Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 379
Karaman Ahmet
3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 23:17

Dövizin sıçraması bu durumu yarattı, çok doğru.

Euro 1,6 TL de seyrederken, kimse bugünleri tahmin edemezdi.

Fakat bu ders olmalı ve garanti geçişlerde ödenecek para en azından bundan sonra döviz üzerinden belirlenmemeli. Devlet vatandaşa dolar bozdur derken, kendisi döviz üzerinden YID projelerine girerse yada borclanirsa, inandırıcılığını kaybeder.


En son Karaman Ahmet tarafından Cmt 23 May 2020, 23:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Yakup

3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 23:20

Alıntı:


Devlet vatandaşa dolar bozdur derken, kendisi döviz üzerinden YID projelerine girerse yada borclanirsa, inandırıcılığını kaybeder.


Ic piyasada dövizle ticaret yapmak zorlasmali..



Yiğitler
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 00:21

Alıntı:
1) IDO'nun "özelleştirildiği" tarih belli. Peki bu IDO daha da öncesinde hangi iktidarın güdümünde olan IBB'nin idaresindeydi?

Sn. Mafacyan sorunun cevabını hepimiz biliyoruz... Ama ilk soru '' TDİ gemi ve hatları bedelsiz niye İDO ya devredildi?'' sonraki soruda İDO özelleştirilirken fiyatı yüksek olsun diye resmen Marmara da TEKEL oluşturabilecek şekilde GARANTİLER verildi? diye sormanız lazımdı. Kusura bakmayın 860 milyon doları İstanbul BBB cebine koyarken bir Allahın kulu çıkıp istanbulun 5-10 denizotobüsü ,4-5 feribotu nasıl bu paraya özelleştirildi? demedi. Aslında bütün Marmaradaki kentlerin hakkı satıldı. TDİ nin gemileri ile ülkenin malı satıldı. Yani başkalarının hakkı olunca biryerden çıkıyor işte. '' benim vergilerim falan'' 10yıl önce özellestırme geliri olarak tahsil edildi.


Ahmet YükselS
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 01:31

Yid sözleşmelerinin neden TL değil de Dolar, Euro üzerinden yapılması gerektiğini anlamamış vatandaşlar proje filan konuşmasın Allah aşkına!.. Adam yabancı firma (Osmangazi örneği), veya Türk firması ama giriştiği işten elde edeceği gelir büyük ölçüde dövize endeksli (İGA örneği).. Bu durumda senin yerli paranı tanır mı kimse? Sen kendini koy adamın yerine, TL'ye göre sözleşme yapar mısın?

Peki neden bütçeden değil de Yid'le yapıyoruz bazı projeleri?..
Bunun bir tane değil, çok sayıda nedeni var!
Proje maliyetinin devlet bütçesini bozacak ölçüde çok büyük olması, devletin bu maliyeti kısa zamanda karşılayamayacak olması, borcunu taksit taksit yıllar içinde ödeyecek olması, borcunun bir kısmını kullanıcıdan aldığı geçiş ücretiyle kapatması, belki de en önemlisi, işletme süresinin (10-15 yıl) bitiminde projenin tamamen devlete geçiyor olması..
Buna bir de projenin ekonomiye sağlayacağı yakıt tasarruf etkisini söylemek gerekir.. Mesela sadece Osmangazi köprüsü ve izmir otoyolunun ekonomiye yıllık 600 milyon dolar tasarruf sağladığı tahmin ediliyor. Oysa tüm projenin yıllık garanti tutarı 750 milyon dolar.. Bundan güzel ticaret mi olur?


dismorphia

3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 02:56

bahsedilen projelerin (avrasya, yss, istanbul - izmir otoyolu, kuzey marmara otoyolu, niğde - ankara otoyolu, çanakkale köprüsü) yid projesi şekllinde yapılmasa idi muhtemelen onlarında kaderi bursa hızlı tren projesi ya da ankara sivas hızlı tren prpjesi hatta çukurova havalimanı gibi olurdu. halen bitmesini bekler dururduk.

bu devirde en önemli şey zaman. zamanın değeri hiçbir şekilde 40 dolar ya da 15 euro yapmaz. eğer bu projeleri sadece dolar veya euro üzerinden hesaplarsak yanlış yapılır. evet belki devlet fazladan ödeme yapıyor ama belki kat be kat bu ülke onun üzerinde katma değer yaratıyor. bir mühendis belki 1,5 saat daha fazla çalışabiliyor. belki bir işadamı ayda 2 toplantıya fazla katılabiliyor. hatta otobüsle seyahat eden bir baba çocuğunu 55dk önce görüyor. aydından istanbula yola çıkan bir üzüm kamyonundaki üzümlerin 35 kg mı hale erken geldiği için daha az çürüyor. domates kamyonu erken geldiği için 62 kg domates zayi olmaktan kurtuluyor. bunları düşünmeden sadece rakamlar ile hesaplanırsa yanlış yapılır diye düşünüyorum.



Cema lYalcin
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 07:15

Alıntı:
bu devirde en önemli şey zaman. zamanın değeri hiçbir şekilde 40 dolar ya da 15 euro yapmaz. eğer bu projeleri sadece dolar veya euro üzerinden hesaplarsak yanlış yapılır. evet belki devlet fazladan ödeme yapıyor ama belki kat be kat bu ülke onun üzerinde katma değer yaratıyor. bir mühendis belki 1,5 saat daha fazla çalışabiliyor. belki bir işadamı ayda 2 toplantıya fazla katılabiliyor. hatta otobüsle seyahat eden bir baba çocuğunu 55dk önce görüyor. aydından istanbula yola çıkan bir üzüm kamyonundaki üzümlerin 35 kg mı hale erken geldiği için daha az çürüyor. domates kamyonu erken geldiği için 62 kg domates zayi olmaktan kurtuluyor. bunları düşünmeden sadece rakamlar ile hesaplanırsa yanlış yapılır diye düşünüyorum.


Bu dedikleriniz gecerli olsaydi feribot bos gider gelir, koprunun uzeri aracla dolu olurdu. Boyle olmadigina gore ?


Sinan Bilgin
3 gün önce - Pzr 24 May 2020, 07:17

ulasim basligi diye mi 13 senede bir para birimi (1,15 - 7,25 araligi) nasil 6 kat digerine gore deger kaybeder, o konusulmuyor

yukarida ahmet yazmis ve cok hakli "kim tanir senin TL ni" demis .. peki 100 senedir farkli iktidarlar geldi gecti, gorevleri TL nin bu ornekteki gibi "taninir" olmasini saglamak degil midir ? Veya en azindan 6 kat gibi bir devalue olmasinin engellenmesi kimin gorevi ?

tekrarliyorum ,mesela ekonomisi en kotu brezilya reali bile 0,75 ten 1,60 lari gordu, simdi covid19 brezilyayi vuruyor , 1,24 lerde .. yani sunu demek istiyorum ,bizim paramiz surekli ama surekli deger kaybediyor, hem de sadece dunya lideri paralar karsisinda degil .. dolar karsisinda eriyip giden diger ulke paralari karsisinda bile 2 kattan fazla deger yitirdi

bu normal bir durum degil, soyluyoruz soyleyince de kabahatli oluyoruz .. yani artik ulkelerin kendi para birimleri uzerinden yaptigimiz ticaretlerde de TL ciddi devalue oluyor .. dolar euro dan degil brezilya arjantin paralari ile de sozlesme yapsan yine kur zarari yaziyorsun, rakamlar ortada


mecom
2 gün önce - Pzr 24 May 2020, 11:28
Kurlar




mecom
2 gün önce - Pzr 24 May 2020, 11:35



veriler:
Yılın ilk iş günündeki TCMB kuru baz alınmıştır.

2003 - 2013 yılları arasında kurlar neredeyse hiç artış göstermedi.
Enflasyondan dolayı TL 10 yıl boyunca değer kazandı.

2013 - 2020 yılları arasında kurlar ciddi anlamda artış gösterdi. TL ciddi anlamda değer kaybetti.

2003 - 2020 yıllar arasındaki dönem de TL ile Enflasyon birbirini dengeledi.


(+)


Hasan Mihrican
2 gün önce - Pzr 24 May 2020, 12:14

Alıntı:
Dövizin sıçraması bu durumu yarattı, çok doğru.

Euro 1,6 TL de seyrederken, kimse bugünleri tahmin edemezdi.


Türk ekonomi tarihi, ucuz giderken birdenbire sıçrayan dövizlerin tarihidir.
Benim hatırladıklarım 1994, 2001, 2018.
Bunların dışında döviz serbest piyasa koşullarında belirlenmezken de devlet ani yüksek devalüasyonlar yapardı.
Ürettiğinden çok döviz tüketiyorsan bu her an başına gelebilir.
O nedenle dövizin düşüklüğüne aldanıp büyük döviz açıkları oluşturmak son derece riskli.
Şu anda o alınan risklerin ceremesini çekiyoruz.



sayfa 379
ANA SAYFA -> ULAŞIM