Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
« önceki   123 ... 132133134135136   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 133
İSMAİL (ULAŞIMCI)
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 16:21

Doğrudur. Eskiden 60 km/h ort. hızda 13-14 dakikada aldığı bu kesimi şimdi 3-3,5 dakikada alacaktır. Yani dediğiniz gib 10-11 dakika gibi bir süre kısalması oluyor...

Sinan Bilgin
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 16:45

Guzel izahatler . Bahsedilen ilk buyuk tunel sureyi 10 dk civari kisaltabilirdi (suanki ripajlarin tamamen bittigi durumdaki sureyi) , bunun yerine mevcut tunellerin neden tercih edildigini bilmiyorum

Maliyet ya da bazi guncel ya da gelecekte muhtemel duraklarin atlanmasinin istenmemesi olabilir

Sahsen ben bu tekli tunel gecisini hatirliyorum ama bu olcude uzun muydu orasi aklimda kalmamis

https://www.google.com.tr/amp/s/geyvemedya.com/hi ...lik/%3famp

Su tip bir haber ve gorsel var, belki metraj ve gorseldeki plan senin dedigin olabilir ama tuneller viyadukler denince ve sapanca yazinca da su an yapilan is oldugu anlasiliyor

Acaba bu tek tunelli gecise iliskin hic eski bir haber kalintisi var mi internette



ak
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 21:49

[/Trenlerin hızlanması konusuna gelince; tabii ben trenlerin teknik özellikleri konusunda uzman değilim. Ancak, bildiğim kadarıyla bazı tren setleri kurblarda içe yatarak yol projesinde öngörülen merkezkaç kuvvetini daha yüksek hızlara çıkarabiliyor. Bu şekilde proje hızı % 15 in üstünde artabiliyormuş. Bu da 250 km/h max hıza göre projelendirilen bizim hatları 280-290 km/h max hıza çıkarabilir anlamına gelir ki, bu da mükemmel bir kazanç olur (Bu konuda daha fazla teknik bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse memnun olurum).]
İsmail bey: Kurblarda yatabilen trenler Alstomun (New) Pendolino denen dizaynı. Konvansiyonel hatta gidebiliyor. Operasyonel hızı 250, maximum hızı 293km. İtalya, ispanya, İsviçre ve Polonyada kullanılıyor. Ama ben de konunun uzmanı değilim.
[url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_Pendolino]


Volkan vd
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 23:15

İzmit-ankara arasında birçok kez yht ile yolculuk yaptım. Kurplar dışında 250km/s hızda bence olmaması gereken sağ sola sert sallanmalar yapıyor(tabi tren kaymak gibi kayarak gidecek diye şart yok ancak bu sallanmalar belirli yerlerde oldukça sert) bu noktalarda 300km/s hızda gitmesi tcdd yetkilerinin dediği gibi treni raydan çıkarmayacak ancak seyahat konforunu oldukça düşürecek. Eger bu noktalar tespit edilip düzenlemeler yapılırsa düzlük bölgelerde velarolar devreye girdiğinde hız sınırı bir miktar yükseltilebilir

Sinan Bilgin
4 hafta önce - Cum 05 Hzr 2020, 12:20

tahmin ettigimiz gibi 1 haftalik sure sonrasinda yht tekrar eski duraklarinda durarak isletilecek. Iki cizelge arasinda kiyaslama yaptigimizda yaklasik 22-23 dk lik bir fark goze carpiyor

Bu da aslinda yolun insaat islerinden daha cok kazanimin aslinda bu durak sayisi ile saglanabilecegini gosteriyor. 4:20 saat olan sureler 4:45 lere cikti ara duruslar yuzunden..

Biz 3 saatlerin altina (binali yildirim zamaninda 2:30 saatleri) yorumlar yaparken neredeyse sure gidis donus suresi civarinda seyrediyor... Halkaliyi soylemiyorum bile. 5 bucuk saat



Sinan Bilgin
4 hafta önce - Cum 05 Hzr 2020, 19:13

Size hurriyetten bir gazete kupuru getiriyorum , hizlandirilmis trene ait

O yıllarda Erzurum’la İstanbul arası kara trenle üç gün üç gece sürerdi. Oysa aynı mesafe Japonya’da 12 saatte kat edilmeye başlanmıştı. Türkiye tercihini yaptı ve trenin bahtı gün geçtikçe daha bir karardı.

2003’ün aralık ayında Tokyo’nun batısındaki Yamanashi eyaletinde deneme seferine çıkan süper hızlı tren Maglev, saatte 581 kilometre hıza ulaştı. Ülkemiz topraklarında ilk tren hattının hizmete açılmasının üzerinden tam 148 yıl geçti ve biz nihayet geçtiğimiz hafta İstanbul-Ankara hattında saatte maksimum 170 kilometreyi yakalayabildik.

Böylelikle saatte 55 kilometre olan Türkiye ortalamasını üçe katlamış olduk.

İstanbul-Ankara güzergahının 6.5 saatten 5 saate indirilmesi demiryolu tarihimizde yeni bir milat sayılabilir. TDDY, bunun için önce rayları elden geçirdi, hemzemin geçitlerin bir kısmını kapattı, bazılarına ise sinyalizasyon sistemi yerleştirdi. Lokomotifi revize ederek saatte 170 kilometreyi yakalayacak kapasiteye ulaştırdı.

İstanbul-Ankara hattını 5 saate indiren trene hızlı tren değil hızlandırılmış tren deniyor. Hızlı tren genellikle saatteki hızı 200 kilometreyi aşan, çift hatlı demiryollarında hareket eden trenlere deniyor.

Hızlandırılmış tren, 4 Haziran Cuma akşamı 18.00’de hizmete girdi. İstanbul’dan kalkan trenin adı Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ankara’dan yola çıkanınki ise Yahya Kemal Beyatlı’ydı. Yakup Kadri, meşhur ‘Ankara’ kitabının yazarıydı.

Biz de hızlandırılmış trenin bu ilk seferine katılacak, dönüşü ise hızlandırılmamış eski trenle yapacak, her ikisini mukayese edecektik. Haydarpaşa’dan kalkan ilk sefer Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı bir protokolle başladı. Başbakan Pendik istasyonunda indi, bakan Ankara’ya devam etti. İstanbul ve Ankara’dan aynı anda kalkan iki tren Türkiye tarihinde ilk kez saatte ortalama 140 kilometre hıza ulaştı.

İSTANBUL-KARS ARASI 8 SAAT OLACAK

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara yolculuğu sırasında yaptığımız sohbette demiryollarının geleceğine ilişkin şunları söyledi. Şu anda çalışmaları süren hızlı tren hattı 5 Aralık 2005’te bitirilecek. 2006’nın baharında da hizmete açılacak. İki sene sonra İstanbul-Ankara arası önce 3 saat 10 dakikaya, daha sonra da 2.5 saate inecek. Bu arada İstanbul ile Sivas arası 5 saatte aşılmış olacak. İstanbul-Kars yolu şimdi 39 saat sürüyor ve toplam uzunluğu 1933 kilometre. Hızlı tren hattı tamamlanınca bu yol 8 saat gibi kısa bir sürede aşılacak. AB’nin ‘Avrupa Ulaşım Ağı Projesi’ Türkiye’yi de kapsıyor. 1994’te başlayan bu proje sayesinde Avrupa’nın birçok ülkesi hızlı trenden, süper hızlı trene geçiş yaptı. Türkiye’de önümüzdeki 10 yıl içinde bu yola entegre olabilmek için hazırlık yapıyor. İstanbul Boğazı’na yapılan tüp geçit tamamlandığında Kars’tan trene binen bir yolcu hiç durmadan Paris’e ya da Berlin’e gidebilecek.

TUR KARTIYLA BİR AYDA TÜM TÜRKİYE

Yakında tatil başlıyor ya, elimiz değmişken geçen yaz başlatılan sınırsız tur uygulamasından da söz edelim. TDDY, Ekspres Tren Tur Kartı ile Yataklı Tren Tur Kartı diye iki çeşit kart uygulamasına başladı. Bu kartı alan yolcular tam 30 gün içinde tüm ülkeyi trenlerle gezebilecek. İstediği istasyonda inip bir başkasından farklı bir gün binip yoluna devam edebilecek. Ekspres’in ücreti 75 milyon, Yataklı’nın ise 300 milyon lira.

İşte size tren rehberi

HIZLANDIRILMIŞ TREN - BAŞKENT EKSPRESİ

Ortalama hızı: Saatte 140 km - Saatte 70 km

Maksimum hız: Saatte 170 km. (Eskişehir-Ankara arasındaki düz ovada) - Saatte 90 km

Yolculuk süresi: Beş saat - 6 saat 30 dakika

Kalkış saatleri: Her gün Haydarpaşa’dan Ankara’dan karşılıklı olarak 18.00’de kalkıyor. - Her gün Haydarpaşa’dan Ankara’ya: 10.00, Ankara’dan Haydarpaşa’ya 10.20’de kalkıyor.

Durduğu istasyonlar: Kalkış ve varış arasında sadece 2 istasyonda, Pendik ve Eskişehir’de yolcu bindirip, indiriyor. - Kalkış ve varış arasında 7 istasyonda, Sincan, Eskişehir, Bozöyük, Arifiye, İzmit, Pendik, Bostancı’da yolcu indirip bindiriyor.

Bilet fiyatları: Tam: 24 milyon, indirimli: 19 milyon 250. (asker, basın, öğrenci, öğretmen, özürlü, grup, personel) Gidiş-dönüş bileti alanlar da bu indirimden yararlanıyor. - Tam: 21 milyon, indirimli, (asker, basın, öğrenci, öğretmen, özürlü, grup, personel) 17 milyon lira. Gidiş-dönüş bileti alanlar da bu indirimden yararlanıyor.

Vagon sayısı: Üç pulman, 1 yemekli vagon. - Dört pulman, 1 yemekli vagon.

Restoran: Restoranda ızgaralar, 5-6 milyon, bir kadeh rakı 3 milyon TL. Ufak rakı (şişe) 18 milyon lira. Şarap, viski ve birkaç çeşit de bira var. Servis gecikiyor. - Hızlı trene oranla daha bakımlı bir restoranı var. Servis çok gecikmeli gelse de kahvaltı güzel. Mönü İngilizce ve Türkçe. Çaylar 750 bin, mezeler ve tatlılar 1.5 milyon lira. Standart kahvaltı 4.5, Türk kahvaltısı ise 5.5 milyon lira.

Yataklı vagon: Yok - Yok

Koltuk düzeni: Her sırada sağda iki solda tek olmak üzere 3 koltuk var. Koltuklar, diğer toplu taşım araçlarına göre daha ergonomik ve geniş.Aradaki koridorda iki kişi karşılıklı olarak rahatça hareket edebiliyor. - Hızlandırılmış trenle aynı. Her sıranın sağında iki, solunda bir koltuk var.

Sigara: 1 kompartıman sigaralı, restoranında sigara içmeyenler için ayrı bir bölümü var. Sigarasız kompartımanda yolculuk eden tiryakiler vagonların birleştiği körükte sigara içebiliyor. - Sigara içenler için vagon yok, restoranında sigara içmeyenler için ayrı bir bölümü var.

Manzara keyfi

Virajlı yollarda hız kestiğinde manzara güzelleşiyor. Yolculuk kışın tamamen, yazın ise kısmen geceye dek geldiğinden manzara yeterince görülmüyor. Ama mehtaplı gecelerde yolculuk bir başka güzel oluyor. - Eğer manzaranın tadını çıkarmak istiyorsanız daha yavaş seyreden bu trene binin. Üstelik bu tren yolculuğun tamamını gün ışığında yapıyor.

Konfor ve temizlik: Tuvaletler ve lavabolar bakımlı ve temiz. Eski ‘zımpara’ etkisi uyandıran tuvalet kağıtlarının yerine yumuşak olanlar konmuş. Yemek ve servis de öyle. - Tuvaletler ve lavabolar bakımlı ve temiz. Tuvalet kağıtları kaliteli. Yemekler iyi ama servis çok yavaş. Vagon renkleri daha iç açıcı.

Hürriyet [ Cumartesi ]


Su an hadi halkali degil sogutlucesmeyi ele alalim . Hizli denilen tren 4:45 dakikada variyor, yukarida 2004 te isletilen trenin guzergahi 6,5 saatten 5 saate indirdigi yaziyor... Acaba dusununce bunca senede bunca para ile varilan nokta bu mu olmali ?

umarim calismalar bitince gercekten 3 saat hedefine yaklasilir aksi takdirde evet modern ve kaliteli ama hizli olmayan bir ulasima alistiriliyoruz gibi geliyor


Kaya i
3 hafta önce - Pzr 07 Hzr 2020, 11:07

İstanbul-Ankara arasındaki YHT hattındaki gecikme nedenleri bence üç unsurdan kaynaklanıyor:
1-Halen devam eden inşaat kesimleri (Sapanca-Doğançay-Geyve arası inşaat nedeniyle eski hattın ve Bilecik-Bozüyük arasındaki T26 tünel servis yolunun kullanılması).
2-İzmit'ten Halkalı'ya kadar trenlerin sinyalizasyon veya organizasyon eksikliği nedeniyle çok düşük hızlarda seyretmesi veya bekleme yapması.
3-Köseköy'den kadar YHT lerim konvansiyonel hatları ortak kullanması. Bu kesimde planlana yapılan kuzey geçişli hattın bir türlü hayata geçirilememesi (Bu ekonomik krizde böylesi yüksek maliyetli bir projenin yakın zamanda gündeme gelmesi pek beklenmiyor). Bilgi verenlerden anladığımız kadarıyla inşaat kısımlarının bitmesi gecikme olmazsa 2023 ü bulacaktır. Ama sinyalizasyon çalışmaları ne aşamada bilmiyoruz. Bence iyi bir sinyalizasyon ve organizasyonla mevcut seferler bu şartlarda dahi yarım saate yakın kısalabilir. İnşaatlar biterse Ankara dan Haydarpaşa 3 saate rahat iner (Transit trenler)...


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Pzr 07 Hzr 2020, 11:52

Ankara haydarpasa treni hic durmadan bile gelse 3 saatte bu mesafeyi alamaz. En iyi ihtimallerde sureyi 03:15 olarak hesaplamistik ama maddeler genel hatlariyla dogru

Fakat birinde sinyale, otekinde ortak kullanima atfettiginiz sorun aslinda yerlesim yerleri icerisindeki hiz standartlari sebebiyle boyle

Veya bir baska deyisle, yarin hic banliyo seferi olmayan bir saatte yht gebzeden halkaliya dogru devam edecekse bile yavas gidecektir

Kocaeli bolgesi icin de bu gecerli . Ama sanirim hat ile ilgili hakim olamadigim tek nokta olan bu gebze kosekoy iyilestirmesi yapilinca burada bir rahatlama olur , onun akibetini , projenin kapsamini, ne durumda oldugunu veya bitis tarihini bilmiyorum

Coken tunel ile ilgili bir gun pat diye olumlu bir haber dusecek ama ne kadar yakin zaman bilemem

Ripajlarin da 2 tunelinin biri neredeyse tamam ama sanirim daha uzun ve daha cok katkisi olacak olanda pek gelisme yok, ilerleme ne olcude bilmiyoruz ama kazilmaya baslandi ise er gec biter

Sinyal ile ilgili ise fazla bir sey yapilamaz cunku zaten sinyal kaynakli bir sorun yok, trenler banliyonun girmedigi yeri kullaniyor


Kaya i
3 hafta önce - Pts 08 Hzr 2020, 16:16

YHT hattı tam biterse trenler yerkeşimlerin içinden kontrolsüz hatlardan gitmeyecektir. İstanbul, Ankara, İzmit ve Eskişehir gibi yerkeşimlerin içine giriyor ama fiziki engellerle ayrılmış durumda. Bu hızı etkilemez.
Toplamı 535 km olacak İstanbul (H. Paşa) - Ankara YHT hattı bitince:
405 km sinde Vmax=250 km/h
85 km sinde Vmax=120 km/h
45 km sinde Vmax= 90 km/h olacaktır.
(Aslında 160 km/h e göre iyileştirmesinin yapıldığını bildiğim Bebze-Köseköy ü de 120 sınıfına koydum).
Bu kesimlerin max hızlarını % 10 düşük alsak bile, her istasyonda 5,5 dakika kayıp süreleri ilave edince transit trenler (Ankara, Eryaman, Eskişehir, İzmit, Pendik ve Haydarpaşa&S.Çeşme duraklı) hesabıma göre seyahat süresi üç saat olabiliyor. Bu işten anlayan veya orta derece matematik bilgisi olan hesaplayabilir...


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Pts 08 Hzr 2020, 16:45

Merkezden merkeze hesap ediyorsak , yani ankara gar sogutlucesme arasi, 3 saat imkansiz . Tek kelimeyle imkansiz

Gebze eryaman arasi 3 saate inebilir. 3 saatin alti icin ise daha yuksek hizli set veya isletme gerekir. Esas zaman kayiplari dogrudur durak yaklasim ve ayrilislarinda oluyor, o yuzden malesef 04:45 saat suruyor ankara sogutlucesme yaklasik

04:45 in 03:00 a dusmesi icin mevcut durumdan 01:45 saat kazanim gerekli demek . Her eksik tamamlansa bile 1 saat 45 dk kazanim soz konusu degil

Bir diger konu, yolu tamamen ayrilmis olsa dahi ve ray kapasitesi mumkun olsa dahi tren sehir iclerinde dusuk suratle ilerliyor, bunun cesitli sebepleri var ama elbet guvenlik birinci sebep . Rakaminiz dogru , 90-120 arasi bir suratle ilerleyecektir

Trenin gebze sonrasi yavasligina kabahat bulamiyorum, tek hat var ve peronlarda insanlar duruyor marmaray duraklarinda , hizli gidemez



sayfa 133
« önceki   123 ... 132133134135136   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM