Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Hüseyin Göktürk
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 18:29

Barbaros bey ben aynı fikri birkaç hafta önce şu başlıkta gündeme getirmiştim:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=169333 ...p;start=50

Olması gereken; tren gibi 5-6 hatta 10 vagonlu lastik tekerlikli metrobüsler ve bu metrobüslerin içinde gittiği kılavuzlu otobüs yolları.


uesendag
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 18:56

Metrobüsün yol genişliği ne kadar bilmiyorum ama bu tip bir sistem de düşünülebilir. Tramvay araçlarından daha geniş kapasiteli, katanersiz(dizel ve nitrojenle çalışabiliyor). Resimdekinden daha uzun versiyonları da mevcut. Resimdeki örnek Texas Austin şehrinde kullanılıyor.



Aşağıdaki araç bir otobüs ile aynı genişlikte. 120 km ye kadar hız yapabiliyor.





Burç

2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 21:10

Metrobüs kadar yolcu taşıyamaz bu tramvaylar. Metrobüs 5 saniye aralıklarla çalışabiliyor, tramvayda bu imkansız, birbirini sollaması da mümkün değil. Beylikdüzü yokuşunu da çıkamaz.

uesendag
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 21:24

Bunlar tramvay değil. Dmu olarak geçiyor. Dizel motorlu. Yokuşsuz kısım için düşünülebilir.

Ankara da Ankaray raylı sistemi var. Metrobüs benzeri "tercihli otobüs yolu" yetmediği için yapıldı. Yıllarca balık istifi yolcuyu çok sık aralıklarla yüksek süratle taşıdı. Herhangi bir sorun çıkmadı. Şimdi yine otobüs yetersizliği olan Mamak bölgesine uzatılacak. Proje ihalesi yapıldı.


En son uesendag tarafından Çrş 16 Eyl 2020, 22:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ahmetsever
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 21:56

Alıntı:
Metrobüs kadar yolcu taşıyamaz bu tramvaylar. Metrobüs 5 saniye aralıklarla çalışabiliyor, tramvayda bu imkansız, birbirini sollaması da mümkün değil. Beylikdüzü yokuşunu da çıkamaz.

Doğru, metrobüs şu anda (pandemiden dolayı belki yolcu sayısı düşmüş olabilir) 800 bin civarında yolcu (günün büyük çoğunluğunda tabiri caizse balık istifi) taşıyor https://www.hurriyet.com.tr/metrobus-kullanan-yol ...i-40720068

Bu güzergah için (köprü geçişi belki sıkıntı olabilir o nedenle Zincirlikuyu-Beylikdüzü arasında) günlük yolcu kapasitesi en az ilk etapta 1,5 milyon, ilerleyen yıllarda 2,5 milyon yolcu taşıyacak sistem düşünülmeli aksi takdirde öyle 2-3 vagonlu ister DMU isterse başka yöntem başarılı olamaz, yapılan yatırım fiyasko olur...


Ustura Faysal
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 22:11

Alıntı:
Ankara da Ankaray raylı sistemi var. Metrobüs benzeri "tercihli otobüs yolu" yetmediği için yapıldı. Yıllarca balık istifi yolcuyu çok sık aralıklarla yüksek süratle taşıdı. Herhangi bir sorun çıkmadı.


Şu İstanbul ile başka şehirleri kıyaslamayı bırakın artık. İstanbul'da toplu taşıma ile günlük Ankara nüfusu kadar yolcu taşınıyor. Ankaray istediği kadar yoğun yere yapılmış olsun, Ankaray'ın 64km'de günlük taşıdığı yolcu yaklaşık 400bin. Km olarak daha kısa olan metrobüsün taşıdığı yolcu sayısı ise 800bin'den fazla. Kısacası yolcu yoğunluğu neredeyse 3 katı. Yani Ankaray için kullandığın çok sık ara ifadesi metrobüs güzergahı için o çok sık aranın da 3 katı demek.


uesendag
2 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 22:23

Bu sistem yoğun yolcu taşıma konusunda başarılı diye örnek verdim. Diğer tramvay ve hafif raylı gibi yavaş çalışan bir sistem değil. Otobüs kadar hızlı çalışan bir sistem. Yıllarca metrobüs hattı gibi yoğun yolcu taşıdı. 400 bin yolcu pandemi zamanı taşınmıştır.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM