkıyor(pek fazla yerde değil) ama bazı yerlerde(şehir merkezinde) saatte 30-40 km hızada düşüyor
Bunada ayrı bir admı koymak gerekiyor yoksa
Yarı hızlı banliyö gibi..


En son kami suyutmaz tarafından Pzr 18 Ekm 2020, 22:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Mehmet Kasım ASLAN
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 21:41

İZBAN banliyödur. Hız konusunda max ve ticari hız diye ayrım var. 120 km hıza çıkan şeye banliyö denir. Metrolar bu kadar hiz yapmaz. M11 bu anlamda metro değildir. Biraz hibrit bir sistem gibi duruyor. Peron boyuna da bakmak gerek. Sadece hıza göre yorum yapmak COCUKCA bir yorum olur. Ray acikligi, elektrik sistemi, sinyalizasyon sistemi gibi cok parametre var. Bunlar banliyoyu metro gibi işletmeye mi çalışacaklar? Yada tersi? Hele ki TCDD isletecekse kesin banliyodur. Çok karışık bir hat oldu bu. OCC ERTMS ? Vagonlar 4lu set calicacaksa işler daha çok karışır.

Ahmet YükselS
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 22:22

Hâlâ aynı saçmalıkları anlatıyorsun! Metro 120 m hızda gitmez ne demek? O hıza göre araç yapılmışsa niye gitmesin? M11 metro değilse, metro ne o zaman? Metro hızlı gitmez diye bir uydurmasyon yapmışsın, herkesi buna inandırmaya çalışıyorsun.

Erdem Taşlıca
5 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 23:18

Mehmet Kasım Bey, bir hattın banliyö veya metro olmasının hız ile bir alakası yok, hele ray açıklığı ile hiç alakası yok. Örneğin Rusya'da metro hatları ve ulusal ana demiryolu hatlarında 1520 mm ray açıklığı kullanılırken bizim metro ve ana demiryolu hatlarımızda standart demiryolu açıklığı olan 1435 mm açıklık kullanılır. Metro için ayrı, banliyö hattı için ayrı açıklık kullanmayız. Elektrik sistemi ile de alakalı değil, zira dünyada DMU (dizel tren seti) ile işletilen banliyö hatları mevcut.

Şehir içi raylı sistemlerde (banliyöyü hariç tutuyorum) bir hattın metro veya hafif raylı sistem olmasının esas kıstası yolcu kapasitesidir, yani saatte tek yönde taşınan yolcu sayısına bağlıdır. Bunun yanında bu sistemlerin kendilerine göre ufak farkları da bulunur.

Banliyö hatları ise yukarıda saydığım şehir içi raylı sistemlerden ayrı tutulmalı, zira banliyö hatları ulusal demiryolu ağına bağlı olur. Genelde bu hatta paralel giden hat şeklinde inşa edilir veya bu mümkün değil ise ana hattı diğer trenlerle paylaşır. Ülkemizdeki Marmaray, Başkentray, İzban örnekleri gibi.

Söz konusu M11 kodlu hat ise bir metro hattıdır, banliyö hattı olarak nitelendirilmez. Bu ve bu gibi hatlar için eklenen hızlı/çok hızlı gibi sıfatlara takılmamak lazım. Hat üzerinde istasyon sayısı az ve istasyon aralıkları fazla olduğu için 80 km/h'nin üzerine çıkmak mümkün hale gelmiş ve proje buna göre şekil almıştır. Olay tamamen bundan ibaret. Dünyada çoğu metro hattında azami hız 80 km/h olsa da bu konuda bir sınır yoktur. Bu hızın üstü banliyö hattı olur gibi bir durum yok. 80 km/h üstü hızla işletilen hatlara birçok örnek verilebilir. Örneğin Dubai metrosunda maksimum hız 90 km/h'dir. Aşağıya eklediğim Çin ve Avustralya örneklerinde de görüldüğü gibi 100 ve 160 km/h'ye çıkan hatlar söz konusu.

Banliyö hatlarında genelde istasyon aralıkları fazla olduğundan ve bazı istasyonları pas geçen işletmeler yapılabildiğinden metro hatlarına göre daha yüksek hıza çıkabilen trenler kullanılır. Sanıyorum siz bu sebepten dolayı bu hattı banliyö hattı olarak niteliyorsunuz. Fakat bu hız farkı banliyö ile metro hatlarını ayırmakta tek başına yeterli değil. Bahsettiğim gibi banliyö hatlarındaki trenlerin hızına çıkabilen metro işletmeleri olabildiği gibi metro hızı gibi daha düşük hızda işletilen banliyö hatları da olabilir (Marmaray gibi). İşletme hızının düşük olması Marmaray'ı metro kategorisine sokmadığı gibi, hızın yüksek olması da M11'i banliyö hattı kategorisine sokmaz.









sayfa 461
ANA SAYFA -> ULAŞIM