Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 866
igaspotter
5 gün önce - Cum 22 May 2020, 13:09

Alıntı:

17/35 pistine yapılacak akım "rutin" bir bakım görünümünde. O konuda tedirgin olmaya gerek yok.

Yeni yapılmakta olan ve 3. Pist olarak bilinen 18/36 pisti için daha yukarıda kapatılacak alanlara bakarsak İç Hatlar'a tahsis edilmiş G-Pier'ın hemen tamamı "apron" olarak kapatılmış olduğu anlaşılıyor. Eğer buradaki "bakım/onarım" işlemleri birkaç günlüğüne değilse, yani Haziran başlarında başlayacağı söylenen iç seferlerinin bu başlama tarihine kadar bitirilmeyecekse, o zaman yolcular uçaklara (uzakça noktalara park ettirilmiş uçaklara) otobüslerle taşınacak demektir.


Orada bahsedilen G1,G2 .... G9 yolları park pozisyonları değil, yeni kule hizasından doğuya yani 18/36 pistine ve yakınlarına doğru geçiş yapılacak noktalardaki taksi yollarının isimleri. Vakit bulabilirsem detaylıca renklendirip kapalı yollar hakkında bir çalışma yapacağım


En son igaspotter tarafından Cum 22 May 2020, 14:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

5 gün önce - Cum 22 May 2020, 13:16

"Doğu'ya" demek istediniz, herhalde. 18/36 pisti (Yeni 3.Pist) Terminal'in doğusunda kalıyor.



igaspotter
4 gün önce - Cmt 23 May 2020, 01:06



igaspotter
3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 18:28



igaspotter
3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 20:24






igaspotter
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 00:40




mafakyanc

3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 00:53

Kadri Samsunlu ile BBC kanalıyla yapılmış bu röportaj bu sabah (C.tesi) Tolga Özbek'in sitesinde yayınlandı.

Haberin başlığında ve giriş bölümünde "Salgının havacılığa ciddi zarar verdiğini söyleyen Samsunlu, “Buna rağmen aktarma merkezleri daha iyi iş çıkartacak” dediği görülüyor. Bu aktarma merkezleri kapsamında haliyle İstanbul Havalimanı'nı ön sıraya koyduğunu (tam olarak böyle yansıtmasa da...) tahmin etmek zor değil. Ancak ben Kadri Samsunlu kadar (ismen bahsetmese) bile İstanbul Havalimanı'nın aktarma merkezi olarak belli bir süre harikalar yaratacağını zannetmiyorum; sadece Körfez'deki aktarma meydanlarına (başta Doha ve Dubai) bazı urumlarda daha şanslı olacaktır. Ama 2019 günlerini birkaç yıl süreyle unutmak gerekiyor.

Haberin tamamı ve benim yazdığım yorumu aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. (Yorum, sayfanın oldukça altlarında yer alıyor!)

Bkz.: https://tolgaozbek.com/haberler/havalimanlari/kad ...ikartacak/

İstanbul Havalimanı ile %100 ilintili olmasa da, İlker Aycı'nın yine bugün verdiği uzuuun beyanatı da (üşenmezseniz) okumakta fayda var. Gerçi orada da çok yerde iyimserlik pompalanıyor ama gerçeklere de değinilmekte. Örneğin Aycı, bazı şeyleri realistçe kabullenmiş:

Alıntı:
Yeni dönemde riskler var. Yeni dönemde başlangıcından itibaren talep ve gelirler eski gücünde olmayacak. Bunu 1 ila 3 yıl arasında görenler var. Bunu 2 ila 5 yıl arasında öngörenler var. Hatta 3 ila 7 yıl arasında öngörenler de var. Dolayısıyla herkes farklı öngörülerde bulunuyor. Ama minimum 1,5 ila 2 yıl arasında talep 2019’daki seviyesine gelmeyecek. Gelirler de aynı şekilde geri gelmeyecek.

demekte!

Bkz.: https://www.airporthaber.com/thy-haberleri/thy-fi ...tacak.html


En son mafakyanc tarafından Pzr 24 May 2020, 01:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


igaspotter
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 01:02

Alıntı:
İstanbul Havalimanı ile %100 ilintili olmasa da, İlker Aycı'nın yine bugün verdiği uzuuun beyanatı da (üşenmezseniz) okumakta fayda var. Gerçi orada da çok yerde iyimserlik pompalanıyor ama gerçeklere de değinilmekte.


Bu demeçten de şu kısmı cımbızladım, en önemli noktalardan biri bana göre. İki havalimanı arasında ciddi bir ayrım sözkonusu:

"Ana markamızı İstanbul Havalimanı’nda, düşük bütçeli(low-cost) markamız olan Anadolojet’i İstanbul Sabiha Gökçen’de konumlandırıyoruz. İki havalimanının yolcu profili bakımından, uçulan mesafeler ve talepler bakımından da farklı olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla böyle bir konumlandırmaya devam edeceğiz. Uçuşlar başladığında ilk açtığımız yer İstanbul Havalimanı olacak."


mafakyanc

3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 01:20

Evet şu an THY'nın stratejisi öyle. Herşeyden önce kırmızı kuyruklu tüm ER uçuşlarını istisnasız IST'dan yapacak THY. Fakat ufak da olsa son birkaç yıldan ders almadılar mı? Bakınız, hem QR hem de EK uzun zamandır hem AHL'dan hem de ISG'den (SAW) uçuyorlar(dı). Bugün AHL yerine IST geldi. QR & EK, İstanbul'daki her iki havalimanından Doğu'ya (Körfez, kısmen Afrika ve ağırlıklı olarak Uzakdoğu'ya) ciddi yolcu kapıyor. Herşeyden önce TK'nın fiyatları ciddi yüksek; avantajı direkt uçuşla daha kısa sürede yolcuyu varacağı noktalara ulaştırması. Ama kimilerine göre zaman tasarrufu, kimilerine göre de bütçe önemli... Ama İstanbul'un Asya yakasında oturanlar bilhassa QR ve EK'yı bonkörce kullanıyorlar... Buna karşılık, IST'dan biraz düşük frekansla da olsa uçan Avrupalı BA, AF, LH ve KL Amerika'lara olan uçuşlarda TK'dan pay kapmakta. THY'nin avantajı da pahalı da olsa, Amerika'da (özellikle Kuzey Amerika'da) çok noktaya uçması. İstanbul'un her iki yakasında oturanlar da Amerika'lar için IST'a şimdilik %100 bağımlı!

Ancaak 2. Pisti ve Yeni Terminali devreye girdiğinde ISG'de bir kapasite problemi kalmayacak. ISG'ye şimdiye kadar hiç uçmayan BA, AF, LH ve KL buraya sefer koyarla ve TK'dan da daha ucuz fiyatlarla aktarmalı olarak Amerikalar'a yolcu kaparlarsa, THY'na İstanbul'un Asya yakasında oturan yolcunun %95-90'ı gelmeyecektir. Yani IST, bu nedenle (THY politikası sonucu) yolcu kaybına uğrayacaktır!

Özetle, kanaatimce: "üst segment uçuşlarımı ben sadece IST'dan yaparım" diyen THY geleceğe yönelik risk almakta.


mafakyanc

3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 10:57

Bir yukarıdaki mesajımda neyin/nelerin yanlış olduğunu açıklayabilecek forumdaşlara peşinen teşekkür ediyorum!



sayfa 866
ANA SAYFA -> ULAŞIM