Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1089
kerette
1 ay önce - Pzr 09 Ağu 2020, 16:27


(+)


Güven Hoca

3 hafta önce - Pzr 30 Ağu 2020, 00:07


Bugün Negmar'ın feribotundan gördüğüm kadarıyla köprü vızır vızır çoğunluk kamyon TIR tabii.Zaten Bursa-Yalova karayoluda bayağı yoğundu iskeleye kadar
Fiyat pahalı diye söylenirken zamanla trafiği artacak diyen arkadaşların söylemi yerine geliyor parası olana köprü vakti olana feribot



Mehmet Kasım ASLAN
2 hafta önce - Sal 08 Eyl 2020, 11:44
2035'E KADAR !


Köprüyle ilgili bir haber:

https://halktv.com.tr/chpli-tahsin-tarhan-kopru-k ...or-433773h
Alıntı:

Kocaeli'nin Dilovası ve Karamürsel ilçeleri arasında 30 Haziran 2016'da hizmete açılan ve 22 yıl 4 ay boyunca (edit: 2013-2035) işletilecek olan Osmangazi Köprüsü yap-işlet-devret modeliyle inşa edildi. Köprünün işletim hakkı Nurol, Makyol, Astaldi, Yüksel, Özaltın ve Güriş firmalarının ortaklığı ile kurulan Otoyol Yatırım A.Ş.'de.


En son Mehmet Kasım ASLAN tarafından Sal 08 Eyl 2020, 11:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Engin Karadereli
2 hafta önce - Sal 08 Eyl 2020, 11:47

Yanlış haber.

Sözleşme 15 Mart 2013’te yürürlüğe girdiği için 22 yıl 4 ay da 15 Temmuz 2035’te dolacak.

30 Ekim 2038’de değil.

Halk TV saçmalamış.


Mehmet Kasım ASLAN
2 hafta önce - Sal 08 Eyl 2020, 11:55

O benim hatam, düzeltir, özür dilerim.

2035 de bayağı uzun bir süre !



CengizC
1 hafta önce - Pts 14 Eyl 2020, 18:14
Osmangazi Köprüsü'ne 1 milyar 750 milyon TL'lik Ödeme


İşletmeci şirkete, yılın ilk yarısında araç geçişlerinin garanti sınırının altında kalması nedeniyle 1 milyar 750 milyon TL dolayında bir ödemenin yapılması bekleniyor.

Ödeme işlemi, (planlamada bir değişiklik olmazsa) birkaç hafta içinde gerçekleştirilecek.

https://m.haberturk.com/osmangazi-koprusu-icin-mi ...66-ekonomi


bybilgix
1 hafta önce - Çrş 16 Eyl 2020, 13:25
Pazar gecesi trafik yogunlugu


Pazar gecesi trafik yogunlugu

(+)




Hasan Mihrican
5 gün önce - Cmt 19 Eyl 2020, 17:25

Şöyle bir hesap yaptım;

Köprünün maliyeti 1,2Milyar USD.
Köprünün yıllık geçiş ve gelir garantisi 35USD*40000*365*ABD Enflasyonu.
Normal şartlarda 2020'de tamamlanması hedeflenen köprü zamanından önce tamamlanarak 01/07/2016'da kullanıma açıldı. Bunun nedeni köprü maliyetinin toplam proje içinde oranının düşükken gelir oranının yüksek olmasıdır. Yani yüklenici az koyup, çok alacağı yere öncelik verdi ve köprü planlanandan 4 yıl önce açıldı.

İşletme sözleşmesi 15/07/2035 tarihinde sona erecektir.
Bu durumda işletmeci köprüden 19 yıl gelir elde edecektir.

ABD enflasyonunu yıllık ortalama %2 kabul etsek 19 yıl toplamında yüklenicinin cebine yaklaşık 12,5Milyar Dolar girecek.

19 yılda, 1,2Milyar USD'den 12,5Milyar USD'ye ulaşmak için ortalama yıllık karın dolar bazında %14 civarında olması gerekiyor. Oysa Türkiye şu anda zor ekonomik koşullarda bile Eurobond olarak %7-8'e USD kredi bulabiliyor. Hele köprünün proje aşamasında bu oran çok daha düşüktü. Yani yükleniciye %14'lük bir bedelle borçlanacağımıza o zamanlardan %3-5 arasında bir oranla borçlanabilirdik.

Yani burada inşaatı yapanlar ve köprüyü işletenler son derece karlı bir iş yapmışlar.
Birileri kar etmiş, güzel, karları bol olsun, bizler de karşılığında köprüden geçerek bir hizmet alıyoruz.
Ancak hizmeti alacağımızdan çok daha yüksek bir fiyata alıyoruz. Yani işini bilmeden 3 kuruşluk mala 5 kuruş veren tüketici konumuna düşmüşüz. Kibarcası kazıklanmışız, köprü açıldığından beri bunun hesabını yapıyoruz.


Yakup

4 gün önce - Pts 21 Eyl 2020, 00:00

Alıntı:


Köprünün maliyeti 1,2Milyar USD.
Köprünün yıllık geçiş ve gelir garantisi 35USD*40000*365*ABD Enflasyonu.
Normal şartlarda 2020'de tamamlanması hedeflenen köprü zamanından önce tamamlanarak 01/07/2016'da kullanıma açıldı. Bunun nedeni köprü maliyetinin toplam proje içinde oranının düşükken gelir oranının yüksek olmasıdır. Yani yüklenici az koyup, çok alacağı yere öncelik verdi ve köprü planlanandan 4 yıl önce açıldı.

İşletme sözleşmesi 15/07/2035 tarihinde sona erecektir.
Bu durumda işletmeci köprüden 19 yıl gelir elde edecektir.

ABD enflasyonunu yıllık ortalama %2 kabul etsek 19 yıl toplamında yüklenicinin cebine yaklaşık 12,5Milyar Dolar girecek.

19 yılda, 1,2Milyar USD'den 12,5Milyar USD'ye ulaşmak için ortalama yıllık karın dolar bazında %14 civarında olması gerekiyor. Oysa Türkiye şu anda zor ekonomik koşullarda bile Eurobond olarak %7-8'e USD kredi bulabiliyor. Hele köprünün proje aşamasında bu oran çok daha düşüktü. Yani yükleniciye %14'lük bir bedelle borçlanacağımıza o zamanlardan %3-5 arasında bir oranla borçlanabilirdik.

Yani burada inşaatı yapanlar ve köprüyü işletenler son derece karlı bir iş yapmışlar.
Birileri kar etmiş, güzel, karları bol olsun, bizler de karşılığında köprüden geçerek bir hizmet alıyoruz.
Ancak hizmeti alacağımızdan çok daha yüksek bir fiyata alıyoruz. Yani işini bilmeden 3 kuruşluk mala 5 kuruş veren tüketici konumuna düşmüşüz. Kibarcası kazıklanmışız, köprü açıldığından beri bunun hesabını yapıyoruz.



Devlet Hangi akilla böyle sözlesme yapar anlamiyorum..

Bu hic bir sekilde Halkin cikarina degil..

Özel sirketin cikarina yapilan anlasmalar..


MuratGezgin61
21 saat önce - 06:48 (dün)

Devlet tarafından ödenen ücret sadece köprü için mi yoksa köprü de dahil 400 km.lik bütün otoyol için mi?

Maliyet karşılaştırması yapmadan önce buna bakmak lazım.



sayfa 1089
ANA SAYFA -> ULAŞIM