Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Karaman Hızlı Tren Projesi
« önceki   123 ... 899091

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 91
emre yildiz

4 gün önce - Cum 22 May 2020, 17:09

Alıntı:
eğer öyleyse Türkiyede 12.000 km demiryolu yok. 6.000 km var yani? 


Hocam, eski tren yollari zaten tek hat olduğu için 12.000 km denilmişse 12.000 km.dir, ama yeni yapılan yht ve ht hatları çift hatli olduğu icin 100 km.lik Konya-Karaman hattinı 200 km olarak hesaplıyorlar. Ancak, burada da zaten mevcut 1 hat vardi, onu düşmeleri lazım, ama bu seferde onunda altyapisini yeniledik, sinyalizasyon yaptık vs diyebilirler. Özetle, siyasilerin km hesaplarina takilmayalim


erkankehya

4 gün önce - Cum 22 May 2020, 19:14

Şu Karaman-Konya hızlı tren hattını bitirsinlerde 2000 km'lik bu hattı hizmete açtık desin yetkililerimiz. 😜😉



mustafa sayar
4 gün önce - Cum 22 May 2020, 20:47

Atatürk ve Abdülhamid den sonra demiryolları atıl kaldı. Şimdiki dönem demiryolları sıfırdan yapılıyor. Bütün hatlar elektrikli ve sinyalli hale getiriliyor. Osmanlı ve cumhuriyet döneminden kalma tren yolları yenilenmedi mi?. Şimdiki yönetim hem eski demiryollarını baştan yaptı hemde sıfırdan yeni hatlar yaptı. Evet hala çok eksik var. Ama dünyadaki şartları yakalamak kolay değil. 80 yıllık ihmal edilmiş dönemi kapatmak kolay değil. Marmaray Gaziray Ankaray yapılmadı mı?. 2 hattan 3 hatta çıkarılıp baştan sona yenilendi. İzban yapıldı. Trenlerin hemen hepsi yenilendi. Eski hatlarda bile yeni trenler alınıp elektrikli sinyalli hale getirilip sefer süreleri yüzde 40 50 oranında düşmedi mi?.

Karaman Ahmet
4 gün önce - Cum 22 May 2020, 21:40

Eğri oturup, doğru konuşmak lazım.

Demiryollarina yapılan yatırım, yapılan asfalt yol, çift yönlü yol ve otobanlarin yanına yaklaşamaz.

Türkiye artık birazda toplu taşımaya odaklanması.

Tren yolları atılımına ulaşımının kolay bölgelerden başlanabilir. Bu şekilde bakılırsa, demiryolu hamlesinin İç Anadoludan başlayıp, Ankara merkezden ve Konya merkezden bu illerin tüm büyük ilçelerine ve oradanda komşu illere demir yolları bağlantıları yapmak lazım.

Düz arazi sonuçta, yapma süresi ve maliyeti makul seviyede kalır ve böylelikle iç Anadoludan gerçek bir demiryolu hamlesi başlatılmış olur.


umut_34
4 gün önce - Cum 22 May 2020, 23:44

Alıntı:
Eski hatlarda bile yeni trenler alınıp elektrikli sinyalli hale getirilip sefer süreleri yüzde 40 50 oranında düşmedi mi?.


Bu dediğinize örnek verebilir misiniz? Polemik değil bilgi amaçlı soruyorum



emre yildiz

4 gün önce - Cmt 23 May 2020, 05:17

Bakan beyin, bu hatla ilgili ziyaretinin ardından açıklamaları...



mustafa sayar
4 gün önce - Cmt 23 May 2020, 07:33

Samsun Sivas demiryolu projesi. 9 saatten 5 saate inecek. Koronadan dolayı yolcu taşımacılığına başlamadı. Bu baslığı ilgilendiren bir konu değil ama umut bey sordu cevap vermek mecburiyetinde kaldım. Ayrıca Sivas Ankara arası açıldığı zaman baküden gelen trenler kayseriye uğramadan yeni hatta girip Sivastan direk Ankaraya gelecek. Ankara Sivas 600 km den 402 km ye düştü. Şimdi 200 km lik bir kısalma var. Viraj ve eğim seviyeside hız yapmaya müsait her tren için.

murat967

3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 12:43

Mustafa bey Kayseriyi baypass ederek 200km kısaltan hattı bilmiyorum. Acaba YHT hattından mı bahsediyorsunuz?

Mustafaa ahmet
3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 14:07

Alıntı:
Sivas Ankara arası açıldığı zaman baküden gelen trenler kayseriye uğramadan yeni hatta girip Sivastan direk Ankaraya gelecek.


yük trenleri dahil mi


mustafa sayar
3 gün önce - Cmt 23 May 2020, 19:06

Evet yht hattından bahsediyorum. Bakanlığın tanıtım filmlerinde bu söylem sık sık karşıma çıkıyor.Evet yolcu ve yük trenleri için söyledim. Yük ve yolcu trenlerinin yht hattını kullanması mümkün. Bazı bölgelerde yht eski hattı kullanacak. Ama bu zorunluluktan olan bişey mi onu bilmiyorum. Yani yük vagonları yht hattını kullanırsa herhangi bir tahribata yol açar mı orasını bilmiyorum



sayfa 91
« önceki   123 ... 899091
ANA SAYFA -> ULAŞIM