Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya'daki Bisiklet Kültürü
« önceki   123 ... 697071

ANA SAYFA -> KONYA
cevap yaz
sayfa 71
Remzi Küçük
3 hafta önce - Prş 07 May 2020, 09:50

KONYA BİSİKLETE DAHA ÇOK ÖNEM VERECEK

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 550 kilometre bisiklet yolu ağıyla Türkiye’de ilk sırada yer alan Konya’da bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak için çalıştıklarını söyledi. Koronavirüs salgını sürecinin geleceğin ulaşım aracının bisiklet olduğunu bir kez daha gösterdiğini belirten Başkan Altay, “Bisiklet, sosyal mesafeye en uygun, koronavirüsten korunmak için en ideal ulaşım aracıdır” dedi.


https://www.twitter.com/Konyabuyuksehir


Remzi Küçük
3 hafta önce - Pzr 10 May 2020, 17:15

Konya'da 65 yaşına sokağa çıkma izni ile bisikletlerle harekete geçti dedelerimiz.







Karaman Ahmet
3 hafta önce - Pts 11 May 2020, 00:26

Her şehiri güzel yapan kendi ruhu ve güzellikleri vardır. Konyayi Konya yapan güzelliklerin Basindada bisiklet kültürü gelir.

Konya bu kültüre sahip çıkıyormu?

Evet, şehir 550 km bisiklet yoluyla Türkiyede açık ara önde.

Evet, Türkiyenin ilk ve tek Velodromu 2.200 kapasiteyle Konyaya yapılmakta.

Fakat bunlar yeterlimi?

Bence değil, daha iyisi yapılabilir.

Bisiklet yolları genelde ana caddelerde arabaların istilasına uğrayan, güvenliği kısıtlı bölgelerdeler. Bu şekildeki bisiklet yolları olsa, olsa, bisiklet şehiri ünvanı için bir temel olmaktan öteye gidemez. Gerçek anlamda, dünyada parmakla gösterilen bir bisiklet şehiri olabilmek için, bisikleti yan ulaşım aracı olarak görmekten vaz geçip, ana ulaşım aracı olarak görmeye başlamak lazım.

Bunun için şehirin ana ulaşım arterlerine paralel giden ara sokakları yanlızca o bölgede yaşayan insanların arabalarıyla girebilecekleri, bisikletlerin öncelik hakkı olan bisiklet yolları olarak ilan etmek gerekir. Bu bisiklet yollarını birbirine bağlamak için, taşıt ana arterlerinin altından ve üstünden geçen, bisikletlere mahsus alt ve üst geçitler inşaa etmek gerekir.

Ayrıca Konya merkezi 30 km çapındaki yerleşim yerleriyle direk bağlayan, agaçlandirilmiş bisiklet yolları inşaa etmek gerekir.

Konya coğrafyasındaki tarihi mekanlara, göllere, göletlere ve barajlara, bu göl, gölet ve barajlar arasında KOP çerçevesinde oluşturulan su kanallarına doğal görünüm kazandırıldıp, etrafları agaclandirilmış, bisiklet yolları kazandırılmalı.

Ve en önemlisi, Konya bisiklet sanayisine önem verip, E-Bike, E-Skateboard, E-Scooter gibi geleceğin ulaşım araçlarının üretildiği bir bisiklet sanayisi hayata geçirilmeli.

Bunların hepsi bir arada olursa, Konyadaki bisiklet yolu uzunluğu katlanmakla kalmayıp, yan ulaşım aracı olmaktan çıkar, merkezde ana ulaşım araçları arasına girer, motorlu taşıt sayısını azaltarak, trafiğe nefes aldırır ve Konyanin göllerini, Karahüyük gibi tarihi mekanlarını turizme kazandıran bir bisiklet turizm sektörü oluşur.

Ne demek istediğimi daha iyi anlamak isteyenler Komoot adındaki app uygulamasını indirip, Avrupada bu bisiklet üzerine kurulmuş bisiklet turizmi hakkında izlenim kazanmaya çalışabilirler.



sayfa 71
« önceki   123 ... 697071
ANA SAYFA -> KONYA