Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 138139140141   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 139
Efe Elaldı

1 hafta önce - Sal 30 Hzr 2020, 22:24

Alıntı:
Bugün ortaya çıkan habere göre, zaten bir yıldır ekonomi darboğazında olan Norwegian havayolu (ki temelde bir LCC havayoludur) 92 adet 737MAX ve 5 adet 787 Dreamliner siparişini kesin olarak iptal etmiş...

Şu anda Boeing defterinde zaten 4.000 adet kesin sipariş MAX olduğunu, hele hele bu sayıda kesin sipariş kaldığını zannetmiyorum. Bu 4.000 sayısı, opsiyonları da içerir.


Tabi ki iptal edilebilir siparişler ama 1 yıl içinde uçak kendini kanıtladımı eğer pandemi azalır yada biterse siparişlerinde tekrar verilebileceğini düşünüyorum boeing yeni bir dar gövde veya geniş gövde için şimdilik projeleri rafa kaldırmış durumda tek öncelikleri var 737 max ı güvenli şekilde geri döndürmek bunu şirket ceosu çok kere dile getirdi bu uçak daha çok yeni bir uçak bakıldığı zaman önünde seneler var şuan teslimedilenlerle beraber bine yakın üretim yapılmış durumda yakın zamanda tekrar havada göreceğiz inşallah boeing bu sefer işini tam yapıp tekrar güven kazanacaktır.Bu arada unutulan bir model daha var 737-10 bu uçak daha sertifika dahi almadı iniş takımlarında farklı bir özellik bulunuyor daha piyasaya bu modelide sürecekler yakın zamanda yeni bir dar gövde uçak tasarlayarak piyasaya süreceklerini ben düşünmüyorum.

Şuan 2.Test uçuşu gerçekleşiyor Fr24 ten takip ettiğim kadarıyla uçağa ani manevralar yaptırıyorlar keskin dönüşlerle bir sağa bir sola zorluyorlar


oguzgel
1 hafta önce - Sal 30 Hzr 2020, 23:35
777


Alıntı:
Affınıza sığınarak bir şey söylemek istiyorum.

Bütün uçaklar hikaye, ben Boeing 777den başkasıni bilmem.

Müthiş bir uçak. Her konuda yani.


Su an itibariyla uretimde olan Boeing yolcu ucaklari arasinda guvenle binebileceginiz tek model.



kami suyutmaz
1 hafta önce - Sal 30 Hzr 2020, 23:57

''4 binin üzerinde içeride siparişi var boeingin binmek istemeyen sevmeyen binmez ''
diyen Efe forumdaşa katılamıyorum maalesef
Bu ( daha iyi bilen bir çok kişininde de paylaştığı gibi Doğan görünümlü Şahin gibi))uçak uçmaya başladığında ,işinden gücünden mecburen aldığı uçuş bu uçağa isabet ediyorsa ve o da çekincelerinden dolayı yolculuk yapmak istemezse ne olacak??
-Ülkemize(izmir -çigli)ilk inen (modelini bilemiyeceğim,bilenler paylaşırsa sevinirim)Airbus un handlingini yapmış kokpite kadar gitmiştim(350 civarında yolcu vardı)AF nin yan kuruluşu Air Charter..
-Sadece kokpitte kaptanla para işleri yapmama izin verilmişti,hem kokpit hemde yolcu bölümüne gözucuyla bakabilmiştim ,tek hatırladığım,o zaman için hiç anlayamadığım bir kokpit,ve sanki sonsuz bir yolcu salonu..
-THY nin muhtemelen ilk Airbuslarından birininde yolculuk ettiğimde (modeli siz söyleyin)daha önce DC-9,Boeing,Fokker,Dc-10 ..la yolculuk yapmış biri olarak kendimi 5 yıldız otelde gibi hissetmiştim..
Son derece sessiz(kanada yakın bir yerdeydim),içi ferah,donanımları yerindeydi..
-2 side THK emeklisi hobidaş arkadaşım var.şu anda THY de kaptanlar.(her Ctesi hobi için toplanır ,sohbet ederiz,)
--Sürekli kafalarını ütüler,yüzlerce soru yükleriz zaten kafayı boşaltmya gelmiş bu saygıdeğer arkadaşlara
Max olayıın dan önce (biri eski f-16,diğeri f-16 eğitimcisi)bu kişiler
Kısaca Airbusmu,Boeing diye sorduk;
Cevap ,hepsiyle uçarız abi(beklenen tepki)zorlayınca ;özetle
Airbus yumuşacık,Boeing sanki biraz f-104 gibi (bilmeyenler f-104 tarihine bir baksınlar lütfen
Satgılarımla


oguzgel
1 hafta önce - Çrş 01 Tem 2020, 00:26
Kami Bey'in Ucak Modelleri


Alıntı:
-Ülkemize(izmir -çigli)ilk inen (modelini bilemiyeceğim,bilenler paylaşırsa sevinirim)Airbus un handlingini yapmış kokpite kadar gitmiştim(350 civarında yolcu vardı)AF nin yan kuruluşu Air Charter..
-Sadece kokpitte kaptanla para işleri yapmama izin verilmişti,hem kokpit hemde yolcu bölümüne gözucuyla bakabilmiştim ,tek hatırladığım,o zaman için hiç anlayamadığım bir kokpit,ve sanki sonsuz bir yolcu salonu.
.

Bu muhtemelen bir A300 olsa gerek. Cigli diyorsunuz, demek ki 1987 oncesi. Kuvvetle muhtemel ki A300.

Alıntı:

-THY nin muhtemelen ilk Airbuslarından birininde yolculuk ettiğimde (modeli siz söyleyin)daha önce DC-9,Boeing,Fokker,Dc-10 ..la yolculuk yapmış biri olarak kendimi 5 yıldız otelde gibi hissetmiştim..
Son derece sessiz(kanada yakın bir yerdeydim),içi ferah,donanımları yerindeydi..


Eger "En ilk" THY Airbus'larindan biriyse A310-200 olmali (Ceyhan, Seyhan, Kizilirmak, Yesilirmak, Sakarya, Aksu, Goksu falan olabilir). A310-300'ler daha sonra geldi (Coruh, Ergene, Meric gibi gidiyordu onlar da).


mafakyanc

1 hafta önce - Çrş 01 Tem 2020, 01:45

Hafızam beni yanıltmıyorsa, THY yolcu uçakları filosunda hiçbir zaman Airbus A300'ler olmadı. Özel kurulan Türk havayollarından bazıları belli sürelerle ikinci el A300 kullanmışlardır.

THY renkleriyle ilk uçan yolcu tipi A310-200 versiyonudur (adları aklımda "Seyhan, Ceyhan, Yeşilırmak, Kızılırmak, Dicle ve Sakarya olarak kalmış...), toplamda 6 adet fabrikadan sıfır teslim olarak alınmıştı (Mayıs 1985 - Mart 1986 arasında; ilk gelen "Seyhan", ikincisi de bir hafta kadar sonra "Ceyhan" idi!) Filodan emekli olduklarında da bunları tamamen Iran Air satın aldı (2001 yılı; hatta bunlara bir şekilde 9 Y sınıf koltuk daha ilave ettiler...).

O zamanlar böyle finansal ya da operasyonel kiralamalarla uçak tedariği de herhalde pek yoktu. Para peşin, kırmızı meşin parayı bastırıp uçağını almak zorundaydın!

Bunlardan Ceyhan ile 1985 yılı Haziran başında bir akşam seferiyle Çiğli - İstanbul uçmuştum (özellikle bu uçakla uçmak için o sefere bilet almıştım... Zaten uçak da filoya yeni katılmıştı; zannederim ilk 10 seferinden biriyle seyahat etmiş oldum...). Hatta seferin epeyce rötar yapması nedeniyle eve geç varmış ve ertesi gün eşimle çıkacağım Roma seyahatine de uykusuz başlamıştım.

Daha sonrasında yine fabrika sıfır teslimi olarak A310-300'ler geldi ve New York, Singapur seferleri bunlarla başlatıldı. Bunlar da filodan emekli olduğunda ikisi Ariana Afghan ve İran Mahan Air'e satıldı... 200 ve 300 versiyonların THY'daki kabinleri 18C192Y idi (yani aynıydı...); ancak 300 daha uzun menzilli olan versiyondu. Bunlardan birisiyle de 1996'da IST-SIN (DXB aktarmalı olarak) C kabinde uçtum.

EDIT: Yanılmışım. THY, MNG'den 2005'de çok kısa süreler için TC-MNE ve TC-MNY tescilli 2 adet A300B4-300 yolcu versiyon uçak kiralamış; bunlar zannederim MNG renkleriyle kullanılmışlar. Ama kiralandıkları süreler çok kısa olmuş, 6 ay dahi değil...



Efe Elaldı

1 hafta önce - Çrş 01 Tem 2020, 03:23

Boeing 737 max 2.testinide gerçekleştirerek havalimanına indi yarın son test yapılacak heralde bir açıklamada arkasından gelecek bu modele şuan güvenmeyen çok kişi var doğal olarak ama 1 yıl içerisinde hem şirketler hemde yolcular tam olarak güvenir.Zaman meselesi boeingin işi sıkı tutmaktan başka bir çağreside yok

Efe Elaldı

1 hafta önce - Prş 02 Tem 2020, 01:52

Faa 737 max testlerinin bittiğini ve diğer adımlara geçildiğini açıkladı yaklaşık 10 saat süren testlerin verileri incelenerek nihai karar verilecek uçağa sertifika verecekler mi bekleyip göreceğiz.

Faa birde video eklemiş






En son Efe Elaldı tarafından Prş 02 Tem 2020, 02:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Dervişoglu
1 hafta önce - Prş 02 Tem 2020, 02:26

Yinede a 350ile bir yolculuk 777 ile yolculuktan daha iyidir düşünceme göre..

kami suyutmaz
1 hafta önce - Prş 02 Tem 2020, 09:25

Uçağa binenlerin sırtındaki paraşüt olabilirmi acaba..??
Bana öyle gibi geldi ..ya sizce??


Efe Elaldı

1 hafta önce - Prş 02 Tem 2020, 11:21

Alıntı:
Uçağa binenlerin sırtındaki paraşüt olabilirmi acaba.


30 bin feette 900 le gidiyordı 2.gün paraşütün pek etkisinin olacağını sanmıyorum



sayfa 139
« önceki   123 ... 138139140141   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM