Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Erdem Taşlıca
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 18:29

Şimdi anlıyoruz ki bu hat zamanında kesinlikle ağır raylı sistem olarak inşa edilmeliymiş. Şehrin can damarı olmaya aday bir hat çünkü. Aslında şu anda bile bunu bir nebze onarabilirler. Natoyolu uzatması ile eklenecek istasyonlar şu anki 3 vagonlu setlere göre değil de mutlaka 4 veya daha fazla vagonlu setlere uygun uzunlukta inşa edilmeli ki ileride mevcut istasyonların uzatılması gündeme gelirse en azından yeni olan kısımda sorun çıkmasın.

Bilenler vardır, şu anda İstanbul'da bu hat benzeri olan ve artık kapasite sorunu ile boğuşan M1 hattında peron uzatma işlemi yapılıyor. Şimdilik yer üstündeki istasyonlardan başlandı, yer altında nasıl bir ilerleme olacak bilmiyoruz ama demek ki yapılabilecek bir işlem. İstanbul'daki bu hatta 2013 yılında yapılan M1B Bağcılar uzatması ileride yapılacak bu kapasite artırımı düşünülerek daha uzun peron ile inşa edildi ve şu an o kısım hazır durumda, oralarda bir inşaat işi gerekmeyecek. Bu bakımdan Ankara için de bu durum hesaba katılarak Natoyolu uzatması inşa edilmeli.


Tunç D.

1 ay önce - Sal 26 May 2020, 20:02

Alıntı:
Ankaray'ın ilk olarak ağır raylı sistem şeklinde inşa edileceği, sonradan hafif raylı sistem olarak inşa edilmesine karar kılındığı belirtiliyordu.


Benim duyduğum kadarıyla da ilk başta yer üstünden cadde tramvayı olarak inşa edileceği idi. Yaşım yetmediği için bilmiyorum ancak Ankaray hattı bir zamanların Dikimevi - Beşevler arasında çalışan metrobüs hattının zamanla kapasiteyi kaldırmayacak duruma gelince raylı sisteme dönüştürülmüş hali, dolayısıyla zaten bir defa kapasite revizyonundan geçirilmiş.

Ki iyi ki de cadde tramvayı olarak yapılmamış, çünkü GMK, Cemal Gürsel, Ziya Gökalp caddeleri zaten şu anki haliyle trafiği taşıyamazken bir de yolun ortasından tramvay geçip yarı yarıya daraltıldığı halini kesinlikle düşünemiyorum.

Peron uzatma konusunun çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum, zira hat çoğu noktasında yüzeye oldukça yakın gidiyor. Gerekli olduğunda yüzeyden ufak kazılarla peronlar uzatılabilir. AŞTİ, Emek ve Dikimevi istasyonlarında zaten peron uzatacak yeteri kadar alan var.
Ki bence 4 değil, hazır el atılmışken 5 vagon olacak şekilde uzatılırsa çok daha isabet olacaktır.



Cihan91
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 21:00

Alıntı:
Ankarada tramvay aslında olabilir mesela Dikimevinden Nata Vegaya kadar tramvay çok uygun olur nato yoluda çok uygun tıp fakültesi caddesi de gayet uygun metro yerine tramvay olabilir Gölbaşına da güzel olur aslında


Dikimevi'nden sonraki güzergahta eğim sürekli artıyor ve Tıp Fakültesi Caddesi neredeyse Cinnah Caddesi kadar eğimli, Ankara'da tramvay yapılabilecek daha düz yerler var ama burası değil kesinlikle

San Francisco tramvayları gibi yokuş tırmanan turistik tramvaylar olur ancak ama onların da yolcu kapasitesi bir otobüsün yarısı bile etmez



slnylmz
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 00:55

İzmir’de şu an yapılan Narlıdere uzatması da Ankaray gibi hafif metro hattı ve Ankaray Natoyolu uzatmasına çok yakın uzunlukta. O hat 42 ay biteceğine göre bizim uzatmamızın da yaklaşık 40-45 ayda biteceğini tahmin edebiliriz. İnşaat tahminime göre 2021 başında başlayacak ve 2024’ün ortasında bitecek.

suskuncash
1 ay önce - Cum 29 May 2020, 12:55

Umarim bu projeyide engellemeye calismazlar...bir an once yapilir...



ccfirat
1 ay önce - Cmt 30 May 2020, 16:40

Alıntı:
Mansur Yavaş'ın seçim öncesi metro projeleri arasında

Bu projeler seçim öncesi kabaca çizilmiş şeyler. Hatta bu ikinci video, ilk halinde bu hat beytepeye kadar uzanıyordu. videonun sol altına bakarsanız hat uzunluğunu değiştirmeyi unutmuşlar, hala 9.8km yazıyor. Daha sonra bir değişiklik daha yapıp Dikmen metrosunu da vadiden götürüyorlardı.
Dikimevi-Natavega arası için de metrobüs hattı projesi vardı. Bugün Ankaray'ı uzatıyorlar.
Kısacası bu videodaki projeler güzergah olarak değil sadece hat olarak fikir vermesi açısından işe yarar. Dikmene, Bağlıcaya, Natavegaya vs şeklinde...


engin_ank
1 ay önce - Pts 01 Hzr 2020, 11:30

Bu hafta ilk ihale var.

Alıntı:
EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, ANKARAY’ın ‘Dikimevi-Natoyolu hafif raylı sistem hattı’ ile ilgili proje sürecinin nasıl ilerleyeceği konusundaki merak edilenleri Hürriyet Ankara’ya açıkladı. İşte ANKARAY’ın yol haritası.

Öncelikle söz konusu hattın yapımı konusunda yetki devri sağlanmış(Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan), ardından da proje için başvuruda bulunulmuş ve onay alınmıştır.
* Uygulamaya geçmeden önceki evrede yer alan kesin proje ve diğer teknik hazırlıklar tamamlanmaktadır.
* İhale sonunda(4 Haziran’da) hazırlanacak projeler inşaata başlanmadan onay alınmak üzere tekrar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderilerek olumlu görüşleri(onayı) alınacaktır.

https://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/ankara ...i-41530258


Alıntı:
Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin(ABB) 4 Haziran’da çıkacağı “A1 Hattı(ANKARAY) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi” ihalesiyle ilgili 18 Mayıs’ta bu köşeden ABB Başkanı Mansur Yavaş’a şu soruları yöneltmişti:

* Söz konusu ihale ‘kesin proje ihalesi’ olduğuna göre, ihaleye çıkarılan hat güzergâhı ve istasyon yerleri ‘geçerli(onaylı) hangi ulaşım ana planı’na dayanmaktadır?
* Eğer söz konusu ihale 2013 yılında başlanan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmalarına dayanıyorsa, bu plan UKOME Genel Kurulu’nca kabul edilmiş midir?
* Bu ulaşım ana planına Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından görüş verilmiş midir?
* Bu istasyon yerleri ile 2013 yılında yapılan ‘2038 Ankara Ulaşım Ana Planı’ çalışmasındaki istasyon yerleri örtüşmekte midir?”
*
İşte bu 4 soruyla ilgili, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş’tan yazılı bir açıklama geldi.
Ve şimdi, söz yetkilide:

2015 PLANINA DAYANIYOR 2038 PLANIYLA DA UYUMLU

“Ulaşımla ilgili ana kararların ulaşım ana planları çerçevesinde belirlenmesi esastır. Bu değerlendirmeye konu olan Dikimevi-Natoyolu hafif raylı sistem hattı için de bu kural geçerlidir. Ankara’nın yakın dönemde hazırlanan ve onaylanan ulaşım ana planı, 1994 yılına aittir. Anılan hat, hem bu planda hem de 2038 yılı hedefli ulaşım ana planında yer almaktadır. Dikimevi-Natoyolu hafif raylı sistem hattı dikkate alındığında, söz konusu ihalenin hat güzergâhı ve istasyon yerleri, 1994 yılında yapılan 2015 yılı ulaşım ana planına(1994 yılında onaylı) dayanmakla birlikte, bu plandaki raylı sistem hatlarını aynen kabul eden Gazi Üniversitesi tarafından 2013 yılında yapılan 2038 yılı ulaşım ana planıyla da uyumludur. Diğer bir anlatımla Dikimevi-Natoyolu hattı, 1994 yılı planında, 2015 yılı sonrası bitirilmesi öngörülen önemli hatlardan biridir. Ancak bitirilmemiş ve 2018 yılında önemli bulunduğu için Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapımı devralınarak üstlenilmiştir. Göreve gelir gelmez belediye yönetimi olarak önem ve aciliyeti nedeniyle söz konusu hattın yapımını üstlenmek üzere Ulaştırma Bakanlığı’na talepte bulunmuş ve bakanlık da bu talebimizi uygun bulmuştur. Bir başka biçimde ifade etmek gerekirse, 2038 planı öncesinde Dikimevi-Natoyolu hattının yapımına karar verilmiş ve son dönemde yaptığımız başvuru neticesinde bakanlık, hattın yapımı için gerekli yetkiyi de belediyemize devretmiştir. Bu çerçevede şu anda yapılmakta olan ve yazınızda konu edilen işlem, söz konusu sürecin teknik ve hukuki açıdan gereğini yerine getirmektedir. Nitekim, 2038 planının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan değerlendirmesinde, 1994 yılı planında da bulunan Dikimevi-Natoyolu hattı uygun bulunmuş ve bakanlık değerlendirmesinin son bölümünde, ‘hatların yapım aşamasına geçmeden önce her hat için koridor ve çevresini kapsayacak ulaşım etüdü, fizibilite etüdü ve proje raporu ve kesin projelerin hazırlanarak bakanlığımızca onayının alınması gerekmektedir’ denilmektedir. Şu an yapılan işlem tam anlamıyla bu gerekliliği yerine getirmeye yöneliktir. Bir başka anlatımla, bakanlıktan öncelikle söz konusu hattın yapımı konusunda yetki devri sağlanmış, ardından da proje için başvuruda bulunulmuş ve onay alınmıştır. Geldiğimiz noktada da uygulamaya geçmeden önceki evrede yer alan kesin proje ve diğer teknik hazırlıklar tamamlanmaktadır. Bu hazırlıklar tamamlandıktan sonra bir kez daha yasa gereği bakanlık onayı alınacaktır. Söz konusu ihale bu amaca yöneliktir.

ÖRTÜŞME ŞARTI YOK OLMASI DA BEKLENEMEZ

Öte yandan Prof. Dr. Metin Şenbil tarafından gündeme getirilen ‘istasyon yerleri 2013 yılında hazırlanan 2038 Ankara Ulaşım Ana Planı çalışmalarındaki istasyon yerleri ile örtüşmekte midir?’ sorusuna ilişkin olarak hemen ifade etmek gerekir ki, ulaşım plancılarının da iyi bildiği gibi bu tür bir örtüşme şartı yoktur, olması da beklenemez. Ulaşım ana planları, koridor ölçeğinde yolculukların raylı sistem düzeylerinde olup olmadığına ilişkin temel kararları üreterek, kavramsal proje niteliğinde hattın geçeceği yerleri ve istasyonların konum önerilerini belirler. İstasyonların yerleri, büyüklükleri ve diğer tasarım özellikleri ancak mühendislik çalışmaları neticesinde yapılabilir. Planlama bu mühendislik hizmetini kapsamaz. Bu tür kararlar, güzergâhtaki mevcut yapılaşmanın ayrıntılarını gösteren harita alımları, ayrıntılı jeolojik etütler, zemin sondajları gibi mühendislik etütleri ile elde edilen verilere dayanan mühendislik proje çalışmaları ile kesinleşir. Bu tür çalışmaları kapsamayan ulaşım ana planları, mühendislik kararlarında belirleyici olmaz. Gazi Üniversitesi tarafından yapılan çalışma sadece planlama çalışmalarını kapsamakta, raylı sistemler için herhangi bir mühendislik etüt ve projesini içermemektedir. Tam da bu nedenle bakanlık, söz konusu plana yönelik incelemesinin son paragrafında, kesin proje hazırlandıktan sonra tekrar onay alınmasını istemektedir. EGO Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye açılan çalışma da bu kesin proje çalışmalarının yapılması için hizmet alımı niteliğinde bir ihaledir. Bu çalışmalar sonucunda, ulaşım ana planı düzeyinde karar verilmesi mümkün olmayan ayrıntılı teknik konulara(istasyon sayısı, büyüklüğü, yeri, giriş ve çıkışlar, hat sonu tesisleri gibi) mühendislik çözümleri getirilmiş olacaktır. Yapılan ihale sonunda hazırlanacak projeler inşaata başlanmadan onay alınmak üzere tekrar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderilerek olumlu görüşleri alınacaktır. Yapılan ihale bu olumlu görüşün alınabilmesi için bakanlığın öngördüğü bir gerekliliktir.”

BAŞKAN YAVAŞ NE DEMİŞTİ

ABB Başkanı Mansur Yavaş, 15 Mayıs’ta sosyal medyadan hat ve istasyonları paylaşmış ve “Salgınla mücadelemizi sürdürürken bir yandan da 4 Haziran’daki metro proje ihalesi için kolları sıvadık. 7.4 km ve 8 istasyondan oluşacak metro projemiz ile: * Mamak Natoyolu’nu ANKARAY hattına bağlayacak * AŞTİ ve Söğütözü’nü birleştireceğiz” demişti.

https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/fatih-tekeci ...i-41530257


Mhmt06_06
1 ay önce - Çrş 03 Hzr 2020, 19:30

İlk ihalemiz yarın. Hayırlı olsun şimdiden

engin_ank
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 11:21

İhale yapıldı. Buradan izleyebilirsiniz.

Teklifler alınmış. Daha sonra değerlendirme yapılıp tekrar davet edileceklermiş




emre yildiz

4 hafta önce - Cum 05 Hzr 2020, 12:32

Ilk ihale hayirli olsun, 10 firma katılmış...




sayfa 7
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet