Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İkinci El Otomobil Piyasası (Fiyatlar-Gelişmeler)
« önceki   123 ... 115116117118   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 116
ahmetsever
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 12:59

Alıntı:
Çinli ve Hindli araç ureticileri boşluğu neden değerlendirmiyor?

Otomobil satmak telefon, beyaz eşya satmak gibi kolay değil.
Çinli (Chery, Gelly gibi) markalar yıllar önce Türkiye'ye girdiler lakin başarılı olamadılar, ciddi anlamda satış rakamlarına ulaşamadılar, devamlılığı gelmedi.. Otomobilin Türkiye'de tutulması için arkasında güçlü bir grubun olması, servis ağı, yedek parçaya ulaşım kolay olmalı bütün bunları sağlamak için yıllar gerekir, öyle ithal edeyim satayım gitsin dersen satamazsın, kimse kolay kolay almaz, çünkü 2.eli olmayan, satış, servis, yedek parça ağı olmayan kendini ispat etmemiş bir ürüne istisnalar haricinde kolay kolay kimse para vermez...


Ehtiyar
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 13:13

Arabaya verilen parayı düşünün.
Kimse bu paranın çöp olmasını istemez.

Çinli markalara kimse guvenemiyor, cep telefonu değil ki bu, 2000 3000 liranın üzerine soğuk su içesin.



Cemil TAN
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 13:32

Bi şeyi merak ediyorum.
Tofaş üretimi arabaları (hangisi olursa olsun farketmez) almak için cidden sıraya girip yazılanlar, ön ödeme yapanlar neyin kafasını yaşıyorlar.
Halen daha Tofaş' ın ne olduğunu anlayamadiniz mı?
Tamam kabul ediyorum piyasada ciddi anlamda 0 otomobil sıkıntısı var. Ama bu durumda bile sanki başka markalar yokmuş gibi halen daha Tofaş üretimi arabalara bu kadar rağbet olursa kalitesizligi kendiniz kabul etmiş olursunuz.
Kuş serilerinden beri kalite anlayışında hicbirsey değişmeyen bir firmaya bu kadar rağbet olursa onlar da bunu bir güzel kullanır
Tercih sizlerin.
Madem ki sıraya girip belli bir süre bekleyeceksiniz bari hak eden bir markanın sırasına girin.
Tofaş arabalara bu kadar talep olursa kalite de o kadar düşecek.
Nasıl olsa tenekeden bozma bile olsa peynir ekmek gibi satılıyor.
Ne işleri olur kaliteyle gelismeyle.
Kapıda onca insan sıradayken........


mertgil
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 14:23

Alıntı:
''
Emre Özpeynirci
@eozpeynirci
Toyota Corolla

Mart 2017 fiyatı: 23.919 Euro
Euro: 3.83 TL
Aracın TL fiyatı: 91.750 TL

Temmuz 2020 fiyatı: 22.771 Euro
Euro: 8.21 TL
Aracın TL fiyatı: 186.950 TL

Not: Acaba bazıları TL bazında mı bakıp, değerlendiriyor.''


Araç fiyatları euro bazında belirleniyor.Euro bazında fiyatta zam yok.


CengizC
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 14:30

Alıntı:
Emre Özpeynirci
@eozpeynirci
Toyota Corolla

Mart 2017 fiyatı: 23.919 Euro
Euro: 3.83 TL
Aracın TL fiyatı: 91.750 TL

Temmuz 2020 fiyatı: 22.771 Euro
Euro: 8.21 TL
Aracın TL fiyatı: 186.950 TL

Not: Acaba bazıları TL bazında mı bakıp, değerlendiriyor.''


şunu bazıları ısrarla anlamıyor.
firmalar türkiyede minimum karla çalışıyor.

paran saman kağıdından hallice olmuş, vergilerde bir düşüş yok.
haliyle sıfır fiyatları arşa çıkmış durumda.

sonra ikinci el çok pahalı.

sıfırı 187bin olan aracın, ikinci elinin 50bin TL olmasını bekleyenler var.



Ağalbay
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 14:56

Arkadaslar ben insanlar neden Çin malı otomobil almıyor ya da almmaz diye sormadım. Bu boşlukta yerli bir ortak ile Çinliler Hıntliler neden Turkiyeye girmiyor diye sordum.

Abdullah Demircii
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 15:02

Bence bazı arkadaşlar meseleyi anlamamakta direniyor.
1.si Sıfır araçların fiyatları ile ilgili kimse bir şey söylemiyor ki zaten başlık da bununla ilgili değil.
2.si kimse ucuz araç alayım demiyor, 180 binlik arabayı 50 bine alayım diyen hiç yok.
Mesele SIFIRDAN DAHA PAHALI araçlar!
Bayilere az sayıda araç geliyor, gelenler galerilere veriliyor ve 50 bin farkla satılıyor ve bunun sayısı 3 - 5 tane değil. Sizce mesele değil mi bu?


mertgil
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 15:10

Alıntı:
Bayilere az sayıda araç geliyor, gelenler galerilere veriliyor ve 50 bin farkla satılıyor ve bunun sayısı 3 - 5 tane değil. Sizce mesele değil mi bu?


Bayi sınırılı sayıda gelen aracı neden doğrudan tüketiciye değil de galerilere vermeyi tercih ediyor.
Bunda bayinin vergi avantajı mı var?
Bayi ile galeri arasında organik bir ilişki mi var?

Bu yolu tercih etmek kim ne tutturursa misali karaborsacılık gibi alternatif bir piyasanın oluşması değil mi?
Resmi fiyata alternatif karaborsa fiyatı?


Ehtiyar
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 15:43

Alıntı:

Bayi sınırılı sayıda gelen aracı neden doğrudan tüketiciye değil de galerilere vermeyi tercih ediyor.
Bunda bayinin vergi avantajı mı var?
Bayi ile galeri arasında organik bir ilişki mi var?

Bu yolu tercih etmek kim ne tutturursa misali karaborsacılık gibi alternatif bir piyasanın oluşması değil mi?
Resmi fiyata alternatif karaborsa fiyatı?


Sıfır araçlarda genelde bayi payı %3 ile %8 arasında değişiyor.

Araç satışından bayiler büyük kar elde etmiyor. Asıl kazanç servis bakımdan geliyor.

Şimdi düşün, sen 4-5 yılda bir araba alacaksın...
Ben galericiyim yılda 10-15 araç alacağım.

Kime öncelik verirler...


Hele bir de işin içinde pis çıkarlar varsa!..

Şöyle düşünelim.

Ben bayiyim.
200.000 Tl lik aracı sattığımda karım 6.000 Tl.

Ben bunu galeriye satıyorum, 6.000 cepte.
Galericiyle anlaşmalıyım.
Galerici bunaracı 220.000'e.satıyor.
Aradaki 20.000'i 10.000 10.000 paylaşıyoruz...

Karım oldu mu 16.000

Niye sana satsınlar ki


mertgil
2 gün önce - Pzr 02 Ağu 2020, 15:51

Alıntı:
Şöyle düşünelim.

Ben bayiyim.
200.000 Tl lik aracı sattığımda karım 6.000 Tl.

Ben bunu galeriye satıyorum, 6.000 cepte.
Galericiyle anlaşmalıyım.
Galerici bunaracı 220.000'e.satıyor.
Aradaki 20.000'i 10.000 10.000 paylaşıyoruz...

Karım oldu mu 16.000

Niye sana satsınlar ki


Olan bitenle ilgili ben de benzer düşünüyorum.
Sıfır araç piyasasında karaborsa benzeri durumlar oluşuyor olabilir.



sayfa 116
« önceki   123 ... 115116117118   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET