Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara metrosu: A1 AŞTİ-Dikimevi hattı (Ankaray) [ANK]
« önceki   123 ... 133134135

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
sayfa 135
Erdem Taşlıca
1 ay önce - Pzr 17 May 2020, 13:58

Alıntı:
Tramvay konusuna hiç girmeyelim. Ankara'da 1 metre tramvay yok. Mümkünse de olmasın. Tramvay pişmanlık demektir. Hep söylüyorum, 10 km tramvay yapılacağına 1 km metro yapılsın yeter. Ankaray uzatması, tramvaydan elbette kat kat pahalıdır ama yerinde olacak. Tramvay kendisi yavaş gitmekle kalmıyor, trafiği de yavaşlatıyor, şeritlerden çalıyor. Üstelik zirve saatler dışında taşıdığı yolcu da otobüsle aşağı yukarı aynı oluyor.


Bu biraz da şehirle, daha doğrusu şehrin trafik ve kavşak dizaynı ile ilgili. Tramvay Türkiye'de Ankara başta olmak üzere birçok şehre uygun bir taşıma aracı değil. Tramvay için uygun ortam gerekli. Örneğin İstanbul Kabataş-Bağcılar hattının Eminönü-Beyazıt kesimi gibi bir ortamda işe yarar bir hal alıyor. Yani daha çok karayolu aracının girmesini istemediğiniz alanlara uygun diyebiliriz. Ankara gibi şehrin her yerinin otoban görünümünde olduğu yerlerde trafiği zora sokar. Ankara'daki ulaşım bir yeri hızlıca geçmek üzerine kurulmuştur, altgeçitlerle de bu desteklenmiştir.

Bu bana hep şöyle gelir, Ankara'da şehir merkezinde fazla oyalanmamalısınız, olabildiğince hızlı geçip gitmelisiniz. Bu durum şehir yaşamına da yansımıştır. Her zaman duyduğumuz "Ankara'da yapacak bir şey yok" sözüne katkıda bulunur. Ne zaman Ankara'da yaya öncelikli alanlar artar, toplu taşıma merkezli bir ulaşım açık ara ilk sıraya yerleşir, o zaman tramvaydan bahsedilebilir. Kısacası tramvay için Ankara'daki düzenin değişmesi gerekli, bu da bu saatten sonra çok zor. Avrupa şehirlerine baktığımız zaman tramvayın daha yaygın olduğunu görüyoruz, bu da şehir merkezlerindeki şahsi araç trafiği uygulamaları, kavşak yapıları, kısacası şehir yapıları ve yaşantı farklılıkları ile ilgili. Üstte de bahsettiğim gibi İstanbul'da tramvayın geçtiği Eminönü-Beyazıt kesimini bilenler ve Avrupa'daki tramvay hatlarını inceleyenler daha iyi anlayacaktır.

Ankara için illa tramvay sahibi olmak adına zorlama güzergahlar bulunabilir ama ne kadar verimli olur tartışılır. Bunun yerine Tunalı Hilmi gibi, tarihi Ulus bölgesi gibi alanlar için hem şehir yaşamına hem turist çekimine faydası olabilecek nostaljik tramvay hatları yapılabilir. Tabii bunun için öncelikle yayalaştırma projelerinin hayata geçirilmesi gerekli.


Ankarali Onyekuru
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 14:28

Ankarada tramvay aslında olabilir mesela Dikimevinden Nata Vegaya kadar tramvay çok uygun olur nato yoluda çok uygun tıp fakültesi caddesi de gayet uygun metro yerine tramvay olabilir Gölbaşına da güzel olur aslında



engin_ank
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 14:46

Alıntı:
Ankarada tramvay aslında olabilir mesela Dikimevinden Nata Vegaya kadar tramvay çok uygun olur nato yoluda çok uygun tıp fakültesi caddesi de gayet uygun metro yerine tramvay olabilir Gölbaşına da güzel olur aslında


Sabah - Akşam zaten trafik kitleniyor Abidin paşa tarafında. Yol dar. Nereye koyacaklar tramvayı.


onurnazliaka
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 15:26

Alıntı:
Ankarada tramvay aslında olabilir mesela Dikimevinden Nata Vegaya kadar tramvay çok uygun olur nato yoluda çok uygun tıp fakültesi caddesi de gayet uygun metro yerine tramvay olabilir Gölbaşına da güzel olur aslında

Tramvay düşmanıyım ben.

Tramvayın yapım maliyeti çok düşük değil. Ancak işletimi sonrası elde edilen gelir ortalama. Tramvay yapacağınıza çok güçlü bir otobüs işletmeciliğiyle yolculuk taleplerini karşılayabiliyorsunuz. O yüzden unutun tramvayı. Varsa yoksa metro deyin. Ankara'nın tramvayla kaybedecek ne parası var ne de zamanı.


Erdem Taşlıca
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 16:00

Alıntı:
Tramvay düşmanıyım ben.


Öyle demeyin Onur Bey.

Aslında tramvay şehir merkezine çok güzel bir hava katan bir unsur. Fakat önceki mesajımda da bahsettiğim gibi belli kriterleri var, evde kaktüs yetiştirmek gibidir kendisi, her ortamı sevmez. Bir de Ankara'nın önceliklerini ve ekonomik durumları düşündüğümüzde şimdilik ve belki de hiçbir zaman Ankara'ya gerekli değil.



onurnazliaka
1 ay önce - Pts 25 May 2020, 16:07

Erdem Bey, ben konuya biraz daha yüzeysel yaklaşıyorum. Ancak sizin Ankara ve tramvay ilişkisini değerlendiren, 17 Mayıs 2020 tarihli mesajınızda açıkladığınız gerekçeler Ankara'ya neden tramvay yapılmayacağını özetliyor. İstanbul tramvayını da değerlendirebildiğiniz için önemli tespitlerde bulunabiliyorsunuz. Ben de açıklamalarınıza katılıyorum.

Erdem Taşlıca
1 ay önce - Sal 26 May 2020, 14:01

Baylar toplanın.

Bugün size Ankaray Söğütözü bağlantısının yıllardır neden açılmadığını açıklayacağım. Süreci biraz geriden alacağım için ve çeşitli zamanlardaki tespitlerimi birleştirip anlatacağım için biraz uzun olacak. Tabii ki işin sebebi %100 budur diyemem. Gözlem ve yapılan açıklamalara dayalı çıkarımlar bunlar.

Yıllardır bu konudaki en yaygın görüş dolmuş lobisi nedeni ile açılmamasıydı. Bunun dışında çeşitli teoriler ortaya attık, adına başlıklar mı açılmadı, hat yapıldı ama açmayı unuttular gibi komediye mi kaçılmadı...

İlk başlarda her ne kadar dolmuş lobisi bana da mantıklı gelse de bu konuda ilk şüphem Mustafa Tuna döneminde başladı. Bu dönemde açmayı bırakın sözünün bile geçmemesi beni şüphelendirdi ve o dönemde şu mesajı yazmıştım:

Alıntı:
Bu uzatmayı Mustafa Tuna aç(a)madıysa ben bu işin dolmuş, taksi gibi sebeplerden kaynaklandığına inanmıyorum. İşin içinde başka bir sorun var ama bilen yok.


Bundan sonra da işin içinde kesin başka bir sorun olduğuna inanmaya başladım. Geçen haftalarda Natoyolu uzatmasının gündeme gelmesi ile bazı bilgiler paylaşılmıştı:

Alıntı:
MEVCUT HATTIN SİNYALİZASYON REVİZYONU
Yapımı biten ancak işletmeye alınamayan 1 istasyon (788 m) AŞTİ – Söğütözü istasyonları arası hat ile işletmesi devam eden 11 istasyon 8.527 km AŞTİ-Dikimevi arası hattın ve yapılacak Dikimevi- Nato Yolu güzergâhının sinyal sisteminin GoA2 seviyesinde yapımı/revizyonu için planlama tasarım ve şartnamelerin oluşturulması,


Dikkat edilirse burada Söğütözü uzatması için "biten ancak işletmeye alınamayan" diyor. Buna bakarak sebebin dolmuş olmadığı tezi biraz daha güçlendi ve ardından şu çıkarımı yapmıştım:

Alıntı:
Evet büyük ihtimalle Söğütözü uzatması da Natoyolu uzatması ile beraber açılacak. Yıllarca bu 700 metrelik uzatmanın neden açılamadığı da biraz daha netleşmiş oldu. Sebep büyük ihtimalle şöyle, Ankaray'ın mevcut işletilen kısmındaki sinyalizasyon sistemi çok eski ve bu sistemin parçalarından temin etmek zor olduğu için 700 metrelik uzatmaya o sistemden kurulamıyor. Yani o kısım şu an sinyalizasyonsuz bir şekilde bekliyor. Yeni Natoyolu uzatması ile beraber hem şu anki işletilen kısma, hem de hattın her iki ucundaki uzatma kısımlarına yeni sinyalizasyon sistemi bir bütün halinde kurulacak.


Gelelim işi daha da netleştiren en son parçaya. Az önce raylı sistemlerle ilgili bir tez okurken bir nokta dikkatimi çekti.

Alıntı:
TÜRKİYE’DEKİ KENT İÇİ RAYLI TOPLU TAŞIMA SİSTEMLERİNİN
DÜNYADAKİ ÖRNEKLERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI
.
.
...Ayrıca Sinyalizasyon sistemlerinin işletmeciye sefer tarifelerini düzenleyebilme esnekliği vermesi gerekmektedir. Örneğin Ankara’da Ankaray işletmeciliğinin sinyalizasyon sistemi yıllar önce belirlenen tarifeler dışında ek bir tarifeyi kabul etmediği gibi herhangi bir uzatım söz konusu olduğunda sinyalizasyon sistemine bu uzatmaların entegresi problemli olacaktır.

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/kutuphane/d3 ...4e19c8.pdf
(sayfa 76-77)

Bunları birleştirdiğimizde sorun net duruyor: Ankaray'ın sinyalizasyon sisteminin sadece kuruluş aşamasında belirlenmiş bir güzergah için çalışmaya uygun olduğu ve sistemde düzenleme ve sisteme ekleme yapılamaması. Sonuç olarak bu uzatmanın açılmamasının sebebi çok çok yüksek bir ihtimalle sinyalizasyon gibi görünüyor. Arkadaş yıllardır biri de çıkıp şunu söylemiyor. Dedektif gibi tahmin ede ede, parçaları birleştire birleştire sonuca anca ulaştık.

Şu ana bakacak olursak, bu Natoyolu uzatması ve beraberinde yapılacak yenilemeler beni bu hatla ilgili umutlandırıyor. Natoyolu uzatmasının yapılıp, sinyalizayon sisteminin baştan sona yenilenmesi ve yeni setlerin eklenmesi ile birlikte şimdikine göre ciddi bir kapasite artışı sağlanabilir. Hatta şu anda saatte tek yönde 27000 yolcu kapasitesi olan bu hafif raylı sistemin kapasitesinin saatte 40 binlerin üzerine çıkması ile bir metro hattı seviyesine yaklaşması beklenebilir.


Nezih90
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 18:28

Alıntı:
Ankarali Onyekuru
mesajlar: 132 gün önce - Pts 25 May 2020 14:28

Ankarada tramvay aslında olabilir mesela Dikimevinden Nata Vegaya kadar tramvay çok uygun olur nato yoluda çok uygun tıp fakültesi caddesi de gayet uygun metro yerine tramvay olabilir Gölbaşına da güzel olur aslında

Bence hiçte uygun olmaz. Tramvay severim ama şehir belli bir nüfusa ulaştıktan sonra ve o zamana kadar tramvay yapılmamışsa bu yarardan çok zarar getiriyor maalesef. Ve mesela İstanbul'daki bence felaket. Frekans yeterli değil ve hat çok uzun, bi yerden sonra olay konforsuz bi ulaşım haline geliyor. Ben T1'i bi kere kullandım, Gülhane'ye gelene kadar insanlar ölecekti artık neredeyse. Gerçi bu sorun Eryaman metrosunda da var ya neyse. Ama mesela Konya olsun Kayseri olsun Eskişehir olsun topografik olarak düz ve göreceli olarak küçük olan şehirlerde, tren garlarına bağlantılar, uzatmalar, yeni hatlar vs. yapılmalı.


Tunç D.

1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 21:31

Alıntı:
Tramvay severim ama şehir belli bir nüfusa ulaştıktan sonra ve o zamana kadar tramvay yapılmamışsa bu yarardan çok zarar getiriyor maalesef.


Şu saatten sonra Ankara için dediğiniz gibi zor, anca Bahçeli 7. Cadde gibi yerlere yayalaştırma ardından nostaljik tramvay yapılıp metroya besleme sağlanabilir.
Ağır metro harici hiçbir sistem için de kesinlikle yollar daraltılmamalı, özellikle ağır metro dedim çünkü ağır raylı sistem sağladığı yüksek kapasiteyle zaten elverdiği noktalarda yol daraltmaya değecek ve zaten trafiği azaltan bir sistem olacaktır.


mustafaunalin
1 ay önce - Çrş 27 May 2020, 22:19

Alıntı:
Ama mesela Konya olsun Kayseri olsun Eskişehir olsun topografik olarak düz ve göreceli olarak küçük olan şehirlerde, tren garlarına bağlantılar, uzatmalar, yeni hatlar vs. yapılmalı.

Ankara denilince genelde merkez düşünülüyor ki yolların dar ve engebeli olması sebebiyle çok verimsiz ve zorlama olacaktır bu kesimde lakin Batıkent, Eryaman, Sincan, Bağlıca gibi semtlerde bahsettiğiniz şehirler gibi hem yollar oldukça geniş hem eğim oldukça az hemde entegre olunabilecek metro hatları mevcut.Şehrin böylesi yeni yerleşim bölgelerinde ihtiyaç halinde hiçte fena olmaz tramvay hattı.Örneğin Yenimahalle Devlet Hastanesi için düşünülebilir böylesi bir bağlantı.



sayfa 135
« önceki   123 ... 133134135
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet