Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 418
Emir ERTEN
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 07:57

Şakirpaşa'nın son kullanma tarihi çoktan geçmiş. Uçaklar bile inerken zorlanıyor. Şehrin ortasında kaldı zaten. Tehlike arz ediyor.

Erdem6
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 10:54

64. sayfada Hasanpozan'ın mesajında iki pistin de yer aldığı haritalar mevcut. Yalnız resmi doğru okuduysam ikinci pistin bitişiğinde ikinci bir terminal de olacak galiba.



Adanalı Hamko
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 14:40

Alıntı:
Şakirpaşa'nın son kullanma tarihi çoktan geçmiş. Uçaklar bile inerken zorlanıyor. Şehrin ortasında kaldı zaten. Tehlike arz ediyor.

Valla belki 50 sefer Adana havalimanı’na iniş yaptım hiç bir zaman Uçağın inerken zorlandığını görmedim, acaba arkadaş’a sormak gerekir, 100 yıl’a yakındır hizmet veren bu havalimanı’mız tarih boyunca kaç defa iniş yapılırken kaza olmuş, bir şeyi itibarsızlaştırmak istiyorsanız bari yalan’ın daniskasını söylemeyinki burada rezil olmayasınız, Adana havalimanı değil Türkiye’nin Dünya’nın en güvenli havalimanı’dır, eğer kapatılırsa çok yazık olur.


Antioch31
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 15:08

Önceden Mersin'e yakın olur keşke hemen yapılsa diyordum. Uzadıkça uzadı. Sanırım zaman ve km farkı da çok olmayacak. Adana havalimanı büyütülse de olur diyorum. Tadı kaçtı.

Adanalı Hamko
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 15:59

Emir Erten bir Google gir ve Dünya’nın en büyük havalimanlarının Şehrin ne kadar uzağında olduğunu araştır, göreceksinki bir çok havalimanı Şehrin tam göbeğinde yer alır, çünkü ulaşım ve vakit medeni insanlar için çok önemlidir.
Not : Dünya’nın lokasyonu en iyi havalimanları olan Newyork, John F. Kennedy havalimanı, ve Hamburg havalimanı görüntülerini gönderiyorum, iyice bir bak ve havalimanlarının Şehrin tam göbeğinde yer aldığını görürsün..










En son Adanalı Hamko tarafından Cmt 15 Şub 2020, 16:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ilker333
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 16:05

Hala Havalimanı yeri tartışanlar var Siz iyi misiniz ya oldu bitti artık boşa yormayın kendinizi nasıl değişikler var ya inanılmaz

Adanalı Hamko
1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 16:09

Alıntı:
Hala Havalimanı yeri tartışanlar var Siz iyi misiniz ya oldu bitti artık boşa yormayın kendinizi nasıl değişikler var ya inanılmaz

Ama halen bazı arkadaşlara vaziyeti anlatmaya çalışıyoruz, aynı Kılıçdaroğlu’na anlatır gibi..


mafakyanc

1 hafta önce - Cmt 15 Şub 2020, 18:39

Bir önceki sayfada serkan33'ün Habertürk'ten alıntıladığı bilgi ve görseller beni oldukça şaşırttı...

Sizler de biliyorsunuz ve çok önceki sayfalarda görselleri mevcut: Terminal binası Arolat Mimarlık'ın yaptığı bir tasarım ve proje idi. Şimdiki bu yeni görsellerdeki konsept Arolat'ın konseptine hiçbir şekilde benzemiyor. Küçültülmüş ancak çok fütüristik. Açıkçası bu yeni mimari projenin kimin eseri olduğunu da merak ettim. Gelecek hafta içinde, Arolat Mimarlık ile yakın ilişkileri olan bir arkadaşımdan ricacı olup bu yeni projenin de Arolat'ın eseri olup olmadığını öğrenmeye çalışacağım. Onların değilse de kimin olduğunu bilmeleri olasıdır.

Açıkçası bu görsellerde birtakım çelişkiler ve tutarsızlıklar olduğunu da zannediyorum. Üzerlerinde biraz daha çalışıp, hesap kitap yapıp bulgularımı daha sonra paylaşacağım...

Her ne ise, yeni durumlar hayırlı olsun!


Ysnts
1 hafta önce - Pzr 16 Şub 2020, 07:00

Evet benimde dikkatimi çekti arolat ın tasarımı değil yani ilk gördüğümüz tasarım değil acaba küçültünce mecburi bir değişiklik mi oldu belki de yine arolat tır ama proje değişince bu hal almıştır.

mafakyanc

1 hafta önce - Pzr 16 Şub 2020, 08:29

Arolat Mimarlığın Projesi herşeyden önce çok büyük (yıllık 30 milyon yolcu kapasiteli olacak) bir terminal projesiydi. Orada zor da olsa 18-19 yolcu köprüsü (=körük) saymıştım, ama bunlar hep tek kollu idi. Haliyle aynı anda 18-19 dar ya da geniş gövdeli uçak yanaşabilecekti. Sonrasında duyduğum haberlerde, Terminal'in daha sonra (ihtiyaç duyulduğunda...) genişletilmek üzere 15 milyon kapasiteli olacağı ortaya çıktı. Şimdi de ilk etapta 10 milyon kapasiteli olacağı bildiriliyor ve 7 adet M.A.R.S. tipi yolcu köprüsüne sahip olacağı görsellerde yer almakta. Bu da aynı anda 14 adet dar gövdeli yolcu uçağının yanaşabileceği bir imkan demektir.

Ancak bu küçültülmüş 10 milyon (ilk) kapasiteli terminalin gösterilen projesi Arolat'ın ilk bildiğimiz projesiyle uzaktan yakından benzer değil. Dolayısı ile oturacağı zemin ve üstüne oturacağı temel de farklı olmalı. Ancak, ilk Y.İ.D. Projesini alan (ama havlu atan) yüklenici zaten terminalin temelinin bir bölümünü atıp en azından bir kat beton dökmemiş miydi (ben havadan çekilmiş fotolardan öyle görüyorum...). Şimdi bu proje fiziki olarak bu kadar değişmişse işi alacak yeni müteahhit o hazırlanmış temelleri vs. söküp yeni baştan temel mi atacak?



sayfa 418
ANA SAYFA -> ULAŞIM