Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 787
tilki123
5 gün önce - Çrş 14 Ekm 2020, 18:57

1. Alternatif olur gibi ama Milletvekilleri acilen TCDD ziyaret etmeli. İlk tıkanıklık giderilmiş olur.

Vural Demir
5 gün önce - Çrş 14 Ekm 2020, 22:35



(+)




2.ALTERNATİF:

Pistin (07) Güney-Batı istikametine 800 m. uzatılması halinde:

· Pistin uzatım sahasına tesadüf eden (07) Güney-Batı pist başına yaklaşık 200 m mesafedeki demiryolu hattının mania planı da göz önünde bulundurularak yer altına alınması veya deplase edilmesi, DHMİ Genel Müdürlüğünün 12.06.2019 tarih ve 59511 sayılı yazısı ile; TCDD Genel Müdürlüğünden talep edilmiş, ancak bu güne kadar herhangi bir cevap alınamamıştır.

· Pistin uzatım sahasına tesadüf eden (07) Güney-Batı pist başına yaklaşık 900 m. mesafedeki DSİ Sulama Kanalının deplase edilmesi veya sanat yapısı ile üzerinden geçilmesi,

· Yapılan mülkiyet araştırmasında uzatım sahasında yer alan teşınmazların özel mülkiyete ait olduğu ve toplamda yaklaşık 350.000 m² alanının kamulaştırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.

· Genel Müdürlüğümüz, DHMİ Genel Müdürlüğü ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü personelinin katılımıyla 10-12 Şubat 2016 tarihleri arasında mahallinde yapılan çalışmalar sonucu hazırlanan Kahramanmaraş İli Yeni Havalimanı Yer Tespitine İlişkin Ön Etüt Raporunda (EK: 2 ) ; Pistin (07) Güney-Batı pist başı istikametinde 800 m. uzatılması durumunda; toplam yaklaşık maliyetin (2019 yılı fiyatları ile) 70.000.000 TL (Kamulaştırma Maliyeti:35.000.000 TL, Demiryolu Deplasesi: 10.000.000 TL, Pist uzatılması, Yaklaşma ışıkları vb.:25.000.000 TL) olacağı öngörülmektedir.



En mantıklısı bu ama pist uzatilmasindan sonra teknik olarak ils sistemi kurulabilecek mi



muharremenis
3 gün önce - Cum 16 Ekm 2020, 21:58

Bildiğim kadarıyla kış tarifesi resmi olarak başlamadan ist-kcm uçuş sayıları azaldı ancak malesef herhangi bir tepki konulmadı, ne yerel medyada ne de siyasi ağırlık olarak.. ben thyde çalışırken K.Maraştan gelen talep sayısı o kadar azdı ki nerdeyse yok diyebilirim. Ancak diğer illerden yapılan lobi, talep mailleri, resmi yazıları, yerel medya haberleri de tam tersine bir o kadar çoktu. Çalıştığım süre boyunca kcm uçuşlarına sahip çıktım ancak bu kadar elimden geldi 2015teki frekans artışını da bizzat ellerimle planlamıştım

Xooner
3 gün önce - Cum 16 Ekm 2020, 22:15

Ils sistemi manialara karşı çok hassas olan bir sistemdir. Ils içerisinde localizer denilen doğrultu ayarlayıcı, glide slope denilen alcalma ayarlayıcı ve yerine göre (mecburi değil) marker denilen belirli mesafe uyarısı verici sistemler barındıran bir komplike sistemdir.

Ils, yani hassas yaklaşma sistemi olması için glide slope olması mecburidir fakat yukarıda bahsettiğim mania hassasiyeti orada devreye girer ve tahminimce ils kurulumunu Kahramanmaraş Havalimanı için imkânsız kılar.

Güzel haber ise hassas bir yaklaşma olmasa da gelişmiş Rnav yaklaşma usulleri ile veyahut en kötü ihtimalle Localizer Only denilen yalnızca doğrultu ayarlayıcı sistemlerle gayet başarılı bir yaklaşma sistemi kurulabilir. Manialara rağmen bunlar yapılabilir. Türkiye genelinde birçok havalimanında gayet başarılı olarak kullanılmaktadır.

Özetle, ils şu anda olmazsa olmaz bir yaklaşma sistemi değildir. Pist sorunu çözüldüğü an aletli yaklaşma ve Rnav usulleri hazirlanabilir. Yeter ki birileri yapmak istesin. Hiçbir şey engel olamaz.

Bu arada Devlet Hava Meydanları İşletmesi de ödenek ve talimat aldığı sürece aksatmadan bahsettiğim işleri yapacaktır. Oraya gelene kadar aksilik olmazsa orada aksilik hiç olmaz, bunu net bir şekilde söyleyebilirim. Saygılar.


erhan344

3 gün önce - Cum 16 Ekm 2020, 23:05


(+)




Ökkeş46

3 gün önce - Cum 16 Ekm 2020, 23:12

Merhaba Arkadaşlar,

er yada geç havaalanımızn sorunu çözülmek zorunda,
unutmayalım 2023’de Expo var, şayet çözülemezse vay halimize,
komşular bol bol kaymak yer yada Expo2023’e kimse gelmez.

Hedefimize umutlu bir şekilde ilerlerken, maalesef hiç hoş olmayan bazı aksilikler yaşıyoruz, mesela Londra-Kahramanmaraş seferini yapan uçağın geri dönüşünün iptal edilmesi ve 150’den fazla
gurbetçinin rezil olması.

Yazıktır bu insanlara.

Ayrıca milli gururumuz, milli havayolumuz THY ise beni hayal kırıklığına uğrattı,
ocak 2021 tarihine kadar Kahramanmaraş-İstanbul öğlen seferlerini iptal etti, öğlen yapılan seferin iptal edilmesi biz gurbetçileri komşu illere tekrar mahkum etmekte.

Şuan yapılan Kahramanmaraş-İstanbul akşam seferi ise istanbul aktarmalı birçok yurtdışı uçağına yetişemiyor bağlamıyor, ya istanbulda 10 saatten fazla bekleyeceğiz yada komşu illere mahkum olacağız, dönüş ise aynı rezalet.

Mevcut sefer 2-3 saat öne alınmış olsa hem Kahramanmaraşlının hemde gurbetçinin işine yarayacak.
THY yönetim kurulu ve tarife müdürlüğünü 1 miyon 100 bin nüfusu ve yüksek yolcu potansiyeli olan Kahramanmaraşa biraz daha duyarlı olmasını ümit edyorum.

Bilginize


Ökkeş46

3 gün önce - Cmt 17 Ekm 2020, 00:12

Kahramanmaraşlı gurbetçiler için en yakın komşu alanlara zaman ve mesafe bilgileri:

Adana Şakirpaşa Havalimanı:

Mesafe: 200 KM (otoyol ve şehiriçi)

Gündüz ulaşım: 2 saat 15 dakika (şehiriçi trafiği)

Gece ulaşım: 1 Saat 50 dakika (22:00-06:00 arası)

Artı-Eksi: Mesafe biraz uzak ama şehrin içine iniyorsunuz, servisi kaçırırsanız E5 karayolu yakın, yürüyerek gidebilirsiniz, taksicilere dikkat ediniz, otogar çok yakın 30 lira ile ulaşabilirsiniz.

Liman etrafında (küçüksaat mahallesi) Konaklama imkanı çoktur.

Gaziantep Oğuzeli Havalimanı:

Mesafe: 120 KM (otoyol ve şehiriçi)

Gündüz ulaşım: 2 Saat (şehiriçi trafiği)

Gece Ulaşım: 1.5 Saat (22:00- 06:00 arası)

Artı-Eksi: Mesafe kısa ama şehiriçi trafiğinden dolayı gündüzleri sıkıntı yaşayabilirsiniz, servisi kaçırırsanız taksiye mahkumsunuz, otogar 20 km uzakta bazı taksiciler ahlaksızlık yapıyor dikkatli olunuz.

Liman etrafında konaklama imkanı yoktur.

Not: TCK hız limiti baz alınmıştır. Duble bölünmüş yol 110+ tolerans ve otoyol 120+ tolerans.


ali alimi012
2 gün önce - Cmt 17 Ekm 2020, 15:16

kayseri havalimanı 260 km
adıyaman 183
malatya 217
ama bunlar şehir merkezinden yoksa herkes kendine yakın havalimanından gidebilir


muharremenis
2 gün önce - Cmt 17 Ekm 2020, 20:52

Okkeş bey,
Ben bahsettiğiniz tarife md lüğü ve uçuş bağlantılarını ayarlayan network planlama müdürlüğünde 8 sene çalıştım Maraşlı hemşehrilerime uçak verirseniz dolduruyor. Keserseniz sesi çok çıkmıyor. Bir de sis ve uçak tipi kısıtları nedeniyle çok da alternatif saat verilemiyor. Yönetmesi en kolay tarifelerden birisiydi aslında..
THY strateji olarak iç hatlarda geri adım atmaz. Geçen sene max krizi oldu kcm uçuşları cok etkilendi ama daily 2 planlandı yaz 20. bu sene pandemiye kurban gitti ama seneye yaz yine daily 2 olacaktır.. THY bu seneyi olabilecek minimum zararla atlatmalı ki seneye güçlü olabilsin.
Benim en çok istediğim kış tarifesinin de daily 2 olması inş o da bizlerin baskısıyla seneye olur. Çok fazla lobi yapmak lazım yoksa böyle gelmiş gider diyebilirler ses çıkmazsa malesef..


tilki123
2 gün önce - Pzr 18 Ekm 2020, 10:07
THY


THY Kahramanmaraş sefer sayılarını 5 düşürmüş. Kimse bu konuyu gündeme almıyor.




(+)


Kaynak: THY resmi web sitesi



sayfa 787
ANA SAYFA -> ULAŞIM