Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 459
Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cmt 17 Ekm 2020, 23:36

Alıntı:
Hızlı metro derken kala kala banliyöye kaldık.


Yav git dinlen biraz. Bu kadar saçma şeyler yazmak yormuyor mu?
38 km mesafeyi 25 dakikada gidebilen banliyö varsa söyle de her yere ondan yapalım?


Burak3758
1 hafta önce - Cmt 17 Ekm 2020, 23:50

M11'in banliyö ile yakından uzaktan alakası yok, banliyö treni dediğimiz şey çok ayrı bir kavram. Abd şehirlerinde M11 örneğine rastlamak ha keza mümkün, bu tarz hatların banliyö sistemleri ile alakası yok.



mafakyanc

1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 00:50

Alıntı:
Forumdaşın çektiği son görüntülerde setlerin yanında sadece Marmaray ve UBAK yazıları bar,sadece önde TCDD ve Marmaray logoso var.Keza istasyonlarda da sadece Marmaray ve Ubak logoları var tanlış görmediysem..


Evet, bu durumu Marmaray başlığında ben de dikkatli bakınca farkettim. Otada bir Törkiş garabet var, sanki...

Bu konu başlığı dışına çıkacağım ama Marmaray'ın kesin teslim alınışı yapıldı mı? Her ne kadar yerli grubun oluşturduğu bir Konsorsiyum bu işi "bitirdi gibi" gözüküyorsa onlar aslında ipe un seren ve esas ihaleyi almış olan İspanyol firmasının taşeronu olarak bunu gerçekleştirdiler. Devlet tarafındaki işveren de UBAK adına AYGM'dir. Yani TCDD birşey teslim almamışa benziyor (kesin kabul olarak) ama şu anda fiilen işlemeyi kim (Devlet'in hangi kurumu) yapmakta? Marmaray hattının istasyonları, her türlü alt ve üst yapısı ile tren setleri kimlerin mülkiyetinde?

Zannederim M11'de de benzeri bir senaryo oluşacak?


Sedat TurgutP
1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 01:03
BU HAT İLE İSTANBUL ŞAHLANIR


Arkadaşlar bu hat bittikten sonra İstanbul trafiğininde ciddi rahatlama bekliyorum. Metrobüs te %30, Marmaray da %90, M5 te ise %3 rahatlama olacaktır. 5yıldır kalabalık giden M7 de rahata kavuşacaktır diye düşünüyorum

çayeli uşağı cenk
1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 01:09

Önce kağıthane'ye kadar açılacakmış,kağıthane aktarma merkezi değil.Yani ben havalimanı yolcusu olsam,kağıthanede oturmuyorsam metroya binmem.Kağıthaneden aktarma yapana kadar,havalimanından kalkan nerdeyse her otobüs şehir merkezine götürüyor zaten.Ayrıca daha kısa ve sorunsuz kısmı olan halkalı'yı ikinci etaba atmalarıda olacak şey değildi.Halkalı'dan inip marmaray'a geçince tüm istanbul'a hitap etmiş olacaktı.Kağıthane zaten değilde,gayrettepe'de yarı istanbul.Yani aktarmayla halkalı kadar olmasada tüm istanbula hitap edecek bir bölge.Ancak gayrettepe tamamlanana kadar,halkalı kısmı tamamlanır diyorlar.O yüzden başlığı kağıthane olarak düşünmeliyiz.



mafakyanc

1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 08:29

Alıntı:
Arkadaşlar bu hat bittikten sonra İstanbul trafiğininde ciddi rahatlama bekliyorum. Metrobüs te %30, Marmaray da %90, M5 te ise %3 rahatlama olacaktır. 5yıldır kalabalık giden M7 de rahata kavuşacaktır diye düşünüyorum


Lütfen, burada insanlarla alay etmeyiniz.Bu yüzdeleri hangi bilimsel verilerle çıkarabildiniz? Hadi, böyle bir yeteneğiniz de varmış diyelim: daha açılışı dahi yapılmayan M7 hattını (28 Ekim'de açılacak Mecidiyeköy-Mahmutbey etabını) 5 yıldır işletmiş olmayı nasıl başarabildiniz?

Alıntı:
Ancak gayrettepe tamamlanana kadar,halkalı kısmı tamamlanır diyorlar.O yüzden başlığı kağıthane olarak düşünmeliyiz.

Siz burada yazılanları hangi gözlükten okuyorsunuz? Resmi açıklama: Gayrettepe (bana göre Z. Kuyu) etabının, Kâğıthane'den 6 ay sonra hizmete gireceği. Hadi 6 ay değil de 8-10-12 ay sonrasında açılmış olsun... Halkalı'nın yine de o tarihe yetişmesi mümkün değil. İlkokul öğrencisi dahi bunu bir bakışta anlayabilir! O "diyorlar" diyen cahil takımına körü körüne inanacağınıza biraz mantık kullansanız...


ElifAs
1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 08:57

Bu hattın İstanbul trafiğine etkisi olmaz... Sadece havaalanına gidenler kullanır ki Kağıthane’den havaalanına gitmek kara yolu ile çok kolay... Onların bile kullanıp kullanmayacağı şüpheli...

Mehmet Kasım ASLAN
1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 11:57

Metrolarin işletmeci kuruluşu Metro AŞ'dir. Banliyö isletmecisi TCDD'dir. Başka işletmeci kuruluş yok. M11'i TCDD isletecekse banliyö demektir. Halkalı fiziksel bağlantısi yapılırsa Sirkeci Havalimani banliyö işletmesi yapılırsa güzel olur. Marmaray banliyosu zaten metrolardan hızlı gider. Hızlı metro diye bir kavram yok. Ekspres metro. Durakları seyrek yapıp hızı arttiriyorlar. Hızlı metro teknik bir kavram değil siyasi, peopganda reklam, pazarlama amaçlı bir kavram.

hamdiozgun

1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 14:46

Alıntı:
Evet, bu durumu Marmaray başlığında ben de dikkatli bakınca farkettim. Otada bir Törkiş garabet var, sanki...

Bu konu başlığı dışına çıkacağım ama Marmaray'ın kesin teslim alınışı yapıldı mı? Her ne kadar yerli grubun oluşturduğu bir Konsorsiyum bu işi "bitirdi gibi" gözüküyorsa onlar aslında ipe un seren ve esas ihaleyi almış olan İspanyol firmasının taşeronu olarak bunu gerçekleştirdiler. Devlet tarafındaki işveren de UBAK adına AYGM'dir. Yani TCDD birşey teslim almamışa benziyor (kesin kabul olarak) ama şu anda fiilen işlemeyi kim (Devlet'in hangi kurumu) yapmakta? Marmaray hattının istasyonları, her türlü alt ve üst yapısı ile tren setleri kimlerin mülkiyetinde?

Zannederim M11'de de benzeri bir senaryo oluşacak?


Afak bey yukarıda sorduğunuz tüm sorulara Marmaray başlığında cevaplar vermiştim. Tekrara düşeceğim ama burada da cevap vereyim. Öncelikle Mehmet Kasım ın hiçbir sorusuna veya yorumuna cevap vermiyeceğim peşin peşin yazmak istiyorum.

Marmaray ın geçici kabulleri AYGM tarafından yapıldı. OHL&SİEMENS firması hiçbir yere kaçmadı hala ülkemizde sadece personel sayısı min. indi. Kesin kabuller garanti süresi sonucunda yapılacaktır.

TCDD uzun bir süredir ikiyi bölünmüş durumda, yük ve insan taşımacılığını TCDD Taşımacılık yapmaktadır. Marmaray da proje sahibi AYGM dir. TCDD taşımacılık işletmecidir.

M11 gelince bu projeninde sahibi AYGM dir. İşletmesini kime yaptıracağını bu kurum karar verir.

Ayrıca Marmaray hakkında merak edilen tüm soruların cevabı
http://marmaray.gov.tr/yolcu-hizmetleri/sik-sorul ...n-sorular/


Mehmet Kasım ASLAN
1 hafta önce - Pzr 18 Ekm 2020, 15:05

Kanunlar mevzuatlar ne emrediyorsa işletmeyi de o yapar ama sanırım daha belli degil. İşin ilginci UAB ve bağlı kuruluşların, TCDD'nin metro işletme tecrübesi yok.Zaten görevi de değil. Havalimani'na metro denebilecek tek işletme İZBAN, O da belediye ile TCDD ortak. Particilik!



sayfa 459
ANA SAYFA -> ULAŞIM