Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4946
Sinan Bilgin
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 19:21

Bu arada diger bir konu marmaray 20 kasimda 500+ bin yolcu tasimis .. rekor bu sanirim.

dun viki nin yeniden acilmasiyla biraz eski hattin iki yakadaki toplam yolcusuna baktim, gordugum rakamlar bir tanesi avrupa yakasi 25-30 bin civari , anadolu ise 70 bin civari .. yani hemen hemen 100 bin kisi bu trenleri kullaniyormus gunluk

artan nufus, verilen aktarmalar ile cesitlenen ulasim, ve en buyuk sebeplerden biri de elbet eklenen 5 duraklik deniz alti bolum ... simdiden "kapasitesinin cok altinda calisiyor" dedigimiz marmaray ,eski hatti hem de 8-9 ayda 5 ten fazla katlamis

ayrica gozlem olarak da artik gunun hemen her saati trenleri dolu goruyorum, bu artarak devam ederse metrobuse benzer goruntulere hazir olalim zamanla .. tabi bu 3 lu isletme ,daha cok sefer ve set devreye girerse biraz rahatlama olur ... daha bunun anadoluda sabiha gokcen baglantisi , 8 ve 12 numarali hatlar , avrupada atakoy ve bakirkoyden kuzeye dikey hatlar ve halkalidan havalimanina baglanti , gayrettepeden hava limanina metro derken yan destekleyiciler ile 1 milyonu geceriz 2-3 sene sonra ,belki o kadar surmez bile


sefer bayraktar

2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 22:00

K.Çekmece istasyonu Batı çıkışı merdiven ve asansör inşaatının temel çalışması..


(+)




(+)




(+)




sazanhayko
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 23:32

Sinan Bey demiş ki ( http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7534833#7534833 ) iletisinde:

Alıntı:
artan nufus, verilen aktarmalar ile cesitlenen ulasim, ve en buyuk sebeplerden biri de elbet eklenen 5 duraklik deniz alti bolum ... simdiden "kapasitesinin cok altinda calisiyor" dedigimiz marmaray ,eski hatti hem de 8-9 ayda 5 ten fazla katlamis


Marmaray hattı İstanbul ulaşımının "Ana Omurgası"dır artık. İlk zamanlar sadece diğer omurgalar arasında bir eklemdi, şimdi aktarmasız vaziyette Halkalı'dan Gebze'ye kadar gidilebiliyor.

Alıntı:
ayrica gozlem olarak da artik gunun hemen her saati trenleri dolu goruyorum, bu artarak devam ederse metrobuse benzer goruntulere hazir olalim zamanla


Ancak bütün bunlara rağmen düzende bazı eksikliklerin olduğu su götürmez bir gerçek.
Neredeyse bir yıl olacak hâlâ istasyonlarda kapalı birer bekleme yeri yapılmadı. Soğuk havalarda tren beklerken turnike bölgelerine sığınmaktan başka bir çare yok.
İstasyonlardaki ekranlar hâlâ gelecek trenin kaç dakika sonra istasyona erişeceğini bildiremiyor.
Geçen yıl boyunca gördük ki istasyonların zemin kaplamaları aceleyle yapılmış, bazı istasyonlarda kaplamalar kalkmıştı.
Ve tren seferleri çok erken bir saatte sonlandırılmakta, saat 21:56'da Halkalı'dan saat 22:15'te Gebze'den son trenler hareket ediyor. İstanbul gibi büyük şehirde ve yirmidört saat ayakta olan bir büyük şehirde bu kadar erken tren seferlerinin sonlandırılması sosyal hayatı da etkiliyor.
Bu saatlerden sonra yarım saatte bir bu trenler işleyemezler mi?
Koltuklarının yan olması kısmına girmiyorum bile, ancak geçenlerde çektiğim bir resimde bir yolcu bunun da çözümünü bulmuş:


(+)


Alıntı:
banliyo hatlarinin normal kullandigi gelis gidis hattina bu trenler sokulamaz, cunku ucuncu yol dedigimiz yht raylarindan haydarpasa dan gebze yonune katilim ayni yonde fakat ilk buna uygun makas nerede bilemiyorum. esas sorun tren diger yonden gelirken yani en kuzey raydan gelirken haydarpasaya giden yht rayina gecebilmesi icin hemen hemen tren boyu kadar bir mesafede iki makas olmasi lazim , arti bu esnada guvenlik nedeniyle karsidan gelen tren trafiginin durmasi lazim ,imkansiz


Haydarpaşa'ya Marmaray'ın girmesi ise ancak şöyle olur, tren Gebze'den çıkıp Feneryolu'ya kadar gelebilir, Feneryolu'dan çıktıktan sonra T3 rayına geçebilir ve Söğütlüçeşme'de durmadan Haydarpaşa'ya girebilir. Dönüşü de aynı şekilde, Haydarpaşa'dan kalkan Marmaray treni Söğütlüçeşme'de durmadan doğrudan ilk istasyon olarak Feneryolu'da durabilir, çünkü eskiden Gebze yönü peronu olarak kullanılan peron Anahat Trenlerine göre yapıldı.
İstanbul Garına da aynı şekilde Halkalı'dan gelen tren Kazlıçeşme'den eski yola geçebilir, ama dönüşünde makas düzeninden dolayı Kazlıçeşme'de sıkıntı yaratır.


yusuf708
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 23:42

Denilene göre sertifika gereği kapalı bekleme alanlarına izin verilmemiş, acil durumlarda engel olunmaması adina.

Sinan Bilgin
2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 00:09

Yukaridaki tesbitlerin bir kismina katiliyorum, bir miktar daha gec biten tren seferleri ve artik nihayetlenmesi gereken isletme ve tarife durumu. Ve bahsedilen tren anons bilgilendirme, durak tabelalari

Fakat kapali mekan talebi bir takim standartlari ihlal edecegi icin yapilmiyor, belki peronlarin en uc kisimlarina ileride dusunulebilir

Yan koltuk dizilimi dunyada da boyle, maksimum yolcu sayisi icin olmasi gereken dogru duzen bu

Haydarpasa konusunda ise, makas yerleri bir yana gebzeden gelen trenin karsidan gelen trenin yoluna gecip tekrar bir makasla Yht rayina girmesi lazim

Bu sinyal ve guvenlik standartlarinda bunun olmasi olanak disi..



Timurtan
2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 00:31
Setler


5’li Vagonlar Derhal kaldırılıp Birleştirilmeli.Böyle bir hatta 5’li vagon olmamalı ara hatta olsa 10’lu set işlenmeli

musa123
2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 01:12

Koltuklar bu şekilde olmalı zaten.En ergonomik ve en fazla ve rahat şekilde taşıma yolu bu.Diğer türlü otobüs düzeninde alan kaybı yaşanıyor.

Ayhan İmamoğlu

2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 07:47

Alıntı:
Koltuklar bu şekilde olmalı zaten.En ergonomik ve en fazla ve rahat şekilde taşıma yolu bu.Diğer türlü otobüs düzeninde alan kaybı yaşanıyor.
o değilde koltukların tipi değişmeli bence insanın sırt kısmı çok ergonomik durmuyor tek tip dümdüz yapsalardı daha İyi olurdu aynı m4 deki gibi

Burak3758
2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 09:33

Koltuklardaki ısıtmalar da bazen rahatsız edebiliyor.

SahEmre 1903

2 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 12:26

Koltuk ısıtma konusunda daha önce yazmıştım.

5li koltuk grubunun 2,3 ve 4. Koltuğunun altında kalorifer var. 1ve 5in altına kalorifer denk gelmiyor. Yer müsaitse uzun yolda pişmekten kurtulabiliyorsunuz ilk ve son koltuğa oturarak.




(+)




sayfa 4946
ANA SAYFA -> ULAŞIM