Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1120

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.9%  43.9%  [1159]
olumsuz düşünüyorum 48.9%  48.9%  [1291]
fikrim yok / kararsızım 7.2%  7.2%  [190]
Toplam Oy : 2640

Koray Akyol
6 gün önce - Çrş 16 Eyl 2020, 19:33

Ne Türkiye karşıtı olacağız. Yapılan bütün YİD projelerinin durumu ortada. 3 senelik verilen parayla köprüyü sıfırdan yapıyorsun. Uçak inmeyen havalimanları ortada. Devletin kendisi bile şehir hastanelerinin isletim modelinden vaz geçti. Bunların hepsi ortadayken bu kanalı isteyenin derdi Türkiye değil, bir partinin siyasi programıdır asıl.

Bu kanal seçim için propaganda olarak kullanıldı, devlet bile olmuyacağını biliyor. Melşh Gökçek'in Ankara'da boğaz getirme projesi kategorisinde. Şundan da eminim iki sene sonra da hükümet bir adım atmayacak kanalla ilgili ama 12 senelik projeyi burda hala savunanlar olacak.


Ahmet YükselS
6 gün önce - Çrş 16 Eyl 2020, 20:23

Makinist, iktidara olsa olsa 17-25 aralık öncesi oy vermişsindir! O tarihten sonra vermiş olamazsın. İmamlardan ceza yersin yoksa! Allah bilir o tarihten önce kanalı savunuyordun!

Yid nedir, proje ekonomiye nasıl katkı sağlayacak, garanti nedir, fizibilitesi ne diyor, bunları bilmeden hariçten boş ahkam kesenler kabak tadı veriyor artık.
Bellemişler bir zarar ediyor lafını, bir adım öteye gidemiyorlar!
Halbuki zarar felan yok, sadece geçisin garantiden az olması halinde aradaki farkı devlet ödüyor. Ama bunun karşılığında, 10 veya 15 yıllık işletme süresi sonunda projenin mülkiyeti devlete geçiyor. Devlet, hiç araç geçmese bile her halükarda kârlı. O kadar parayı bütçeden koymak yerine leasing yapar gibi projeyi başkasına yaptırıp kira öder gibi de projenin sahibi oluyorsun.



osmanasim
6 gün önce - Çrş 16 Eyl 2020, 20:46

Bunlar mankurtlasmistir asla duzelmezler Sinop nükleer santreli için mahkemeye gidiyorlar milleti kiskirtiyorlar

Tachi
6 gün önce - Çrş 16 Eyl 2020, 23:40

Alıntı:
Yid nedir, proje ekonomiye nasıl katkı sağlayacak, garanti nedir, fizibilitesi ne diyor, bunları bilmeden hariçten boş ahkam kesenler kabak tadı veriyor artık.

Siz buna YİD mi diyorsunuz? YİD özel kamu işbirliği yoluyla bir finans modelidir. Bir devletin YİD modeli seçmesi devletin yeterli veya hiç maddi kaynakları olmaması. Özel sektör kredi buluyor, bulduktan sonra (alt) yapıyı yapmaya başlar, inşaati bitirdikten sonra 20-30 sene işletir ve bir yerden ücret alır. Otoyol, köprü, tünel, kanal, ofis, fabrika gibi yapılarda kullanıcılardan alır parayı. Devletten değil çünkü başta maddi kaynakları yoktu. İşleten 20-30 senede krediyi geri öder ve arada tabii ki kâr yapmaya çalışır. Zaman dolunca yapı devlete devreder. Devletin hiç riski yok mu? Tabi ki var. İşleten kâr yapmazsa ne olur? Çok basit. İşleten iflas eder. Yeni alıcı bulunmazsa yapı ve kalan kredi borcu devlete kalır. Yani bize vergiden (örn. gelir, emlak, KDV, ÖTV, MTV, gümrük) girer.

Bu garantili YİD projeler hibrit bir finans modeli. Adını YBİD (yebit) verelim. Yap Beraber İşlet Devret Devletin garanti vermesi hata olduğunu düşünüyorum.
Devletin YBİD (yani garantili YİD) projesi seçme sebebi projenin fizibilitesi olmaması. Örnekler ortada. Avrasya tüneli, 3. köprü, Osman Gazi Köprüsü. Yeterli kullanıcı yok.
Madem devlet nasıl olsa ödeme yapıyorsa bunları niye kendi kredi bulup, yapıp işletmiyor? Sonuçta bunlar kamuya faydalı projeler değil mi? Devlet yurt içinden ve yurt dışından kredi bulamıyor. Yabancı yatırımcılar Moody's ve S&P'nin verdiği kredi reytinglere bakarak yatırım seçimlerini yapıyorlar. AA'nın haber bültenine göre değil. Durum böyle oldukça devlet bu yeni YBİD finans modeline mecbur kalıyor.
Sonra mevcut hükümet biraz prestij aşığı. Devlet fizibilitesi olmayan YBİD projelerde garanti vermek zorunda, çünkü yapıyı işleten de garantisiz kredi bulamıyor. Ayrıca devletin garanti vermesi işletenin iflas riskini de düşürmüş oluyor.

Alıntı:
Bellemişler bir zarar ediyor lafını, bir adım öteye gidemiyorlar!
Halbuki zarar felan yok
Zarar var işte. Farkı ödemekle devlet zarar ediyor. Ayrıntılı açıklama yukarıda.

Alıntı:
sadece geçisin garantiden az olması halinde aradaki farkı devlet ödüyor.
Bence ödememesi gerekiyor.

Alıntı:
Ama bunun karşılığında, 10 veya 15 yıllık işletme süresi sonunda projenin mülkiyeti devlete geçiyor.
Köprü, tünel gibi alt yapılarda 20-30 yıldır. 10-15 yıllık süre genelde binalarda oluyor. Bir binanin ekonomik hayatı ortalama 10-15 yıldır. Tadilat yaparak binanın ekonomik hayatını uzatırsın.

Alıntı:
Devlet, hiç araç geçmese bile her halükarda kârlı.
Değil işte. Yapı zaten devlete geçecek. O bir kere kâr değil, o bir emrivaki. Araç geçmezse ölü yatırım diyenler de var

Alıntı:
O kadar parayı bütçeden koymak yerine leasing yapar gibi projeyi başkasına yaptırıp kira öder gibi de projenin sahibi oluyorsun.
Buna YİD denmiyor, buna leasing deniyor

Serdar Umar
6 gün önce - Çrş 16 Eyl 2020, 23:44

Kanal muhabbeti dinlenmeye alındı, zamanı gelince yine uzunca konuşulur



Arap arap
6 gün önce - Prş 17 Eyl 2020, 00:09

Garbın afakını sarmışsa fetö nün uşaklari benim çelik zırhlı kanal istanbulum var fetöyü çiğner aşarım yinede kanal istanbul u yaparım

Ahmet YükselS
6 gün önce - Prş 17 Eyl 2020, 00:46

Tachi, baya sallamışsın, ne 20-30 yılı, Türkiyede en uzun Yid işletme süresi 15 yıl. 15 yılın üstünde bir tek ist havalimanı var. 25 yıl. O da zaten devletin ödeme yaptığı değil ödeme aldığı farklı bir model.

Krediyi devlet bulup niye yapmıyor?
Şunun için yapmıyor,
1.Devlet olarak borçlanmıyorsun, firma kendisi borçlaniyor.
2.işletmeyi devlet yaparsa geçiş ücretlerini yüksek tutamazsın, o zaman da borcun çoğunu bütçeden ödemek zorunda kalırsın. Özel sektöre veriyor ki, kimse itiraz edemiyor, geçiş ücretleri politika konusu olmuyor.


Tachi
6 gün önce - Prş 17 Eyl 2020, 01:30

Alıntı:
Tachi, baya sallamışsın, ne 20-30 yılı, Türkiyede en uzun Yid işletme süresi 15 yıl. 15 yılın üstünde bir tek ist havalimanı var. 25 yıl. O da zaten devletin ödeme yaptığı değil ödeme aldığı farklı bir model.

Hmm. genelleme yaptım ama istersen ayrıntılara girebilirim. Osman Gazi Köprüsü. Açılış 2016. Garantili ödeme 2034'e kadar. 15 yıldan fazla.
Avrasya Tüneli. Açılış 2016. Garantili ödeme 2043'e kadar. 15 yıldan fazla.
Sallayan kim?

Alıntı:
Krediyi devlet bulup niye yapmıyor?
Şunun için yapmıyor,
1.Devlet olarak borçlanmıyorsun, firma kendisi borçlaniyor.
Bravo. YİD'in finans kısmının tanımını verdin. Ben verdim şimdi sen nedenini ver.
Alıntı:
2.işletmeyi devlet yaparsa geçiş ücretlerini yüksek tutamazsın
Allah Allah! Devlet olunca yüksek tutamazsın. Özel firma olunca yüksek tutabilirsin. Bu düşünce hangi mantığa dayalı?
Alıntı:
o zaman da borcun çoğunu bütçeden ödemek zorunda kalırsın.
Devlet garanti vermiş, bu paralar zaten bütçeden çıkıyor.
Alıntı:
Özel sektöre veriyor ki, kimse itiraz edemiyor, geçiş ücretleri politika konusu olmuyor.
Geçmemekle tepkisini gösteriyor zaten. Muhalif siyasetçiler ses çıkarmıyor mu? Çıkarıyor. Poltika konusu olmuş bile.

Ahmet YükselS
6 gün önce - Prş 17 Eyl 2020, 02:11

Sallamaya devam ediyorsun!
Osmangazi köprüsünde işletme süresi 15.4 yıl.
7 yıllık inşaat yapım süresini de ekliyorsun herhalde! Bir de otoyol kısmı köprüden 4 sene sonra hizmete girdiği için otoyolun işletme süresi bitişi köprüye göre daha ileri tarihli. Onları karıştırıyorsun galiba!

3.köprüde işletme süresi 10 yıl 2 ay. Nerdeyse bir taşıt veya konut kredisi vadesi gibi..

Avrasya tünelinde işletme süresi evet 25 yıl. Ancak orda da 110 binlik kapasitenin 65 bini geçen kısmı için firma devlete ödeme yapacak. 65 bini bir kaç yıl içinde geçmesi bekleniyor.

Ayrıca, bu projelerde sanki hiç geçiş olmuyormuş gibi konuşursun! Halbuki, özellikle Avrasya tüneli ve 3.köprü yoğun kullanılıyor. Neredeyse garantiyi kapatacak seviyeye doğru gidiyor.
Osmangazide bile %50 civarı kullanım sözkonusu.
Garantinin tamamını devlet ödemiyor yani. Çoğu projede garantinin yarıdan fazlası geçiş gelirleriyle karşılanıyor.

Kimse tepki olsun diye geçmemezlik yapmaz. Hesap yapar, şayet köprüye ödeyeceği ücret, sağlayacağı yakıt ve zaman tasarrufundan daha az ise geçer, fazlaysa geçmez.
Bu ücretler zaten bilinçli hesaplanıyor. Ve mutlaka hem yakıt hem de zaman tasarrufu oluyor.

Devlet işletse, ucuz politikacının biri gelir ''ben bedava yapacağım'' der, buyur burdan yak!
Halbuki özel sektör yapınca, kimse geçiş ücretlerini politika konusu yapamaz. Sözleşmesi var çünkü.


Tachi
5 gün önce - Prş 17 Eyl 2020, 20:00

Alıntı:
Sallamaya devam ediyorsun!
Osmangazi köprüsünde işletme süresi 15.4 yıl.
Alıntı:
Osman Gazi Köprüsü. Açılış 2016. Garantili ödeme 2034'e kadar. 15 yıldan fazla.
7 yıllık inşaat yapım süresini de ekliyorsun herhalde! Bir de otoyol kısmı köprüden 4 sene sonra hizmete girdiği için otoyolun işletme süresi bitişi köprüye göre daha ileri tarihli. Onları karıştırıyorsun galiba!
Okumakta ve matematikta zorluk çekiyorsun galiba? Bakalım Otoyol A.Ş. ne demiş
Alıntı:
Sözleşme Yürürlük Tarihi: 15 Mart 2013
Sözleşme Bitiş Tarihi: 15 Temmuz 2035

Köprü açılış tarihi: 30 Haziran 2016
Vay canına, az bile hesaplamışım. Senin sayende daha doğru bilgilere kavuştuk. Bravo
Köprü işletme süresi inşaat hariç toplam 19 yıl 15 gün ediyor.
Alıntı:

Devlet işletse, ucuz politikacının biri gelir ''ben bedava yapacağım'' der, buyur burdan yak!
Halbuki özel sektör yapınca, kimse geçiş ücretlerini politika konusu yapamaz. Sözleşmesi var çünkü.
İlginç. Kamu iştiraki işletince yapılan sözleşme yok mu sayılacak? Devlet te kanunlara bağlı. Yine mantığına şaşıyorum.



sayfa 1120
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET